2011-03-18, 16:21
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdbasher
De flesta man kunde förväntas nå via twitter och artiklar under en begränsad tidsperiod, ja. Finns inte heller egenvärde i att ha 40 000 miljarder berättelser på sajten.

Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Trodde i min naiva enfald att samtal var en dialog, men den nya definitionen är alltså monolog.
Vi berättar, ni lyssnar och om ni inte lyssnar är ni dumma. Synd att Amerikanerna inte hade samma tändhattar i sina bomber över Japan, det hade sparat 500.000 liv av den enkla anledningen att det aldrig hade smällt!

Mitt ex berättade en sedelärande historia om en kvinna med långt framskriden cancer i bröstet. Bröstet hade ett öppet sår och stank förruttnelse. När flickvännen sa att det inte såg bra ut, fick hon till svar jaså det där, nej det är bara en liten finne! Så olika kan man se på tillvaron! kvinnan dog fö 3 månader senare. Apropå förnekelse. Ni har inte sett någonting än, lika lite som de som utsätts för radioaktiv strålning nu i japan, påverkan är där men det tar tid att dö. Processen är där och ni är utsatta för daglig bestrålning, ni vet inte och förstår inte omfattning bara.
Citera
2011-03-18, 16:27
Medlem
espressinos avatar
Citat:
............asså, nivån. Är du också inne på det här spåret att försöka trolla fram nånting genom att medvetet missförstå och se om jag säger något konstigt?

1. Berättelser inkommer. 2. Samtal angående dessa, specifikt och allmänt, kan inledas.

Det är processen och första punkten är det enda min kommentar handlade om i det svaret.

Hantera språket konsekvent så missförstår ingen någonting, du vill ha det till en retoriklek, jag söker moralen. Fö tycker jag att du säger en massa konstiga saker, men det är fördelen i en demokrati, man får ha dålig moral, man behöver ingen etisk kompass, man kan som din kollega så väl uttryckte det, bära sig åt som en rövhatt utan några konsekvenser. Bara man låter bli att sätta på någon rabiat feminist och dumpa henne .då slår hela rättsmaskineriet igång. En paradox i sig, men ack så talande!
Citera
2011-03-18, 16:31
Medlem
Citat:
Hantera språket konsekvent så missförstår ingen någonting, du vill ha det till en retoriklek, jag söker moralen. Fö tycker jag att du säger en massa konstiga saker, men det är fördelen i en demokrati, man får ha dålig moral, man behöver ingen etisk kompass, man kan som din kollega så väl uttryckte det, bära sig åt som en rövhatt utan några konsekvenser. Bara man låter bli att sätta på någon rabiat feminist och dumpa henne .då slår hela rättsmaskineriet igång. En paradox i sig, men ack så talande!

Hela den här tråden är en retoriklek.
Citera
2011-03-18, 16:42
Medlem
MoLoKs avatar
Det verkar som om tjejerna i #prataomdet skickat fram killarna för att slåss för deras heder.

Känner igen det där från tidigare i mitt liv. Nu är jag bortom det där som tur är.
Citera
2011-03-18, 17:00
Medlem
espressinos avatar
Citat:

Hela den här tråden är en retoriklek.

Jag det skulle vara trevligt om de grava anklagelser mot målsägaren bara var en retoriklek, men tyvärr det är mycket allvarligare än så. Målsägaren har för eget syfte manipulerat fakta , med förhoppningen att på så vis utkräva det som hon själv uttrycker, legitim hämnd med hjälp av rättsväsendet och goda vänner. När hon "stämplades som lögnare" föddes idén till kampanjen.

Hämnd skall lämnas i Guds hand. Bibeln säger i Romarbrevet 12:19: ”Hämnas inte, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen. Ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren.” Ordspråksboken 20:22 säger: ”Säg inte: ’Jag skall vedergälla ont med ont’. Vänta på HERREN, han skall hjälpa dig.”

Vi skall avvisa hämndkänslorna till förmån för kärleken. Bibeln säger i Matteus 5:38-39: ”Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.”

Var inte glad när din fiende snubblar. Bibeln säger i Ordspråksboken 24:17-18: ”Gläd dig inte när din fiende faller, låt ej ditt hjärta fröjdas när han störtar omkull, så att HERREN ser det med misshag och vänder sin vrede från honom.

