2011-03-10, 13:30
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Du menar hon som är medlem i följande klubb. Intelligent, classy, welleducated women who say Fuck a lot
Det sista får hon gärna göra i direktsändning om man får önsketänka, men underhållningsvärdet är högt nog som det är.

http://www.youtube.com/watch?v=FfcF-...1D1EB211DA2FD8
http://www.youtube.com/watch?v=eDgOazQgWLI
Citera
2011-03-10, 13:45
Bannlyst
SvD.se skriver också: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ut...ok_5997037.svd men ännu inget på Aftonbladet.se.
Citera
2011-03-10, 13:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Så har då #prataomdet i princip skjutits i sank, i dagens Expressen hängs nu utredaren IK ut helt och hållet trots att det var hon som slog larm. Bonnier väljer alltså att offra en HBT-feminist, och med ljusets hastighet hängde både DN och SvD på, AB håller sig avvaktande.

De närmaste 48 tim blir mycket intressant att följa MSM:s nya turer då dom nu i praktiken har blivit förrådda av Bonnier, som genom sitt agerande pekar på att man nu väljer att rikta intresset emot feministerna genom att förvanska verkligheten bakom IK:s ageranden.

Det här kan ju faktiskt orsaka att feministerna och folket på FB går ihop i en gemensam sak, Bonniers lögner, det här blir riktigt roligt att följa:

https://www.flashback.org/sp29381300

Underbart, tänk att Expopressen kunde krysta fram en läsvärd artikel om detta vidrigt korrupta och Wikileakshatande HBTQ-feministfrälse:

http://www.expressen.se/nyheter/avsl...nmalde-assange
Citera
2011-03-10, 14:19
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Nu rycker Johannes Axner in också och försvarar Sofia Mirjamsdotter

http://st.nu/medelpad/1.2834528-medi...pratat-om-det-

Skrivet 10 mar 2011 12:36 Johannes Axner
Bra Sofia, stå upp mot vansinnet!

"Diskussionen om huruvida #prataomdet är bra eller inte rent idémässigt tar jag gärna! Jag är av åsikten att det är bra och ofarligt i sig.

Tanken på #prataomdet som smutskastningskampanj eller att parter i aktuella rättsfall är inblandade är befängd och framhålls av en så liten grupp att den inte behöver bevärdigas med att bemötas. Dock har jag gjort det ändå och kritikerna har bekvämt nog inte kommit med följdfrågor utan bara modifierat sina teorier. De är inte intresserade av sanningen, heller inte tanken av deras taktiker gör oändligt mycket mer skada än nytta. Det är i mina ögon ironiskt att de mer än resten av världen tillsammans kopplat samman Assange med det öppna samtalet om sexuella gränsdragningar."

Johannes är snart den enda som hävdar att Jorden är platt.

Att Lisa Magnusson har belagts med att stå i direkt kontakt med Målsägaren saknar betydelse.
Att AA är en personlig vän till Sonja Schwarzenberger som känner Koljonen som skrev saknar relevans.
Get real Johannes , get Real!!

@lisamagnusson @annaardin hoppas att du har sett #prataomdet
Thu Dec 16 14:24:16 +0000 2010 - tweet id 15411892633735168 - #24
tweet details

@lisamagnusson rt @jocxy alla borde göra en sökning på taggen #prataomdet - jag varnar: starkt och man kan läsa i timmar. Vad har jag/vi gjort?

Uppföljningen i går när man med klassisk feministisk härskarreorik försöker klippa och klistra ihop ett försvar för censur och peka ut bl.a mej som frustrerad och i underläge genom att klippa ihop flera inlägg var ett dåligt försök att försvara kampanjen. Ett plumpt påhopp av Sonja Schwarzenberger. Nu förväntar jag mig inte bättre då det har varit kampanjens adelsmärke att smyga i juridikens utkanter.

Till dags dato är de massproducerade masskopierade liknelserna med målägarens historia ett enda stort skämt. de hundratalet historier ni publiserad är inte och kommer aldrig att vara ett twittwerquake. Det är samma 20-30 personer som spelar rundpingis på twitter för att något retweetas 50 gånger gör det inte en ny historia. De riktiga historierna som ni publicerat är snarare fall för psykiatrin, nykterhetsrörelsen och underlivsläkare. Antalet artiklar överstiger med bred marginal de faktiska historierna DVS tidningar skriver att tidningar skriver att visst skrivs det, ingen har haft den goda smaken att faktiskt kolla vad som ursprungligen skrevs. Så dina tafatta försök att med retorisk kosmetik försöka återställa ordningen är dömd att misslyckas. Man ska uppenbart vara journalist för att ha ett dåligt sexliv. Under sektliknande former vittnade ni om yrkets avigsidor efter 10 år(Koljonen).

