2013-09-11, 21:51
Medlem
Poke53281s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlferung
Underhållande tråd, detta Vad sägs om en bekants granne:
Liten, smällfet, korkad kvinna 50+ (men mycket snäll och godhjärtad).
Lågutbildad, tatuerad, bidragsberoende.
Köpt bukplastik på avbetalning.
4 barn med 2 pappor (ingen kvar), stolt över första 2 som hon fick vid 22 resp 23 års ålder och som jobbar i kassan på Willys, ej klarat gymnasiet…
Röker, ibland inomhus, och fimpar då i tomma starkölsburkar som står kvar och stinker och samlar flugor i flera veckor.
Klagar över sin rökhosta/bronkit (förstadium till KOL) som hon fått efter att ha rökt 20 st Gula Blend dagligen sedan 11 års ålder och att hon pga detta inte orkar jobba. Tröstar sig med att ta en cigg mot detta. Håller familjen vaken halva natten med sin vidriga äckelhosta…
Tycker rökförbud på krogen är överförmynderi.
Huset extremt ostädat, skitigt, dammråttor och hundhår överallt, moln av flugor surrar över skålar med halväten kattmat på (sic!) köksbordet…
Förråd, garage och balkonger/uteplatser fyllda med 20-tal tömda rödvins-baginbox, cigg-paket, fimpar i tomma starkölsburkar …
Badar och visar sig på tomten i trosor/bh, fulltatuerad och rökande, med magen som hänger över allt…
Hus, trädgård, krukväxter förfaller då all tid går åt att dagligen kedjeröka, dricka rödvin och pladdra timtals i telefon med sina lågutbildade, kedjerökande, rödvinsdrickande WT-väninnor…
TV:n står på hela tiden på hög volym, inte sällan visande Big Brother el Ricki Lake, barnen parkerade framför denna med chips och läsk medan WT:t själv pladdrar i telefon (se ovan).
Skriker högt och ljudligt på barnen i tex affärer, typ ”määänn Guuuud, kooom nuuurååå!!!”
Förstår inte varför händelser utanför Sverige är viktiga (tex presidentval i USA), ”vi lever väl i Sverige”; likaså historiska händelser, ”vi lever väl på 2000-talet”…
Favorit”kultur”: Göta Kanal 2, Jönssonligan. Uttalat kunskapsförakt. Läser aldrig böcker eller tidningar.
Kan ej skilja på ”han” och ”honom”: Typexempel: Jag såg han igår…
Favoriträtt: Enorma portioner av entrecote (med fett), massor av pommes, ENORMA volymer bearnaise… Aldrig grönsaker.

Shit! Du beskriver ju min ex-granne 100%, du måste bo nära var jag bor.
Citera
2013-09-12, 22:57
Medlem
knekt sparvs avatar
En sak har jag sett rätt ofta hos WT-folk av båda könen. Den där tomma, på gränsen till döda blicken. Den saknar all stolthet och mänsklig värdighet, är det någon mer än jag som känner igen det? Den finns inte hos alla men då man ser den är det aldrig hos någon annan än en medlem av någon slags outbildad, antikulturell, inskränkt arbetar- eller underklass.
Citera
2013-09-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
En sak har jag sett rätt ofta hos WT-folk av båda könen. Den där tomma, på gränsen till döda blicken. Den saknar all stolthet och mänsklig värdighet, är det någon mer än jag som känner igen det? Den finns inte hos alla men då man ser den är det aldrig hos någon annan än en medlem av någon slags outbildad, antikulturell, inskränkt arbetar- eller underklass.

Jodå - den florerar friskt hos ett relativt brett klientel. Tänker främst på alla typer av säljare, IT-folk, ekonomiassistenter och HR-personal. Vilket förvisso är självskrivet då det obildade uttrycket kan vara rätt stort även där.
Citera
2013-09-19, 07:43
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Varsegod

Om det inte hade varit för han föddes i en kunglig familj så måste Flashback ändå erkänna att han hade varit extremt WT.
Citera
2013-09-19, 07:59
Medlem
UlfGullivers avatar
http://www.sparkop.se/

Riktiga White trashs handlar här.
Citera
2013-09-19, 08:12
Medlem
De flesta svenskar är WT. Försök att förklara hur omvärlden ser ut och de allra flesta fattar ingenting utan återgår till fredagsmys med öl. pizza, chips o lets dance på tv. Den som inte passar in i mallen är körd i det naiva Sverige.
Citera
2013-09-19, 15:55
Medlem
DoktorEbbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv

