2023-07-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
dataspel även i vuxen ålder (alla män som sysslar mycket med dataspel är dock inte WT, det finns även skötsamma men ensamma och isolerade män som inte har något annat att glädja sig åt).

Skulle säga att dataspelande i vuxen ålder är antingen WT eller incel, eller bådeoch. Undantaget är det fåtal som försörjer sig på sitt spelande. Har man flickvän eller t.o.m. familj är dataspelande det första fritidsintresse man bör prioritera bort.
Citera
2023-07-30, 23:06
Medlem
Adelaides avatar
Känner en tjej som var övre medelklass förut (hade ett bra jobb som definitivt kräver några år på en svår universitetslinje).
Hon slutade på det jobbet sen, träffade en kille som ingen i världen kan ta miste på är något bondlurkar-WT med bilintresse och typisk raggare-look. Efter att de blev ihop har hon också gått ned sig något, skaffat fler synliga tatueringar, piercingar, lägger upp raggarbilder på sociala medier m.m.
Jag undrar hur i helvete man frivilligt kan gå från så högt upp till så lågt ner? Och jag undrar verkligen vad hon ser hos honom då han inte direkt är snygg utan har typiskt lantis-raggar-WT utseende. Hujedamig.
Citera
2023-07-31, 07:10
Medlem
Jag tycker att Carl Stanleys definition av Livets Hårda Skola summerar wt ganska bra
https://youtu.be/EH42YuyDrGY
Citera
2023-07-31, 13:32
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Skulle säga att dataspelande i vuxen ålder är antingen WT eller incel, eller bådeoch. Undantaget är det fåtal som försörjer sig på sitt spelande. Har man flickvän eller t.o.m. familj är dataspelande det första fritidsintresse man bör prioritera bort.

Jo det är ju mycket bättre att brygga öl, springa på AWs, ute kvällar med grabbgänget från jobbet, padel, crossfit.

I min mening så ska man lägga de flesta av sina intressen åt sidan till förmån för sina barn. Jag är själv uppväxt i ett arbetarhem vilket nog hade kallats WT idag. Men det var aldrig tal om att lämna bort oss ungar till förmån för fester eller utekvällar eller alkohol förtäring. Att sätta sina barn åt sidan för sina egna intressen hör nog inte ihop med någon klass det är nog bara så världen har blivit idag. 70/80/90 tals-generationen blev aldrig riktig vuxen och lärde sig aldrig att skaffar man barn så får man välja bort intressen oavsett om det är krogen, padel eller tv-spel.
Citera
2023-07-31, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jo det är ju mycket bättre att brygga öl, springa på AWs, ute kvällar med grabbgänget från jobbet, padel, crossfit.

I min mening så ska man lägga de flesta av sina intressen åt sidan till förmån för sina barn. Jag är själv uppväxt i ett arbetarhem vilket nog hade kallats WT idag. Men det var aldrig tal om att lämna bort oss ungar till förmån för fester eller utekvällar eller alkohol förtäring. Att sätta sina barn åt sidan för sina egna intressen hör nog inte ihop med någon klass det är nog bara så världen har blivit idag. 70/80/90 tals-generationen blev aldrig riktig vuxen och lärde sig aldrig att skaffar man barn så får man välja bort intressen oavsett om det är krogen, padel eller tv-spel.

Skillnaden är att dataspel är något många ägnar sig åt nästan dagligen. Att ränna runt på krogen varje kväll är det väl bara studenter och alkisar som gör.
Citera
2023-07-31, 16:48
Medlem
Flygaresss avatar
Språket. Utöver svordomar och torftigt ordförråd uttalar de ofta orden på ett ofullständigt sätt och skippar sista bokstaven, t.ex:

”Jag ska åka till jobbe”
”Jag har inte rå med en ny bil”
”Min mormor är dö”

Och de draaar gärna uuut på vokalerna: ”Faan va glaaa ja blir…!!”
Citera
2023-07-31, 17:01
Medlem
Mitch-Moons avatar
Dom har heller aldrig ett giltigt ID-kort.
Citera
2023-07-31, 18:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygaress
Språket. Utöver svordomar och torftigt ordförråd uttalar de ofta orden på ett ofullständigt sätt och skippar sista bokstaven, t.ex:

”Jag ska åka till jobbe”
”Jag har inte rå med en ny bil”
”Min mormor är dö”

Och de draaar gärna uuut på vokalerna: ”Faan va glaaa ja blir…!!”

Inte nödvändigtvis WT, sånt är vanligt inom vanlig arbetarklass också.
Citera
2023-07-31, 18:28
Medlem
Flygaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Inte nödvändigtvis WT, sånt är vanligt inom vanlig arbetarklass också.