Att någon i kampanjen överhuvudtaget tweetar Anna Ardin för att berätta att vi nu kopierar och sprider din historia är också ett lågvattenmärke, att du Johannes försvarar det är en avgrund. Se till att du har stege med ner, risken att du blir sittande är annars överhängande. Hur kan man anse att det är moraliskt försvarbart när det rapporteras tillbaka till Målsägaren, Titta titta Anna har vi varit duktiga nu! Däremot ger det en klar bild om vem som var den egentliga uppdragsgivaren och på vems initiativ man har agerat i kampanjen.

Ni har hänsynslöst utnyttjat Assangefallet för att försvara en kamrat till din egen familj, då det kanske ska nämnas att förutom att vara rabiata feminister även är mycket goda vänner med Anna Ardin. tillsammans med Isobel och Sonja. Hela kampanjen stinker av vänskapskorruption och illvilja.

Nu går Expressen på IK, känd HBTQ förespråkare så uppenbart är agendan förändrad och jag är övertygad om att vi nu kommer se muren rämna och agnarna sållas från vetet. Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om ert försök att skynda till målsägarens försvar, men jag är väldigt intresserad av att förpassa er och er taskiga moral någonstans där solen inte skiner. Ni har grov utnyttjat er ställning innom media för att i en maliciös anda föra fram en personlig agenda och det är inte toolerabelt inte någon gång!
Citera
2011-03-10, 14:56
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8692697.ab
Sådär ja nu hakar även AB på.

Korthuset faller, spring nazifeminster SPRING!
Citera
2011-03-10, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenacious
Många som vill ställa frågor till dig här, men det är nyttigt

Känns som att du hoppade över delar i min fråga. Delar upp det lite mer.
1. Var Assange-kopplingen som gjordes i början av kampanjen medveten eller inte? (Finns olika yttranden som tyder på att det var medvetet)

Det beror på vad som menas med "medveten". Idén uppstod i ett samtal apropå reaktioner på fallet - obs! alltså inte på fallet i sig utan metakommentarer såsom "sex by surprise" och liknande - vilket alltså är den helt offentliga serien tweets från Johanna. Det har också alltid varit den enda kopplingen. Medvetenhet om att namnet Assange skulle nämnas om media var intresserade av kampanj? Ja. Medvetet antyda skuld i det fallet, trots att kampanjens syfte inte ens i sig handlar om att bedöma skuld? Nej.

Citat:
2. Om kopplingen var medveten eller ej - anser prataomdet att man har ett ansvar för den potentiella skadeverkan som kopplingen kan ha gjort? Kampanjen startades ju ändå av medialt erfarna människor som man kan anse bör ta ett sådant ansvar.

Nej. Man kan inte ta hypotetiskt ansvar för hypotetiska skadeverkningar som ni faktiskt inte kan styrka att de hänt. Fallet var som sagt redan uppdelat i sina läger och det enda som man kan beklaga är oundvikligheten i att ett så pass känt namn kommer att publiceras i media från början. Principiellt är jag personligen emot precis all namnpublicering före dom, och helst efter dom också, men har inga problem att se hur det var oundvikligt i ett fall där personen är i ropet och dessutom vill lämna landet.

Citat:
3. Hur ser människor i prataomdet på att man (som många här ser det) skapade en kartell av människor med stort medialt inflytande, så att man med största styrka kunde styra vad som förekommer på dagordningen i den offentliga debatten? Personligen så ser jag detta som väldigt oetiskt, då det mediala utrymmet blev oproportionerligt stort och den potentiella skadan kunde ha blivit enorm.

Med det resonemanget är all PR oetisk, allt kampanjande på ideell basis också. Mängden makt som finns inom gruppen är också väldigt överdriven. Kontakter, ja, men det är inte ett frikort till medieutrymme och i princip alla frilansar. Vi lanserar en idé, och chefer väljer om det är något för dem. Självklart är det lättare med goda kontakter än helt utan, men medial takeover är det inte.
Citera
2011-03-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Jag syftar i mitt inlägg på de många andra kopplingar mellan AA och #prataomdet som senare har bekräftats. Alla mina frågor kvarstår alltså. Speciellt denna: Varför valde ni att avfärda kritiken genom att låtsas som om inga kopplingar fanns?

Aldrig gjort. Det enda som "låtsats" är när folk här tyckt att skakat hand på en fest är = vänner, och vi inte tyckt det är samma sak. Ok att ha olika åsikter där, men att kalla våra svar för mörkanden är helt enkelt felaktigt.
Citera
2011-03-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Nerdbasher, om den hjälpen hade funnits hade dessa kvinnor levt, att er typ av diskussion inte funnits, beror på att det inte funnits något behov. Flera av era medlemmar uttrycker ett direkt förakt för män. Om det beror på diffusa sexuela preferenser ska jag låta vara osagt, men för att citera tex

teresa axner

"Men jag gör inte det, för min tilltro för pojkar har brustit totalt, jag ser alla som svin"

Elin Grelson

"Jag har också ofta lämnat barnmorskemottagningar med en bitterhet över att tillhöra det kön som förväntas besöka sådana instanser regelbundet. Jag har känt en irritation över att mitt könsorgan och min könstillhörighets sexuella hälsa blir så undersökt, kartlagd, diskuterad och omhändertagen medan män och deras kukar problemfritt kan gå igenom livet utan något vårdfokus alls."