Hon missbrukar guds namn genom att utge sig som kristen,

2:a budet Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.

8:e budet du skall inte bära falskt vittnesbörd.

Så kan man bryta mot de lagarna är det säkert inget problem att begå våld på Svensk lag.

Det försvar Du, så jag antar att du är medskyldig då.

Undrar om Gud har en speciell plats i himlen för hädare!
Citera
2011-03-18, 17:08
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det verkar som om tjejerna i #prataomdet skickat fram killarna för att slåss för deras heder.

Känner igen det där från tidigare i mitt liv. Nu är jag bortom det där som tur är.

Har dom ingen femnazibrigad med flator att skicka? Tänk att få gå en runda med dom molok, skulle inte det kunna va något

Se nerdbasher i sängkammaren när han går ner på knä, och med ett snett leende ber att få en påskrift på samförståndskontraktet.

Eller om hon är sadist, spänner ögon i honom och säger nej!
Fast han kanske är machosist, och går igång på nejet
Citera
2011-03-18, 17:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Haha du gör det igen. "Sinnessjuk" är överhuvudtaget inte ett relevant begrepp, det är på samma nivå som att kalla funktionsnedsatta för idioter. Det skulle vara obehagligt om det inte var så pinsamt.

Berätta mer - vad vet du om Elin Grelssons psykiska sjukdom som inte vi vet?

Angående ditt felaktiga påstående om idioter citerar jag mig själv:

Ämnet var att unga män kallas för barn i pressen, gärna om de tillhör våra långväga gäster som begår överfallsvåldtäkter eller antastar våra små flickor sexuellt.

"Eftersom alla har förstått vad som menas med 'barn' i det här fallet, spår jag en utveckling av samma slag som skedde med beteckningarna på idioter.

Dvs idiot infördes som en neutral och fin term i stället för det kränkande begrepp man använde tidigare. Sedan ersattes idiot med en annan term, eftersom det var för kränkande, och det begreppet ersattes med ett annat...och nu har vi avverkat ett halv dussin ord på ett sekel och söker ett nytt neutral begrepp. (idiot, sinnesslö, kretin, efterbliven, utvecklingsstörd... nästa ord blir en svensk variant av 'challenged' som är det nya därborta i amerikat)

Vad sägs om:
tvångsisolerade spädbarn"
https://www.flashback.org/sp29303030

Eller som man säger i spelvärlden så många från #prataomdet kommer från: pwned!
Citera
2011-03-18, 17:23
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Resten av inlägget
Stort jobb du lagt ner på att dissekera förhöret. Imponerande och övertygande.

Jag minns nu att jag reagerade rätt häftigt på hennes tolkningar av Julians beteende främst det där när hon tycker att han är aggressiv när han frågar vad hon ler för. Det är inte direkt svårt för en normal människa att lista ut vad det kan vara för svar han letar efter...

Det var några veckor sedan jag läste förhöret och att få alla hennes märkligheter svart på vitt utan en massa text runtomkring gör att jag nog får avskriva allting hon säger mer eller mindre fullständigt.

Citat:
Det här har redan avhandlats, men du verkar ha missuppfattat vad konsensus betyder.
På svenska, ja. På engelska nej. Det är dock numera klargjort vad jag menade.

Citat:
Det jag undrade om, och bad om länkar till (dvs "Källa?") var att alla nörds på Slashdot tycker att Assange är en asshat. Uppgiften förvånade mig, då jag inte har sett folk med den åsikten på slashdot. Jag ser gärna denna uppgift styrkt.
Nu använder du ordet alla något jag aldrig skulle skriva eftersom det är att be om att få fel. Det är uppenbart att du har en bild av vad jag har skrivit som inte motsvarar vad jag faktiskt har skrivit. Eller vad jag menade när jag skrev. Jag är förmodligen inte helt oskyldig heller.

Eftersom du har lagt ner ett så stort jobb känner jag mig tvingad att lägga ner visst jobb. Nedan har du några inlägg från /.. Detta bevisar dock ingenting varken för min del eller din.

Citaten är hyperlänkade och leder förhoppningsvis till originalinlägget om jag inte klantade mig.

