Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hör du du du!
Var du en fluga på väggen eller har du bara lästa HäPr?
Akta dig för att döma människor utifrån anpassade förhör.
Själv anser jag att 4-5 samlag på en natt är ett väldigt gott betyg på Assange från Sofia.
Jag köper andemeningen i det som står i SW:s berättelse speciellt med AA:s och den där roliga snubbens (han som pratar om universitetsfeministerna) diskussioner om hur hjälplös Assange framstår när det kommer till praktiska göromål.
Naturligtvis måste det inte vara så men jag har ingen anledning att tvivla utifrån vad jag har läst.
Hans påstådda sexuella förmåga har jag ingen anledning att ringakta. Det jag pratar om är alltså att man skickar ut värden på en massa ärenden och lånar pengar till det ena och andra.
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Symptomalt att den som påstår a, att det skulle finnas en konsensus (!) mot Assange i utländsk nördvärld (givetvis en fullständig lögn), också måste komma med lite b, fullständigt skitsnack om Assange som ett rövhål.
Det heter symptomatiskt. Symptomatiskt för vad?
Att kalla mig lögnare är att ta i speciellt när det rör sig om min subjektiva uppfattning av vad jag sett på en viss sida under en viss tid med all confirmation bias, selection bias och så vidare som kommer med en tyvärr mänsklig gärna.
En fruktansvärt anal och övertydlig formulering av det jag skrev tidigare är: Enligt vad jag har sett tycker en majoritet av de inlägg jag läst på slashdot, som berört denna fråga, att Assange är för mycket av en mediapersonlighet och att det är olyckligt att det nästan spenderas mer tid på hans person än om vad som står i läckorna. Däremot är så gott som alla positiva till wikileaks som sådant och tycker inte att Assange förmodade rövhåleri och showmanship är något särskilt starkt skäl för honom att avgå.
Du kan själv spendera några timmar på att läsa de diskussioner om Assange som finns på slashdot för att utröna om min uppfattning är skev eller inte. Du har uppenbarligen inte gjort detta och då har du varken underlag för att kalla mig lögnare eller ens bestrida vad jag påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Ett perfekt exempel på att inte kunna tänka själv, tack för att du illustrerar vad andra här talar om.
Hur gör man när man tänker själv menar du?
Jag har läst femtioelva olika texter där hans person nämns och de allra flesta är rörande överens. Jag drar sedan utifrån denna information en slutsats om vad jag anser sannolikt och hur detta stämmer överens med min egen uppfattning om hur man bör bete sig. Detta är alltså att inte tänka själv.
Du har förmodligen ett mindre och minst lika avlägset underlag som jag har att dra slutsatser. Du kan välja att tro att alla dessa trots olika agenda bestämmer sig för att ljuga om samma sak. Det är t.o.m. nästan rimligt men den enda slutsatsen du kan dra är att du inte kan dra någon slutsats och uppmana andra att avstå från att bilda en uppfattning.
Vad talar andra om?