2011-06-10, 00:40
Medlem
sirenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Därimot får jag ett konstigt intryck av Sofia via hennes förhör. Kvinnan verkar konstant förnärmad. Det är möjligt att hon har någon slags bokstavskombination som gör det svårt för henne att läsa av social situationer. Det är också möjligt att hon bara är rakt igenom korkad.

Exempel taget från det emotionellt målande konceptförhöret. Notera att subjektiva ord kommer från detta. Kursiverar hennes subjektiva uppfattningar.

Sedan hånglar de på bion:

Men det var aldrig såpass pinsamt att hon sa lägg av, eller nekade att hångla med honom. !??

Det där är bara märkligt, varför skulle snubben hon just hånglat med insinuera att det handlade om skuldkänslor, när kvinnan så vitt vi vet i detta förhör, inte har skäl att känna skuld? Hon är varken gift eller sambo.

Här börjar jag fråga mig om Sofia överhuvudtaget förstår vad Julian säger. Först frågar han (artigt) om hennes mage. Tänk på hur hans engelska ter sig, han har ett språkbruk som är intelligent, precist och ofta ser vi honom tala om abstrakta idéer. Dessutom är det hans första språk, jag har bekanta som just lärt sig svenska som inte förstår när svenskar är "ironiska". Han insinuerar att hon ljög? Eller säger han att det var psykosomatiskt som i den första konversationen om hennes mage? Det är skillnad, och den är inte liten.

Två gånger nämner Sofia att Julian kollar twitter, en gång på Naturhistoriska, och en gång på pendeltåget.

Verkar vara där skon klämmer alltså. Det är pinsamt att hångla på jobbet, det är irriterande när Julian inte hånglar.

När de väl kommer till skott i hennes säng: "De höll på i timmar" och sedan blir det inget just då "hon kände sig avvisad och chockad" man kan inte pleasa denna dam alls.

Det var droppen. Han är alltså i henne, doggystyle, och stöter in och ut just då, och när hon ler frågar han: "What are you smiling about, what do you have to smile about?" har hon aldrig hört sängkammarsnack förut?

Man undrar ju varför hon ligger med folk hon inte känner så väl? Är lägenheten hennes mer värd än hennes dygd? Damen har felpriroiterat sig själv och sina "vackra bröst" som alla kollegor på Naturhistoriska möjligen har sett nu.

Man får en bättre bild av vad som sker om man jämför hennes konceptförhör med alla andra vitnnesförhör.

Det låter ju som om Sofia hade svårt att hänga med i lunchen, och grep sitt tillfälle när hon såg att det fanns ett ämne hon kunde hantera (ostmacka).

Men om man läser Sofias vittnesmål om samma händelse låter det såhär:

Sofia tolkar ganska friskt vad folk menar när de säger något, tycks det som. Så när Sofias vittnessmål om att efter en natt med minst fyra samlag Julian "beodrar" henne att hämta vatten undrar jag inte om det helt enkelt var så att Julian bad henne hämta vatten. Och ärligt talat, om sexpartner står upp och du själv ligger ned efter en hel natts halmlek så kan du väl få be om detta utan att anses vara 'en otrevlig gäst' av random människor på nätet? Post-sex regeln är väl ändå att den som först lämnar sängen kan hämta till den andra. Jag vet inte hur många gånger jag bett om vatten, eller hämtat när jag är den som måste ta hand om skyddet, men det har aldrig höjts på några ögonbryn om man ber om något att dricka efter sex, och om detta är det du baserar "Assange är en otrevlig gäst" på förstår jag inte riktigt hur du resonerar. Du kanske kan förklara. Sladdinköpet hade tydligen inte färgat ditt omdöme, så jag antar att det är frukosten som stör dig.

Det här har redan avhandlats, men du verkar ha missuppfattat vad konsensus betyder.

