2023-08-04, 21:09
Medlem
Jag lyckas inte citera ett gammalt inlägg, men jag sökte på Denize Östman och hamnade här. Jag vet inte om någon av er minns henne? En av de stora "unga mammor"-bloggarna från mitten/slutet av 00-talet?

Denize.se
Ungmamma15 osv?

De som ständigt malde på om mantrat "förälder är ingen ålder, förälder är något man är!" Och att man inte är en sådan som gillar att "festa och dricka" osv. Lätt att säga när man är 15 år. Men med facit i handen har det inte gått särskilt bra för dessa mammor... wt som satan själv!
Citera
2023-08-05, 14:59
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Har skumläst lite i tråden och listat ut att jag är WT. Tråkigt, men ingenting jag lider av. Synliga tatueringar, ganska dåliga matvanor, och bränner för mycket pengar på skit jag inte behöver.

Måste det vara så jävla dåligt att vara WT då? Jag lever mitt liv utan att pracka det på någon annan.
Citera
2023-08-05, 15:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Har skumläst lite i tråden och listat ut att jag är WT. Tråkigt, men ingenting jag lider av. Synliga tatueringar, ganska dåliga matvanor, och bränner för mycket pengar på skit jag inte behöver.

Måste det vara så jävla dåligt att vara WT då? Jag lever mitt liv utan att pracka det på någon annan.
Jag skulle inte säga att du är white trash. Som du beskriver dig så verkar du nöjd med livet och det är bra så
Det är dom som är avundsjuka på din trygga livsstil som kallar dig white trash.
Citera
2023-08-06, 08:54
Medlem
Muppetys avatar
Citat:

Måste det vara så jävla dåligt att vara WT då?

Jag lever mitt liv utan att pracka det på någon annan.
Inget att skämmas för.

Jag fick en tanke häromdagen, i detta underforum listas de typiska, pinsammaste, dummaste grejerna med en viss livsstil. Som t.ex. (FB) Tacky medelklassfenomen (jmf WT-tråden) och (FB) Den stora tråden om överklass (sammanslagen tråd /Mod). Alla tillhör vi väl någon klass/livsstil, men ingen vill erkänna nått när det ses från en negativ vinkel.

Jag tror knappast vartenda användare har en unik stil som inte skulle kunna platsa in nånstans.
Citera
2023-08-06, 11:55
Medlem
Citat:

Det är svårt att inte vara det, med tanke på allt som klassats som WT i den här tråden. Jag menar tatueringar, dåliga matvanor och onödig konsumtion behöver inte nödvändigtvis vara WT per automatik, men är det ansiktsgaddningar, kebabpizza varje dag och ett konto som ligger på minus för att man köpt en 36-årig whisky på avbetalning, då är man nog the real deal haha.
Citera
2023-08-06, 12:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Det är svårt att inte vara det, med tanke på allt som klassats som WT i den här tråden. Jag menar tatueringar, dåliga matvanor och onödig konsumtion behöver inte nödvändigtvis vara WT per automatik, men är det ansiktsgaddningar, kebabpizza varje dag och ett konto som ligger på minus för att man köpt en 36-årig whisky på avbetalning, då är man nog the real deal haha.

Nja. Jag tror inte att WT bryr sig om ifall whiskyn är 36 år eller 36 månader. Bara alkoholprocenten är (över) 36. Att köpa gamla fina lagrade viner och spritsorter att skryta med, fast de egentligen inte har råd med sådant, är mer TM (Tacky Medelklass).
Citera
2023-08-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nja. Jag tror inte att WT bryr sig om ifall whiskyn är 36 år eller 36 månader. Bara alkoholprocenten är (över) 36. Att köpa gamla fina lagrade viner och spritsorter att skryta med, fast de egentligen inte har råd med sådant, är mer TM (Tacky Medelklass).

Det är i gränslandet. Att köpa en 36-årig whisky trots att man egentligen inte har råd och sedan hälla i sig hela flaskan på julafton och spy ner tomtedräkten är WT.

Att köpa en 36-årig whisky trots att man egentligen inte har råd och trots att man egentligen inte är särskilt förtjust i whisky, för att det "ser bra ut i spritskåpet" är TM.
Citera
2023-08-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
White trash vet inte skillnaden på whiskey och bourbon men visar stolt upp sina flaskor med Absolut vodka i alla smaker och sin 3l flaska Jack Daniels som de köpte på bordershop. Vet inte hur många jag har sett i lyxfällan med en billybokhylla med absolutflaskor som enda inredning förutom tv:n i vardagsrummet.
Citera
2023-08-07, 01:58
Avstängd
Adelaides avatar
OM ett WT nånsin köper en Jack Daniels, så är det garanterat minst en kredit inblandad.
De flesta WT har ju inte råd med 300 kronors-flaskan direkt från systemet.
Citera
2023-08-07, 02:02
Avstängd
Adelaides avatar
Dåliga matvanor betyder inte per automatik att man är WT. Det kan också betyda depression eller att man har speciella arbetstider som gör att man inte hinner laga ihop något nyttigare än snabbmat.
Citera
2023-08-07, 02:43
Avstängd
Adelaides avatar
Ens musiksmak kan oftast räcka för att bedöma om någon är WT.
Finns egentligen en annan tråd om WT-musik, men jag tar det här också.

WT-musik generellt: Eddie Meduza, dansband, rockabilly, det mesta inom country.

WT-rock: ZZ Top, Motörhead, Lynyrd Skynyrd, Kiss och flera av Queens hits. AC/DC rör sig tyvärr farligt nära gränsen också. Även post-grunge har en WT-stämpel, alltså band som Takida och Nickelback.

WT-metal: Metal överlag är i regel arbetarmusik. De riktiga trashen lyssnar dock främst på melodisk metal, Nightwish och liknande band. Även Sabaton. Samt band med nån "lådsashårdhet", typ Raubtier. I WT-facket hittar vi garanterat många hängivna death/black metal-fans också.

WT-pop: Vet inte hur jag ska beskriva det, men t.ex "Barbie Girl" är en låt som känns väldigt WT. Överproducerad och övertydligt budskap, typ.
Citera
2023-08-07, 09:16
Medlem
HasseBanans avatar
Att bara lyssna på den mest lättsmälta och trallvänliga mainsream-musiken är signifikant för WT, att på Spotify bara lyssna på de kändaste låtarna av de mest kända artisterna. Typiskt WT brukar också vara att gilla Elvis, ABBA och Gyllene Tider.

Att inte kunna ta sig till lite mer avancerad och inte så trallvänlig musik då de tycker det låter "konstigt", "flummigt" eller "för udda". Deras öron liksom deras sinnen är bara skapta för simpla och lättsmälta upplevelser. WT:s är typen som äter framför datorn, mobilen och TVn och konsumerar lättsmält information och korta, "roliga" klipp på Tiktok. Pratar ofta med mat i munnen, då de har föräldrar som gör likadant och är lika ouppfostrade som sina barn.

Det är människor som lever efter ryggmärgens spontana reaktioner och inte har intresse för vare sig att utbilda sig eller allmänbilda sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in