2011-03-18, 23:40
Medlem
Har ni sett den här - från AUs Crikey online.
@barsk we write various articles with a common tag of some kind. All publish about the same time. stand straight in the shit storm.
2010-12-14 21:18:47 via Twitter for iPad in reply to Barsk

… We’re aiming for Monday and must all talk to our editors, thursday latest. Regardless of what the newspapers say, we can blog on Monday
2010-12-14 22:38:19 via Twitter for iPhone

I think ‘#thanks anna’ is a nice little tag, but sounds like we’re taking a position on the issue. I like ‘I am Anna Ardin’ also but the same problem?
2010-12-14 22:41:34 via Twitter for iPhone

Okay decided, on argument: just because Anna’s name is known does not mean we should keep repeating it, so obviously we write without it!
2010-12-14 22:53:26 via web

The tweets pretty clearly indicate that the campaign was not only Ardin focused, but also Ardin-leaning. Despite Koljonen’s protestations that it was impossible to know what happened, there were no suggestions of a #thanksjulian tag. Ultimately it seems that that the only reason an Ardin name was decisively rejected was because it would continue to breach her privacy.
http://www.crikey.com.au/2011/03/17/...ssange-debate/

Citera
2011-03-18, 23:49
Medlem
OK, ser att ni har sett den artikeln. Figaropravda och vår Molok är där och kommenterar.
http://www.crikey.com.au/2011/03/17/...ssange-debate/

Citera
2011-03-19, 00:53
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det där med att vara psykiskt sjuk var tydligen lika lockande som 'jag har blivit utsatt för ett övergrepp' för vissa.

elingrelsson Elin Grelsson
@
@simonfors Vad glad jag blir när du skriver så. Känslan av att inte vara ensam är ömsesidig och just därför viktigt att prata och skriva.
16 Mar

in reply to @elingrelsson ↑
Simon Fors
@simonfors Simon Fors
@
@elingrelsson Dock att sjukdomen inte är jag. Befinner mig ju betydligt oftare på politiska möten än hos psykiatrin i Gällivare.
16 Mar

@simonfors Simon Fors
@
@elingrelsson Det är viktigaste anledningen till att jag började twittra. Mina tidigaste tweets är skrivna på en psykiatrisk vårdavdelning.
16 Mar

Blir illa till mods över den djupa galenskap man kan skönja hos antifeministiska troll under #prataomdet. Varifrån kommer deras kvinnohat?
2 hours ago

Min fetmarkering
Citera
2011-03-19, 01:48
Medlem
MoLoKs avatar
Gränslösa. De är gränslösa. Men med någon slags märklig stolthet.

Vad kan nästa grej vara?

Jag snattar och vill prataomdet!
Citera
2011-03-19, 02:03
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
Hela den här tråden är en retoriklek.
För sådana som dig och Abu Nidal är alla diskussioner retoriklekar.

Det fria ordet kan användas på det ena av två valfria sätt:
1) Att försöka ta retoriska poänger
2) Att försöka tala sanning
Citera
2011-03-19, 13:05
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det där med att vara psykiskt sjuk var tydligen lika lockande som 'jag har blivit utsatt för ett övergrepp' för vissa.

elingrelsson Elin Grelsson
@
@simonfors Vad glad jag blir när du skriver så. Känslan av att inte vara ensam är ömsesidig och just därför viktigt att prata och skriva.
16 Mar

in reply to @elingrelsson ↑
Simon Fors
@simonfors Simon Fors
@
@elingrelsson Dock att sjukdomen inte är jag. Befinner mig ju betydligt oftare på politiska möten än hos psykiatrin i Gällivare.
16 Mar

@simonfors Simon Fors
@
@elingrelsson Det är viktigaste anledningen till att jag började twittra. Mina tidigaste tweets är skrivna på en psykiatrisk vårdavdelning.
16 Mar

Blir illa till mods över den djupa galenskap man kan skönja hos antifeministiska troll under #prataomdet. Varifrån kommer deras kvinnohat?
2 hours ago