Det jag undrade om, och bad om länkar till (dvs "Källa?") var att alla nörds på Slashdot tycker att Assange är en asshat. Uppgiften förvånade mig, då jag inte har sett folk med den åsikten på slashdot. Jag ser gärna denna uppgift styrkt.
Och detta ska alltså vara våldtäkt?????(nu kom inte dina citat med vet ej hur men här är hela inlägget:https://www.flashback.org/sp29552608)
Sofia Wiléns hela förhör går ju ut på att hon klagar över att Assange inte har knullat på henne tillräckligt, hon säger det ju RENT UT!!!!!Vilken löpsk liten hynda! Ursäkta språkbruket men detta var chockerande.
Wow nästa gång en kille somnar efter sexet ska jag ringa snuten och anmäla honom för att jag inte fick en sjunde orgasm! Jo just det det måste ju också vara försvårande omständigheter att han frågade hur det var med hennes mage?WTF???????
Det är ju som en kass parodi!!!!
Hon är 28 år gammal vuxen kvinna och är på bio på SIN ARBETSPLATS men låter en främmande karl ta av henne behån och hångla upp henne i brygga framför sina arbetskamrater???Och sedan snörvlar hon över detta till snuten?Har hon ingen käft att öppna eller vad är hennes fel?
Garanterat ett halvt efterblivet bokstavsbarn, herregud!!
Har hon kanske någon typ av samhallsplacering på Naturhistoriska??Det verkar vara det mest troliga, jag menar allvar.

Att man anför att han kollade sin twitter två gånger som någon sorts "bevis" eller "indicier"på en våldtäkt är ju bara pinsamt patetiskt, snälla rara kom igen liksom....
Senast redigerad av sirens 2011-06-10 kl. 01:15.
Citera
2011-06-10, 01:06
Medlem
sirenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Nej det försökte vi inte, och nej kampanjen har inte skadat oss.
Jo den har skadat er rent enormt och var ett fiasko,förtroendet förbrukat end of story.
Citera
2011-06-10, 01:10
Medlem
sirenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det verkar som om tjejerna i #prataomdet skickat fram killarna för att slåss för deras heder.

Känner igen det där från tidigare i mitt liv. Nu är jag bortom det där som tur är.
Det är för ynkligt med kvinnor som kallar sig jämlika och feminister men inte ens har förmåga att utkämpa sina egna strider, rena 1800 talsfasonerna för fan. Skärpning brudar!

/feminist som kan svara för sig utan att kura ihop sig bakom en man och peka på de "dumma killarna, gå och slå dem åt oss" lågstadienivå på detta.
Citera
2011-06-10, 01:28
Medlem
sirenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Sextwittrandet får belöning
10 MARS

– Sex är inte som att köpa en korv med bröd. Man måste kunna prata om känslor och sex utan att vara konservativ.

– Det är ett uppsving från den ganska tysta debatten som i dag inte går in på detaljer. Genom det här kan kvinnor känna gemenskap, man är inte helt ensam, och det skapar en skuldbefrielse. Sexualsynen på kvinnor är att de är passiva, men det borde väl vem som helst fatta att ligger man där som en död fisk vill man inte ligga, säger Ung Vänsters förbundsordförande Ida Gabrielsson som förklarar vikten av ett offentligt samtal:

http://www.arbetarenzenit.se/beloning-for-sextwitter/

Ung vänster tog ställning i december och delade sen ut priset till Koljonen den 8 mars för prataomdet kampanjen

Konspirationsteoretikerna tyckte sig få vatten på sin kvarn när det visade sig att Anna Ardin hade twittrat om Assange dagen efter det anmälda övergreppet. Det togs som intänkt för att hon nog fabricerade det hela. Men nu ska ni få höra (här kommer den där kursen jag rekommenderade): sexualbrottsoffer reagerar inte alltid i enlighet med standardformulär 1A. I själva verket finns det inte ens något sådant formulär, något "rätt" sätt att reagera på vid övergrepp. Det finns däremot en rad vanliga reaktioner. En del förnekar vad som har hänt. Hos en del förekommer bortträngning, en mekanism som innebär att man trycker undan känslomässiga reaktioner som är för svåra att hantera omedelbart efter ett trauma. Dissociation är vanligt, vilket kan upplevas som att man ”lämnar kroppen” under ett övergrepp. Det kan i sin tur leda till att man inte kan minnas vad som hänt efter traumat. För vissa kommer minnena tillbaka kort tid efteråt, hos andra först efter en lång tid av bearbetning, hos ytterligare andra inte alls.

http://ungvanster.blogspot.com/2010/...liehatten.html

Att enbart lagstifta bort dessa strukturer är förstås omöjligt. Men att säga, du, du får inte köpa en annan människas kropp. Du får bara inte det, du kan faktiskt aldrig veta varför hon säljer den, är inte omöjligt. Och våga inte komma och moralisera mot det.

