2011-02-08, 00:04
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvindan
Katrin Kielos ingår inte i #prataomdet-nätverket, hon har dragit sina egna slutsatser, utifrån samtalet på Twitter.

Samma slutsatser som många andra.....
Citera
2011-02-08, 00:20
Medlem
espressinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Synd att AFP ringde upp just Aaron Israelsson, som kör det tröttsamma foliehattsargumentet:

Förstår inte att alla plötsligt blivit så intresserade av foliehattar !? nytt mode på ingång ?

Nej den enkla sanningen är att foliehattarna som i det här läget faktiskt är en komplimang är rätt ute.
Han kallar kampanjen dåligt tajmad och det kan vi väl hålla med om, vi har besök av den ena efter den från pratomdet som vill prata förklara släta över tom intervjua. dom har tappat greppet om sin egen kampanj. Om syftet var att försvara AA på bekostnad av Assange så har det istället blivit besvärande, mycket besvärande.

Om dom försöker öka trycket så slå det tillbaka med ännu större kraft. Den skutan har gått i kvav och håller på att sjunka. Hoppas att gänget ombord har flytvästar!

"På senaste tiden har #prataomdet mer eller mindre totalt kapats av konspirationsteoretikerna och därmed förvandlats till ett illa tajmat skämt av det slag som får skrattet att skära mot strupen."

Jag bär min foliehatt med stolthet och tar gärna en diskussion om sexualitet när klimatet så tillåter, varför inte på en solig strand någon gång i sommar. När kopplingen till AA och Assange känns mer avlägsen ochinte längre fungerar som hävstång.
Citera
2011-02-08, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HansLucas
Aaron Israelson, chefredaktör Nyheter 24, om #prataomdet och Assange.

http://nyheter24.se/blogg/aaron-isra...rataomassange/

Mina fetningar. Börjar utländska medier få upp ögonen?

I vanliga fall så kontaktar alltid utländsk media sina svenska motsvarigheter i div spörsmål när något händer här hemma, det är standard-förfarande. Efter det att araben på Bryggargatan sprängt sig i luften upptäckte utlandet att det fanns både vital info och andra vinklar än den som den svenska MSM företrädde när man började söka.

I samband med rådande rättsfall och de "gratisätare" (freloaders) som dyker upp i Assange:s kölvatten för att rida på hans exponering håller nu utlandet bl.a Flashback och vissa bloggare under uppsikt, just för att det finns matnyttig info och andra versioner än den "officiellt svenska" inkl våra gratisätare.

Ni har väl alla märkt hur MSM bevakat dagens event och hur man har agerat, för en kraftigare censurering och styrning får man ta sig till Kina/Burma eller annat suspekt statskick för att finna motsvarande åtgärder. Vi har nu en mindre grupp redaktionschefer som filtrerar och styr flödet och dom i sin tur är styra av sina ägare som i sin tur -ja, ni förstår nog.

JA är i sin "yrkesroll" ett direkt hot mot den struktur som dagens MSM är uppbyggd på, därav blir rapporteringen ojämn till hans nackdel. De som kritiskt går igenom nyhetsflödet ser ju direkt detta, man ser också vilken våldsam impact Wikileaks cable:s har haft i mellanöstern, där är det ren domino-effekt just nu, svenska media kunde inte ens hålla rätt på rättegångstiden kl 11 utan skrev 10 för man kunde ju inte inse att London har en annan tidszon.

På sätt och vis var det bra att detta hände, för det har äntligen efter år av kritik nu klart och tydligt visat sig att svensk media har cancer och är sjuk, och istället för att genomgå en medicinkur fortsätter svensk media att köra med sockerpiller. Svensk medias mantra har de senaste decennierna varit att folk glömmer, men numera kommer all gammal skit upp bara man trycker på en google-knapp, och nu vet dom inte hur dom ska få av sig den skit som hänger på dom.

Oavsett hur det går kommer t.ex denna tråd att sparas i digitala biblotek och läsas av era barn som förmodligen kommer att jämföra dagens svenska media med hur Goebbels lurade tyskarna att det gick bra på östfronten, så Wikileaks har tillfakto redan visat att svensk media tillhör lögntoppen.
Senast redigerad av stuxnet 2011-02-08 kl. 00:23.
Citera
2011-02-08, 00:34
Medlem
LYSTRING ALLIHOPA!

Jag skulle uppskatta lite hjälp, jag håller på att göra en blogg där vi kan samla alla "hårda fakta" för att enklare kunna sprida vidare och få en överblick över vad som egentligen har kommit fram.

