2002-10-15, 22:04
Medlem
De Larges avatar
Kom igen nu, dela med er.

Jag fick tyvärr ingen skön utskällning. ops:
Citera
2002-10-16, 15:42
Medlem
Utskällning

Hej!

Fick i uppdrag att banda av 2st KSP58 efter en övning. Men eftersom det var över 4000st patroner tog det en jävla tid och man fick väldigt ont i fingrarna.
Ni som har skjutit KSP58 vet att det är ganska kul, speciellt om man gör det på egen hand utan befäl som kollar hur man beter sig.
Så jag och min stridsparskamrat hängde på oss varsin bärmés med tillhörande låda med 2000st bandade 7,62. Ställde oss ute på ett slyfält och rockade loss.
Nu till utskällningen *ler*. 200m längre bort stod en Fänrik som hade PEK övning med nyinryckta. Han hörde vårat möshande och sprang dit. Det blev ett jävla liv. Jag blev skickad till chefen (major) på Flygbasjägarskolan och fick mig en sån utskällning som jag alldrig har fått förut eller sen dess.

Mvh CK
Citera
2002-10-16, 15:53
Medlem
Mera sattyg

Hej!

Som sakt det hände en del i lumpen.

Vi var på övning inne i Skara för att träna hårda spår med hundarna. Vi hade upprättat en liten stridsspaningsplats precis i skogen intill McDonalds i skara *mums*. Så kom vår Norrländska Löjtnant och checkade till oss. Han frågade om vi inte kunde betala en hyres avgift på posten åt honom om vi skulle in till skara någon gång och träna under dagarna. Jo visst sa vi.
Samma dag skulle vi in till Skara och tränna hårda spår och förföljelse, då snackar vi fullutrustade, KSP58,KSP90,AK5B,AK5C,GOGGLES,T20 osv.
Så vi lastar upp T20 och drar iväg, när vi kör förbi torget och kommer på vårt uppdrag på posten. Så vi avlasar och två man ur min grupp springer in gröna och beväpnade utan att ha en tanke att folk blir oroliga. Det blev ett jävla liv på kunder och postpersonal innan folk fattade vad det handlade om och att vi skulle stå lugnt och fint i kö som alla andra.
Alla känner väll till Militärligan *ler*
Som sakt, detta blev inte alls kul när våra befäl fick reda på eftersom lokalblaskorna uppmärksammade detta.
Jä jä, så kan det gå...

