2011-01-28, 20:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
Rapports inslag 19.30 var löjeväckande dåligt

Ja, men att de överhuvudtaget fick ut något eget live är väl ändå bra gjort med tanke på rådande omständigheter!?
Citera
2011-01-28, 20:26
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen

Att militären inte börjat skjuta är dock ett starkt tecken för en fortsatt revolution.

Det rapporterades för någon timma sedan att armén och polisen sköt på varandra, jag tror det var i textremsan på Al-Jazeera, något som bekräftat detta?
Citera
2011-01-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det sistnämnda är verkligen intressant, för det stämmer med Reuters, TT, Al Jazeera och massa andra. Men att han har bladat är fortfarande rykten – han kan mycket väl sitta i beslutsångest och försöka övervaka läget. Fundera över vad han ska göra. Avvakta. Fan vet, som sagt.

Att militären inte börjat skjuta är dock ett starkt tecken för en fortsatt revolution.

Han är väldigt sjuk 82år det kan ta kol på honom när som helst han kanske redan har dött. Men folk inser mer och mer att han inte befinner sig i landet.
De här e scenariot jag tror på, hans son o hans nära plundrare har stuckit. Det gick de rykten om redan för 2 dagar sen. Så hans pappa kan omöjligen vara kvar.
Citera
2011-01-28, 20:28
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, men att de överhuvudtaget fick ut något eget live är väl ändå bra gjort med tanke på rådande omständigheter!?

jo förvisso, men att skicka ner en ensam kvinna i jeansjacka till en revolution i ett arabland var inte särskilt smart.
Citera
2011-01-28, 20:30
Medlem
Citat:
Det rapporterades för någon timma sedan att armén och polisen sköt på varandra, jag tror det var i textremsan på Al-Jazeera, något som bekräftat detta?

Det är bekräftat att polisen har lämnat de flesta städerna, varav de flesta gått över på folkets sida. Dom som e kvar e inhyrda thugs.
Citera
2011-01-28, 20:31
Medlem
Citat:
tack, jag har hållit koll där de senaste dagarna, tackar för erbjudandet då min arabiska är minst sagt svag. Är du från Egypten?

Ingen fara alls. Yes egyptian and proud. är du?
Citera
2011-01-28, 20:32
Medlem
Camoplasts avatar
jaha, armén bytt sida till folket.

Vad tror ni? Kommer Egypten bli ett islamiskt stat eller bättre demokrati med västvänlig inställning?

Ogillar att muslimska partiet är den största opposistionella partiet....
Citera
2011-01-28, 20:33
Medlem
Madagascars avatar
7.26pm GMT: Reuters is now reporting a witness saying that the army has dispersed the protesters who tried to storm Egypt's state television building in central Cairo.

/The Guardian
Citera
2011-01-28, 20:33
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Det är bekräftat att polisen har lämnat de flesta städerna, varav de flesta gått över på folkets sida. Dom som e kvar e inhyrda thugs.

Det har varit mitt intryck sedan ett par timmar att regimen redan fallit, nu är det små rester av regimen som gör motstånd. Jag kan ha helt fel, men mycket tyder på att det är så. Mubarak torde redan ha flytt då han uppenbarligen inte har armén bakom sig eller så har han gripits/dödats, vem vet
Citera
2011-01-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camoplast

Vad tror ni? Kommer Egypten bli ett islamiskt stat eller bättre demokrati med västvänlig inställning?

Kort svar: tyvärr så kommer det bli så som västvärlden vill ha det.
Citera
2011-01-28, 20:34
Medlem
shmuels avatar
Citat:

Svårt att säga, finns inga riktiga oppositionsledare förutom det muslimska brödraskapet. Det är en lång väg till demokrati.
Citera
2011-01-28, 20:35
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:

Det finns armén och nationalgardet, det sistnämnda är tyligen väl beväpnade och starkt regeringstrogna.

Vad jag har hört (obekräftat) är att armén verkar vara vänligt inställd till revolutionen, medan nationalgardet inte har satts in eller/och förhåller sig passivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in