Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
En annan lustig deltagare i både #prataomdet och #samokko är Anna Toss, dotter till självaste Lukas Bonnier.
http://annatoss.blogspot.com/2010/12/lyssna-pa-det.html
https://twitter.com/#!/anna_t
"Jag råkade ut för en del jobbiga saker när jag var tonåring, för att jag inte hade en susning om vad jag egentligen ville. Jag sa ja fast jag menade nej, och nej fast jag menade ja. Helst lät jag killen fatta beslutet, och sen visste jag inte vad jag borde känna efteråt."
Anna Toss har alltså samma personlighetsstörning som de andra #prataomdet tjejerna. Och är stolt över det på något sätt. Och vill att våldtäktslagstiftningen ska rädda dem från dem själva.
ger mymlan världens finaste hårnålar
http://mymlanthereal.wordpress.com/2010/02/26/harnala/
Bra! DET skulle kunna göra vissa tidningar intresserade av härvan...
F.ö.
Vi är många som är frustrerade över att media inte tar upp detta nu när det har FUP.
Dock, egentligen, varför skulle de? Varför skulle de rota i detta och ta risker? Varför skulel de börja granska kollegor?
De är ju nöjda med att allt är som det brukar.
Varför störa rutinerna när man kan sova vidare?
Vi VET att den svenska Publisistklubben (dvs inte Flashbacks publicistklubben) diskuterar Wikileaks så här Debatt Stockholm:
”Världen efter Wikileaks” samt
”Vad händer när det globala nyhetsflödet domineras av en enda megaläcka, som styrs av några få personer?”.
Jag tolkar detta som att man är rädda för att någon (Wikileaks) ska komma in och rita om deras karta. Dessutom, denna någon har bevisligen lyckats med något de själva aldrig lyckats med (leverera nyheter med ett nyhetsvärde över ”nakenchock” och ”den nya folksjukdomen”). Att ledaren till råga på allt njuter av att vara i rampljuset, har en auktoritär ledarstil och knullar runt värre än James Bond, blir för mycket för våra kära PK-journalister. De tål inte Assange och de tål inte Wikileaks (mycket för att både Assange och Wikileaks visar hur misslyckade de själva är).
Att Assange kommer i konflikt med ”nätverket idioterna” (#Prataomdet) som är en del av det Svenska journalistskrået (
inklusive en avkomma till Bonnier), i konflikt med Socialdemokratin OCH i konflikt med Svenska extremfeminister gör att
han inte har några vänner kvar med inflytande i media.
Dock,
vi ska inte underskatta värdet av att ha FUP. Vi har den och det vet media om. De vet att vi kommer
värdera allt som sägs och görs utifrån att de känner till FUP. Jag misstänker att detta innebär att de kommer vara lite försiktigare med vinklade förtalskampanjer i framtiden.
Vad vi kan göra är att fortsätta analysera FUP och allt som är konstigt med den. Förhoppningsvis kan något användas av Assangess försvar. Vi ska också fortsätta att dokumentera Ardins kompisgäng, dvs plastgräsrötterna bakom #Prataomdet. Det vi bygger upp är bevis på att media i Sverige ÄR totalt utan värdighet. Vi ska fortsätta att maila media och fortsätta att kommentera artiklar i media. Förr eller senare kommer sanningen sippra fram. Resultatet skulle kunna bli ett välförtjänt kraftigt förtroendetapp för SVT/SR, Bonnier, Schibsted mfl.
En fantastisk framtid skulle kunna bli; 1. Assange fri, 2. Ardin åker dit för sina lögner, 3. Nätverket idioterna blir arbetslösa/får börja vända burgare, 4. gammelmedia tappar förtroende och 5. SVT/SR avvecklas. JAG blir nöjd när ettan infaller.