2009-11-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av universum
Vi hade besök av en kvinnlig reservofficer
hon hade den fina äran att inspektera oss en morgon
och när det kom att bli min tur att inspekteras ,
sa hon kaxigt: Är det meningen att man ska se ut som en
orakad fitta i ansiktet!

http://www.lysandeutsikter.se/employees.php
Damen längst ner

Vi träffades några år senare,
hon log hälsade och trippade vidare.

Vi hade en kvinnlig reservofficer på besök med, fick fan ståfräs nästan. Minns att ja blev riktigt skitnödig när hon började påpeka om hur mina byxor satt, hon kanske gick igång på att snacka snusk med 18 åriga grabbar vad vet ja, men trevligt var det.
Citera
2009-11-25, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av universum
Vi hade besök av en kvinnlig reservofficer
hon hade den fina äran att inspektera oss en morgon
och när det kom att bli min tur att inspekteras ,
sa hon kaxigt: Är det meningen att man ska se ut som en
orakad fitta i ansiktet!

http://www.lysandeutsikter.se/employees.php
Damen längst ner

Vi träffades några år senare,
hon log hälsade och trippade vidare.

haha klockrent!
Citera
2009-11-25, 19:33
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn-Fan
Hehe, rätt gissat.
Jo, jag hörde det också. 2KustK är dödsdömt. Hur ska Manninen klara av att ensam hålla ordning i korridoren?

När man kommer som rädd liten rekryt framstår Wiksten som djävulen själv, sedan inser man att han är bland de bästa utbildarna man kan få.
Och vad fan ska han ta sig till i det civila? Han spenderade ju t.o.m. all sin fritid på brigaden iom att han bodde där med sin hund.

Hehe, som tur är finns väl Wiksten den yngre på KustJK, han är också lite av en lirare.

"VA E DE NU FÖR ENA FITTANS KIRGISER Å TARTARER SOM FÖREVISAS HÄR!?"
Citera
2009-11-25, 19:38
Medlem
HRTs avatar
De värsta får man väl hålla för sig själv trots att det är många år sen..
Men en major vi hade övade march med oss på kasern gården och var riktigt bakfull han var totalt ask grå och mådde skit, och gick runt för sig själv när han till slut utbrister över hela P4, fy fan va illa det ser ut jag mår dåligt av att se er och tror jag måste kräkas varpå han gjorde det inför hela lifkompaniet, han fann sig dock snabbt och sa se nu till för helvete att det blir bättre så jag slipper göra om det!

Citera
2009-11-25, 19:46
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Men en major vi hade övade march med oss på kasern gården och var riktigt bakfull han var totalt ask grå och mådde skit, och gick runt för sig själv när han till slut utbrister över hela P4, fy fan va illa det ser ut jag mår dåligt av att se er och tror jag måste kräkas varpå han gjorde det inför hela lifkompaniet, han fann sig dock snabbt och sa se nu till för helvete att det blir bättre så jag slipper göra om det!

HA! Man ska utnyttja varje situation Hur reagerade beväringarna på detta måste man fråga?
Citera
2009-11-25, 20:57
Medlem
HRTs avatar
Alla förstod ju att han bara ville ha en anledning att kunna spy..
Vet inte om någon här gjorde utb vid Särskilda beredskaps polisen 1999 avd 2 västra götaland på karlsborg ?
Men där vart ju ett av de militära befälen så jäkla bakis efter en kväll att han sket ner sig i sin egen sovsäck och hans befäl i sin tur vart så förbannad att han drog ut han i korridoren i sovsäcken och låste dörren till kontoret, han var inte glad kan jag säga..
Just då var det inte mycket till karl kan jag tillägga där han stod i sin sovsäck inför ca 60 poliser o beredskaps poliser..
Citera
2009-11-25, 21:10
Medlem
HRTs avatar
Krig Råder i landet!

Kom på en kul sak som hände, jag låg på lifkompaniet i skövde pansarskytte/span och vi fick utb på pansarbandvagnen men vi fick ut cycklar då försvarsmakten sparade pengar..
kan tillägga att jag aldrig cycklat vintertid förut och man tolkade efter trupplastbilen i ca 40 knyck o jäklar vad man slog sig.
men så skulle vi ut på en cyckelövning under några dagar och det var total snöstorm, och ca 20-25 centimeter snö på vägen det gick tungt kan jag tillägga. Jag var gruppbefäl och hade en stridspartner som också vart gruppbefäl detta var alltså innan våra soldater kom utan under vår befäls utb mfl..Under en utförsbacke körde min vän vält och kanade rakt in i ett bro räcke och bröt av cyckel ramen mitt itu.
Vi kaste cyckeln och han satt bak på min min cyckel båda i full utrustning.
Avlägset genom snöstormen och genomfrusna hörde vi en biltuta som kom allt närmare och det var vår kapten en man med ett jävla humör..
Vad i helvete tror ni att ni håller på med skriker han?
Klockan var ca 22.00 på kvällen o vi hade en 5 mil kvar och hade säkert lämnat cyckeln en mil bakom oss.
ja förklarade vi den har gått sönder och vi fortsätter på en cyckel.
Jävla idioter skriker kapten krig råder i landet och cyckeln skall medtagas fatta!

