2011-01-29, 02:32
Medlem
Madagascars avatar
GuidoPuddi RT @EgyptFreedomNow: Protesters and Army now meeting at Tahrir Square in Cairo! Peaceful together in solidarity against Mubarak! Eating & laughing. #Jan25 #Egypt
2 minutes ago via web

Jag vet inte vad man ska tro... Jag hoppas att det stämmer.
Citera
2011-01-29, 02:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
Tack för idag Madagascar och tack för ditt helhjärtade engagemang!

Dags att sova,,,

Godnatt cryptome. Vi syns kanske här imorgon. Jag är försiktigt optimistisk inför Egyptens väg mot demokrati och mänskliga rättigheter.
Citera
Medlem
Ja godmorgon. Hehe, nej det blev inte många timmar om ens någon?
Iaf,
Hårt ansatta egyptiska ledare säger att Mobarak kommer att utse en ny regering på lördagen.
Och, jaha lycka till då idioter
Nu ska jag försöka samla fakta.
Goder kväller så länge.
Citera
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
GuidoPuddi RT @EgyptFreedomNow: Protesters and Army now meeting at Tahrir Square in Cairo! Peaceful together in solidarity against Mubarak! Eating & laughing. #Jan25 #Egypt
2 minutes ago via web

Jag vet inte vad man ska tro... Jag hoppas att det stämmer.

Denna regim måste man nog hugga kniven i ett antal gånger innan den går under... Vi får se vad som händer imorgon... sköt om dig
Citera
2011-01-29, 02:36
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UKFCTL
Iaf,
Hårt ansatta egyptiska ledare säger att Mobarak kommer att utse en ny regering på lördagen.
Goder kväller så länge.

sov gott du också
Citera
2011-01-29, 02:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Desperat försök till damage control av U$rael och gubbsatan Mubarak. Vad spelar det för roll vilka ministermarionetter han tillsätter?

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-11777943

Citat:
"---At least 13 people were killed in Suez on Friday, while in Cairo, five people died, according to medical sources.

That brings the death toll to at least 26 since the protests began on Tuesday.

"I have asked the government to present its resignation today," Mr Mubarak said, adding that he would appoint a new government on Saturday.

He also said he understood the protesters' grievances but that a thin line divided liberty from chaos and he would not allow Egypt to be destabilised.

In a televised address shortly after Mr Mubarak spoke, US President Barack Obama said he had spoken at length with the Egyptian president and urged him to turn "a moment of volatility" into "a moment of promise".

The BBC's Jon Leyne in Cairo says there had clearly been a lot of discussion behind the scenes before Mr Mubarak spoke to the country.

But his comments will probably just provoke further unrest, says our correspondent - the people on the streets will be both infuriated by his accusations that they are seeking to destabilise the country and inspired that, having wrung some concessions from him, they could yet manage to oust him.---"
Citera
2011-01-29, 02:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Iaf,
Goder kväller så länge.

Ja, fakta kan vi behöva efter en dag med mycket twitter och andra rykten. Dela gärna med dig om du hittar något.
Citera
2011-01-29, 02:50
Medlem
Megalos avatar
Medan sömnen och (kaosvintern) fortätter i Sverige. Händer saker som kommer att påverka världen i stort. Kanske det inte går att semestra i Tunisien och Egypten imorgon. Stackars oss...
Citera
2011-01-29, 02:58
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalo
Medan sömnen och (kaosvintern) fortätter i Sverige. Händer saker som kommer att påverka världen i stort. Kanske det inte går att semestra i Tunisien och Egypten imorgon. Stackars oss...
Nu har jag inte följt utvecklingen för denna händelse men...Det kan sluta illa om radikala muslimer kommer till makten. Men det låter konstigt att inte muslimska brödraskapet inte stödjer detta då de inte direkt gillar USA och hatar allt som inte är Islam.

Tror inte riktigt på att de håller sig utanför.
Citera
2011-01-29, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Nu har jag inte följt utvecklingen för denna händelse men...Det kan sluta illa om radikala muslimer kommer till makten. Men det låter konstigt att inte muslimska brödraskapet inte stödjer detta då de inte direkt gillar USA och hatar allt som inte är Islam.

Tror inte riktigt på att de håller sig utanför.

Försök att engagera dig. uttryck dig inte om du inte är insatt, snälla. Inga fler troll tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja, fakta kan vi behöva efter en dag med mycket twitter och andra rykten. Dela gärna med dig om du hittar något.
Jag gör allt jag kan
Men en fråga, har man redan (man är USA) tagit kontroll över all info som ska fördelas?
Verkar så även på Al Lazera English just nu. Man snackar bara om alla pengar usa har givit. Blodspengar?
Nåja, vi vet och hela världen vet. Det kan bara bli revolution överallt och lycka till isf
Still looking.
Citera
2011-01-29, 03:10
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Försök att engagera dig. uttryck dig inte om du inte är insatt, snälla. Inga fler troll tack.
Och du tror ärligt att jag läser igenom 120 sidor på flashback 3 på natten?
Du kan ju i din ofantliga insikt gärna skriva en liten rad som ett motargument istället för att dryga.
Cheers
Citera
2011-01-29, 03:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Antiwar.com är sedan många år en pålitlig och ärlig sajt för bevakning och analys av alla världens krishärdar. Händelserna i Egypten kommer att behandlas i många artiklar där under den närmaste tiden. Justin Raimondo skriver bl.a.:

http://antiwar.com/

Citat:
"In the heyday of the War Party’s triumphalism, when George W. Bush launched his war to “liberate” Iraq, the neocons were predicting a regional revolution in the Arab states that would overthrow anti-American governments from Iraq to Syria to Iran? Well, the revolution’s arrived, but it wasn’t sparked by US imperialism and it isn’t directed against the necons’ unfavorite regimes — it’s directed at pro-US governments in Tunisia, Egypt, Jordan, and Yemen. And the neocons don’t like it one bit. Here’s the Weekly Standard on the events in Egypt:

“It is not always a good thing when people go to the streets; indeed the history of revolutionary action shows that people go to the streets to shed blood more often than they do to demand democratic reforms. Perhaps it is an appetite for activist politics that explains why so many Western observers are now captured by the moment. Otherwise, it would be hard to explain why it seems as if no one had learned from the failures of the Bush administration’s freedom agenda—namely the Palestinian Authority elections that empowered Hamas—or could remember its successes.”

It’s only a good thing when people go into the streets if they’re sock puppets being manipulated by Washington. That’s the neocon version of a “democratic revolution.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in