2016-11-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
[...]men varför bor alltid wt i förorten?
Gamla centrala hyresrätter från kommunala bolag har ofta billig hyra så det kan ju inte vara av anledningen att dom inte har råd.

Därför att dom följer minsta motståndets lag och tog lägenhet där det var "lätt att få tag på" (tidigare, nu är det svårt överallt). Sedan har dom inte brains/framförhållning nog att ställa sig i hyreskö, även om det är billigt/gratis. Många känner nog inte till att internbyten förekommer.

Knegade på en fabrik i min ungdom, där delar av den äldre personalen på fabriksgolvet var rätt WT. De hade jobbat där i säkert 20 år och alla bodde i hyreslägenheter i förorten och klagade på sina boenden. Jag minns att jag tänkte: "Varför? Ni hade ju så enkelt kunnat ställt er i kö på nätet helt gratis för X år sedan och idag haft en billig central hyresrätt!" men jag sa aldrig något. En sak är dock klar: WT:ns vägar äro outgrundliga.
Citera
2016-11-20, 03:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Hade en förfader som utvandrade till staterna i senare delen av 1700-talet, bosatte sig i Virginia och bl.a deltog i inbördeskriget i Jeffersons regemente. Läser nu i Time angående Trump kampnjen och påhoppen där de har lite exempel från diverse historiska kampanjer och som exempel från Jeffersons kampanj så har de federalisternas om Jeffersons republikanska följare att dä är "cuttrhroats who walk in rags and skeep amidst filth and vermin". Låter ju rent av tattaraktigt.

Edit: "... sleep amidst filth and vermin".
Citera
2016-11-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Därför att dom följer minsta motståndets lag och tog lägenhet där det var "lätt att få tag på"........ "Varför? Ni hade ju så enkelt kunnat ställt er i kö på nätet helt gratis för X år sedan och idag haft en billig central hyresrätt!" men jag sa aldrig något. En sak är dock klar: WT:ns vägar äro outgrundliga.
Du beskriver ett av de mest typiska karaktärsdragen hos wt, den närmast totala oförmågan att ta tag i saker och få något gjort. Gäller precis allting, därför som dom aldrig tar sig ur sin situation.
Citera
2016-11-22, 13:51
Medlem
Det finns ju klassisk WT - arbetslös, fattig, ful/överviktig, dålig hygien och ingen gymnasiekompetens o.s.v. Men det är extrem WT vi snackar om nu.

Tänkte stämma av om denna kategori jag nu skall nämna kan kategoriseras som WT. Tänk er typ den genomsnittliga Paradise Hotel deltagaren fast ändå inte riktigt. Eller är " Middle class trash " ett bättre ord?

1: Pratar nästan enbart om sex och sexpartners på hemmafester/krök.
2: Har noll analytisk förmåga
3: Kan inte tänka abstrakt
4: Inga planer på att studera vidare eller starta företag
5: Har inget intresse av politik, ekonomi och samhällskunskap
6: Har stora brister med både verbal och skriftlig grammatik
7: Mediokert ordförråd
8: Pratar bara om pengar, fitta/kuk och prylar i stort sätt
9: Har enbart gymnasieutbildning
10: Har fast jobb och medellön
11: Bra hygien och klädsel
Senast redigerad av xeezer 2016-11-22 kl. 13:57.
Citera
2016-11-22, 14:04
Medlem
Det där är ju bara en vanlig Svenne i förort eller kanske till och med radhusförort. WT kännetecknas oftast av självdestruktivt beteende, typ missbrukar, kommer ständigt i konflikt, kan inte behålla ett jobb och absolut inte komma någon vart, får aldrig betrodda uppgifter som t ex representera företaget inför kunder, hantera pengar osv.

Nej, det du beskriver är bara smaklösa typer men knappast WT. Sedan krävs det faktiskt en del slughet och beräkningsförmåga för att komma till Paradise Hotel så redan där har du sorterat ut dom värsta. Att stå berusad i slitna shorts och sluddra fram något med en sol eller ett spindelnät tattat på halsen samtidigt som man kissar ner sig går inte hem i PH. Punkterna 10 och 11 diskvalificerar personen från att klassas som WT.
Citera
2016-11-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Det där är ju bara en vanlig Svenne i förort eller kanske till och med radhusförort. WT kännetecknas oftast av självdestruktivt beteende, typ missbrukar, kommer ständigt i konflikt, kan inte behålla ett jobb och absolut inte komma någon vart, får aldrig betrodda uppgifter som t ex representera företaget inför kunder, hantera pengar osv.