IDA GABRIELSSON
Ordförande, Ung vänster

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/08/19452/

Det här ruttna unkna skitsnacket gör mej urförbannad. Jag har själv blivit utsatt för en grov våldtäkt under knivhot och jag kan lova er att jag inte satt dagen efter och lovprisade mannen ifråga.
Han var en främling som drog plötsligt fram en circa 40 cm lång kniv ur ryggsäcken och sa "Nu är du tyst och gör precis som jag säger , skriker du så hugger jag dig"
DET var en våldtäkt.Den skräcken och de orden och hans kolsvarta pupiller är evigt inristade i min hjärna.
Naturligtvis är han på fri fot, jag vågade inte ens anmäla. Varför?Han sa: "Jag vet var du bor du har barn va?"

Att ens ragg inte har knullat en tillräckligt många gånger samt kollat sin mail efter ligget är INTE en våldtäkt.
Fan vad förbannad jag blir ursäkta min ´strike här men det väckte en del olustiga minnen till liv som dessa människor hånar med sitt trendiga #prataomdet. SKÄMMES!!!!!!!!!!!!!

Det de här människorna gör är att spotta på verkliga våldtäktsoffer och sitter på höga hästar och dikterar hur "vi" ska känna.

Fan fan fan.

Va Koljonen? Nerdbasher??? Vill ni komma hit och prataomdet med mig? Vågar ni det?
JAG VÄNTAR HÄR PÅ ER SKETNA RETORIK. Nu får det väl vara nog!
Senast redigerad av sirens 2011-06-10 kl. 01:34.
Citera
2011-06-10, 02:33
Medlem
MoLoKs avatar
Hey Sirens, jag håller med men försök att lägga band på dig
Citera
2011-06-10, 02:53
Medlem
sirenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hey Sirens, jag håller med men försök att lägga band på dig

Ja det är lugnt. Jag har redan huxflux nyss apropå ingenting, fått en tillsägelse pga en smiley som jag skrev för ca två månader sedan så det är definitivt folk som läser som störs av dessa inlägg jag skrivit nu och sitter och backtrackar och RPar var så säker. Jag får nog inte hållas så länge med att säga sanningen utan det blir nog munkavel ska ni få se. Men det är som vanligt bara, ingen fara, sanningen svider.....

Samtidigt blir det lite hyckleri att säga till mig att "lägga band på mig" när jag träder fram som kvinna och reellt våldtäktsoffer i denna tråd som handlar om just #prataomdet,och ger mina synpunkter på kampanjen, inte sant? Då ska jag hyshas ner eller?
Glöm det jag säger vad jag tycker till vem jag vill och sitter inte still i båten.
Senast redigerad av sirens 2011-06-10 kl. 03:10.
Citera
2011-06-10, 12:48
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirens
Samtidigt blir det lite hyckleri att säga till mig att "lägga band på mig" när jag träder fram som kvinna och reellt våldtäktsoffer i denna tråd som handlar om just #prataomdet,och ger mina synpunkter på kampanjen, inte sant? Då ska jag hyshas ner eller?
Glöm det jag säger vad jag tycker till vem jag vill och sitter inte still i båten.

.... DonVonFjant kanske kan komma med några kommentarer på det. Han tycktes ha problem med att kvinnor med erfarenheter hade åsikter om ämnet.
Citera
2011-06-10, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ja det är lugnt. Jag har redan huxflux nyss apropå ingenting, fått en tillsägelse pga en smiley som jag skrev för ca två månader sedan så det är definitivt folk som läser som störs av dessa inlägg jag skrivit nu och sitter och backtrackar och RPar var så säker. Jag får nog inte hållas så länge med att säga sanningen utan det blir nog munkavel ska ni få se. Men det är som vanligt bara, ingen fara, sanningen svider.....