Yes, det är sant. Vid närmare eftertanke rätt så genomgående i dagen samhälle..
Citera
2023-07-31, 18:29
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Jag tycker mig ha noterat ett återkommande drag hos WT-människor av manligt kön, nämligen en utpräglad benägenhet att ständigt uttala sig om allt mellan himmel och jord utan att ha den minsta susning om vad man egentligen pratar om.

Så fort WT-människan har läst eller hört något om ett specifikt ämne eller en viss företeelse så är vederbörande genast expert på ämnet och uttalar sig därom med en dumdryg mallighet som bara ytterligare bekräftar dennes låga IQ och obefintliga bildningsnivå.

Går inte att ta detta mänskliga avskräde på något som helst allvar. De ter sig som en märklig korsning mellan någon sorts djur och ett korkat, envist barn.

Kan vara WT, men kan vara en vanlig besserwisser också.
Citera
2023-07-31, 18:36
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. De kriminella och prostituerade, arbetslösa tatuerade (där det alltid syns: ansiktet, halsen, händerna...) narkotikamissbrukarna med omhändertagna barn är "core WT". De är ofta i fängelse eller på olika typer av behandlingshem eller akutboenden. Om man ritar en cirkel med flera cirklar runtom, så är dessa i mitten. WT i sin prydno.

I nästa cirkel finns sedan folk som inte är kriminella eller prostituerade, men ser ut som om de skulle vara det... och som lever på soc eller andra bidrag/ersättningar i många år. De har ingen gymnasieutbildning, och har ofta inte ens klarat grundskolan. Även här är barnen omhändertagna, och är de inte det så är det ändå en enda röra med styvpappor, frånvarande biopappor, halvsyskon, styvsyskon. Hemmet är ofta en sanitär olägenhet.

I cirkeln utanför det har folk jobb (utom kortare perioder av arbetslöshet som det kan bli för vem som helst), och de sköter om sina barn och sitt hem. Det yttre är inte heller lika iögonenfallande, men en och annan tatuering (dock inte i ansiktet, på halsen eller händerna) eller piercing, och på kvinnor även vulgärt kort kjol och djup urringning (i alla fall ibland) finns det där. Utbildningsnivån är högst en praktisk gymnasielinje. Man har inget intresse för politik (om man röstar alls så är det utan att ha tänkt efter särskilt djupt), samhällsfrågor (utom dem man själv är direkt berörd av), vetenskap, kultur... Man läser sällan böcker, och gör man det så är det typ enkla svenska deckare som Camilla Läckberg eller (kvinnorna) enkla kärleksromaner som Harlequin eller "chicklit". På semestern reser man till Thailand om man har råd, det är det finaste! Om intet så reser man till Medelhavet och deltar i typ grisfester. Har man inte råd med det heller, så blir det camping.

Männens intressen är begränsade till att mecka med gamla skrotbilar, köra MC, gå på hockey- och fotbollsmatcher och vissa rockband (som åldras allteftersom mannen åldras), dataspel även i vuxen ålder (alla män som sysslar mycket med dataspel är dock inte WT, det finns även skötsamma men ensamma och isolerade män som inte har något annat att glädja sig åt).

Kvinnornas intressen i denna "krets" är begränsade till shopping, (osmakligt) mode, (osmaklig) heminreding, att lägga ut selfies och bilder på sina barn på sociala media, smink, nagelfix, horoskop, spådamer etc.. Både könen har ett stort intresse för schlagerfestivalen; de tycker att typ det finaste man kan bli i denna världen är deltagare ieller presentatör av schlagerfestivalen... I denna cirkel finns dock en överlappning med "Svensson".

Bra sammanfattning. Lite som jag också var inne på förut; man får skilja på de söndertatuerade kriminella/småkriminella trashen och "Svensson-trashen".
Citera
2023-07-31, 19:02
Medlem
Adelaides avatar
Till skillnad från många andra här, skulle jag säga att datorspel i vuxen ålder INTE är white trash. Finns ju många män som har ett bra jobb men ingen större social krets så då blir det väl mycket datorspelande efter ett tag.

Tatuering ger många WT-poäng, men det beror lite på ändå. På senare år har även medelklassen börjat tatuera sig, men då rör det sig om mindre tatueringar som kan döljas med kläder. Men tatueringar på hals/ansikte/händerna är WT och inget annat.

Man får även skilja på WT och unga vuxna utan drift och motivation. De sistnämnda är oftast vanlig medelklass som inte har kommit långt i livet pga underliggande, oftast psykiska eller sociala, problem. Dessa kan dock ha DRAG av WT, men utan att vara det fullt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in