Min fetmarkering

Detta självutlämnade vältrande i smärta och förnedring. Detta djupa sökande efter bekräftelse som uteblivit sedan barndomen. Denna i en aldrig sinande ström av vikarierande motiv för att ständigt vara missnöjd över sin livslott. Jag har en diagnos, Jag är ett dampbarn, jag är en aspie, jag har låga serotoninhalter, mitt sexliv suger och listan tar aldrig slut. Att så förbehållslöst ventilera sitt i grunden ganska trista liv istället för att göra något åt det är bara ytterst sorgligt. Bli volontär, skaffa en hobby, gå långa promenader, rör på dököttet och gör lite nytta istället, men sluta fyll det offentliga rummet med denna eviga klagolåt. Ingen vettig människa orkar lyssna längre.

Kan jag inte vara bra på på att vara bra, så kan jag åtminstone vara bra på att vara dålig. Detta eviga ältande, ämnena varierar, men budskapet är lika klart som i bönen, "se till mig som liten är"
Ja jag förstår att ni vill bli sedda, jag förstår att er världsbild skiljer sig från min. jag förstår att ni rädda för det ni inte förstår. Ja jag förstår att ni söker gemenskap och trygghet i sekten.

Grovt Initiativ och Daniel Svedin tycker Elin text är bra, de halta leder den blinda. Som recensenter fungerar de lika bra, som att mota kulregn med ett paraply. Alla kliar allas rygg, i en enda stor ormgrop. Det är en cirkelbevisföring utan värde, den är bara incestuös.

Den söndercurlade generationens klagosång har nu nåt episka proportioner och tar faktiskt utrymme från de som saknar röst och verkligen behöver hjälp. Ni är vår tids trasproletariat, marginaliserade och bittra. Jag förstår att ni söker vänsterns retorik, någons fel är det, min inte ert! Ta då av er offerkoftan och gör något av era liv. Nobelpris får man inte av att klaga, det får man genom hårt och metodiskt arbete.

Passiva och paralyserade sitter ni och väntar på att samhället ska fylla era liv med mening. Det kommer inte att ske , bara i bibeln regnar det manna från himlen. Här regnar det just nu bomber och radioaktivitet. Ni har alla ett personligt ansvar att göra något av och med era liv, men sluta gnäll över allt som inte gick er väg. Ta en proaktiv ställning och för guds skull sluta klaga.
Citera
2011-03-19, 14:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino

Den söndercurlade generationens klagosång har nu nåt episka proportioner och tar faktiskt utrymme från de som saknar röst och verkligen behöver hjälp.

Verkligen. Lika triviala som de flesta av deras berättelser om övergrepp är ( se mina detaljer i tidigare inlägg, och förstå att jag inte menar de som snubblat in i #prataomdet med berättelser om hur de blivit våldtagna som barn m.m !), lika fake kan man misstänka att många av dessa anfall och besök på hispan de twittrar om är. Vi som verkligen har upplevt psykisk sjukdom på nära håll - min exfru fick en akut psykos och schizofreni när våra barn ännu var små, hennes återkommande psykoser och irrationella infall under dessa är en stor del av mitt och ännu mer våra döttrars liv - känner en blandning av att vara skymfad och det yttersta förakt mot dessa fasoner.

Så fast i denna sentimentalitetens absurda logik, att alla ska hålla med och ingen någonsin verkligen prata, bara applådera den som vädrar sin omognad, sina psykoser och andra dåliga karaktärsdrag offentligt, är dessa personer att de hamnat i uppochnedvända världen.

Ja, här är det uppochner, där den som verkligen försöker prata anklagas för att inte prata. Där den som vänder sig mot förtal och mobbning anklagas för att förtala och mobba. Där den som vänder sig mot att hänga ut psykiskt sjuka offentligt anklagas för att. ... hänga ut psykiskt sjuka offentligt!

Mina damer och herrar, jag erbjuder er att skåda framförallt tre personer i twittervärlden på #prataomdet som fått bajs i logikkretsarna:Johan Groth, @ChingShih och @simonfors . De första två har uppträtt många gånger förut i denna tråd. Simon Fors är, förutom som han nyligen berättade mentalt sjuk och en frekvent besökare av psykakuten, enligt senaste tidens twitter kommunist och castro-anhängare.

