2011-02-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Lyhördhet och respekt för en lång rad av kvinnor med brustet hjärta på grund av en viss "gökunge"?

Framförallt skulle jag säga lyhördhet och respekt för sin partner.
Och respekt för andra människors upplevelser.
Citera
2011-02-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turekavla
Vad gör sådana som Nordanvindan för insats här i tråden för att reda ut vem som gjort vad i smutskastningskampanjen, hur det gått till, vad syftena är med att smutskasta Assange, hur det kan stoppas, och hur de skyldiga kan straffas, vilka strategier som är lämpliga mot dem, o.s.v.?

Att göra den här tråden till en förlängning av själva smutskastningskampanjen, d.v.s. prataomdet, kan inte vara on topic. Vill de så gärna förpesta även Flashback med sin illvilliga svada, varför skapar de då inte en egen tråd för det i lämplig del av forumet?

Nej till till att låta #prataomdet-sympatisörer gå OT och trolla på tråden utan konsekvenser!

Sen kan jag bara för att det verkar som om du ej har kännedom om det, att vi i #prataomdet upprepade gånger på Twitter uppmanats att komma och delta i den här diskussionen på Flashback. Av personer som är engagerade i den.

Det är sannerligen inte lätt att vara alla till lags.
Citera
2011-02-07, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvindan
Jag föreslår att ni gör verklighet av alla anmälningar som diskuterats här i tråden, istället för att bara snacka.
Gå till Granskningsnämnden, PON och polisen. Anmäl medierna och #prataomdet. Det är väl det allra bästa och mest effektiva sättet att ta reda på om några brott mot pressetik och lagen har begåtts?
Problemet är ju att det sitter likadana människor på alla dessa poster, och håller varandra om ryggen.
Citera
2011-02-07, 19:22
Medlem
Citat:
Jag skulle ha lagt in ett alltid där. "Det går inte alltid att styra upp bristande kommunikation mellan människor med juridik. "
My bad.

Men tänk AA. (som i anonyma alkoholister) Tänk att tanken med #prataomdet är att människor ska få dela med sig av sina upplevelser utan att bli dömda, kritiserade eller ifrågasatta. (nej vi har inte använt AA som mall eller förebild, men det är ungefär så det har kommit att fungera. att tillåta människor att berätta utan att bli påhoppade.)
Vi kan naturligtvis inte styra samtalet, eller se till att folk inte blir påhoppade eller ifrågasatta, men vi kan uppmana till det, och själva ha den ambitionen.

Däremot ser jag inget konstigt med tanken att varje individ själv måste komma fram till vad som är rätt/fel, vad som känns bra/dåligt och var de egna gränserna går. Ett samtal handlar ju inte endast om att PRATA, och vi har även vid ett flertal tillfällen försökt lyfta vikten av att inte endast #prataomdet utan också att lyssna. Det är egentligen väldigt enkelt. Det handlar om respekt. Respekt för sig själv och lyhördhet och respekt för andra och deras gränser.

Det finns ett slags bättre liknelse med AA som jag vill göra. I AA samlas man i ring och erkänner att man har ljugit för andra och kanske även för sig själv. Man erkänner: "Jag heter NAMN och jag är ALKOHOLIST". Ni bakom #prataomdet borde också samlas, och erkänna: "Jag heter NAMN och jag är LÖGNARE" och kanske även "OCH JAG ÄR ETT SVIN".

Fatta att du inte röner någon sympati med ditt fortsatta förtal av Assange här. Den kampanj du försvarar, #prataomdet, är i grunden komprometterad, och hör inte hemma här. Varje gång du försvarar den förlorar du bara om igen, för varje gång är ett nytt övertramp.
Citera
2011-02-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Så är det nog. Antagligen hade hon lagt ner all sin tid, energi och kärlek på att odla fram en gigantisk morot som var garanterad ett pris vid nästa grönsakskonvent. Men drömmarna krossades när hennes fruktansvärda frustrerade man mördade den. Och så hade hon ingen att prataomdet med...

