2022-04-27, 19:35
Medlem
stoppsmälls avatar
WT är att ha fejkade märkeskläder, ny mobil på avbetalning och nått skumt abonnemang på IPtv som ger 30 000 kanaler att välja mellan.

Hon har tatueringar med fraser som hon inte minns vad det står. Hans tatueringar är döskallar, nån form av blommor och klockslag på när deras ungar föddes. Händerna är tatuerade även dom.

Mycket få personer kan bära upp tatueringar på ett snyggt sätt. Ett WT kan det inte.
Citera
2022-05-01, 02:26
Medlem
Rutger.Jonakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
WT är att ha fejkade märkeskläder, ny mobil på avbetalning och nått skumt abonnemang på IPtv som ger 30 000 kanaler att välja mellan.

Hon har tatueringar med fraser som hon inte minns vad det står. Hans tatueringar är döskallar, nån form av blommor och klockslag på när deras ungar föddes. Händerna är tatuerade även dom.

Mycket få personer kan bära upp tatueringar på ett snyggt sätt. Ett WT kan det inte.
Något av det mest märkliga och trashiga jag vet är alla som tatuerat in sitt eget födelseår på knogarna. Varför i hela helsike skall någon gå runt med sitt födelseår på handen?
Citera
2022-05-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll

Gemensamt för äkta wt är att inte följa nyheterna eller veta vad som händer i omvärlden dvs utanför egna reviret. De verkar få all samhällsinfo genom nätforum och beter sig därefter. Viktigare med snygg profilbild än att ha koll på vad som händer i världen och lever därefter. Inga egna åsikter alls om de inte apar efter nån förebild på webben som har tyckt till på nåt speciellt, och ingen koll på historia eller ekonomi. Jävligt tröttsamt efter tio minuters umgänge, går liksom inte ha en normal konversation med dem om det inte handlar om dem själva och deras intressen.
Citera
2022-05-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Gemensamt för äkta wt är att inte följa nyheterna eller veta vad som händer i omvärlden dvs utanför egna reviret. De verkar få all samhällsinfo genom nätforum och beter sig därefter. Viktigare med snygg profilbild än att ha koll på vad som händer i världen och lever därefter. Inga egna åsikter alls om de inte apar efter nån förebild på webben som har tyckt till på nåt speciellt, och ingen koll på historia eller ekonomi. Jävligt tröttsamt efter tio minuters umgänge, går liksom inte ha en normal konversation med dem om det inte handlar om dem själva och deras intressen.

Detta är inte typiskt för WT utan gäller för en mycket stor majoritet av befolkningen. De flesta får sina åsikter från influencers, SVT, Netflix och Facebook, oavsett social status.
Citera
2022-05-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Detta är inte typiskt för WT utan gäller för en mycket stor majoritet av befolkningen. De flesta får sina åsikter från influencers, SVT, Netflix och Facebook, oavsett social status.

I ärlighetens namn ser jag kanske mest till folk i övre medelåldern när jag gör min definition. Vi fick lära oss läsa nyheterna, ta reda på saker själva, värdera information, tänka kritiskt, diskutera och vända på saker. Att inte kunna det vid 50 är ett klassmärke utan like, rå wt-stämpel. Tror dock du har en poäng i att det kunskapsbefriade levernet brer ut sig i yngre, mer skärmskadade generationer, det är ett jätteproblem om det blir norm i samhället.
Citera
2022-05-03, 19:28
Medlem
H0mbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
I ärlighetens namn ser jag kanske mest till folk i övre medelåldern när jag gör min definition. Vi fick lära oss läsa nyheterna, ta reda på saker själva, värdera information, tänka kritiskt, diskutera och vända på saker. Att inte kunna det vid 50 är ett klassmärke utan like, rå wt-stämpel. Tror dock du har en poäng i att det kunskapsbefriade levernet brer ut sig i yngre, mer skärmskadade generationer, det är ett jätteproblem om det blir norm i samhället.
Flesta på mitt jobb e gubbs över 50 och ser svt och dn som predikan. Folk med 3 år högskola och mer. De du skriver stämmer inte.
Citera
2022-05-03, 20:21
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
1 white thrash är fortfarande mindre trash än någon bananplockare från ett u-land eller utländsk slum, sverige har inte ens någon slum om man inte räknar platser där mohamedaner & dylikt häckar & härjar.

