2012-10-08, 21:47
Medlem
Den gula bollen är inget som helst bevis för att ITER någonsin kommer att fungera.
Citera
2012-10-08, 21:59
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Då kan du ju förklara varför NASA, Boeing, Toyota, Japanska staten m.m plöjer ner massor med pengar i att ta reda på vad som sker då forskare påstår sig ha sett LENR. Har alla dessa företag lika fel? Är du den enda som vet hur det ligger till?
Den gubben går inte bäste Lobstr. Nu kom du med ett påstående och jag bad dig backa upp det, då är det inte en ärlig debatt att du skiter i det och kommer med en helt ny fråga. Då tar vi ett steg tillbaka innan vi fortsätter och jag repeterar:

Visa då att några har ljugit för att dölja att kall fusion fungerar. Det är ju det vi diskuterar och inget annat.
Citera
2012-10-08, 22:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn-Ola
Den gula bollen är inget som helst bevis för att ITER någonsin kommer att fungera.
Den vita bollen i mitten av vårt solsystem är ett otvetydigt bevis för att het fusion verkligen fungerar. ITER är bara en specialtillämpning av den heta fusionen. Var finns den kalla fusionens "sol"?
Citera
2012-10-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Den vita bollen i mitten av vårt solsystem är ett otvetydigt bevis för att het fusion verkligen fungerar. ITER är bara en specialtillämpning av den heta fusionen. Var finns den kalla fusionens "sol"?
Skojar bara.
Jag travesterade en viss person, men det gick dig tydligen helt förbi.
Citera
2012-10-08, 23:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Skojar bara.
Jag travesterade en viss person, men det gick dig tydligen helt förbi.
Jag fattar fortfarande inte. Vadi bestod travestin? Har någon annan här i tråden avvisat ett hrm, solklart naturfenomen som bevis för kall fusion?
Citera
2012-10-09, 15:05
Avslutad
Du låter, Skunkjobb, som du tar illa upp när folk säger att dom tror på kall fusion. Stackars dig ta det inte så personligt!

http://www.buildecat.com/view/5/Andrea-Rossi-LENR-June-2011-Update-on-ECAT-Cold-Fusion-Generator-English-Subtitles-Part-1.html

Intressant film
Citera
2012-10-09, 16:46
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Du låter, Skunkjobb, som du tar illa upp när folk säger att dom tror på kall fusion. Stackars dig ta det inte så personligt!
om du inte har några argument kvar, så kan du väl läsa ett av dina egna gamla inlägg och fundera på det en stund. https://www.flashback.org/sp39331838

känns lite som att försöka diskutera något med teister i den här tråden.. vilket i sig gör mig ännu mer skeptisk till kall fusion.
Citera
2012-10-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
känns lite som att försöka diskutera något med teister i den här tråden.. vilket i sig gör mig ännu mer skeptisk till kall fusion.
Man kan tro på LENR, man kan också tro att fenomenet inte kan existera, i båda fallen handlar det om att tro.
Du tycker att det känns som att diskutera med teister. Konstigt, jag tycker samma sak när jag stöter på rena förnekare här på forumet.
Citera
2012-10-09, 19:15
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Man kan tro på LENR, man kan också tro att fenomenet inte kan existera, i båda fallen handlar det om att tro.
Du tycker att det känns som att diskutera med teister. Konstigt, jag tycker samma sak när jag stöter på rena förnekare här på forumet.
På hur sätt menar du att vi som är skeptiska till att kall fusion har demonstrerats agerar dogmatiskt? (Försök inte bygga halmgubbar genom att säga "tro att fenomenet inte kan existera", det är en oärlig förvrängning av dina meningsmotståndares åsikter.) Så, hur har jag agerat dogmatiskt? (Teister agerar dogmatiskt men ordet teistisk är förstås inte direkt applicerbart på någon sida i den här diskussionen, därför säger jag dogmatisk.)

Och så hade jag en enkel fråga i inlägg 1505 som du kanske kan svara på också.
Citera
2012-10-09, 19:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

http://www.buildecat.com/view/5/Andrea-Rossi-LENR-June-2011-Update-on-ECAT-Cold-Fusion-Generator-English-Subtitles-Part-1.html

Intressant film
Den gubben går inte bäste Lobstr. Nu kom du med ett påstående och jag bad dig backa upp det, då är det inte en ärlig debatt att du skiter i det och kommer med en helt ny fråga. Då tar vi ett steg tillbaka innan vi fortsätter och jag repeterar:

Visa då att några har ljugit för att dölja att kall fusion fungerar. Det är ju det vi diskuterar och inget annat.
Citera
2012-10-09, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Tröttnar du inte på att tjata efter bevis? Du får inga för att det inte finns några

Citat:
känns lite som att försöka diskutera något med teister i den här tråden.. vilket i sig gör mig ännu mer skeptisk till kall fusion
.

Världen kretsar kring dig eller?
Citera
2012-10-10, 12:34
Medlem
Intressant intervju med Rossis italienske licenstagare:
http://www.e-catworld.com/2012/10/e-cat-world-interview-with-aldo-proia/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto