2011-07-13, 20:36
Bannlyst
När jag föreställer mig en white trash familj så tänker jag i dessa banor:

*Sliten morsa med en såkallad ''varg - t-shirt'' som står under spisfläckten och röker cigg i sin husvagn (där familjen bor, eller i en 1'a i en sliten förort).

*farsan sitter i fotöljen i vardagsrummet endast ibärande kalsonger och en öl hållandes i handen och väntar på maten.

*barnet är ute och festar och dricker hembränt som föräldrarna gett henne, och kommer hem för att tjata på föräldrarna efter cigg.

Barnet är jag inte så säker på dock, men min WT-syn på vuxna människor ser ungefär ut så.
Citera
2011-07-13, 21:22
Medlem
Den stora tråden om att vara White Trash

Ibland när jag läser i den här tråden får jag intrycket att allt som inte är överklass är white trash.

Läste här någonstans att man är wt om man gillar Levi Klaussen. Är man det om man tycker det askul att höra honom "sjunga"?
Senast redigerad av Hiitsme 2011-07-13 kl. 21:29. Anledning: Ändra tecken.
Citera
2011-07-15, 00:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Jag var och jobbade i köket på ett dagis i tisdags och när jags att i personalrummet så beklagade sig städerskan på att hennes praktikant som hon skulle ha med sig var sjuk. Jag fick följand einformation, tjejen i fråga är 22 inte gått ut grundskolan,m inte fullföljt gymnasiet, arbetstränat lite överallt och ahr aldrig jobbat mer än fyra dagar på en vecka utan att sjukskriva sig eller något liknande. Aldrig fullföljt en praktiktjänt som arbetsförmedlingen sänder iväg henne på, komme rinte på avtalde möten etc. Det mina vänner borde vara en tvättäkta WT.
Citera
2011-07-15, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Jag var och jobbade i köket på ett dagis i tisdags och när jags att i personalrummet så beklagade sig städerskan på att hennes praktikant som hon skulle ha med sig var sjuk. Jag fick följand einformation, tjejen i fråga är 22 inte gått ut grundskolan,m inte fullföljt gymnasiet, arbetstränat lite överallt och ahr aldrig jobbat mer än fyra dagar på en vecka utan att sjukskriva sig eller något liknande. Aldrig fullföljt en praktiktjänt som arbetsförmedlingen sänder iväg henne på, komme rinte på avtalde möten etc. Det mina vänner borde vara en tvättäkta WT.

Eller också har hon en rejäl psykisk ohälsa.
Citera
2011-07-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Förhastad slutsats!
Det finns ingenting i din story som kan slå fast att 22-åringen är white trash.
Som hiitsme skriver är psykisk ohälsa en mer trolig förklaring.
Citera
2011-07-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qarabag
Hur många WT-poäng kammar den här fina bilden hem tro?

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._3202937_n.jpg

Samma bild, men alternativ bildkälla:

http://s2.postimage.org/9hdpma0ld/image.jpg

haha wow. LM, snus, blandade "möbler", övervikt, öl & sprit-tavlor, fiskar, McDonalds-glas, fula tattoos, fondvägg & Tuborg. Vilken fantastisk bild!
Citera
2011-07-15, 18:34
Medlem
Youngboyss avatar
Det är WT att tatuera in öl i ett hjärta på armen.
Citera
2011-07-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtee
haha wow. LM, snus, blandade "möbler", övervikt, öl & sprit-tavlor, fiskar, McDonalds-glas, fula tattoos, fondvägg & Tuborg. Vilken fantastisk bild!

Marmorbord också!

Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
Det är WT att tatuera in öl i ett hjärta på armen.

Finns det folk som gör det?
Citera
2011-07-15, 19:06
Medlem
rotherys avatar
Vad är mest WT?

1. En skrikig knarkare med en tröja med vargmotiv och träskor
2. En person som vid sina sinnens fulla bruk är skrikig och har på sig en tröja med vargmotiv och träskor

Person 1 är måhända mest WT, men många i den här tråden verkar därför tro att det är person 1 som man nödvändigtvis måste diskutera/prata om.

