2010-11-21, 09:58
Medlem
doggydees avatar
Fy fan vad kass film..stängde av precis efter 1 timme och 15 min,
har suttit hela denna tiden och väntat på att något ska hända. Inget.
Inget hör ihop, allt är rörigt och skitigt. Tråkig story, ingen realistisk känsla överhuvudtaget.
Citera
2010-11-21, 10:01
Bannlyst
En riktigt bra serbisk film är "Svart katt, vit katt"

Ni som har missat den kolla genast upp den.
Citera
2010-11-21, 10:16
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Stryypare
Tyckte den filmen var ganska kass. Hade faktiskt förväntat mig grövre scener, kanske inget man tittar på med familjen dock. Den får 3/5 heliumballonger av Klaus.
Det här var lite intressant -> snälla ge exempel på vad du hade förväntat dig sett som var grövre än vad som fanns i filmen?
Citera
2010-11-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Det här var lite intressant -> snälla ge exempel på vad du hade förväntat dig sett som var grövre än vad som fanns i filmen?
Mer detaljerat och riktigt. Att bli upprörd över våldet i serbian film är som att bli upprörd över våldet i en zombierulle. Tycker iallafall jag.
Citera
2010-11-21, 15:03
Medlem
asmodeus666s avatar
Ja, nu har jag sett den. Den var verkligen inte så grisig som jag hade förväntat mig efter att ha läst om den och hört allt snack på the interwebz. Visst, det är väl en del riktigt störda scener. Men alldeles för överdrivet och odetaljerat för att man ska kunna bli äcklad på riktigt. Satt mest och garvade mig igenom den.
Citera
2010-11-21, 16:32
Medlem
Cineastens avatar
Jag såg filmen igår och kan inte säga annat än att den var makalöst tramsig. Meningslös dynga av värsta sort. Det här är en sån film som fått oproportionerligt mycket uppmärksamhet pga några vålds och sexscener som skildrats avsevärt mycket värre i andra filmer. Inte sevärd för fem öre.
Citera
2010-11-21, 16:46
Medlem
NirvanAs avatar
Och denna går inte ens att få tag i högkvalitativt
Citera
2010-11-21, 16:51
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och denna går inte ens att få tag i högkvalitativt
Vad är det för fel på DVD-screenern som finns ute? Både bild- och ljudkvaliteten är klart godkänd, trots krysset och copyrighttexten som dyker upp ett par gånger under filmens gång.
Citera
2010-11-21, 16:53
Medlem
Phalgunas avatar
Jag kan bara hålla med Cineasten. Allt överdrivet grisande tillförde absolut ingenting till vilken liten artistisk poäng regissören eventuellt kan ha haft. Då samtliga karaktärer var motbjudande, och framförallt så ytligt porträtterade, skapade våldtäktsscenerna aldrig någon känslomässig effekt förutom ett obehag åt att filmskaparens huvud är fyllt med så vidriga idéer. För den som bara är ute efter att få pirr i magen av sex och våld finns det dessutom mycket bättre/värre filmer att se på.

Angående filmens politiska syfte hade den snarare motsatt effekt på mig. Att opponenter till den serbiska regeringen/tidigare regeringen skapar sån här dynga och tillskriver den åt sina motståndare ger ju inte precis intrycket av att det är motståndarna som är perversa. Samma fenomen som med Salò or the 120 Days of Sodom där en kommunistisk bögpedofil till regissör frossar i vidrigheter som han tillskriver sina fiender fascisterna.

Nej, max 1.5/5 skulle jag ge denna film.
Senast redigerad av Phalguna 2010-11-21 kl. 16:55.
Citera
2010-11-21, 17:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vad är det för fel på DVD-screenern som finns ute? Både bild- och ljudkvaliteten är klart godkänd, trots krysset och copyrighttexten som dyker upp ett par gånger under filmens gång.
Testa streama ut den till en 47" lcd så får du se att det inte blir så snyggt.
Citera
2010-11-21, 17:10
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Det där är anledningen att jag inte köper nån monster-tv.

Till slut kommer man bara nöja sig med blue ray-utgåvor och missa en massa rara pärlor för att man inte tycker DVDrip xvid duger..
Citera
2010-11-21, 18:38
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Vad förväntar ni er då? Filmen släpps på bluray i januari så ni får väl snällt vänta om ni vill se den i full HD-upplösning...Varför någon köper en LCD är bortom mitt förstånd, om man nu inte använder TVn som PC-monitor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in