Jag har vänt kronologin rätt, så att de äldsta sakerna kommer först.
-------------------------
------------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
Smaklöst av prataomdetgänget att hänga ut Elin Grelssons mentalsjukdom offentligt, som något 'starkt' att hylla #prataomdet
18 Mar Favorite Reply Delete
--------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
Visa hur pratkotteriet exploaterar riktiga offer för övergrepp, och nu en mentalsjuk vän - då heter det att man 'saknar empati'! #prataomdet
18 Mar Favorite Reply Delete
--------------------
ardin_eett_svin Gasa Feministerna
@
#prataomdet @BaalZeBubble propaganda töntarna prövar alla medel
18 Mar Favorite Retweet Reply

---------------------
Johan_Groth Johan_Groth
Jag förstår inte alla dessa personangrepp på som bla @BaalZeBubble står för. Jag vare sig sakliga eller andra skäl. #prataomdet
---------------
@
@roleze @Johan_Groth #prataomdet det är därför du inte förstår nåt som handlar om kritik, du blockar öronen för alla kritiska röster
------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
@
@Johan_Groth personangrepp? jag? Du måste skämta! eller menar du min sakliga kritik av hela kotteriet av oetiska lögnare bakom #prataomdet
20 hours ago Favorite Reply Delete
---------------------
-------------------
simonfors Simon Fors
15 hours ago Favorite Retweet Reply
-------------------
Johan_Groth Johan_Groth
@
@BaalZeBubble Nej, jag menar din saklösa påhopp på en enskild person. Du vet vad jag pratar om. #prataomdet
14 hours ago Favorite Retweet Reply
--------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
@
@Johan_Groth Nej, har du något att säga får du säga det i klartext. Eller kanske du inte har tänkt så noga... #prataomdet
14 hours ago Favorite Reply Delete
--------------------
Geten11 geten
@
@simonfors Vad fick dig att säga det där? Finns väl ingen som hatar kvinnor? #prataomdet
14 hours ago Favorite Retweet Reply
--------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
@
@Geten11 simon twittrade till elin att han också är psykiskt sjuk, och tycktes även han vara stolt över det. Det är förklaringen #prataomdet
13 hours ago Favorite Reply Delete
---------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
När mentalsjuka anhängare av förtalskampanjen berömmer varandras sjukdom offentligt http://bit.ly/faZQm5 http://bit.ly/eMCu6P #prataomdet
13 hours ago Favorite Reply Delete
--------------------
simonfors Simon Fors
Enligt de mer rabiata kvinnohatarna som trollar på #prataomdet är jag och @elingrelsson "mentalsjuka anhängare av förtalskampanjen".
12 hours ago Favorite Retweet Reply
---------------------
allmanning Hen
#prataomdet @BaalZeBubble Psykisk sjukdom påverkar oftast inte omdömet. Panikångest och depression är vanligast
12 hours ago Favorite Retweet Reply
-------------------
@
@allmanning @BaalZeBubble Herregud när man låter #prataomdet feministkampanjarna prata fritt kommer deras riktiga omdöme fram.Vilket patrask
3 hours ago Favorite Retweet Reply
-----------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
@
@allmanning javisst, du har så rätt, människor i panikångestattacker är ju kända för att handla så omdömesgillt... INTE ;P #prataomdet
1 hour ago Favorite Reply Delete
-----------------------
BaalZeBubble Baal Ze Bub
@
@simonfors du stoltserar ju själv med din mentalsjukdom. Berätta gärna mer. Diagnos? #prataomdet
1 hour ago Favorite Reply Delete
-------------------------
ChingShih Minne
@
@simonfors Deras allmänna förakt för andra visar sig som förtal & mobbningsförsök, personer som dessa är ju en anledning till #prataomdet
24 minutes ago Favorite Retweet Reply
------------------------
Senast redigerad av BaalZeBub 2011-03-19 kl. 14:42.
Citera
2011-03-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashback979
Den försmådda älskarinnan från Island kallar Julian numera någon med high IQ, but low EQ - m a o en sociopat utan empatiförmåga, en Svengali som gillar att manipulera människor.

