2011-02-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Tweetme:

Skriva kan du men är du läskunnig?
Från Koljonens = jocxy Twitter:
Obs omvänd tidsordning.

" 1. Jag upprepar: bara att hela internet har gått kocko betyder inte att vi inte ska take the high road. Utan hennes namn så klart!
10:54 PM Dec 14th, 2010 via web
2. Okej beslutat pga orsaker: bara för att Annas namn är känt betyder inte att vi ska hålla på och upprepa det så självklart skriver vi utan!
10:53 PM Dec 14th, 2010 via web
3. @johanna_linder men idén är att berätta om hur det faktiskt är = komplicerat.
10:45 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to johanna_linder
4. @johanna_linder typ att vi ska prata om alla ggr då vi själva inte sagt ifrån i sexuella situationer el utsatts o inte anmält.
10:44 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to johanna_linder
5. Dock att fett Spartacus om alla lägger den rubriken när hon är världens mest hatade kvinna pga civilkurage.
10:43 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
6. Jag tycker #tackanna är en lite fin tag men låter som att ta ställning i skuldfrågan. Jag gillar Jag är Anna Ardin också men samma problem?
10:41 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
7. ...vi siktar på måndag och då måste alla prata med sina redaktioner senast torsdag. Oavsett vad tidningarna säger kan vi ju blogga på måndag 10:38 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
8. Okej vänner, hojta till om ni vill skriva och behöver en follow för att DMa er adress...
10:37 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone
9. @johanna_linder om du går in på twitter.com i en browser kan du se jättelångt bakåt!
10:35 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone in reply to johanna_linder
10. FredrikW @jocxy Det här är nästan lika fint som när Twitter räddade Essingen undan en svältkatastrof.
9:48 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPhone from Lilla Essingen, Stockholm in reply to jocxy Retweeted by jocxy
11. @johannka fixat!
9:48 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to johannka
12. @kristofer_a @missiljestrom ja!
9:47 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to kristofer_a
13. Hur man vet att jag är nörd: jag läser all fantastisk respons och min hjärna ba' "AND MY AXE!" <3
9:44 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad
14. @dekaminski @oskcar jag tror på synkat annars men det är korta puckar... och ett lite för komplext ämne. Ej svartvitt.
9:37 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to dekaminski
15. @missiljestrom klart du kan!
9:31 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to missiljestrom
16. ...jag har ingen tid till admin. Alla lobbar mot sina egna redaktioner och så hjälps vi åt med dem som inte har nån egen.
9:26 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad
17. Alla ni som vill skriva eller publicera, DM:a mig era mailadresser så gör jag en lista. Det här måste bli självorganiserande...
9:23 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad
18. @linusfremin jag tror det är viktigt att kön inte ska vara avgörande? Nio! Eller jag har tappat räkningen. kom med!
9:21 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to linusfremin
19. @barsk vi skriver var sin artikel med en gemensam tagg av nåt slag. publucerar ca samtidigt. står raka i skitstormen.
9:18 PM Dec 14th, 2010 via Twitter for iPad in reply to barsk"

vad hände 14 dec?
Kan väl inte ha med att Assange blev fri mot borgen. DEN kopplingen finns väl inte

Min teori:
Kampanjen på redaktionerna som drevs med gemensam tagg och släpp tog avstamp i att assange frigavs. Då först kommer hjärntrusten på att man skall prata om det. Vilken slump.

Vore jag redaktionschef på någon av de redaktionerna skulle jag känt mig väääääldigt blåst.

Jag har läst det där förut och förstår inte vart du vill komma?

Återigen, #prataomdet tog AVSTAMP i anmälan mot JA, hatet mot AA som följde på denna anmälan och den gråzon i vilken händelsen utspelar sig. Kampanjen grundar sig i modet att säga ifrån, att dra gränser och våga prata. Att #prataomdet dök upp i dagarna JA-fallet var aktuellt är ju knappast då konstigt.
Citera
2011-02-03, 14:03
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuNidal
Har träffat henne två gånger på fester och är vän med henne på Facebook och följer henne på Twitter. Känner är att ta i, ytligt bekant skulle jag nog beskriva det som.

EDIT: Detta har ju såklart inget med #prataomdet att göra egentligen, men då många hängt upp sig på den här detaljen så kändes det ändå OK att svara på frågan.

