2011-01-26, 16:36
Medlem
George100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Muslimer skall inte ha kärnvapen eftersom muslimer är vilse i destruktiva villfarelser. Vidskepliga, paranoida och hittar på alla möjliga ondskor att utkräva hämnd för. Ni muslimer vill gärna tro att ni är som alla andra men det är ni inte. Ni är världens oönskade problembarn och skall inte leka med kärnvapen. Det vore som att hävda att även maffian har rätt till kärnvapen. Irans shia muslimer tror även att det behövs kaos och blodbad för att påskynda ankomsten av deras imam Mahdi och de längtar efter världens undergång så de är särskilt olämpade för innehav av kärnvapen.

1 Oavsett hur mycket du gnäller och mensar det kommer inte hjälpa eftersom iran håller på med att skaffa sig kärnvapen. Och i framtiden vill jag även se en demokratisk arabisk kärnvapen nation. Det är enligt mig mycket viktigt för freden i världen.

2 Och vad vill de evangeliskt kristna sionisterna? Är det inte samma sak? skapa krig för att påskynda Messias återkomst till jorden.

3 Jag är kristen

4 Anser du dig inte vara något OT vad har Irans kärnvapen med den arabiska revolutionen?
Citera
2011-01-26, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Jag hoppas verkligen att Mubarak spöar skiten ur demonstranterna så att inte några galna islamister tar över, för då kan vi räkna med ett par miljoner kristna egyptier som tar sig till Europa.
Okej jag vet att du är Sverigedemokrat och rasist, men demonstranterna är inte islamister, det handlar inte om religion.

Dessutom har Muslimska brödraskapet bra relationer till den kristna befolkningen i Egypten.
Citera
2011-01-26, 16:47
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorbell
Okej jag vet att du är Sverigedemokrat och rasist, men demonstranterna är inte islamister, det handlar inte om religion.

Dessutom har Muslimska brödraskapet bra relationer till den kristna befolkningen i Egypten.

Vem som startar en revolution behöver inte alltid vara den som skördar dess frukter. Men vi får väl hoppas på en lycklig utgång.
Citera
2011-01-26, 16:49
Medlem
Dubyas avatar
Vilket land tror ni står på tur? Marocko?
Citera
2011-01-26, 16:50
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorbell

Jag är varken Sverigedemokrat eller rasist, det är bara det att man brukar kunna veta i förtid hur en revolution slutar dessutom är status quo bra. Själv hade jag hellre sett en förändring från toppen istället för att det kommer från pöbeln som kan sluta hur som helst.
Citera
2011-01-26, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Vem som startar en revolution behöver inte alltid vara den som skördar dess frukter. Men vi får väl hoppas på en lycklig utgång.
Självklart, vi får helt enkelt hoppas på det bästa. El Baradei är ju en annan politiker som är mycket populär i Egypten och är en moderat modern politiker som skulle vara bra för Egypten. http://www.youtube.com/watch?v=SqsdqEJ-Jzg Elbaradei intervjuad av CNN.
Citera
2011-01-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubya
Vilket land tror ni står på tur? Marocko?
Marocko? Nej, Syrien före isafall, men mindre troligt.
Citera
2011-01-26, 16:56
Medlem
Dubyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Marocko? Nej, Syrien före isafall, men mindre troligt.

Tänkte på att Marocko har en liknande situation med en marionettdiktator (kungen) och en del folkligt missnöje.
Är al-Assad impopulär? Den bilden har jag inte fått av Syrien.

Ett annat intressant land är ju Saudiarabien, men där har man pratat om en eventuell revolution sedan början av 60-talet, en revolution som aldrig kommer.
Citera
2011-01-26, 17:01
Medlem
Månsans avatar
Frågan är om araber någonsin kommer att kunna leva i andra system än stenhårda och förtryckande diktaturer. Alla sådana försök har tidigare gått åt helvete. Araben har sedan århundraden nedärvt en total oförmåga att fungera i demokratier och civiliserade samhällssystem. Jaget, familjen, kusinerna och klanen får alltid företräde framför samhället och nationen.

En befriad arabvärld kommer med stor sannolikhet innebära historiens värsta och galnaste inbördeskrig överallt från Marocko till Irak.
Citera
2011-01-26, 17:09
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Jag är lite besviken över att det inte redan är miljoner ute och demonstrerar.
Man kan se det hela som en folkomröstning där folket beslutar om de vill ha diktatur eller demokrati.
Den som inte är ute och demonstrerar förtjänar allt skit som kommer med diktaturer.

Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article8468261.ab
Hälften av befolkningen är under 25.
Tre fjärdedelar av dem är arbetslösa. Många är universitetsutbildade men det finns helt enkelt inga jobb.
Låter som om de har väldigt dåliga bortförklaringar till att inte demonstrera.

Egyptierna borde marschera genom bostadsområden och knacka dörr och få folk att komma ut på gatorna.
Problemet består ju i att mobilisera folket. Sparka arsle.
Citera
2011-01-26, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
Jag är lite besviken över att det inte redan är miljoner ute och demonstrerar.
Man kan se det hela som en folkomröstning där folket beslutar om de vill ha diktatur eller demokrati.
Den som inte är ute och demonstrerar förtjänar allt skit som kommer med diktaturer.

Låter som om de har väldigt dåliga bortförklaringar till att inte demonstrera.

Egyptierna borde marschera genom bostadsområden och knacka dörr och få folk att komma ut på gatorna.
Problemet består ju i att mobilisera folket. Sparka arsle.
Precis och de tär vad de försöker göra nu, detta är ju bara början. Egyptierna är inte vana vid protester och absolut inte massdemonstrationer. På fredag efter eftermiddagsbönen har det utlysts en 1-miljon marsch.
Citera
2011-01-26, 17:50
Bannlyst
Svensk Radio med reporter på plats, rapporterar om tusentals demonstranter, flera större demonstrationer utspridda över hela staden, tårgasen tjock i luften. 860 gripna enligt AP.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4314031

USA ställer krav på Egypten
http://svt.se/2.22584/1.2308370/usa_staller_krav_pa_egypten
Senast redigerad av Ivorbell 2011-01-26 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in