PMa mig gärna om du vill hjälpa till med bloggen så får ni användarnamn och lösenord.

Vad jag vill ha fram först o främst är iaf alla personer bakom kampanjen och så mycket som möjligt om dem också.
Citera
2011-02-08, 00:57
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Nej, vi gjorde det inte för att åka snålskjuts eller påverka opinionen.
Det var en spontan idé som genomfördes omedelbart. Jag är ledsen, men mer strukturerade/genomtänkta än så var vi inte.

Jag är aktiv just nu för att jag läst tråden sedan den startade och funderat på att lägga mig i, varför det skedde just nu är för att jag först igår fick tillräckligt med tid över för att kunna ägna mig åt detta, då jag insåg att jag skulle bli översköljd av frågor och kommentarer och att det skulle ses med oblida ögon om jag dök efter ett par inlägg.

Det är lätt att fastna också. Har för mig att jag sade god natt för ett bra tag sen.
Vi har blivit ombedda att komma hit till Flasshback och prata istället för att ge korta svar på Twitter. Nu är jag här, men jag kan bara svara i mån av tid. Jag skulle vara tacksam om ni respekterade det.
Om jag försvinner några dagar beror det inte på att "det blåser för hårt" eller att jag fått kalla fötter eller något. Det beror helt enkelt på att jag har annat att göra.

Kan du inte publicera vad som har sagts via eran "hemliga" mail lista då?
Citera
2011-02-08, 01:02
Medlem
DoktorSpinn och figaropravda diskuterar #prataomdet:

Citera
2011-02-08, 01:13
Medlem
Det finns en "hemlig mejllista".
Det finns "hemliga" forum och bloggar dit #prataomdet-offren i smyg slussas och diskuterar sina trauman.
Det förs nu otaliga samtal på caféer och i fikarum om sexuella gråzoner - men ingen har hört något.
Det finns knappt någon trafik registrerad - men det är full fart som på något märkligt sätt inte syns.

Allt ovanstående enligt arrangörerna av "prataomdet, som varit inne i tråden.
Citera
2011-02-08, 02:55
Medlem
espressinos avatar
Hardcore,eller bara trött och frustrerad feminist

Konspirationen #prataomdet
Av kalashnicore

Basklapp: Denna text står för mig. Jag framför inte på något sätt agenda eller åsikter för någon annan som ingår i nätverket kring #prataomdet. OBS på det!

"Jag har ingen användare på flashback. Men jag har läst alla huvudlösa konspirationer i tråden som sägs ska avslöja den falska gräsrotskampanjen #prataomdet. Vi har tydligen gjort en smart förtalskampanj för att sätta dit Julian Assange. Allt för att stödja vår nära vän (en av kvinnorna som anmält) allt detta genom att skickligt orkestera media och allmänheten, samtidigt som att det är en storm i ett vattenglas för så många inlägg och texter är det ju inte. Allt enligt flashbackarna. Det spekuleras i om man kan anmäla oss för förtal."

mymlan RT @Kalashnicore: Har bloggat lite om #prataomdet igen. http://tinyurl.com/5rfuget
about 2 hours ago via Echofon

http://kalashnicore.wordpress.com/20...en-prataomdet/

Med tanke på ditt alias blir jag besviken. Hade förväntat mig en rasande, rabiat och av ilska förvriden manshatande ultrafeminist. Tji fick jag, allt jag hittade var en förskrämd liten tös på 29 år som verka leta efter mamma. Ledsen, rädd och frustrerad över att världen är så stor så stor. Så liten, men med så mycket hat och bitterhet.

Att du skriver som en potta och stavar illa stör inte nämnvärt. Vad som däremot fick mig att reagera är din frustration, den uppdämda ilska ditt sökande efter bekräftelse, att synas och att bli respekterad. En bild på en kvinna med en kulsprutepistol i ingressen säger mer än tusen ord. Behöver verkligen kvinnor kulsprutor i din värld för att värja sig?

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Kvinnor dör och får men för livet av mäns våld varje dag. Dom skulle önska sig en fridag i gråzonen och det skulle vara en bra dag i dessa kvinnors liv. Varför inte stödja dessa kvinnor, nej gråzonsproblematik känns i det perspektivet som ett lyxproblem.