Välkommen till tråden, sirens! Här bland oss som kritiserat #prataomdetkampanjen finns det ingen som vill tysta dig, och jag är övertygad om att MoLoK skrev i ren omtanke. Det du säger är viktigt och det vore synd om du i ren upprördhet trampade på nån regel. Bara det! För precis som du säger, den här tråden hålls det fortfarande koll på.
Senast redigerad av Berengar 2011-06-10 kl. 13:02. Anledning: korrfel
Citera
2011-06-10, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
.... DonVonFjant kanske kan komma med några kommentarer på det. Han tycktes ha problem med att kvinnor med erfarenheter hade åsikter om ämnet.
Ja, han har inte synts till här sen dess... Undrar varför? https://www.flashback.org/p28642612#p28642612
Citera
2011-06-10, 13:08
Bannlyst
Citat:
Det här ruttna unkna skitsnacket gör mej urförbannad. Jag har själv blivit utsatt för en grov våldtäkt under knivhot och jag kan lova er att jag inte satt dagen efter och lovprisade mannen ifråga.
Han var en främling som drog plötsligt fram en circa 40 cm lång kniv ur ryggsäcken och sa "Nu är du tyst och gör precis som jag säger , skriker du så hugger jag dig"
DET var en våldtäkt.Den skräcken och de orden och hans kolsvarta pupiller är evigt inristade i min hjärna.
Naturligtvis är han på fri fot, jag vågade inte ens anmäla. Varför?Han sa: "Jag vet var du bor du har barn va?"

Att ens ragg inte har knullat en tillräckligt många gånger samt kollat sin mail efter ligget är INTE en våldtäkt.
Fan vad förbannad jag blir ursäkta min ´strike här men det väckte en del olustiga minnen till liv som dessa människor hånar med sitt trendiga #prataomdet. SKÄMMES!!!!!!!!!!!!!

Det de här människorna gör är att spotta på verkliga våldtäktsoffer och sitter på höga hästar och dikterar hur "vi" ska känna.

Fan fan fan.

Va Koljonen? Nerdbasher??? Vill ni komma hit och prataomdet med mig? Vågar ni det?
JAG VÄNTAR HÄR PÅ ER SKETNA RETORIK. Nu får det väl vara nog!

Ida Gabrielsson är en idealist utan verklighetsförankring och erfarenhet, du kan inte hetsa upp dig på den typen av människor. Om du fortsätter göra det tror jag att det kommer gå överstyr.

Bekämpa de som du tycker har fel, men som åtminstone har lite verklighetsförankring och erfarenhet, inte nödvändigtvis av våldtäkt.
Citera
2011-06-10, 17:17
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Ida Gabrielsson är en idealist utan verklighetsförankring och erfarenhet, du kan inte hetsa upp dig på den typen av människor. Om du fortsätter göra det tror jag att det kommer gå överstyr.

Bekämpa de som du tycker har fel, men som åtminstone har lite verklighetsförankring och erfarenhet, inte nödvändigtvis av våldtäkt.

Tvärtom. De verklighetsförankrade går det att resonera med. Galningar som Ung vänsters Ida G (om man utgår från att hon menar det hon skriver) är mycket farligare, de bör bekämpas hela tiden.

Det Sirens tar upp är viktigt, extremt viktigt. Genom politiska kampanjer som #prataomdet lägger marxistfeministerna en obehaglig filt över debatten. Rättssäkerhet ser vi inte röken av, den som tillhör "fel sida" kan anklagas utan minsta uns av objektiva bevis. Så går det till i totalitära stater, vilket vi sett många exempel på i historien.

Att inte media vaccinerats mot denna skit är bara för sorgligt. Ledande politiska företrädare och "kulturarbetare" får oemotsagda propagera. De verkliga samhällsproblemen sopas under mattan - och de verkliga offren, som Sirens och hennes medsystrar, får varken skydd eller stöd.
Citera
2011-06-10, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Tvärtom. De verklighetsförankrade går det att resonera med. Galningar som Ung vänsters Ida G (om man utgår från att hon menar det hon skriver) är mycket farligare, de bör bekämpas hela tiden.

Det Sirens tar upp är viktigt, extremt viktigt. Genom politiska kampanjer som #prataomdet lägger marxistfeministerna en obehaglig filt över debatten. Rättssäkerhet ser vi inte röken av, den som tillhör "fel sida" kan anklagas utan minsta uns av objektiva bevis. Så går det till i totalitära stater, vilket vi sett många exempel på i historien.

Att inte media vaccinerats mot denna skit är bara för sorgligt. Ledande politiska företrädare och "kulturarbetare" får oemotsagda propagera. De verkliga samhällsproblemen sopas under mattan - och de verkliga offren, som Sirens och hennes medsystrar, får varken skydd eller stöd.

Du har inte läst tråden märker jag. Dessutom skriver jag utan verklighetsförankring, hur skulle det vara att läsa först och skriva sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in