Krig Råder i landet!
Kom på en kul sak som hände, jag låg på lifkompaniet i skövde pansarskytte/span och vi fick utb på pansarbandvagnen men vi fick ut cycklar då försvarsmakten sparade pengar..
kan tillägga att jag aldrig cycklat vintertid förut och man tolkade efter trupplastbilen i ca 40 knyck o jäklar vad man slog sig.
men så skulle vi ut på en cyckelövning under några dagar och det var total snöstorm, och ca 20-25 centimeter snö på vägen det gick tungt kan jag tillägga. Jag var gruppbefäl och hade en stridspartner som också vart gruppbefäl detta var alltså innan våra soldater kom utan under vår befäls utb mfl..Under en utförsbacke körde min vän vält och kanade rakt in i ett bro räcke och bröt av cyckel ramen mitt itu.
Vi kaste cyckeln och han satt bak på min min cyckel båda i full utrustning.
Avlägset genom snöstormen och genomfrusna hörde vi en biltuta som kom allt närmare och det var vår kapten en man med ett jävla humör..
Vad i helvete tror ni att ni håller på med skriker han?
Klockan var ca 22.00 på kvällen o vi hade en 5 mil kvar och hade säkert lämnat cyckeln en mil bakom oss.
ja förklarade vi den har gått sönder och vi fortsätter på en cyckel.
Jävla idioter skriker kapten krig råder i landet och cyckeln skall medtagas fatta!
Då brister det för mig, och skriker tillbaka är du så jävla dum att du tror man bär med sig en trasig cyckel i krig?
Öhh ja vad hade du gjort då frågade han och försökte behärska sig..
Stulit en traktor eller vad som helst men inte bär jag på en trasig cyckeln..
Nåja den natten fick jag göra rent skoputsrummet med svinto!