Mvh CK
Citera
2002-10-16, 19:53
Medlem
Ropade "Håll käften" åt ett kvinnligt befäl (var manskap själv) när hon stressade mej, gissa om den argbiggan röt åt mej!
Citera
2002-10-16, 21:00
Medlem
De Larges avatar
En av soldaterna i min pluton riktade en skarpladdad ak5a mot vår löjtnant, han glömde göra patron ur. Blev lite jobbigt för han.
Citera
2002-10-16, 22:50
Medlem
garbages avatar
Våren 96 hade mitt LV-kompani övning i området kring Landvetter flygplats. Det finns ju ganska många plan att öva på där. :twisted: Iaf så var det 2 killar som tog bonnpermis & satte sig i vänthallen med en fika. Det var inte populärt att 2 krigsmålade killar med ak5 satt där. Jag hörde inte utskällningen som dom 2 meniga fick men den som mitt befäl fick av en ansvarig från flygplatsen var hård.
Citera
2002-10-18, 02:31
Medlem
Karlsborg 1988.
Var ute på en 10 dagars vinter-övning runtomkring Tiveden-skogarna norr om Vättern, sista dagen på övningen var man inte nådigt trött, blöt,hungrig
mm, givetvis skulle vi gå tillbaka till fästningen ca: 12-15 kilometers snabb
march, väl framma var man givetvis överlycklig av att skiten var över för denna gången, så uppställning på den s.k mellersta fyrkanten, snabb genomgång efter övning samt inlämning av skarpa sprängmedel och slutstycken!
Så långt så väl!, men Kaptenen upptäcker att det saknas en sprängparton!
EN (1 st) sketen sprängpatron!!!, givetvis får plutonen gå igenom ryggsäckar och fickor mm, mm men ingen sprängpatron hittas, EEERRRAAAA JÄÄVVLLAA
HOOORUUNGAAAAR!...., det var en jävligt viktig liten attiralj tyckte befälen
så vi fick ta på oss all utrustning och ta en lätt liten snabbmarch samma väg tillbaks (nu var man lite pissed på den fettan som skulle ha patronjäveln till nyårsbomben tillsammans med pentylen!), väl framme fick vi leta av övnings-terrängen i snöblasket i gott o väl 2 timmar utan att hitta ett skit!
Kapten var vansinnig!, March tillbaks till K3 för tredje gången, och
väl framme uppställning samt sedvanlig utskällning, matriel utlaggda
tillsammans med ryggsäckar, vapen, hjälmar i extrem "Preussisk" ordning
på marken mellan Kapten och oss, VAD HÄNDER?, jo då kommer en försenad Grk-skytt med sin tgb-11 och dånar in på kasern och kör över en av plutonens prydligt upplaggda hjälmar så att den blir HELT PLATT!
LOL!, ,,, Ett tag trodde jag att vår redan Hysteriska Kapten skulle arkebusera oss alla på fläcken, !!! Jag har ALDRIG sett en argare person
i hela mitt liv (inklusive Mike Tyson), kontentan,! extrathjänst i drivor,
samt försök till att "bocka plåt så att den ser ut som en hjälm igen...NOT!
Citera
2002-10-18, 12:25
Medlem
De Larges avatar
Fan vad skojjigt att läsa
Citera
2002-10-18, 16:25
Medlem
Vi har precis kommit av skjutbanan alla har gjort patron ur Fänriken står och gnäller som vanligt hur jävla slöa vi har och bla, bla. PANG!!! Fänriken faller ner på marken som död, han ligger där I säkert en minut, det känns som en minut. Han tittar upp och är helt jävla röd i ansiktet (Jag glömmer alldrig bort hur röd han var), nån jävla pajas had bränt av ett skott och Fänriken har kastat sig till marken som om han blev beskjuten och nu börjar utskällningen. Han börjar med att skrika om vem fan det var som had avlossat ett skarpt skott mot honom. Han rycker ifrån oss AK4orna och kastar dom på marken. Ingen pekar på skytten och säger att det var han, alla håller käften. Iväg med allihoppa till Majorn. Fänriken skriker mordförsök. Ingen säger fortfarande ett knysst. Majoren skäller ut oss och skickar iväg oss.

Nästa dag, någon har blivit beskjuten I en lägenhet några kilometer bort. Kulan hade gått in genom fönstret genom en vägg och fastnat I badrummet. Det är I varenda jävla tidning I omnejden, nästa dag, kulan kom från våran skjutbana det är nu helvetet börjar. Skytten har fortfarande inte stigit fram. Vi står inför Majoren med dags tidningen I hand med snubben pekandes på kul hål I väggen. Snubben som sköt håller fortfarande käften. Majoren skriker arkebusering, fänrik skriker fängelse för mordförsök.

En kille stiger fram och säger att det var han som sköt, och han ville bara visa att han är nervös med vapen så att han kan få fri-sedel. Alla andra utom killen blir utskikade. Det var det sista vi såg av honom.
Citera
2002-10-20, 18:00
Medlem
Overfuriren skällde alltid om att vi marscherade så jävla illa. Följande kommentar kom en morron "ni marscherar tamme fan värre och värre för varje dag men idag marscherar ni som om det vore i morron!Skärpning för helvete!!!!"
Citera
2002-10-21, 06:42
Medlem
hade en kille som blev så trött att anfalla en stridsvagnskoloon under 2 dagar att han under en attack stälde sig upp från sin postering och började skjuta höftskott. Den lille löjtnanten blev inte glad .
Citera
2002-10-26, 12:53
Medlem
iof ganska mild händelse, jämfört med det som redan berättats

på väg till matsalen vid lunchtid på regementet, marscherar så fint när vi får syn på att ett annat kompani är på väg att hinna före oss in till matsalen (vi är kring 30st, de är det dubbla.. minst), så vi vill slippa köa efter dom, så vi får för oss att ta en språngmarsch... går inge vidare... dessutom när vi springer som mest i otakt passerar vi våran kompanichef... så det blev en ordentlig utskällning vid uppställningen efter lunch =) kommer tyvärr inte ihåg orden som användes, men det var nog inga snälla ord iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in