Då brister det för mig, och skriker tillbaka är du så jävla dum att du tror man bär med sig en trasig cyckel i krig?
Öhh ja vad hade du gjort då frågade han och försökte behärska sig..
Stulit en traktor eller vad som helst men inte bär jag på en trasig cyckeln..

Nåja den natten fick jag göra rent skoputsrummet med svinto!
Citera
2009-11-25, 21:19
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT

Den dar ska jag lagga pa minnet, skulle komma val till pass om jag ar bakis pa jobbet.
Citera
2009-11-29, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDen
Vi hade rest upp och plockat ner det där förbannade tältet ett antal gånger och när det väl var dags att göra det bekvämt för oss och vi höll på med vakt listan för kaminen. Då dyker våran fänrik upp och fick för sig att han skulle slagga i vårat tält.

När han ser att vi gör listan säger han: -Ja ni härken, en fänrik sitter inte vakt. Bara så ni vet.....

Alla hörde förutom lille Persson som va och sket ute i skogen. Han sov förövrigt på platsen bredvid fänriken. Persson hade skummat igenom listan om när det var hans tur. Då Persson var klar hitta han inte listan och gör antagandet av att det måste ju vara näste man efter honom som skall sitta eldvakt....
Och börjar gapa på fänriken om att nu är det fan hans tur och han skall då fan inte komma undan...

Herre jävlar ett sådant uppvaknande vi fick när fänriken vakna och började skälla ut lille Persson kl 03 på natten. Så många svordomar på den bredaste skånskan har jag aldrig hört.

Efter alla svordomar så resulterade det hela i att Persson satt vakt resten av natten.....

Stab&tross? P7?
Citera
2009-11-29, 22:16
Medlem
.
Citera
2009-11-29, 23:52
Medlem
F21

Var flygmalaj, vi fick väl aldrig speciellt mycket skäll, befälen hade mer eller mindre gett upp, så länge vi hade gröna kläder och mössa var det lungt.
vid ett tillfälle blev de dock lite tykna på mig. Jag hade fått order att måla om en anslagstavla i trä som hängde i trapphuset, cirka 1 kvadrat. jag monterade ner tavlan tog den till vår lilla verkstad och målade den randig i alla regnbågens färger, väntade till kvällen då befälen var hemma innan jag hängde upp den på väggen igen.
Dagen därpå hade Majoren noterat att kompaniet var aningen mer färglatt än innan och frågade hur jag tänkte där. Jag svarade sanningsenligt att jag bara ombetts måla tavlan men något färgval aldrig hade nämnts varpå jag antog att jag fick tänka lite själv. Detta godtogs.
En månad senare skulle blev jag ombedd att medtaga papper och penna och infinna mig i källaren.
Jag skulle måla om en vallabänk, ett slags skrivbord med lådor. Min Lt pekade på varje enskild detalj och sa den ska vara gul, skriv ner, den ska vara brun, skriv ner, den ska inte målas, skriv ner. Det blev ett antal A4 med instruktioner.
Men de lät min regnbågstavla sitta kvar.

lallisen
Citera
2009-12-04, 21:16
Medlem
Nervös handgranatsövning

Jag gjorde lumpen 08 på P4 Skövde, MekKomp. När vi hade handgranatsförfarande så ballade min hjärna ut..
När min egna pluton skulle ha sin övning så var jag tyvärr sjuk så jag fick följa med Alpha dagen efter istället. Redan där började det gå fel. Jag ställde upp med fel pluton, sen anmälde jag mig till fel löjtnant för att till sist komma springande till T20-bilen som väntade på mig 5 mintuer för sent..

Väl framme vid övningsområdet anmälde jag mig till rätt löjtnant, men han var redan fullt medveten om vem jag var och varför jag var där, han bara suckade och sa "ställ in dig igen."

Denna löjtnant är nog den hämskaste person jag någonsin träffat. 195 cm lång, 120 kg, skallig och ett humör som heter duga. Han sågade Alla vid fotknölarna så ofta han kunde och hade världens obehagligaste blickar..

När det efter 2 timmar blir min tur börjar jag bli nervös på riktigt.. Allt hade gått bra med övningshandgranaterna, men nu höll jag på att flippa ur..

När jag ställer mig i gropen säger löjtnant: Ok, nu är det allvar. Skärp dig och gör inte bort dig nu. "Men OK, tänkte jag, kul!".
Jag tänker alla stegen, jag gör alla förberedelser, men när jag ska till o kasta går det åt helvete. Jag glömmer färdigsäkringen och sular iväg handgranaten. När jag liggar i värnet och räknar så stoppar han min på Tio och sa "
"jaha, vet du vad? Du har just satt oss i en Jäävligt jobbig situation. Du glömde osäkra färdigsäkringen, så nu måste du och jag ligga här i 40 minuter innan jag måste krypa fram och spränga den där med sprängdeg. Tack så mycket".
Det var dom längsta 40 minutrarna i mitt liv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in