Den försmådda älskarinnan har gjort sig en karriär att inför kameror snacka skit om Julian, 7 månader senare. Nu tror jag inte att det var en lång affär, om ens någon alls, för att hon helt enkelt är för gammal och konstig.

EQ handlar om förmågan att tolka andras känslor inte om den egna förmågan att känna.

Sociopater har hög EQ men saknar förmågan att känna medlidande med andras lidande.

Hög IQ och låg EQ är arketypiskt för personer med Asperger, eftersom personer med Asperger har svårt att tolka andras känslor.

Personer med Asperger känner å andra sidan ofta väldigt starkt medlidande när de väl förstått att någon lider.
Citera
2011-03-19, 15:59
Medlem
espressinos avatar
Excited about Purple Day – A Global Day of Epilepsy Awareness taking place March 26!!

Talkaboutit var från början en tag för att öka kunskapen kring epilepsi i Amerika
Den stal prataomdet sekten rakt av, och använde i ett tappert försök att infiltrera i första hand England. Där Ulrika Nulty på UR gjorde ett misslyckat försök att penetrera engelsk media i samband med Assange bailtrail. Efter kritik här i tråden har ingen hört något mer från henne. Kanske ramlade poletten ner, och hon förstod att det inte var förenligt med hennes journalistiska heder att fortsätta på den inslagna vägen. UR, SR P1 och P3 har annars varit en effektiv bas i kampanjarbetet mot Assange och för den målsägare som stämplats som en lögnare. Sonja Schwarzenberger har varit spindeln i nätverket och ställt sina kontakter och sin egen maktsvär till kampanjens förfogande. Att Sonja Dessutom är god vän med målsägaren förtjänar att belysas igen!

Att prataomdet blivit allt mer urvattnad och idag används för allehanda illamåenden och personliga tillkortakommanden torde stå klart, i varje fall för alla utanför sekten, det gör dock inte att man kommit närmare originalutgåvan i sina försök att ge medicinskt legitimitet åt obskyra diagnoser i samhällets utkanter. Epilepsi är trots allt ett vedertaget begrepp för störningar i hjärnans elektriska fält. Vilket personliga tillkortakommanden inte är, inte med någon medicinsk måttstock i världen.

Den existentiella ångest som så klart lyser igenom, det vilda fäktandet till försvar för den samma ger en trist bild av vår samtid. Att skriva om existentiell ångest, för ångestneurotiker fördjupar och cementerar bara uppfattningen att ångest är ett normaltillstånd. Det är det inte och att låta ångesten sätta agendan är kontraproduktivt och destruktivt.

Komplexiteten i dagen samhälle är för vissa svår att förstå och det är inte för alla och envar en självklarhet att få ihop alla dess delar. Att då upphöja bristen på kunskap, insikt och personligt ansvar till att vara samhällets och de rättsvårdande myndigheternas bord, är att göra det lätt för sig och att omyndigförklara sig själv.

Bara en dummerjöns kan hävda rätten till sin egen dårskap, samhället i stort måste lägga ribban högre än så. Den dagen när dårarna skriver lagen kommer också de friska att spärras in.
Citera
2011-03-19, 16:52
Medlem
espressinos avatar
Sextwittrandet får belöning
10 MARS

– Sex är inte som att köpa en korv med bröd. Man måste kunna prata om känslor och sex utan att vara konservativ.

– Det är ett uppsving från den ganska tysta debatten som i dag inte går in på detaljer. Genom det här kan kvinnor känna gemenskap, man är inte helt ensam, och det skapar en skuldbefrielse. Sexualsynen på kvinnor är att de är passiva, men det borde väl vem som helst fatta att ligger man där som en död fisk vill man inte ligga, säger Ung Vänsters förbundsordförande Ida Gabrielsson som förklarar vikten av ett offentligt samtal:

http://www.arbetarenzenit.se/beloning-for-sextwitter/

Ung vänster tog ställning i december och delade sen ut priset till Koljonen den 8 mars för prataomdet kampanjen

