Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Hantera språket konsekvent så missförstår ingen någonting, du vill ha det till en retoriklek, jag söker moralen. Fö tycker jag att du säger en massa konstiga saker, men det är fördelen i en demokrati, man får ha dålig moral, man behöver ingen etisk kompass, man kan som din kollega så väl uttryckte det, bära sig åt som en rövhatt utan några konsekvenser. Bara man låter bli att sätta på någon rabiat feminist och dumpa henne .då slår hela rättsmaskineriet igång. En paradox i sig, men ack så talande!
Ursprungligen postat av nerdbasher
Hela den här tråden är en retoriklek.
Jag det skulle vara trevligt om de grava anklagelser mot målsägaren bara var en retoriklek, men tyvärr det är mycket allvarligare än så. Målsägaren har för eget syfte manipulerat fakta , med förhoppningen att på så vis utkräva det som hon själv uttrycker, legitim hämnd med hjälp av rättsväsendet och goda vänner. När hon "stämplades som lögnare" föddes idén till kampanjen.
Hämnd skall lämnas i Guds hand. Bibeln säger i Romarbrevet 12:19: ”Hämnas inte, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen. Ty det står skrivet: Min är hämnden, jag skall utkräva den, säger Herren.” Ordspråksboken 20:22 säger: ”Säg inte: ’Jag skall vedergälla ont med ont’. Vänta på HERREN, han skall hjälpa dig.”
Vi skall avvisa hämndkänslorna till förmån för kärleken. Bibeln säger i Matteus 5:38-39: ”Ni har hört att det är sagt: Öga för öga och tand för tand. Jag säger er: Stå inte emot den som är ond, utan om någon slår dig på den högra kinden, så vänd också den andra åt honom.”
Var inte glad när din fiende snubblar. Bibeln säger i Ordspråksboken 24:17-18: ”Gläd dig inte när din fiende faller, låt ej ditt hjärta fröjdas när han störtar omkull, så att HERREN ser det med misshag och vänder sin vrede från honom.
Hon missbrukar guds namn genom att utge sig som kristen,
2:a budet Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.
8:e budet du skall inte bära falskt vittnesbörd.
Så kan man bryta mot de lagarna är det säkert inget problem att begå våld på Svensk lag.
Det försvar Du, så jag antar att du är medskyldig då.
Undrar om Gud har en speciell plats i himlen för hädare!
”