Du saknar uppenbart en trygg kvinnobild att falla tillbaka på och dit experimenterade i livet är uppenbart männens fel. Har du aldrig funderat på att ta ansvar själv, att bara säga nej. Precis som du säger nej till så mycket annat du inte tycker om. Du tror att genom att stigmatisera männen så löser det dina problem, att inte kunna säga nej. Det gör det inte! Du är en del i en process som du inte vill ta ansvar för. Du väljer att projicera det på männen. Lycka till !! en sak vet jag, att skriva av sig i vrede blir sällan bra. Eller som en vän från Italien sa: Hämnd är en delikatess som ska njutas kall.

Män generellt har svårt för damer som inte har alla hästarna i stallet och chansen att bli hängande där är inte så stor tvärt om, vi springer för våra liv. Vi känner igen blicken, osäkerheten som inget smink i världen kan dölja och vi går. Vem fan vill släpa runt på en halvraspig brallis?

Prata med en psykolog, lite kognitiv beteende terapi kanske. Sök svaren hos dig själv, men sluta att lasta männen. De flesta män är bra människor med både känslor och insikt.

Att prataomdet skulle lösa de problemen du har ser jag inte som troligt. Att projicera sina egna problem på andra kvinnor löser heller inte upp knuten. Det är så lätt att berätta vad andra ska göra, men vad gjorde du själv åt dina egna problem? Drog igång en kampanj över ett glas vin så var alla problem ur världen.

Kampanjen var inte som du skriver smart, den var bara i alla delar ett slafsigt hafsverk. Ni har ändå kunskapen i gruppen och borde kunnat bättre. Mycket bättre!! Nu blev er dåligt tajmade spontana gräsrotsskapelse inget annat än just det, otroligt dåligt tajmat.

Kopplingen till Assange och Anna var väl mest ett olycksfall i arbetet, men ack så betydelsefullt vid publiceringen. För det behövdes en krok. Att åka snålskjuts är heller inte speciellt ärorikt.En freeloader är just en som profiterar på en annans varumärke och den kunskapen har ni förhoppningsvis nu.

I backspegeln ser ni just nu ut som ett gäng förvirrade kids som tappat sina slickepinnar. Sörj inte, och var inte ledsna. Förhoppningsvis får ni veckopengar även denna vecka, och kan köpa nya. Sen kan ni väl köra igång en ny gräsrotskampanj på temat varför polyamorösa åldringar inte får väva regnbågsfärgade ryamattor på ålderdomshemmet.
Citera
2011-02-08, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det finns en "hemlig mejllista".
Det finns "hemliga" forum och bloggar dit #prataomdet-offren i smyg slussas och diskuterar sina trauman.
Det förs nu otaliga samtal på caféer och i fikarum om sexuella gråzoner - men ingen har hört något.
Det finns knappt någon trafik registrerad - men det är full fart som på något märkligt sätt inte syns.

Allt ovanstående enligt arrangörerna av "prataomdet, som varit inne i tråden.

Ursäkta men jag måste ha missat nåt. Vem av oss från #prataomdet har sagt att det finns hemliga forum och bloggar dit det slussas "offer" för att diskutera trauman?
Jag kan säga att något sådant finns inte, inte inom nätverket #prataomdet.
Om någon utanför nätverket vill starta hemliga forum för att #prataomdet kan vi inte förhindra det, men jag har inte hört talas om något sådant.
Citera
2011-02-08, 07:45
Medlem
Citat:
Ursäkta men jag måste ha missat nåt. Vem av oss från #prataomdet har sagt att det finns hemliga forum och bloggar dit det slussas "offer" för att diskutera trauman?
Jag kan säga att något sådant finns inte, inte inom nätverket #prataomdet.
Om någon utanför nätverket vill starta hemliga forum för att #prataomdet kan vi inte förhindra det, men jag har inte hört talas om något sådant.

Okej, men en hemlig maillista finns?
Citera
2011-02-08, 07:52
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Jag känner absolut till Oscars medverkan i #prataomdet. Han var inte med från allra första början men kom in lite senare och var väldigt aktiv.
Dock att länken jag lade upp går till ett inslag som sändes IDAG. Där han resonerar kring sin berättelse. Utan att Assange nämns.

Har du provat att klicka på länken till Oscars berättelse? Prova det.

Citat:
Har du läst berättelserna?
Har du läst bloggarna?
Har du läst de personer som berättar om vad de varit med om?

De flesta inlägg har skrivits av bloggare som har pratatomdet i evigheter.
Citera
2011-02-08, 08:25
Medlem
longbow4ys avatar
Alltihop är ett stort skämt
Googla prata om det och 1:svaret är
Prata om det. Berättelser från gråzonen.

Kan det sägas bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in