Det ovan är förövrigt en post som mer eller motsvarar min åsikt.

Citera
2011-03-18, 17:42
Medlem
espressinos avatar
Etik inte längre viktigt anser redaktörer

18 MARS 2011

Chefredaktörna vill ha journalister som är duktiga på sociala medier, kan publicera sig i flera kanaler och har en dialog med läsarna. God språkkänsla, kunskap om samhället och pressetik anser de inte är lika viktigt. Det visar den norska Mediehusrapporten.
Handelshögskolan BI i Oslo gör varje år en undersökning där de frågar chefredaktörer vad de tror om framtiden. Den senaste undersökningen visar att de 552 tillfrågade chefredaktörer från Norge, Sverige och Danmark anser att det finns allvarliga brister i journalistutbildningarna.

Vad de främst vill ha är journalister som har kompetens i sociala medier, kan hantera digitala verktyg, publicera sig i flera kanaler och ha en dialog med läsarna. Kompetenser som att behärska språket, samhällskunskap och etik ligger långt nere på chefredaktörernas önskelista.

om ni undrar varför ingen såg ett etiskt problem med att koppla till Assange, lägga sig nära det
inträffade och ta målsägaren i försvar

http://www.journalisten.se/artikel/2...medium=twitter
Citera
2011-03-18, 18:15
Medlem
longbow4ys avatar
Hela "prataomdet kampanjen är en parodi på sterotypa könsroller.
Feminismen av idag:

Ett kvinnligt nätverk som mest av allt vill prata. Så oväntat.
Kvinnliga skribenter och redaktörer vill gärna tonar ner sin roll och kalla sig gräsrötter. Inte är väl "Lilla jag" mentaliteten lever och frodas.
Kvinnliga skribenter som inte vill ha män med i kampanjen. Inte jämställda men parallella samhällen.
Kvinnor som inte klarar av att hantera kritik utan att kalla all kritik för hat-kampanjer. Gärna med någon kreativ tecknad serie för att hålla nivån.
Kvinnor som när det blåser lämnar skeppet och låter män försvara kampanjen.
Kvinnor som reviderar historien för att de inte längre vill vidkännas sina alster.

Men allt är männens fel.
Citera
2011-03-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Efter några nästan sansade inlägg kom den här...

Artikeln av copyriot är ofta citerad, eftersom det var den som fick mig på spåren för länge sedan, som gjorde att andra sedan hittade kopplingar mellan grupper i island och i Sverige inom hbtq-sfären, för att inte tala om upptäckten av juliagruppens inblandning. Men tidigt var den ett led i tecken på den palatsrevolution som skedde just under de dagar artikeln skrevs, med bl a Birgitta Jónsdóttir inblandad. Jag har skrivit utförligt om detta flera gånger.

Så du plockar en av de mest avslöjande artiklarna för hela kampanjen, skriven av en central figur i juliagruppen med nära kontakter till palatsrevolutionärerna, försmådda älskarinna på island och en av det egna #prataomdet-kotteriet, och använder den som bevis... hört talas om cirkelresonemang?

Copyriots kritik är alltså att JA knackat honom på axeln och haft en åsikt han höll med om men inte tyckte var så viktig, och att han en annan gång verkade stressad.

Den försmådda älskarinnan från Island kallar Julian numera någon med high IQ, but low EQ - m a o en sociopat utan empatiförmåga, en Svengali som gillar att manipulera människor.

Den försmådda älskarinnan har gjort sig en karriär att inför kameror snacka skit om Julian, 7 månader senare. Nu tror jag inte att det var en lång affär, om ens någon alls, för att hon helt enkelt är för gammal och konstig.
Citera
2011-03-18, 21:56
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Artikeln av copyriot är ofta citerad, eftersom det var den som fick mig på spåren för länge sedan, som gjorde att andra sedan hittade kopplingar mellan grupper i island och i Sverige inom hbtq-sfären, för att inte tala om upptäckten av juliagruppens inblandning.
När ovanstående mening blev citerad såg jag hur galen den blev. Det var alltså copyriots artikel, som andra uppmärksammade i Assange-tråden, som gjorde att ytterligare andra personer i tråden började gräva i kopplingar till island, och till den palatsrevolution inom wikileaks som just då var mycket litet känd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in