Du har också träffat Ardin på Gotland och din ena syrra har dejtat henne?
Era föräldrar är dessutom vänner?
Kan man säga att era familjer är vänner?

EDIT: Försökte öka läsbarheten...
Senast redigerad av Tallkotten 2011-02-03 kl. 14:10.
Citera
2011-02-03, 14:05
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kul, äntligen en gräsrot som inte var med från början.
Skriver du helt själv, eller coachar någon av syrrorna?
Jag var ju med som i att jag läste och tog del av samtalet, något samtal utanför twitter skedde nog inte förrän i det skede jag kom med.

Jag skriver själv. Mina systrar är vuxna kompetenta skribenter. Jag skriver inte till yrket, har ingen coachning att ge dem i ämnet.
Citera
2011-02-03, 14:11
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweetme
Espressino:

”Jag hävdar fortfarande att de tusentals twitter du refererar till inte är historier utan meningslöst pladder.”

Då får väl det stå för dig/er. Jag har mycket tydligt pekat på vad de i kampanjen och journalister på tidningar avser med ”tusentals berättelser” (alltså tweets). Sen kan jag inte tvinga dig hålla med, men det finns uppenbarligen rätt många som gör det.

Och om vi inte kan enas ens här faller resten av diskussionen rätt platt. Ni förnekar att det hänt och då är det ju fullständigt meningslöst för mig att argumentera om detaljer i kampanjen.

Att avfärd en opponent, för att inte ett av hans påstående faller dig i smaken är en retorikens plimsollare.

Du svarade inte ens på den här: det är andra gången jag ställer frågan, och du bara duckar

Du bemötte aldrig Johannes Axners vackra utalande om att Assange är en "Rövhatt" och förtjänar det" förtjänar vad och varför?
Citera
2011-02-03, 14:15
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Du har också träffat henne på Gotland och din syrra har dejtat henne? Era föräldrar är dessutom vänner? Kan man säga att hela era familjer är vänner?
Jag har aldrig träffat Anna på Gotland, vi är där i helt olika sammanhang. Jag har bara träffat Anna på fester där hon varit som min systers kompis.

Min systers relation till Anna får hon svara för, men jag kan med viss säkerhet säga att hon inte dejtat Anna.

Jag vet faktiskt inte om mina föräldrar känner Annas dito, får fråga om det.

Man kan verkligen inte säga att hela våra familjer är vänner.
Citera
2011-02-03, 14:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Jag var inte med på twitter sedan dag ett men följde det som hände där och blev direkt inblandad 16 december 2010.

Skjut.

Var god berätta vad det är för personligt agg du har mot Julian Assange sedan tre år tillbaka?

"Johannes Axner
@pravdarus Jag menar att Assange målade in sig i ett hörn genom att bete sig som en rövhatt i 3 år. Bara anmälan inte nog, men det var dags."
Citera
2011-02-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Att avfärd en opponent, för att inte ett av hans påstående faller dig i smaken är en retorikens plimsollare.

Du svarade inte ens på den här: det är andra gången jag ställer frågan, och du bara duckar

Du bemötte aldrig Johannes Axners vackra utalande om att Assange är en "Rövhatt" och förtjänar det" förtjänar vad?

Men det blir ju en meningslös diskussion om vi inte ens har förutsättning för att se öga mot öga. På precis samma sätt diskuterar jag inte teologi med troende (är själv ateist), då det blir orimligt för mig att diskutera detaljer om hela kontexten framstår orimlig.
Så måste ju mina argument te sig för er, fullständigt orimliga då ni sonika förnekar det som de bygger på.

Johannes Axner har ju själv dykt upp i tråden, varför inte fråga honom? Du ställer frågor ur ett helt skevt perspektiv. Varför skulle något EN deltagare i #prataomdet ha sagt (Johannes i detta fall) stå, gälla och förklaras av ALLA deltagare?
Det finns ingen sån agenda i #prataomdet, men här krockar ju återigen våra bilder. Om Johannes vill tycka Assange är en rövhatt är han fullständigt fri att göra det. Om andra #prataomdet-medlemmar vill dyrka Assanges fötter, stötta honom, ha sex med honom är de fullständigt fria att göra det.
Citera
2011-02-03, 14:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Har träffat henne två gånger på fester och är vän med henne på Facebook och följer henne på Twitter. Känner är att ta i, ytligt bekant skulle jag nog beskriva det som.

