Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-21, 12:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agneroc
Nån som sagt ovanliga djur? Istället för att lista alla djur som ÄR white trash kommer här en sammanställning på de ENDA djuren som är godkända. Gillar/har du djur som inte finns med på listan ligger du risigt till:

Hund
Katt
Häst
Fisk (akvarie)

Om det finns barn i hemmet gäller lite andra regler, då skulle jag säga att det mesta är tillåtet så länge barnen är små. Undantaget råtta (men hamster och andra gnagare går an, typ marsvin) samt orm, dessa två är alltid wt. Vandrande pinne och eremitkräfta är t.ex. två tydliga exempel på djur som är sjukt mycket wt för en vuxen medan de hos ett barn inte alls är wt.
Säg det till sjökaptener som köpte papegojor när de var i Söderhavet, om du törs!
Citera
2015-09-21, 12:21
Medlem
vanligvaniljs avatar
Sitta utanför affären i skräddare, dricka powerking, spotta på marken och röka samtidigt.
Citera
2015-09-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Sitta utanför affären i skräddare, dricka powerking, spotta på marken och röka samtidigt.

Beter sig "femtonplussare" så? Yngre personer, med det menar jag 18-20 år och nedåt, är inte kognitivt färdigutvecklande och vet ju därför inte alltid vad de gör.

En stark slaskmarkör är annars att påpeka att någon annan är ful, alltså att reta någon för dennes utseende eller kläder. Också här är ungdomar undantagna. För äldre antyder det däremot extremt låg uppfostran, dålig impulskontroll och en provokationslust så oroväckande att man nästan gör bäst i att hålla avstånd; ofta finns där en rent av vidrig människosyn som bottnar i egna mindervärdeskomplex - den ouppfostrade är emellertid alldeles för lat eller oduglig för att förbättra dem genom ärlig självutveckling.
Citera
2015-09-21, 21:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj

Ja hela det folkslaget är WT...
Citera
2015-09-28, 20:33
Medlem
ragingcows avatar
Den här bröllopsvideon visar att man inte kan köpa klass. https://www.youtube.com/watch?v=8J7cXjV-2Yw
Citera
2015-10-02, 14:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Beter sig "femtonplussare" så? Yngre personer, med det menar jag 18-20 år och nedåt, är inte kognitivt färdigutvecklande och vet ju därför inte alltid vad de gör.

En stark slaskmarkör är annars att påpeka att någon annan är ful, alltså att reta någon för dennes utseende eller kläder. Också här är ungdomar undantagna. För äldre antyder det däremot extremt låg uppfostran, dålig impulskontroll och en provokationslust så oroväckande att man nästan gör bäst i att hålla avstånd; ofta finns där en rent av vidrig människosyn som bottnar i egna mindervärdeskomplex - den ouppfostrade är emellertid alldeles för lat eller oduglig för att förbättra dem genom ärlig självutveckling.
Ett liknande fenomen har jag sett på porrforum. Ok, så folk lägger upp bilder av amatörer - inte bilder som de själva har tagit, utan bilder de har hittat. Så ändå är det en liten klick som jämt och samt skall racka ner på hur vissa kvinnor ser ut. Annars är bilderna rätt sorts bild i rätt sorts tråd. Men det värsta av allt var inte att det var någon slags kritik som typ "nu får ni ta och höja standarden här" - vilket ju går att diskutera. Nej, det förväntades någon slags kompisaktigt medhåll.

Totalt avtändande!
Citera
2015-10-05, 00:30
Medlem
Zteffen81s avatar
Känner mig väldigt träffad av tråden.

Jag...

...är intresserad utav motorer.
...bor i ett slitet hus på landet i Jämtland.
...äger två stycken Volvo 740.
...har en hund.
...är arbetarklass.
...smaklös inredning. Det mesta har jag köpt begagnat.
...spenderar mycket tid i garaget. Servar skotern och bilarna.
...har ett skrotupplag på tomten. 5 bilar just nu och annat skräp.
...gillar att dricka en billig pilsner framför TV ibland.
...snusar.
Citera
2015-10-07, 14:39
Medlem
Beroende av Cola
Röker
Plyschmjukdress och andra mjukisdresser (Helst rosa)
Foppatofflor (kopior)
Handlar enbart på Lidl och ÖoB
Läser bara Aftonbladet (tror på allt som står där)
Har fullt kanalutbud och kollar på allt
Bor i hyresrätt
Arbetslös, sjukskriven eller låginkomsttagare
Tycker om Ullared
Alltid semester på hemmaplan. Aldrig utomlands eller annan typ av semester runt om i Sverige.
Bor på mindre ort
Solar sig negerbrun
Skvallrar med hela stan om hela stan. Har koll på alla. Till och med vilka barn som är ihop med vilka barn.
Bryr sig inte om politik.
Bryr sig inte om nyheter (förrutom lokaltidningen för att se hur det går för ortens volleybollag för damer. Samt kolla varför blombutiken ska stänga.)
Alla möbler från IKEA, Jysk, ÖoB eller blocket.
Tränar aldrig.
Köper hem massa onödig träningsutrustning som aldrig används.
Bryr sig inte om sitt utseende eller klädstil.
Äter helfabrikat och lite halvfabrikat.
Bryr sig inte om hälsa, miljö, ekonomi.
Ingen högskoleutbildning.
Bryr sig inte om sin egna ekonomi. Lever allmänt slösigt.
Feg och hittar på ursäkter för allt möjligt.
Ointresserad av forskning eller nya rön.
Köper massa krimskrams och pyntar huset osmakligt.

