Tråden får inte dö för fan! Bästa tråden på FB ju!
Kan ju bidra lite jag med!
Gjorde lumpen som MP på Livgardet för inte så länge sedan. Jag tar några axplock:
Plutonens enda tjej, som fick skjuta om skyddsvaktsprovet 15 gånger, hon fick även göra om sin anmälan till Livgardet(LG)'s drygaste befäl typ 20 gånger, slutade med tårar.
Hade en go kille vars AK5D fick eldavbrott vid skarpskjutning/blixtlås på östkusten. Killen drar sin glock istället och börjar skjuta. Då är det hans tur att springa, och någonstans i hans skalle kommer tanken
"
Juste, man får ju inte springa med osäkrat vapen! Varpå han helt enkelt
KASTAR glocken på marken och springer iväg utan den. När kapten sedan frågade honom om hans glock, så fick han veta att han levde!
Vid samma övning drog en kille ett skarpt glockskott rakt ner i marken mitt i gruppen, ett under att ingen blev träffad. Hans reaktion var att skratta lite panikaktigt, varpå kapten kommer springande med draget vapen och killen i fråga släpper glocken och räcker upp händerna.
Precis efter inryck på fältvaneveckan så körde en StormPI över våra packningar med sin bandvagn ute vid brandbanan, inklusive vår korprals packning. Han sprang ikapp vagnen och slet ut föraren och tryckte upp honom mot vagnen. Hela marschen hem gick han längst fram och skrek ut hur dåliga infanterister är, att de är genetiskt lägre stående osv osv
En kille avslutade samtalet med kapten på befälsrummet med "JA, KORPRAL!" varpå han gjorde helt om och gick därifrån. Resten av kompaniets befäl var också i rummet.
En stressig morgonstädning i början av lumpen resulterade i en toalett som inte hann städas ordentligt men som ändå anmäldes klar för visitation. Vi som står uppställda hör plötsligt den grövsta och brutalaste rösten man kan tänka sig, vråla ut på västgötska:
DET ÄR JU FÖR FAN PUBIS PÅ TOARINGEN!!!
Samma befäl visiterade även ett logement där en kille glömt låsa sitt skåp. Befälet ryckte således bort hela dörren till skåpet och skrek högt medan han gick förbi uppställningen!
XXXX! KOM TILL BEFÄLSRUMMET OCH ANHÅLL OM ATT FÅ TILLBAKA DIN DÖRR!
På närkampen körde jag (ganska stor) mot en plutonens tunnaste och minsta kille, men han var assugen på fight så jag drämde till honom i ansiktet (rak vänster med handskar) varpå killen trillar rakt bakåt som en trädstock och blir liggandes
Ja, jag har otaliga fler minnen att dela!