Det bästa exemplet på vit underklass är väl att den äter mycket falukorv, harmlöst & hederligt i jämförelse mot de i utlandet som vill hugga av huvuden med sabel.
Citera
2022-05-04, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Att som förälder vara okej med att barnen äter skräpmat eller näringsfattig mat med ursäkten att man inte ska "tvinga i barnen sådant de inte tycker om". Sedan skiter de i om ungarna blir feta eller undernärda.
Barn skriker inte direkt efter färdiga köttbullar, pulvermos, grillkrydda, ketchup men det har dom blivit vana att äta sen pga sina vidriga WT-föräldrars slapphänthet eftersom det går snabbt och enkelt att laga, och WT sparar in pengar som kan gå till något idiotiskt istället!

Att WT inte ser sin egen del i problemen dom skapar utan skyller ifrån sig är ett tecken på att vara WT.
Senast redigerad av TrippieDead 2022-05-04 kl. 03:32.
Citera
2022-05-04, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0mbre
Flesta på mitt jobb e gubbs över 50 och ser svt och dn som predikan. Folk med 3 år högskola och mer. De du skriver stämmer inte.

Tro mig, de finns. När du träffar dem vet du. har du sen 50-taggare i närheten som inte passar in i min definition, så grattis. Jag träffar för många som varken följer nyheter eller kan tänka själva, bara rapar upp vad de sett på fejsbook eller nåt obskyrt nätforum som om det vore fakta. Som papegojor ungefär.
Citera
2022-05-05, 12:46
Medlem
Adelaides avatar
Att hamna hos kronofogden som privatperson ger många WT-poäng. WT kan inte sköta sin ekonomi, de lever för stunden och unnar sig för mycket. En stor del av inkomsten går till cigg, snus, chips, läsk och sprit. Med en låg inkomst blir det inte mycket pengar kvar till annat. Då är det inte ovanligt att det blir en och annan kredit och sms-lån, som slutligen hamnar hos kronkalle då de inte fattar att skulden måste betalas tillbaka också. Kolla bara på Lyxfällan så förstår ni, är ju i princip bara WT-folk på det programmet.
Citera
2022-05-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Att hamna hos kronofogden som privatperson ger många WT-poäng. WT kan inte sköta sin ekonomi, de lever för stunden och unnar sig för mycket. En stor del av inkomsten går till cigg, snus, chips, läsk och sprit. Med en låg inkomst blir det inte mycket pengar kvar till annat. Då är det inte ovanligt att det blir en och annan kredit och sms-lån, som slutligen hamnar hos kronkalle då de inte fattar att skulden måste betalas tillbaka också. Kolla bara på Lyxfällan så förstår ni, är ju i princip bara WT-folk på det programmet.
Ofta någon diagnos i grunden eller dålig självkänsla som leder till att dom försöker leva "lyxliv" på lånade pengar men blir skuldsatt. Skuldsatt baserat på bullshit som cigaretter, hämtpizzor och stora TV-apparater.

Missbrukare tycks kunna hantera pengar bättre än dom där i Lyxfällan. Rakt av underklass-TV.
Senast redigerad av TrippieDead 2022-05-06 kl. 00:27.
Citera
2022-05-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippieDead
Ofta någon diagnos i grunden eller dålig självkänsla som leder till att dom försöker leva "lyxliv" på lånade pengar men blir skuldsatt. Skuldsatt baserat på bullshit som cigaretter, hämtpizzor och stora TV-apparater.

Missbrukare tycks kunna hantera pengar bättre än dom där i Lyxfällan. Rakt av underklass-TV.
https://kronofogden.se/om-kronofogde...tort-skuldberg

Står att vi har rekordlågt med människor hos kronofogden och att ett otroligt stort problem är att de betalar räntor utan att kunna nå grundskulderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in