Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Nu rycker Johannes Axner in också och försvarar Sofia Mirjamsdotter
http://st.nu/medelpad/1.2834528-medi...pratat-om-det-
Skrivet 10 mar 2011 12:36 Johannes Axner
Bra Sofia, stå upp mot vansinnet!
"Diskussionen om huruvida #prataomdet är bra eller inte rent idémässigt tar jag gärna! Jag är av åsikten att det är bra och ofarligt i sig.
Tanken på #prataomdet som smutskastningskampanj eller att parter i aktuella rättsfall är inblandade är befängd och framhålls av en så liten grupp att den inte behöver bevärdigas med att bemötas. Dock har jag gjort det ändå och kritikerna har bekvämt nog inte kommit med följdfrågor utan bara modifierat sina teorier. De är inte intresserade av sanningen, heller inte tanken av deras taktiker gör oändligt mycket mer skada än nytta. Det är i mina ögon ironiskt att de mer än resten av världen tillsammans kopplat samman Assange med det öppna samtalet om sexuella gränsdragningar."
Johannes är snart den enda som hävdar att Jorden är platt.
Att Lisa Magnusson har belagts med att stå i direkt kontakt med Målsägaren saknar betydelse.
Att AA är en personlig vän till Sonja Schwarzenberger som känner Koljonen som skrev saknar relevans.
Get real Johannes , get Real!!
@lisamagnusson @annaardin hoppas att du har sett #prataomdet
Thu Dec 16 14:24:16 +0000 2010 - tweet id 15411892633735168 - #24
tweet details
@lisamagnusson rt @jocxy alla borde göra en sökning på taggen #prataomdet - jag varnar: starkt och man kan läsa i timmar.
Vad har jag/vi gjort?
Uppföljningen i går när man med klassisk feministisk härskarreorik försöker klippa och klistra ihop ett försvar för censur och peka ut bl.a mej som frustrerad och i underläge genom att klippa ihop flera inlägg var ett dåligt försök att försvara kampanjen. Ett plumpt påhopp av Sonja Schwarzenberger. Nu förväntar jag mig inte bättre då det har varit kampanjens adelsmärke att smyga i juridikens utkanter.
Till dags dato är de massproducerade masskopierade liknelserna med målägarens historia ett enda stort skämt. de hundratalet historier ni publiserad är inte och kommer aldrig att vara ett twittwerquake. Det är samma 20-30 personer som spelar rundpingis på twitter för att något retweetas 50 gånger gör det inte en ny historia. De riktiga historierna som ni publicerat är snarare fall för psykiatrin, nykterhetsrörelsen och underlivsläkare. Antalet artiklar överstiger med bred marginal de faktiska historierna DVS tidningar skriver att tidningar skriver att visst skrivs det, ingen har haft den goda smaken att faktiskt kolla vad som ursprungligen skrevs. Så dina tafatta försök att med retorisk kosmetik försöka återställa ordningen är dömd att misslyckas. Man ska uppenbart vara journalist för att ha ett dåligt sexliv. Under sektliknande former vittnade ni om yrkets avigsidor efter 10 år(Koljonen).
Att någon i kampanjen överhuvudtaget tweetar Anna Ardin för att berätta att vi nu kopierar och sprider din historia är också ett lågvattenmärke, att du Johannes försvarar det är en avgrund. Se till att du har stege med ner, risken att du blir sittande är annars överhängande. Hur kan man anse att det är moraliskt försvarbart när det rapporteras tillbaka till Målsägaren, Titta titta Anna har vi varit duktiga nu! Däremot ger det en klar bild om vem som var den egentliga uppdragsgivaren och på vems initiativ man har agerat i kampanjen.
Ni har hänsynslöst utnyttjat Assangefallet för att försvara en kamrat till din egen familj, då det kanske ska nämnas att förutom att vara rabiata feminister även är mycket goda vänner med Anna Ardin. tillsammans med Isobel och Sonja. Hela kampanjen stinker av vänskapskorruption och illvilja.
Nu går Expressen på IK, känd HBTQ förespråkare så uppenbart är agendan förändrad och jag är övertygad om att vi nu kommer se muren rämna och agnarna sållas från vetet. Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om ert försök att skynda till målsägarens försvar, men jag är väldigt intresserad av att förpassa er och er taskiga moral någonstans där solen inte skiner. Ni har grov utnyttjat er ställning innom media för att i en maliciös anda föra fram en personlig agenda och det är inte toolerabelt inte någon gång!