Nej, det du beskriver är bara smaklösa typer men knappast WT. Sedan krävs det faktiskt en del slughet och beräkningsförmåga för att komma till Paradise Hotel så redan där har du sorterat ut dom värsta. Att stå berusad i slitna shorts och sluddra fram något med en sol eller ett spindelnät tattat på halsen samtidigt som man kissar ner sig går inte hem i PH. Punkterna 10 och 11 diskvalificerar personen från att klassas som WT.

Jo, håller nog med dig. Men är bara nyfiken rent allmänt. Men jag tycker inte denna grupp jag beskrev riktigt är kvalificerade att kallas medelklass. Vad skall man kalla dom? lägre medelklass kanske? tycker det beteendet är riktigt smaklöst hur som.

https://www.youtube.com/watch?v=2G3WoxrTITY; här har ni riktig svensk WT.
Citera
2016-11-22, 15:41
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det finns ju klassisk WT - arbetslös, fattig, ful/överviktig, dålig hygien och ingen gymnasiekompetens o.s.v. Men det är extrem WT vi snackar om nu.

Tänkte stämma av om denna kategori jag nu skall nämna kan kategoriseras som WT. Tänk er typ den genomsnittliga Paradise Hotel deltagaren fast ändå inte riktigt. Eller är " Middle class trash " ett bättre ord?

1: Pratar nästan enbart om sex och sexpartners på hemmafester/krök.
2: Har noll analytisk förmåga
3: Kan inte tänka abstrakt
4: Inga planer på att studera vidare eller starta företag
5: Har inget intresse av politik, ekonomi och samhällskunskap
6: Har stora brister med både verbal och skriftlig grammatik
7: Mediokert ordförråd
8: Pratar bara om pengar, fitta/kuk och prylar i stort sätt
9: Har enbart gymnasieutbildning
10: Har fast jobb och medellön
11: Bra hygien och klädsel

Arbetarklass.
Citera
2016-12-02, 11:26
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Arbetarklass.
Exakt, men det är inte poppis att skita i andras åsikter

Lägger till tatueringar, å andra sidan ser jag inte ner på trådens innehåll
Klart man ska få livsnjuta på andra sätt än att kopiera akademiker
Det är inget annat än reptilhjärnan som visar sig
Andra gör det bara på fyllan
Citera
2016-12-10, 14:38
Medlem
Ett solklart WT-tecken är konstant deltagande i "tävlingar" eller utlottningar på Facebook. Går man in på valfri kvinnlig WTs facebook-wall så framstår det som att personen "gillar och delar" på heltid. Och det är alltid bara skit, typ vattenflaskor, haklappar (till lille Devin...) eller ljuslyktor...
Citera
2016-12-11, 11:44
Medlem
Dags att göra en ny lista:

1. Att vara dåligt allmänbildad.
2. Inget intresse för samhället eller politik.
3. Naiv och lättlurad.
4. Dålig kunskap om kost och hälsa.
5. Högst gymnasieutbildning alternativt inte ens det.
6. Okvalificerade jobb.
7. Barn med olika partners.
6. Förkärlek för tatueringar,piercingar och färgat hår i extrema kulörer alternativt svart eller platinablont.
Citera
2016-12-23, 02:43
Medlem
Hur White Trash tycker ni jag är på en skala?

1. Bor hemma (Är 19)
2. Är arbetslös.
3. Har aldrig haft ett vitt jobb.
4. Köper svartsprit.
5. Knarkar.
6. Hoppade av gymnasiet (omotiverad som fan)
7. Är smått överviktig på grund av läsk och skräpmat som konsumeras frekvent.
8. Blir upphetsad av skjutvapen och knivar.
9. Lurar Doktorn att skriva ut lagligt knark (cocillana & tramadol)
10. Svär.
11. Är inte pk.
12. Dricker alltid för mycket (på grund av smärtan i mitt bröst)
13. Backar inte om någon vill bråka.
14. Är invandringsfientlig.
15. Lyssnar på 90 tals vit-makt rock.
16. Bryr mig inte om mode.
17. Rullar en gammal Volvo.
18. Röker och snusar.

Tack för mig.
Citera
2016-12-23, 16:07
Medlem
flaess avatar
Hoppa till 32:40