Oj detta var ju en nära släkting till mig jag just beskrev....
Citera
2015-10-07, 17:19
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Beroende av Cola
Röker
Plyschmjukdress och andra mjukisdresser (Helst rosa)
Foppatofflor (kopior)
Handlar enbart på Lidl och ÖoB
Läser bara Aftonbladet (tror på allt som står där)
Har fullt kanalutbud och kollar på allt
Bor i hyresrätt
Arbetslös, sjukskriven eller låginkomsttagare
Tycker om Ullared
Alltid semester på hemmaplan. Aldrig utomlands eller annan typ av semester runt om i Sverige.
Bor på mindre ort
Solar sig negerbrun
Skvallrar med hela stan om hela stan. Har koll på alla. Till och med vilka barn som är ihop med vilka barn.
Bryr sig inte om politik.
Bryr sig inte om nyheter (förrutom lokaltidningen för att se hur det går för ortens volleybollag för damer. Samt kolla varför blombutiken ska stänga.)
Alla möbler från IKEA, Jysk, ÖoB eller blocket.
Tränar aldrig.
Köper hem massa onödig träningsutrustning som aldrig används.
Bryr sig inte om sitt utseende eller klädstil.
Äter helfabrikat och lite halvfabrikat.
Bryr sig inte om hälsa, miljö, ekonomi.
Ingen högskoleutbildning.
Bryr sig inte om sin egna ekonomi. Lever allmänt slösigt.
Feg och hittar på ursäkter för allt möjligt.
Ointresserad av forskning eller nya rön.
Köper massa krimskrams och pyntar huset osmakligt.

Oj detta var ju en nära släkting till mig jag just beskrev....
Du glömde oförmågan att upptäcka självmotsägelser.
Citera
2015-10-07, 17:52
Medlem
utan.att.stannas avatar
Är jag?
-Varit en riktig pundarunge, behandlingshem, skilda föräldrar, missbrukande syskon + föräldrar. Syskon fått barn under 18 år.
- Flera gånger tagen av polisen. 2 ggr innan 15 års ålder, fler efter. Haft skyddstillsyn x2+ dagsböter.
- Sporadiska kontakter med far, första gången vid 12!
- Inget gymnasium, fullförde inte ens ett år på HR.
- Varit av meed körkortet för drograttfylleri ( ena skyddstillsyn en)
- Snusar, röker 1-2 cigg om dagen.

Tvisten som gör att jag frågar, det var ungefär 10 år sedan ovannämnda livet utspelades. Idag;
- Körkort
- Högskoleutbildning på kandidat nivå+ en del poäng i annat som lästs för intressets skull
- Snusar och röker fortfarande
- Dricker eller drogar ej, 10 år sedan.
- Betalade av bil på 140 k på ungefär ett år.
- Svårt med relationer, visa känslor.
- brukar alltid ha ett sparkonto på ett par 10k.minst.
- Hyr boende.
- Dyra kläder ( som i att försöka bevisa något kanske det står för??)
- Intressen blandade, meka med bilar, läsa böcker, resa, it i viss mån, historia.
- Bor långt från släkt, träffar en gång per år ca.
- Över 30, inga barn.
- Vill bo på landet. Bor dock i universitetsstad.
Nå?
Citera
2015-10-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Du glömde oförmågan att upptäcka självmotsägelser.

Ha ha... God iakttagelseförmåga! Du har så rätt! Uppenbarligen läser wt folket BÅDE Aftonbladet OCH lokalblaskan.
Citera
2015-10-09, 14:37
Medlem
Jag har träffat mitt livs första tvättäkta white trash. Hon är jättetrevlig, men obotligt WT.

Tycker bara om hjärndöda "komedier" med Adam Sandler och dylika skådisar, trots att hon är över 50. Vi satt och tittade på en vietnamesisk dramafilm igår, och hon höll på att storkna av uttråkan ("men va faan, ärä stillbildsfilm eller?"), och satt hela filmen igenom och härmade vietnamesiska ("ching, chong, chang").

Säger att hon blev jättemobbad i skolan, men att det bara var för att hon var så "medial" och visste saker utan att någon hade berättat dem för henne.

Hennes favoritprogram är "Det okända" på sjuan.

Hennes favorittröja har ett urtvättat bildtryck som föreställer en ylande varg i månskenet.

Hon pratar oavbrutet om negrer, gulingar, och muslimska kärringar som borde ta av sig hucklet, men är emot SD för "de är ju rasister".

Ovanligt trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in