Citat:
De är turister
Ursprungligen postat av Madagascar
15000!? Många svenskar som ogillar Sverige.
Citat:
Absolut, men UD får ändå anses ha ansvaret. Alla miljoner kronor av skattepengar som läggs på allehanda ambassader, då borde vi väll kunna få lite underrättelser för pengarna? Det här är sjätte dagen med stridsvagnar på gatorna och NU kommer resevarningen.
Ursprungligen postat av Jaernprefekten
In i det sista har nog researrangörerna hoppats att det skulle lugna ner sig och inte sprida sig till semesterresorna. Vare sig man frågar börsmäklare, fastighetsmäklare, finansanalytiker, bilförsäljare etc så får man alltid framtidsprognoser som bygger på rena rama glädjekalkylerna till svar. UD och researrangörer verkar inte vara nått undantag från den regeln.
Citat:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/folj-utvecklingen-i-egypten-30-1_5903237.svd
I går fick Rosi Siverklint och hennes väninna, som är på semester strax utanför turistorten Hurghada, lugnade besked från sitt resebolag Fritidsresor. I dag på morgonen var tonläget ett annat:
– Vi fick ett sms idag där det stod att vi får inte lämna hotellområdet, berättar Rosi Siverklint på telefon från Egypten.
När hon och väninnan anlände till Egypten på fredag eftermiddag syntes ingenting av några oroligheter.
– Det verkar ha gått väldigt fort att det har spridit sig hit. I går fick vi ett sms om att vi inte behövde vara oroliga. Men nu säger Fritidsresor att läget är väldigt spänt.
Rosi Siverklint känner sig nu strandsatt på hotellet. Det går inte längre att få ut pengar i receptionen och internet fungerar inte.
– Jag tycker att det är obehagligt. Man sitter som i en skyddad verkstad här innanför hotellets murar. Det ska gå ganska långt innan resebyråer börjar varna sina resenärer och då känns det som om det är på allvar. Jag känner mig orolig inför hemresan.
– Vi fick ett sms idag där det stod att vi får inte lämna hotellområdet, berättar Rosi Siverklint på telefon från Egypten.
När hon och väninnan anlände till Egypten på fredag eftermiddag syntes ingenting av några oroligheter.
– Det verkar ha gått väldigt fort att det har spridit sig hit. I går fick vi ett sms om att vi inte behövde vara oroliga. Men nu säger Fritidsresor att läget är väldigt spänt.
Rosi Siverklint känner sig nu strandsatt på hotellet. Det går inte längre att få ut pengar i receptionen och internet fungerar inte.
– Jag tycker att det är obehagligt. Man sitter som i en skyddad verkstad här innanför hotellets murar. Det ska gå ganska långt innan resebyråer börjar varna sina resenärer och då känns det som om det är på allvar. Jag känner mig orolig inför hemresan.
Man blir så trött.

det var ju synd det ju....