Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Inte effekterna? Detta var utan tvekan den grisigaste film jag någonsin sett, både effektmässigt och stämmningsmässigt. Jag kan faktiskt förstå varför den censureras i Storbritannien.
Känns ju helt sjukt hur man kan säga som du gör, även om detta bara är fiktion.
Blev jävligt berörd av denna film. Ångrar faktiskt att jag tittade färdigt på den

.
Isåfall har du inte sett mycket i sammanhanget. Det har ju gjort en hel del film som är mycket grisigare, blodigare, brutalare och råare på alla sätt.
August Mordum Underground-filmerna,
Cannibal Holocaust,
Saló,
Caligula Untold Story (Joe ´d Amatos version, inte Tinto Brass som iofs även den är minst sagt kontroversiell och grafiskt rå) för att nämna några t.e.x. Sen har du alla tortyrporr som gjorts senaste åren, typ
Saw,
Hostel och alla asiatiska filmer i genren som är ännu mycket värre än sina västerländska motsvarigheter.
A Serbian film är klart kontroversiell och stötande för "vanligt folk" som inte är vana vid den här sortens filmer men för de som redan sett det mesta i genren är den nog ingenting märkvärdigt. Om än att det är äckligt med tydliga insinuationer om barnvåldtäkter, mord i samband med samlag mm.