2022-06-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Lemmy får man tyvärr se som WT, jo.
Han klunkade väl en flaska whiskey om dagen och rökte även ett par paket cigg om dan. Bara det ger många WT-poäng. Han verkar ha haft en skev kvinnosyn också, kolla bara tjejernas roll i Motörheads låttexter så förstår ni.
Hans val av artistnamn, Lemmy, var ju inte särskilt classy heller.

Lemmy var ju framgångsrik. En sådan person som skapar sig egen framgång, en egen stil, livsstil och som är en idol för många kan aldrig ses som White trash på samma sätt som de som verkligen är det. No class som han själv beskrev sig möjligen. Däremot bland hans fans och fd groupies finns det garanterat många trashiga personer. Begreppet White trash var inte så vanligt i Sverige innan millenieskiftet. Som jag minns det i alla fall. Innan dess tror jag att vi var en mer sammanhållen befolkning med liknande värderingar och upplevelser. Färre personer som stack ut åt olika håll eller föll ur ramen för hur man ska vara. Många hade namn som slutade på y. Men det var ju inte trash då eftersom att vi knappt visste vad begreppet innebar. Efter millenieskiftet kom några av de stilmarkörer som först nog sågs som lite sköna men i efterhand kan definiera vad som kan ses som indikationer på WT i Sverige.

Här är några jag kommer på; tatueringar, (gärna tribals), flipflops (färgglada foppatofflor), mjukisbyxor i offentlig miljö, Thailandsresor (eller sådana som ser ut att vara på Thailandsresa även när de är hemma i Sverige), låg utbildning, attackhundar, flera barn med olika personer, påhittade namn, eller engelska namn (Liam), bidragsberoende, sänkta bilar, dekal med Lasse Stefanz eller annan text som fyller hela vindrutans bredd, höga amerikanska pickups med monstermudders-däck, följare av influencers, dålig fysisk form och skräpmat.

White trash markörer kan vara ok om personen är framgångsrik och medveten om sin stil. Men då är det knappt ens WT heller, utan kanske rentav coolt. Det blir WT när man inte vet bättre, eller ids bry sig. När man är oförmögen att göra medvetna val som ses som stilfulla.
Senast redigerad av Tedrom 2022-06-11 kl. 09:21.
Citera
2022-06-11, 15:02
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Kanske mer snålt men även lite WT tycker jag med folk som har hus med stora trädgårdar och fortfarande inte köpt sig en robotgräsklippare. Man kan få en hyfsat bra för runt 10k och den håller i många år, men ändå väljer många att fortsätta klippa gräset med sin vanliga gräsklippare för att spara in pengar.

Vissa kanske är trötta på lathetskulturen där man aldrig ska behöva anstränga sig eller jobba ett uns i onödan. Det är snarare WT att anse att allt bör vara automatiserat så man slipper anstränga sin feta kropp i onödan. Helst ska brödskivorna hoppa ur brödrosten och lägga sig på fatet för att WT:s ska bli nöjda.
Citera
2022-06-12, 23:48
Medlem
Juristchefens avatar
Jag tänkte skaffa mig ett barskåp.
Innan jag gör det vänder jag mig till de bättre och finare människorna här på FB.
Är/blir jag vitt skräp om jag skaffar mig ett barskåp?
Citera
2022-06-12, 23:58
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Innan jag gör det vänder jag mig till de bättre och finare människorna här på FB.
Jag antar att det handlar mer om vilka produkter du har i skåpet, mer än att du har ett barskåp.
Citera
2022-06-13, 00:00
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:

Det beror på. Beroende på vad du fyller det med skulle det ju lika gärna kunna passa in i tråden ”tacky medelklassfenomen”.

