Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-15, 19:41
Medlem
I vanlig ordning så slår inget Powermeet i Västerås vad gäller WT.
Filmerna är från "Sportbilen".

https://www.youtube.com/watch?v=dwIe-wl1pOY
https://www.youtube.com/watch?v=S88pDYbzdtM
Citera
2016-07-16, 12:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
I vanlig ordning så slår inget Powermeet i Västerås vad gäller WT.
Filmerna är från "Sportbilen".

https://www.youtube.com/watch?v=dwIe-wl1pOY
https://www.youtube.com/watch?v=S88pDYbzdtM

Inte nu längre. Det är mycket överklassraggare och 2:10 i första filmen ser du ett lyckat exempel på integration i Sverige. En berusad neger står och dansar med en ölburk i handen. På sig har han en hoddy draperad med tyska järnkors och skinnväst. Han står och dansar med sina svenska kompisar och skriker "cheva". Kan man bli mer integrerad än så i det svenska samhället år 2016?
Citera
2016-07-17, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte nu längre. Det är mycket överklassraggare och 2:10 i första filmen ser du ett lyckat exempel på integration i Sverige. En berusad neger står och dansar med en ölburk i handen. På sig har han en hoddy draperad med tyska järnkors och skinnväst. Han står och dansar med sina svenska kompisar och skriker "cheva". Kan man bli mer integrerad än så i det svenska samhället år 2016?

Det var faktiskt riktigt gott att se!
Citera
2016-07-19, 14:36
Annan sak som jag reagerat på när det kommer till wt/lägre socialt stånd är att de är väldigt högljudda om de blir nervösa.

Exempel 1.

Jag bor väldigt centralt i en större svensk stad och en gammal barndomsvän, kvinna, råkade på mig på stan så jag bjöd upp henne på en fika. Hon har alla traits för att ingå i wt kategorin, minus tatueringar.

Vi satt på min balkong som är emot innegården och jag märker hur nervös hon är av denna annorlunda miljö. Hon pratar då plötsligt väldigt högt och tydligt och på ett synnerligen defensivt sätt om hur tuff hon är på jobbet/låter sig aldrig bli överkörd osv.

Exempel 2.

En vän sedan lumpen var i stan och sms:ade om jag ville ta en öl ute. Denna person är också extremt arbetarklass/tatuerad osv. Efter en stunds normal konversation så sätter sig ett sällskap stockholmare sig nära vårt bord. Dessa är väldigt välklädda, inga brats men bra nära. Reaktionen från honom blir omedelbar och han tystnar, blir väldigt nervös och inleder sedan högt och ljudligt en ältande monolog om tidigare knarkarvänner han har, slagsmål och annat mindre trevligt. Sällskapet ser förvånade ut och lämnar sitt bord. Efter ca 15 minuter så har vi en halv måne med tomma bord runt oss.

Någon mer som har upplevt liknande saker?

Mvh Slingerland
Citera
2016-07-20, 16:11
Medlem
Readyfreddies avatar
Denna barnaskara måste ju förevigas även i denna tråd. En ren orgie i WT-namn, men kan inte låta bli att tänka att man råkade döpa Devin fel. Kevin hade passat bättre ihop med de andra namnen.

"Linda-Marie Steiner var med sin sambo och deras fyra barn Cazandra, 11, Devin, 8, Kendra, 3, och Kalissa, 2, på Centralbadet i Norrköping. Vid borden där familjen skulle sätta sig för att äta låg det matrester och smuts både på bord, stolar och på golvet."

http://www.expressen.se/nyheter/besoket-pa-badhuset-blev-en-riktig-mardrom/
Citera
2016-07-20, 16:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Denna barnaskara måste ju förevigas även i denna tråd. En ren orgie i WT-namn, men kan inte låta bli att tänka att man råkade döpa Devin fel. Kevin hade passat bättre ihop med de andra namnen.

"Linda-Marie Steiner var med sin sambo och deras fyra barn Cazandra, 11, Devin, 8, Kendra, 3, och Kalissa, 2, på Centralbadet i Norrköping. Vid borden där familjen skulle sätta sig för att äta låg det matrester och smuts både på bord, stolar och på golvet."

http://www.expressen.se/nyheter/besoket-pa-badhuset-blev-en-riktig-mardrom/

Notera piercingen i hakan!
Citera
2016-07-20, 16:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Notera piercingen i hakan!
Det är en labretpiercingen och sitter under läppen, inte i hakan. Rätt ska vara rätt.

Men namnen. Stackars barn. Cazandra... Devin
Citera
2016-07-22, 10:13
Medlem
Leipreachans avatar
Samhall är väl ett bra exempel på WT-ställe? Låg iq, noll ambitioner, tröga, fult klädda m.m
Citera
2016-07-22, 10:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Samhall är väl ett bra exempel på WT-ställe? Låg iq, noll ambitioner, tröga, fult klädda m.m

Här håller jag inte med. Man måste ju ha en diagnos för att arbeta där, vanligen begåvningshandikapp. Och begåvningshandikapp kan bero på orsaker som inträffar i alla typer av familjer, t.ex. syrebrist vid förlossningen eller Downs syndrom. DS är till och med vanligare i medelklassfamiljer, eftersom de väntar längre med att skaffa barn och DS ökar med moderns ålder.
Citera
2016-07-22, 11:25
Medlem
Citat:
Du har nog missförstått vad Samhall är. Samhall anställer människor med mentala handikapp och ger dem ett jobb istället för att de bara ska gå omkring och rulla tummarna eller vara i någon "daglig verksamhet". Att dessa personer kan få ett enklare jobb ger dem självkänsla, rutiner och att de känner sig behövda i samhället, precis som alla andra. Det blir lite konstigt att anklaga mentalt handikappade människor för att ha låg IQ, vara tröga, fult klädda och ha noll ambitioner.
Citera
2016-07-22, 19:08
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Här håller jag inte med. Man måste ju ha en diagnos för att arbeta där, vanligen begåvningshandikapp. Och begåvningshandikapp kan bero på orsaker som inträffar i alla typer av familjer, t.ex. syrebrist vid förlossningen eller Downs syndrom. DS är till och med vanligare i medelklassfamiljer, eftersom de väntar längre med att skaffa barn och DS ökar med moderns ålder.

Diagnoser är väl någonting som är ganska vanligt bland WT? Tillexempel bokstavskombinationer som adhd, tourettes som sänker iq:n betydligt.

Personer med sådana diagnoser är begåvningshandikappade.
Citera
2016-07-22, 20:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Diagnoser är väl någonting som är ganska vanligt bland WT? Tillexempel bokstavskombinationer som adhd, tourettes som sänker iq:n betydligt.

Personer med sådana diagnoser är begåvningshandikappade.

Nej, det behöver de faktiskt inte vara. Även om de med ADHD ofta har låg intelligens, men inte så till den graden att de räknas som utvecklingsstörda. Tourettes har vad jag vet inget samband alls med IQ, det är något HELT annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in