EDIT: Detta har ju såklart inget med #prataomdet att göra egentligen, men då många hängt upp sig på den här detaljen så kändes det ändå OK att svara på frågan.

EDIT 2: Kan vara så att vi varit i samma lokal en eller två gånger till, men jag vet att jag hälsat på henne en gång och genom bilder sett att vi varit på en annan fest samtidigt utan att då veta att hon var där eller ens vem hon var.

Det är fantastiskt intressant att du inte ens ser det som värt att nämna att två av dina systrar är nära vänner med henne ( Anna Ardin ) sedan år tillbaka, har arbetat och verkat tillsammans i olika politiska sammanhang, båda tillhör samma tokfeministiska kretsar som Anna, har startat queerklubb tillsammans och att båda dessa systrar och AA-kompisar likaså var tidigt aktiva i #prataomdet.

Ja, fantastiskt är ordet. Som du säger själv: "Detta har ju såklart inget med #prataomdet att göra egentligen"
Citera
2011-02-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Hittat på Twitter (isobelsverkstad=Isobel Hadley-Kamptz, figaropravda=Ivan Johnson):

Isobel H-K kunde inte riktigt dementera om någon PR-byrå eller annan uppdragsgivare varit inkopplad.

Vad säger tweetme? Johanes Axner? Eller DonVonFjant? Någon som till 100% kan dementera att ingen PR-byrå, organisation eller liknande varit inkopplad?
Citera
2011-02-03, 14:23
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Jag har aldrig träffat Anna på Gotland, vi är där i helt olika sammanhang. Jag har bara träffat Anna på fester där hon varit som min systers kompis.

Min systers relation till Anna får hon svara för, men jag kan med viss säkerhet säga att hon inte dejtat Anna.

Jag vet faktiskt inte om mina föräldrar känner Annas dito, får fråga om det.

Man kan verkligen inte säga att hela våra familjer är vänner.

Hur många är det i kärnan av #Prataomdet som känner Ardin? Jag gissar på att 100% har träffat henne. Vad är korrekt siffra (+- några %)?
Citera
2011-02-03, 14:24
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Johannes Axner här. Jag försökte svara på frågor på Twitter, men de som frågade där fick slut på frågor eller lät bli att svara på mina frågor, så jag provar här.

Kan ju börja med att nämna att de tweets som delar av citerats här inte kopierats i sin helhet och de har tagits helt ur kontext.

Då mitt samtal med dessa personer på twitter och det jag läst av tråden här inte föranleder mig att tro att någon här är intresserad av att föra diskussion så är jag inte intresserad av debatt.

Jag svarar dock gärna på alla frågor som gäller prataomdet, min inblandning och annat som är relevant i ämnet. Jag kommer inte svara på frågor om mitt eller andras privatliv eller saker jag omöjligt kan veta något om. Jag kommer inte svara på frågor eller påståenden i PM. Jag svarar i den mån jag har tid och möjlighet. Jag fortsätter svara på frågor så länge tonen är god och intresse för svaren finns.

Jag var inte med på twitter sedan dag ett men följde det som hände där och blev direkt inblandad 16 december 2010.

Skjut.

Får börja med att att hälsa dig välkommen till tråden.

Tycker, även om våra åsikter går isär att det hedrar dig att vilja möta oss foliehattar på hemmaplan, dessutom med namn, respekt.

Det jag har svårare att respektera är ditt uttalande om citat: Assange är en rövhatt, och han förtjänade det! Förtjänar vad? Att löpa gatlopp för påstådda sexuella övergrepp? Han är just nu världens mest våldtäkts anklagade man!
Citera
2011-02-03, 14:25
Medlem
AbuNidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var god berätta vad det är för personligt agg du har mot Julian Assange sedan tre år tillbaka?

"Johannes Axner
@pravdarus Jag menar att Assange målade in sig i ett hörn genom att bete sig som en rövhatt i 3 år. Bara anmälan inte nog, men det var dags."
Jag hyser inget personligt agg mot Julian Assange, jag har aldrig träffat honom. Jag tycker dock att han länge varit problematisk som talesperson och legat Wikileaks till last genom sitt beteende. Den bilden har jag fått genom att läsa och se intervjuer med honom och annan rapportering i nyhetsmedier och bloggar.

Detta har inget med #prataomdet att göra, men återigen så verkar det finnas personer här som väldigt gärna vill koppla ihop kampanjen/rörelsen/whatnot med Assange, så jag svarar på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in