Men generellt, ja. Att inreda med sprit är i princip alltid WT.
Citera
2022-06-13, 00:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej, barskåp är snarare tacky medelklass. Man vill skryta med vad man har där, visa upp det. WT brukar dricka upp allt de handlar tämligen omgående, det behövs inget särskilt skåp.
Citera
2022-06-17, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vissa kanske är trötta på lathetskulturen där man aldrig ska behöva anstränga sig eller jobba ett uns i onödan. Det är snarare WT att anse att allt bör vara automatiserat så man slipper anstränga sin feta kropp i onödan. Helst ska brödskivorna hoppa ur brödrosten och lägga sig på fatet för att WT:s ska bli nöjda.

Fast det är ju redigt osexigt om grannen drar fram gräsklipparen och förpestar hela grannskapet i en timme med allt oväsen det för med sig. Det är ungefär lika störande som om någon står gasar järnet med sin mc eller cross på uppfarten. Kan inte tänka mig att någon i överklassen klipper gräset med gräsklippare längre, inte bara för att de är lata utan även för att det är thrasigt att föra onödigt oväsen kring sig. Dessutom hinner gräset aldrig växa till sig, vilket ger en ständigt fin och nyklippt trädgård.
Citera
2022-06-18, 18:10
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Fast det är ju redigt osexigt om grannen drar fram gräsklipparen och förpestar hela grannskapet i en timme med allt oväsen det för med sig. Det är ungefär lika störande som om någon står gasar järnet med sin mc eller cross på uppfarten. Kan inte tänka mig att någon i överklassen klipper gräset med gräsklippare längre, inte bara för att de är lata utan även för att det är thrasigt att föra onödigt oväsen kring sig. Dessutom hinner gräset aldrig växa till sig, vilket ger en ständigt fin och nyklippt trädgård.

Förr var det rika människor som var fetlagda då de hade råd att äta gott och mycket. Idag är det snarare WT att vara fet och lat. Att tycka att tekniken ska sköta allt så man slipper röra på sig ger WT:s en känsla av "lyx" och att de är rika och moderna trots att de inte är det. Den självgående gräsklipparen klipper gräset samtidigt som "lyx"-WT:n sitter och stirrar ner i sin mobil (ger känslan av att vara "inne") och sjukbidraget för fejkad sjukdom kommer in på kontot så att WT-Johnny kan gå ner till pizzerian och beställa några flottiga pizzor och bli ännu fetare och latare.

Över- och övre medelklassen av idag är ofta måna om att motionera och träna och röra på sina kroppar och vill inte ses som feta och lata och därmed bli jämförda med lata WT:s som helst inte vill anstränga sig alls.
Citera
2022-06-21, 09:12
Medlem
Citat:

Nej, lite gräsklipparbuller hör till i ett klassiskt svenskt villa-/radhusområde. Det är ett ljud som borde k-märkas tamefan.

Men ska man tvunget leta efter något white trash-attribut så får det väl bli att köra runt på en ihoplappad åkgräsklippare med trasig ljuddämpare och som borde skrotats för 15 år sedan.
Citera
2022-06-22, 14:34
Medlem
JamesFs avatar
Överviktig med leopardmönstrade leggings, foppatofflor, cigarett i handen, lila eller rosa hår samt någon typ av piercing i ansiktet. Där har du henne. Den ensamstående trashmamman
Citera
2022-06-22, 15:17
Medlem
Flyttar ofta in/ut WT'n i trappuppgången intill, speciellt då i lägenheten som ligger vägg i vägg med min.

Ett WT är en svensk som beter sig som en medel invandrare, mer eller mindre.
Ständigt högljutt och aggressivt tal. Är man 18-20 har man iaf minst en unge redan. När dom flyttar ut är det helrenovering av lägenheten som gäller. Går på Soc.
Senast redigerad av Scribble 2022-06-22 kl. 15:28.
Citera
2022-06-23, 23:31
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Flyttar ofta in/ut WT'n i trappuppgången intill, speciellt då i lägenheten som ligger vägg i vägg med min.

Ett WT är en svensk som beter sig som en medel invandrare, mer eller mindre.
Ständigt högljutt och aggressivt tal. Är man 18-20 har man iaf minst en unge redan. När dom flyttar ut är det helrenovering av lägenheten som gäller. Går på Soc.

Sebbe Stax är väl den ultimata white trashen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in