2011-03-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Vanligtvis samma skäl som alltid: http://xkcd.com/386/

Men också för att många uttryckt önskan om att vi fega stackare som bara smygläser ska säga nåt. Självklart var det bara gällande ifall det var genom att lägga sig platt och erkänna att alla era vanföreställningar stämde. Jag föredrar dock att hålla mig till sanningen.

Det är ingen som tycker du ska lägga dig platt, däremot kanske du ska tillföra verifierbara fakta om du vill övertyga nån. Det som kännetecknat den här tråden är att såna fakta accepteras.
Citera
2011-03-04, 13:39
Medlem
http://www.oktoberteatern.se/

Citat:
#prataomdet vårens viktigaste samtal 8/3
Vi behöver fundera kring våra egna och andras gränser. Vi behöver prata om de gränsdragningar, gråzoner och övertramp som förekommer i sexuella situationer. Något ska förändras.
Prataomdet startade efter Johanna Koljonens twitterinlägg och efterföljande debattartikel i DN december 2010 och växte snabbt till att bli en engagerad och viktig diskussion i alla medier, från bloggar, Facebook och Twitter till DN, månadsmagasin och Kulturnyheterna.
Den 8 mars kl 1300 och 1800 flyttar vi ut diskussionen på teaterscenen.
Våra skådespelare kommer att göra en reading utifrån bloggtexterna, därefter bjuder vi in till öppet samtal.
Medverkande: Johanna Thor, Dennis Önder, David Valentin, Simon Mezher, Yelda Hadodo, Grete Havnesköld och Jonas Holmberg

Kan inte ni som bor i närheten samla ihop ett gäng och gå dit?
Skulle göra mig varm i hjärtat.

Edit. Notera att Julian Assange inte nämns någonstans i texten, detta betyder att vi når fram, vad vi gör spelar roll .. Bara att ånga vidare!
Citera
2011-03-04, 14:05
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Mjo.. Det har du rätt i :S..
Hon verkar extremt färgad av sina upplevelser eller något och borde lämna det där sjunkande skeppet med en gång istället och skaffa riktig hjälp istället för att agera galjonsfigur åt några elitfeminister som troligen(och bevisligen) inte bryr sig ett skit om henne personligen.

Jag tror att hon behöver faktiskt #prataomdet men inte med internet överlag, utan professionella. Jag vill råda henne att göra det.
Citera
2011-03-04, 14:07
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ja ja, låt säga att det var ett dåligt exempel att blanda in just det bredare konceptet med monstret. Jag skulle bara dra till med något extra osannolikt.

Problemet kvarstår: Det är inte rimligt att anse spekulationer om dolda motiv eller hemliga kontakter och samtal mellan Ardin och Koljonen vara sannolika eller till och med bevisade bara för att jag inte kan motbevisa dem.

Icke-existensen av en hemlig agenda går helt enkelt inte att bevisa. Eller vad skulle någon här nöja sig med? Bortsett från det där med olika våldtäktsintriger parterna emellan eller vad någon nu skämtade om.

När Johannes Axner refererar till den fria viljan för att en kvinna ljugit och ställde till det för sig. så var det ett fritt val av henne. När likaledes förträfflige Axner refererar till att det är en öppen diskussion
och han inte äger ämnet. när han däremot ombedes att vissa den hemliga majlinglistan så är det slut på öppenheten. då kanske du som säger dig tillhöra kärntruppen har vänligheten att visa oss den som ett prov på er öppenhet.
Citera
2011-03-04, 14:16
Medlem
Citat:
Samband, kopplingar och rena "bevis" finns i samtliga fall.
Det är inga påhitt någonstans, det är du/ni som påstår att det är påhitt.
Att så många av er figurerar på bild och i konversationer etc. med Anna Ardin t.ex är inget påhitt.
PR-byråer har jag inte varit särskillt insatt i så det ska jag inte kommentera.
Att det finns kopplingar med Julia Gruppen och Open Leaks är inte heller påhitt utan hårda fakta.
Så motbevisa faktan eller håll tyst om det, svara argument liknande "ni bär foliehatt, det där är bara påhitt" osv ger bara mer vatten på kvarn.

Har jag sagt foliehatt? (Ja det har jag ju, men nu i denna tråd?)

Det jag däremot har sagt är att det av naturliga skäl inte går att motbevisa många av de där sakerna trots att de är sanna. Hur skulle ett sånt bevis ens se ut, undrade jag. Svaren kom aldrig.

Många figurerar på bild med Anna. Några känner Anna. Någon annan har träffat men känner inte Anna. En tredje har sagt något på twitter till Anna men att tro det gör att man känner henne är som att säga att man känner 50 Cent för att han RT:ar någon komplimang man ger honom via twitter. Hur det bevisar att det är en medveten smutskastning är fortfarande inte styrkt.