Det är ju f-n så mycket roligare att raljera över person 2, som kanske dessutom har en hyfsad inkomst men ändå är WT-ig på många andra sätt och väljer att ha dålig smak i allmänhet, obefintligt vett och etikett, attitydproblem, dålig koll på omvärlden, inga ambitioner att lära sig något nytt efter skolåldern etc. etc..
Citera
2011-07-15, 19:07
Medlem
hesheitiss avatar
En klockren WT är en som ständigt, ser till att bli berusad, alternativt bli nerknarkad, dömd för några brott. Har en och en annan tatuering, som är gjorda av någon hemma gaddare.. Ofta otvättade kläder och stora ringar i öronen.. Nikotin torsk på det, och även bott på ett par hem..
Citera
2011-07-15, 23:05
Medlem
hejakungens avatar
Hehe.. vargmotiv på väggarna. Mycket roligt skrivet men jag måste ändå säga att jag tycker det känns lite jobbigt att läsa allt som skrivs.

Helt plötsligt får man inte vecko-handla på maxi längre och banne den som har utväxtränder i håret, en sliten t-shirt med nåt tacky motiv eller den som går upp några kilon för mycket i vikt.

Jag upplever att de som är mest fashinerade av white-trash-fenomenet är de som själva är rädda för att inte duga. De som kommer på att fondvägg visst inte var så trendigt längre och som i all hast målar den stockholmsvit för att slippa skämmas.

Det är väl schysst att folk är olika. Vad fan. Jag tycker ullared-serien var helt fantastiskt. Typiskt då att folk måste slå sig för bröstet och göra sig förmer. Själv tycker jag att solfjäder på väggen, liksom tunga skinnsoffor och vargmotiv på t-shirts är väldigt fult. Därför har jag det inte. Däremot vet jag att det finns mycket hemma hos mig som bekanta från saltsjöbaden skulle skratta åt om de ville göra sig dryga, exempelvis ekbänkskiva i köket (det är ju SÅÅÅ 2002), högblanka skåpsluckor i köket (högblankvit har varit otrendigt de senaste två året. hallå!) osv. Det är som att hela samhället består av nån sorts hackkycklingsordning. Jag vet egentligen inte vad white-trash-grupperingen fyller för funktion. Förutom att det är lite kul att hålla på att kategorisera då rå
Citera
2011-07-16, 02:36
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejakungen
Hehe.. vargmotiv på väggarna. Mycket roligt skrivet men jag måste ändå säga att jag tycker det känns lite jobbigt att läsa allt som skrivs.

Helt plötsligt får man inte vecko-handla på maxi längre och banne den som har utväxtränder i håret, en sliten t-shirt med nåt tacky motiv eller den som går upp några kilon för mycket i vikt.

Jag upplever att de som är mest fashinerade av white-trash-fenomenet är de som själva är rädda för att inte duga. De som kommer på att fondvägg visst inte var så trendigt längre och som i all hast målar den stockholmsvit för att slippa skämmas.

Det är väl schysst att folk är olika. Vad fan. Jag tycker ullared-serien var helt fantastiskt. Typiskt då att folk måste slå sig för bröstet och göra sig förmer. Själv tycker jag att solfjäder på väggen, liksom tunga skinnsoffor och vargmotiv på t-shirts är väldigt fult. Därför har jag det inte. Däremot vet jag att det finns mycket hemma hos mig som bekanta från saltsjöbaden skulle skratta åt om de ville göra sig dryga, exempelvis ekbänkskiva i köket (det är ju SÅÅÅ 2002), högblanka skåpsluckor i köket (högblankvit har varit otrendigt de senaste två året. hallå!) osv. Det är som att hela samhället består av nån sorts hackkycklingsordning. Jag vet egentligen inte vad white-trash-grupperingen fyller för funktion. Förutom att det är lite kul att hålla på att kategorisera då rå

Vissa skiter i sin inredning och satsar på att åka till utlandet istället, en bättre investering om du bor i hyreslägenhet. Det är en annan syn idag då alla ska vara likadan i både kläder och inredning i hemmet, du är inte WT för att du har en fondvägg eller handlar på ICA, Det är en del andra saker som gör dig till WT. Men en jävla massa har dåligt självförtroende om att man inte duger, därav att folk lånar upp till öronen för att inreda hemma eller ha senaste märkeskläderna- allt köpt på avbetalning till finax eller andra "snabbanker" med en ränta på 20%. Sen så är allt en tävling, den som har snyggast kläder i skolan blir mer populär, den som har en finare bil gör sina grannar och medmänniskor arga den s.k "Svenska avundsjukan"

Men bor du i en bostadsrätt eller hus så kan det vara en bra idé att försöka ha ett fint hem i alla fall, det är viktigt när du kanske säljer en vacker dag.
Senast redigerad av Youngboys 2011-07-16 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in