2011-04-16, 19:47
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opemma
Okej, jag förstår. Nej, jag pudlar inte för jag upplever verkligen att rätt många glidit runt på räkmackan Assange därvidlag. Som jag räknar upp i postningen som länkas till i tweeten, det handlar om både anklagare och folk runt den anklagade. Jag har under en ganska lång tid sett "uppmärksamhet" bli en allt hårdare valuta, och att etik verkar flyga all världens väg om man har möjlighet till lite strålkastarljus.

Det är ett ganska stort och intressant ämne, kan jag tycka och skrivit om en del, och en inbyggd förrädisk svaghet i samhället idag. Intressant nog, som är ganska vanligt, tar nästan alltid fel personer åt sig när man gör dylika generella spaning. De som bryr sig och försöker fundera över såna här saker och precis som jag fallerar en och annan gång men ändå försöker ha pejl på läget, är de som oftas tar åt sig. De som borde ta åt sig gör sällan det.

Massor av diskussioner utgår från en generell ståndpunkt, jag tror du känner igen det, och slutar med "men anklagar du MIG för att...". Jag har gjort det, jag tror de flesta har gjort det. När jag skrev inlägget hade jag en sjunkande känsla av lite dåligt samvete blandat med illamående över hur det blir en fabrik för att propagera sin karriär snarare än nåt annat, medan en människa lider helvetets alla kval i isoleringscell. Jag tycker inte att det är en lustighet. Det känns snarare olustigt.

Det var det mest obegripliga jag någonsin har läst på Flashback
Citera
2011-04-16, 19:50
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Det var det mest obegripliga jag någonsin har läst på Flashback

Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller nåt, men om du vill ha något förklarat så fråga gärna, så ska jag göra mitt bästa!
Citera
2011-04-16, 19:53
Medlem
Citat:
Fast här får man nog lov att hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt; jag köper inte premissen att de som ingick i #prataomdet gjorde det för att jävlas med Assange.

Haha, ännu en Assange-hatare som kan hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt. Det är märkligt att endast ni är kapabla att göra det.
Citera
2011-04-16, 19:54
Medlem
Citat:
Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller nåt, men om du vill ha något förklarat så fråga gärna, så ska jag göra mitt bästa!
Han menar att du svamlar så kommunikationsansvarig du är. Håller med honom.
Citera
2011-04-16, 19:55
Medlem
Citat:
Fast här får man nog lov att hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt; jag köper inte premissen att de som ingick i #prataomdet gjorde det för att jävlas med Assange.
I så fall var de ovanligt aningslösa, och det tror jag faktiskt inte att de är. Isobel H-K, Lisa Magnusson, Sonja Schwarzenberger m.fl. är alla skarpa kvinnor med framgångsrika karriärer i mediabranschen.

Det handlar alltså om en grupp professionella mediapersoner, varav flera har personliga band till Ardin. Tror du verkligen att det är en slump att #prataomdet ser ut som en professionell smutskastningskampanj?

Att de var ute efter att skada Assange ser jag som självklart.
Citera
2011-04-16, 19:55
Medlem
Citat:

För Piratpartiets skull. Sluta nu.

Du har redan på din egen blogg i all väsentlighet vitsordat att genus till fördel för ditt eget kön (ja, det var du och ingen annan som gjorde detta till en könsfråga) går före sanning och rättvisa i ett enskilt fall.
Citera
2011-04-16, 19:58
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979

Som sagt, det är bara att fråga, så förklarar jag!
Citera
2011-04-16, 20:00
Medlem
Anemons avatar
Citat:

Mymlan berättade om en nära relation där saker hade gått snett, och jag tyckte hon var modig som vågade göra det. Själv skulle jag nog inte göra det hur lätt som helst.

Har du nånsin läst i relationer och samlevnadsdelen här? Har du läst på familjeliv eller passagen eller vilken blogg somhelst i stort sett ? Där står berättelser om personliga misslyckanden och tveksamma erfarenheter liksom berättelser om grova övergrepp som spön i backen. Det är faktiskt inte särskilt unikt eller speciellt eller modigt, det händer hela dagarna nätet runt.....just saying.
Och det är bra att människor kan prata av sig och få stöd och råd på nätet. Men det är inte världsunikt för just Mymlan...
Men jag förstår att det berör dig extra eftersom det kommer från en kvinna i samma ställning och socialgrupp som dig själv, därav är hennes berättelse antagligen mer relaterbar för dig...
Senast redigerad av Anemon 2011-04-16 kl. 20:05.
Citera
2011-04-16, 20:04
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
I så fall var de ovanligt aningslösa, och det tror jag faktiskt inte att de är. Isobel H-K, Lisa Magnusson, Sonja Schwarzenberger m.fl. är alla skarpa kvinnor med framgångsrika karriärer i mediabranschen.

Det handlar alltså om en grupp professionella mediapersoner, varav flera har personliga band till Ardin. Tror du verkligen att det är en slump att #prataomdet ser ut som en professionell smutskastningskampanj?

Att de var ute efter att skada Assange ser jag som självklart.

Nej, alltså, jag förstår precis varför det ser ut och tolkas som det. Det är skitsvårt att inte luta sig mot sina erfarenheter, vad man kan osv, när man gör saker. Ett gäng duktiga mediamänniskor agerar helt klart på den arena de kan och vet om osv. Nätverken här i Sverige (vi är ju ett rätt litet land) underlättar såklart också. Jag är däremot inte övertygad om att _alla_ agerade för att skada Assange bland dessa. I själva #prataomdet-vågen som uppstod tror jag inte ens att särskilt många hade uppmärksammat den biten.
Citera
2011-04-16, 20:07
Medlem
opemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Har du nånsin läst i relationer och samlevnadsdelen här? Har du läst på familjeliv eller passagen eller vilken blogg somhelst i stort sett ? Där står berättelser om personliga misslyckanden och tveksamma erfarenheter liksom berättelser om grova övergrepp som spön i backen. Det är faktiskt inte särskilt unikt eller speciellt eller modigt, det händer hela dagarna nätet runt.....just saying. Men jag förstår att det berör dig extra eftersom det kommer från en kvinna i samma ställning och socialgrupp som dig själv, därav är hennes berättelse antagligen mer relaterbar för dig...

Vilken är min socialgrupp?

Tack för tipset annars, hade tänkt att botanisera runt på forumet. Så du tycker inte att öppenhjärtlighet är modigt? Nåväl, vi är alla olika, för mig är det otroligt modigt att hänga ut sig offentligt och icke-anonymt, vad det än sker online.
Citera
2011-04-16, 20:07
Medlem
Citat:
Som sagt, det är bara att fråga, så förklarar jag!

Jag skulle vilja veta varför du fick ett sammanbrott av Ivan Johnsons mycket sakliga och relevanta frågor om PP:s agerande i Assange-fallet? Varför blockade du honom och hotade med polis? Killen är ju hur lugn, snäll och saklig som helst. Inser du hur det påverkar din och PP:s image att ni hotar med polis för att en kille yttrar sig och ställer frågor?

Fattar du ens hur ert agerande har påverkat oss fd ihärdiga PP-väljare. Jag och min familj har röstat på PP i tre val. Fattar ni inte att vi brinner för frihetsfrågor för alla, inkl män, inte bara för er HBT-gängare. Genom att köra HBT-stuket och radikalfeminismen, har ni förlorat vad som utmärkte er en gång i tiden.
Senast redigerad av flashback979 2011-04-16 kl. 20:09.
Citera
2011-04-16, 20:08
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Är detta piratpartiets kommunikationsansvariga?!?
They are doomed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in