Kopplingarna till Juliagruppen och Open Leaks är knappast "hårda fakta", det enda ni har är att ett par medlemmar är samma. Ni har dessutom nämnt flera personer som delar av "innersta prataomdet-kretsen" som inte ens varit med där men kanske sagt något på twitter under hashtaggen eller bloggat och blivit länkade. Som sagt äger vi inte ämnet bara för att vi styr en sajt och pitchar ett koncept till media.
Citera
2011-03-04, 14:18
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Kopplingarna till Juliagruppen och Open Leaks är knappast "hårda fakta", det enda ni har är att ett par medlemmar är samma.

Menar du att flera medlemmar i Juliagruppen är väl involverade i Openleaks?
Citera
2011-03-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
När Johannes Axner refererar till den fria viljan för att en kvinna ljugit och ställde till det för sig. så var det ett fritt val av henne. När likaledes förträfflige Axner refererar till att det är en öppen diskussion
och han inte äger ämnet. när han däremot ombedes att vissa den hemliga majlinglistan så är det slut på öppenheten. då kanske du som säger dig tillhöra kärntruppen har vänligheten att visa oss den som ett prov på er öppenhet.

Att ni envisas med att kalla den hemlig är så knäppt. Det har aldrig varit hemligt. Nej, ni får inte se några mail eftersom jag inte är respektlös nog att delge en massa privata mail från folk jag i många fall aldrig ens träffat. Men ingen har smusslat med att en mailinglista fanns eller att inledande artiklar var en synkad händelse överenskommen via denna och möjlig eftersom vissa hade bra kontakter. Allt detta sades offentligt på twitter och har aldrig raderats eller mörkats på något sätt.
Citera
2011-03-04, 14:27
Medlem
Citat:
http://www.oktoberteatern.se/

Kan inte ni som bor i närheten samla ihop ett gäng och gå dit?
Skulle göra mig varm i hjärtat.

Edit. Notera att Julian Assange inte nämns någonstans i texten, detta betyder att vi når fram, vad vi gör spelar roll .. Bara att ånga vidare!

Det har inte slagit dig att det har att göra med att #prataomdet inte har med Assange att göra? Att Oktoberteatern inte i likhet med massmedia anser sig behöva nyhetskrokar att haka upp samtalet på?
Citera
Medlem
Citat:
Icke-existensen av en hemlig agenda går helt enkelt inte att bevisa.

Jo det finns faktiskt analysmetoder som används vid analys av underrättelse information som kan åstadkomma såna bevis, eller i allafall visa att en viss definierade hemlig agenda inte är sannolik.

Metoderna är matematiska till sin karaktär och bygger på forskning som visar att en organisations yttre beteende avslöjar dess inre struktur. Metoderna bygger inte på statistik utan på grafteori och cybernetik.

Ge mig mer verifierbara fakta så kanske jag kan bevisa det åt dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Menar du att flera medlemmar i Juliagruppen är väl involverade i Openleaks?

Jag vet ingenting om Open leaks. Ni stod för uppgifterna om att juliagruppens medlemmar förespråkat skifte från wiki till open om jag minns rätt men ärligt talat skiter jag i den saken eftersom det är väldigt långt bort från mitt engagemang. Jag menade att vissa i Juliagruppen har varit med i prataomdet.
Citera
2011-03-04, 14:33
Medlem
MoLoKs avatar
Om ni i #prataomdet-gänget bara släpper den där hemliga mejlinglistan så kan ni nog få tyst på konspirationsteorierna.

Vad har ni att dölja?

Vilka formuleringar vill ni absolut inte att vanliga människor ska få ta del av?

Skicka ut ett mejl till de i mejlinglistan och be om allas tillåtelse att göra den offentlig. Den som inte går med på det måste ju ha ryggrad nog att kunna stå för det!

Allt annat är vansinne.
Citera
2011-03-04, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f-boy
Jo det finns faktiskt analysmetoder som används vid analys av underrättelse information som kan åstadkomma såna bevis, eller i allafall visa att en viss definierade hemlig agenda inte är sannolik.

Metoderna är matematiska till sin karaktär och bygger på forskning som visar att en organisations yttre beteende avslöjar dess inre struktur. Metoderna bygger inte på statistik utan på grafteori och cybernetik.

Ge mig mer verifierbara fakta så kanske jag kan bevisa det åt dig.

Intressant! För mig låter det tyvär som pseudovetenskap eller i bästa fall seriös analys som i lekmäns händer blir pseudovetenskapligt (såsom att tro att de där strukturerna kan vara detaljerade nog för typen av information som ni söker). Men länka gärna vidare till relevanta källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in