Hm, nu är det här inte lumpen utan Fvro, (Flygvapen ungdom) förra året så hade vi skjutövning med Skidskyttegevär 22 (Shultz tror jag) i Kvarn och ett par av oss (inkl. mig) hade fått dåliga magasin som bokstavligen spottade ut ammunitionen när vi skulle ladda gevären.
Jag samt de andra struntade i att ladda magasinen och laddade för hand (thug life style) och hamnade efter. Så när resten hade skjutit sina 5 skott så hade vi ett-två skott kvar, Översergeanten var inge glad och kallade oss för slöa stadsbor (raka motsattsen till mig som är varken slö eller stadsbo) som inte kunde skjuta.
Då ställde jag mig upp (vi hade order att ligga kvar på sovunderlagen) gick fram till han med de andras dåliga magasinen och sade med hög bestämd röst: Det säger du ja, men nästa gång, ge oss magasin som fungerar ordentligen!!
Och med de tog jag de 5 skott jag hade kvar löst till nästa runda, laddade mitt magasin och visade vad som var fel, Översergeanten blev så jäklans snopen och bad om ursäkt, faktum med är att han gav oss 5 extra skott att skjuta med och varsitt magasin (som fungerade) och lät oss lifta med kaptenen tillbaka till kollagen med BV206/208 (kommer inte ihåg vilken av dem) istället för att låta oss gå

I skillnad med de andra som fick, ah gå tillbaka, dock så kom vi inte undan rengörningen av gevären