Konspirationsteoretikerna tyckte sig få vatten på sin kvarn när det visade sig att Anna Ardin hade twittrat om Assange dagen efter det anmälda övergreppet. Det togs som intänkt för att hon nog fabricerade det hela. Men nu ska ni få höra (här kommer den där kursen jag rekommenderade): sexualbrottsoffer reagerar inte alltid i enlighet med standardformulär 1A. I själva verket finns det inte ens något sådant formulär, något "rätt" sätt att reagera på vid övergrepp. Det finns däremot en rad vanliga reaktioner. En del förnekar vad som har hänt. Hos en del förekommer bortträngning, en mekanism som innebär att man trycker undan känslomässiga reaktioner som är för svåra att hantera omedelbart efter ett trauma. Dissociation är vanligt, vilket kan upplevas som att man ”lämnar kroppen” under ett övergrepp. Det kan i sin tur leda till att man inte kan minnas vad som hänt efter traumat. För vissa kommer minnena tillbaka kort tid efteråt, hos andra först efter en lång tid av bearbetning, hos ytterligare andra inte alls.

http://ungvanster.blogspot.com/2010/...liehatten.html

Att enbart lagstifta bort dessa strukturer är förstås omöjligt. Men att säga, du, du får inte köpa en annan människas kropp. Du får bara inte det, du kan faktiskt aldrig veta varför hon säljer den, är inte omöjligt. Och våga inte komma och moralisera mot det.

IDA GABRIELSSON
Ordförande, Ung vänster

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/08/19452/
Citera
2011-03-19, 17:09
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espressino

Konspirationsteoretikerna tyckte sig få vatten på sin kvarn när det visade sig att Anna Ardin hade twittrat om Assange dagen efter det anmälda övergreppet. Det togs som intänkt för att hon nog fabricerade det hela. Men nu ska ni få höra (här kommer den där kursen jag rekommenderade): sexualbrottsoffer reagerar inte alltid i enlighet med standardformulär 1A. I själva verket finns det inte ens något sådant formulär, något "rätt" sätt att reagera på vid övergrepp. Det finns däremot en rad vanliga reaktioner. En del förnekar vad som har hänt. Hos en del förekommer bortträngning, en mekanism som innebär att man trycker undan känslomässiga reaktioner som är för svåra att hantera omedelbart efter ett trauma. Dissociation är vanligt, vilket kan upplevas som att man ”lämnar kroppen” under ett övergrepp. Det kan i sin tur leda till att man inte kan minnas vad som hänt efter traumat. För vissa kommer minnena tillbaka kort tid efteråt, hos andra först efter en lång tid av bearbetning, hos ytterligare andra inte alls.
Ovanstående är alltså espressino som citerar Elisabeth Biström.

Det här är ju oändligt komiskt. Anna Ardin misstänker att en kondom sprack med flit under frivillig sex... och Elisabeth Biström, ung vänster, tror att hon därför råkat ut för bortträngning och andra konstiga mekanismer, ja till och med lämnat kroppen!
Citera
2011-03-19, 17:19
Medlem
espressinos avatar
Kåthet Postat mars 3, 2011 av truthandfiction

För ofta blir det ju så, att kvinnor får vara antingen eller. Trasig heroinisthora eller bubbelgumsdoftande oskuld. Intellektuell torrfitta eller fnissig uberslut.

Men precis när jag är på väg att skriva ännu ett svinargt inlägg om att ingenting förändrats sedan mitt depraverade 90-tal så ser jag Johanna Koljonen på SVT morgon. Hon sitter tillsammans med upphovsmakarna till den nya pjäsen bäverblues i morgonsoffan och talar om den komplexa kvinnliga sexualiteten, och äntligen hör jag ett samtal där fokus ligger på lusten och inte på kvinnans sexualitet som ett problemområde.

Jag visste inte ens hur mycket jag längtat efter det här, att få höra smarta, sexiga, vanliga kvinnor tala om sin egen kåthet. Om en sexualitet som inte är avhängig den manliga, om fantasier och inte minst hur viktigt det är att tjejer och kvinnor slutar ta ansvar för det sexuella mötet.

http://truthandfiction.wordpress.com/2011/03/03/kathet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in