2023-08-01, 10:54
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Till skillnad från många andra här, skulle jag säga att datorspel i vuxen ålder INTE är white trash. Finns ju många män som har ett bra jobb men ingen större social krets så då blir det väl mycket datorspelande efter ett tag.

Tatuering ger många WT-poäng, men det beror lite på ändå. På senare år har även medelklassen börjat tatuera sig, men då rör det sig om mindre tatueringar som kan döljas med kläder. Men tatueringar på hals/ansikte/händerna är WT och inget annat.

Man får även skilja på WT och unga vuxna utan drift och motivation. De sistnämnda är oftast vanlig medelklass som inte har kommit långt i livet pga underliggande, oftast psykiska eller sociala, problem. Dessa kan dock ha DRAG av WT, men utan att vara det fullt ut.

”Datorspelande är inte WT för det gör jag! Men synliga tatueringar är WT för det har inte jag!”

Citera
2023-08-01, 11:42
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
”Datorspelande är inte WT för det gör jag! Men synliga tatueringar är WT för det har inte jag!”

Jag spelar inte datorspel. Jag är för upptagen med annat. Om det var det du menade.
Citera
2023-08-01, 11:46
Medlem
Citat:
Man får även skilja på WT och unga vuxna utan drift och motivation. De sistnämnda är oftast vanlig medelklass som inte har kommit långt i livet pga underliggande, oftast psykiska eller sociala, problem. Dessa kan dock ha DRAG av WT, men utan att vara det fullt ut.

Möjligt, men om bristen på motivation kvarstår år efter år kommer man förr eller senare bli ett äkta WT.
Citera
2023-08-01, 18:20
Män som håller på med stora mängder datorspel i vuxen ålder är ofta omogna med en känslomässig standard i paritet med ett barn, har undermåliga matvanor, käkar pizza och godis, dricker läsk dagligen samt lider av kroniska umbäranden med det motsatta könet. Rent socialt umgås de primärt med likasinnade och då andra vars hygien och kost etc är under kritik. Håret, som är flottigt, kan stå lite åt alla håll pga bristande duschrutiner och klädstilen, som domineras av mysbyxor och hoodies, är allmänt ovårdad. Fysiken är naturligt begränsad betingat den stillasittande tillvaron, och de är som regel antingen spinkiga eller direkt överviktiga. I och med att de spelar mycket på nätterna så vänder de på dygnet och frodas likt vampyrer när det är mörkt, vilket inte är i linje med de sociala konventionerna och de hamnar därmed lätt i ett utanförskap. Rent politiskt så tillhör detta gebitet en "zombieklass" då denna underklass av hävd lider renons på ngn form av politiskt medvetande, även om den här typen av individer har väckts till liv rent politiskt av populistiska rörelser likt Trumps "MAGA" på senare år. Oavsett vilket så är vederbörande knappast WT i ngn konventionell bemärkelse, då begreppet primärt avser en annan typ av människor som är kriminella, aggressiva, missbrukar tyngre subsatser, är våldsamma och farliga. Gamern är en vänlig, harmlös varelse som dock är väldigt tafatt, känslig och "awkward" rent socialt. För att faktiskt kunna ses som en "skräpig" individ rent generellt fordras mer smaklöshet, dekadens och framförallt bristande moral än "gamers" i gemen har kapacitet till. Många använder termen WT lite för lättvindigt här i tråden.
Senast redigerad av anwe8 2023-08-01 kl. 19:15.
Citera
2023-08-01, 18:22
Medlem
Kläder från Biltema (om du inte arbetar och har arbetskläder) av sorten med "lustiga" tryck, som varmkorv. Super-WT.
Citera
2023-08-01, 21:45
För att vidga sin kunskap om WT som begrepp så rekommenderas annars Kobras reportage på knappa halvtimmen om White Trash. Programmet sändes för ett antal år sedan och Åsa Linderborg tillhör en av de medverkande som intervjuas.

Länk: https://m.youtube.com/watch?v=U08-3v...dGUgdHJhc2g%3D

Därutöver finns det en lyssningsvärd dokumentärserie i sex delar från Sveriges Radio om WT med titeln "Dom kallar oss White Trash".

Länk: https://sverigesradio.se/avsnitt/mia...te-trash-del-1
Senast redigerad av anwe8 2023-08-01 kl. 22:14.
Citera
2023-08-01, 22:59
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpelle
Angående detta "fenomen" så undrar jag hur du definerar en typisk White trash??

Hur ser en typisk WT man ut? Respektive kvinna?

Utseende?
Betende?
Mm?

I princip alltid tatueringar. Ju mer desto mer WT.
Tatueringar ovanför axlarna är master level WT.
Ytlig och lekfull blick.
Ibland klär de sig som Morran och Tobias, men de kan även klä sig i typ RockaBilly-kläder, eller rent av i dyra märkeskläder. Det går att ha bra ekonomi och vara WT. Många vet inte det.
Många deltagare från BB, Paradise hotel, Sex on the beach och liknande kvalitetsunderhållning kan stolt gå med i klubben.
Killen som tyckte att han var supertuff i grundskolan och sedan typ började sälja husvagnar och dylikt är i regel WT.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2023-08-01 kl. 23:06.
Citera
2023-08-01, 23:10
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen

Skulle man inte kunna se det som ett spektrum?
Att man har olika levels. En tatuering måste inte betyda WT, två är WT. Sedan levlar man upp I WT-nivå ju fler man har.
Citera
2023-08-02, 00:12
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Skulle man inte kunna se det som ett spektrum?
Att man har olika levels. En tatuering måste inte betyda WT, två är WT. Sedan levlar man upp I WT-nivå ju fler man har.

Haha, jo kanske. Jag är nog för WT för att göra den bedömningen är jag rädd
Citera
2023-08-02, 21:17
Medlem
Adelaides avatar
Dåliga bilder på sociala medier, t.ex suddiga eller tagna från dåliga vinklar, är WT.
Citera
2023-08-02, 21:19
Medlem
Adelaides avatar
Att alltid dricka cola till maten, är också WT.
Citera
2023-08-03, 14:49
Medlem
Citat:
Dåliga bilder på sociala medier, t.ex suddiga eller tagna från dåliga vinklar, är WT.

Pensionärer som inte kan med teknik är undantagna från denna regel dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in