Detta skänker tröst och kastar ljus över debatten. Gillar dom män överhuvudtaget?

Att säga att män går genom livet problemfritt (dessutom i det begränsade sammanhanget) är inte att förakta män, möjligen förakta systemet som gör det så. Även om man inte tror på det själv kan man inte kalla det mansförakt. Jag vet naturligtvis privat att Elin inte föraktar män.

Teresas citat behöver jag kontext för att säga något om. Lösryckt sådär kan det lika gärna handla om ett torrt förklarande av läget som inte behöver betyda att det är något bra, kanske till och med beklagligt.

Citat:
Man kan ju fråga sig varför feminister, män sd:are liberaler flator bögar alla har de mött upp här för att berätta att de tycker ni har fel att debatten är ovärdig och att den är manipulativ. Så de hundratalet historier som ni envisas med att köra runt väger lätt i jämförelse.

Om ni nu tror att det är en så stor fråga, varför inte gå till val, bilda ett parti sök stöd för era teser.

Sätt på pränt och bevisa att ni har det breda stöd ni säger er ha.

Ofta man bildar partier för varje liten fråga. Det vore väl ändå oerhört korkat som tillvägagångssätt? Hur skulle du reagera på ett parti med enbart sexualpolitisk agenda som dessutom var lätt diffus vad gäller konkret politik? Jo det skulle bildas en tråd här om hur folk vill att staten ska detaljstyra liggen nu. Ingen har väl (väl?) sagt att det finns brett stöd på sånt sätt? Det enda jag uppfattat är ett intresse, men alltid med förbehåll för viss debatt om hur man ska tolka det. Vilket är bra, trots att jag personligen har min övertygelse och driver den på mina tillgängliga fora.
Citera
2011-03-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas-Detector
Lisa Magnusson avslöjar den smutsiga agendan: #prataomdet är egentligen #prataomJulianAssange

Lisa Magnusson 6 december:
"Vi måste prata om Julian Assange...För Julian Assange är så kåt på uppmärksamhet att han låter det överskugga allt annat, till exempel WikiLeaks väl och ve..."
http://blogg.aftonbladet.se/lisamagn...julian-assange

Citat:
Anna Svensson (annaskycova):
"Dags att prata om "det". I onsdags (= 15 december) bjöd Lisa Magnusson in mig till nätverket Prata om det och sen den dagen har det varit fullt upp."
http://blog.annasvensson.com/dags-att-prata-om-det

Lisa Magnusson har alltså "pratat om det" före kampanjens start, drivit på Johanna Koljonen att sätta igång, själv deltagit från start, samlat in mejladresser (dm) och bjudit in deltagare.

Nej det har hon inte. Att någon använder kombinationen "prata om [någonting]" i en mening väl inga bevis på det? Skulle man hålla på och diskutera möjliga hashtaggar offentligt om det redan var bestämt? Och dessutom såna som ni tycker är stötande/komprometterande? Jag lovar dig att Lisa Magnusson inte var så drivande som din tes menar.

Den 15 dec var alltså efter kampanjens planeringsstart, som ju inleddes den 14 dec, och aktuell tweet som refererar till "i onsdags" förstås ännu senare och förmodligen efter etablering av taggen, sajten och säkert publiceringarna också.
Citera
2011-03-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
fan vad jag älskar dig Veritas-Detector ^^

Det börjar bli lite väl många tillfälligheter nu, de måste ni som försvarar #prataomdet hålla med om?

Nej. Era tillfälligheter är vaga eller irrelevanta, och ingen har mörkat något. Det enda ni faktiskt har på fötterna är lite underlag för en principdiskussion kring att alls nämna ett namn, oavsett hur och oavsett om det redan är känt.
Citera
2011-03-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espressino
Lisa spinndoktor Magnusson

@lisamagnusson @annaardin hoppas att du har sett #prataomdet

Thu Dec 16 14:24:16 +0000 2010 - tweet id 15411892633735168 - #24
tweet details

@lisamagnusson rt @jocxy alla borde göra en sökning på taggen #prataomdet - jag varnar: starkt och man kan läsa i timmar. Vad har jag/vi gjort?

Thu, 16 Dec 2010 14:05:23 +0000 - tweet id 15407142081134592 - #25
tweet details

edit: är Lisa den länge eftersökta bron mellan Anna Ardin och kampanjen vi letat efter!

Varför ska Anna titta på prataomdet om det inte hade med henne att göra.
Nerdbasher, abu Nidal Nordanvindan Lisa Magnusson kom gärna förbi och förklara!!

På riktigt? Detta är tyärr helt löjligt. Men Lisa roas nog av detta, klart jag ska be henne komma över.
Citera
2011-03-10, 15:46
Medlem
Åter en kort fråga till nerdbasher.

Stämmer det att Lisa Magnusson hade en sexuell relation med apan från Luuks TV-program? Kan det i så fall ha påverkat hennes syn på män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in