Bristen på nyfikenhet, och den totala bristen på hunger efter kunskap.
Passiviteten, flock-mentaliteten och inte minst den dåliga och vulgära smaken.
Citera
2013-09-19, 17:25
Medlem
Mina wt-indikatorer (nä, man är inte automatiskt wt för att man uppfyller något eller några av dessa kriterier, men risken ökar ju fler grejer som stämmer) som är baserade helt och hållet på ren fakta:

* Dricker mycket folköl
* Flintastek...
* Äter godis eller snacks varje dag
* Handlar färdigmat ur frysdisken
* Dricker mycket läsk
* Jobbar som hantverkare
* Jobbar som kökspersonal på en lunchrestaurang
* Jobbar inom vården och hatar det
* Jobbar som personlig assistent
* Jobbar inte alls
* Har lån utöver eventuella bostads- och studielån
* Har inget sparande, nollar i princip kontot varje månad
* Blir varje månad lika förvånad över hur höga räkningarna är
* Röker
* Röker inomhus
* Snusar
* Handlar på Dressman
* Har reptiler och eller råttor som husdjur
* Har hund
* Spottar bland folk
* Använder ett ovårdat språk bland människor man inte känner
* Har tatueringar
* Har piercingar
* Tittar mycket på reklamkanaler
* Solar mycket
* Läser den här typen av listor och blir arg när något passar in på en själv
* Har ett stort intresse av att titta på sport men ett mikroskopiskt intresse av att träna själv
* Är ensamstående förälder
* Har dålig kontakt med sina vuxna barn
* Har, som mamma, en ren kompisrelation med sin vuxna dotter
* Tycker att helg automatiskt = fylla (nä, det är väl normalt om man är 20-30, men därefter kanske man ska börja hitta andra värden i livet)
* Har ett enormt förakt mot politiker och höjdare i näringslivet
* Röstar på sossarna, men gör ändå allt för att smita från skatten eller för att lura till sig mer bidrag
* Slutar röka och börjar träna i Januari varje år
* Ingår i en familj som äter tillsammans på McDonalds
* Övervikt
* Har det stökigt och skitigt hemma
* Flottigt hår
* Vet mindre om samhället och verkligheten än sina tolvåriga barn
* Läser sportsidorna, sen serierna och anser sig därefter uppdaterad med vad som händer i världen
* Förlovar sig efter några månaders förhållande
* Tror att allt är bättre i USA
* Bor i kommunal hyresrätt
* Andas genom munnen
* Spelar BJ på krogen
* Spelar BJ på krogen och tror att han (ja, det är nog en han) vinner eller i alla fall går jämt upp i längden
* Camobrallor
* Stora humörsvängningar
* Blir ofta aggressiv på fyllan
* Försöker nätdejta som kille, men det går dåligt och alla tjejer är ändå horor med orealistiska förväntningar
* Älskar en fotbollsklubb som inte har någon som helst anknytning till en själv eller ens en plats man har varit på
* Åker på semester till en annan del av världen och tillbringar hela resan full, sovande eller bakfull

Och i princip kan man väl säga att ju mer lik de tuffa killarna och tjejerna på högstadiet man är när man så småningom blir vuxen, desto mer wt är man.
Citera
2013-09-29, 23:08
Medlem
http://www.styleroom.se/album/16774
Citera
2013-09-30, 19:03
Medlem
NaSteffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
* Bor i kommunal hyresrätt

Motivera.
Citera
2013-09-30, 19:40
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
Shit! Du beskriver ju min ex-granne 100%, du måste bo nära var jag bor.

Fy! Vilken kärring! Har tyvärr stött på den typen av grannar också! Visst, det finns både kvinnor och män av den sorten!
Citera
2013-10-02, 13:50
Medlem
Flyer6s avatar
Den där listan lite längre upp var bland det löjligaste jag sett Garanterar att större delen av Svenska folket är träffad av några punkter. Jag menar:

* Jobbar som hantverkare
* Jobbar som kökspersonal på en lunchrestaurang
* Jobbar inom vården och hatar det

Wth?

Förstår inte att folk orkar hålla på liksom. Visst, jag har själv en del människor jag skulle klassa som "WT", men många av dom är fortfarande trevliga människor. Inget jag umgås med, men gamla klasskamrater osv. Det jag läser här lämnar sådan löjlig känsla bara.

Men om vi nu ska vara så då :
Stör mig nå så jääävulska på alla dessa
"Jag har bil"
"Jag med"
"Ska vi ställa oss vid kiosken med våra bilar & hänga där halva natten, gasa, spela musik & vara allmänt efterblivna?"
"Sure!"

Jag förstod aldrig syftet Kan man inte träffas övrig tid på dygnet med?
Jag hoppas innerligt de kraschar in i möbelaffärn' precis bredvid när de "driftar runt" så de kanske försvinner därifrån...

[Edit]:

* Har hund

?
Senast redigerad av Flyer6 2013-10-02 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in