Jag letade upp kvinnan med den stora kokta moroten på nätet. Hon driver en udda blogg, man kan lugnt konstatera att hon pratar om det sedan lång tid tillbaka, förmodligen oavbrutet. Tänker inte länka.
Citera
2011-02-07, 19:24
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Framförallt skulle jag säga lyhördhet och respekt för sin partner. Och respekt för andra människors upplevelser.

Tillåt mig ha fått uppfattningen att de flesta i kampanjen inte tänker på någon annan än sig själv.
Citera
2011-02-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turekavla
Det finns ett slags bättre liknelse med AA som jag vill göra. I AA samlas man i ring och erkänner att man har ljugit för andra och kanske även för sig själv. Man erkänner: "Jag heter NAMN och jag är ALKOHOLIST". Ni bakom #prataomdet borde också samlas, och erkänna: "Jag heter NAMN och jag är LÖGNARE" och kanske även "OCH JAG ÄR ETT SVIN".

Fatta att du inte röner någon sympati med ditt fortsatta förtal av Assange här. Den kampanj du försvarar, #prataomdet, är i grunden komprometterad, och hör inte hemma här. Varje gång du försvarar den förlorar du bara om igen, för varje gång är ett nytt övertramp.

Jag har inte sagt ett enda ont ord om Assange i denna tråden. Ingenting lögnaktigt eller något som alls är i närheten av förtal.

Flera personer har iom ramen för #prataomdet "erkänt" en hel massa saker som de i likhet med många alkoholister skäms för. Flera har erkänt sig som förövare. Däremot tycker inte jag att vokabulär som "svin" fyller någon särskilt viktig funktion i sammanhanget.
Citera
2011-02-07, 19:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Det är sannerligen inte lätt att vara alla till lags.
Nej, det är nog omöjligt här.

Men kan vi inte skippa charaderna nu?
Du och dina kompisar gillar Wikileaks, men skulle hemskt gärna vilja ha ett byte i toppen, inte sant?
Citera
2011-02-07, 19:27
Medlem
Citat:
Jag föreslår att ni gör verklighet av alla anmälningar som diskuterats här i tråden, istället för att bara snacka.
Gå till Granskningsnämnden, PON och polisen. Anmäl medierna och #prataomdet. Det är väl det allra bästa och mest effektiva sättet att ta reda på om några brott mot pressetik och lagen har begåtts?

Det faller lika mycket på gärningsmannen att följa lagen och anmäla sig själv som det faller på offer och på vittnen. Så gör det själv. Tänk också på att det kanske redan finns de som har gjort, eller förbereder sig för att göra dylika anmälningar. I den mån detta himmelskriande oetiska drev kan sättas åt legalt så kommer det också att prövas rättsligt, var så säker.
Citera
2011-02-07, 19:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Jag letade upp kvinnan med den stora kokta moroten på nätet. Hon driver en udda blogg, man kan lugnt konstatera att hon pratar om det sedan lång tid tillbaka, förmodligen oavbrutet. Tänker inte länka.

Får bara en träff om moroten på hennes blogg
Citera
2011-02-07, 19:31
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt ett enda ont ord om Assange i denna tråden. Ingenting lögnaktigt eller något som alls är i närheten av förtal.

Flera personer har iom ramen för #prataomdet "erkänt" en hel massa saker som de i likhet med många alkoholister skäms för. Flera har erkänt sig som förövare. Däremot tycker inte jag att vokabulär som "svin" fyller någon särskilt viktig funktion i sammanhanget.

Återigen, hur kan de skämmas för sådant som de enligt vad du själv sagt själva bestämmer om det är rätt och fel? Du vet ju inte vad du själv sagt.

Tänker inte låta dig snålskjutsa på min medverkan mer än absolut nödvändigt. Hur är det den här ignore-funktionen funkar, så att jag kan stänga av dig?
Citera
2011-02-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, det är nog omöjligt här.

Men kan vi inte skippa charaderna nu?
Du och dina kompisar gillar Wikileaks, men skulle hemskt gärna vilja ha ett byte i toppen, inte sant?

Haha. Ärliga svaret på den frågan: jag vet inte vad de andra i #prataomdet anser om Assange i toppen av Wikileaks. Vi pratar nämligen inte så mycket om Wikileaks, eller Assange. Vi pratar mer om sexuella gråzoner och hur vi ska hålla i samtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in