2006-03-05, 13:27
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andieflickan
* Kallar sig nationalist och värnar om kungahuset
* Stålhättekängor alternativt slitna sneakers i valfritt märke
* Tribals eller nazitatueringar
* Rottweiler eller Pbt
* Hänger gärna på Flashback och diskuterar i denna tråden, eftersom denne är helt ovetandes om att han/hon själv faktiskt är white trash
Det verkar råda en viss missuppfattning om att nynazism är signifikativt för epitetet white trash, något som är helt felaktigt. Visserligen kan dom ofta falla under den rubriken, men de flesta igenkänningstecknen passar inte riktigt in på dom, tycka vad man vill om xtremhögern.
Citera
2006-03-05, 13:34
Bannlyst
Jag tycker att Majorna i Gbg är en White Thrash stadsdel. Många där tycker/tror att dom bor centralt och lite fiiint men resten av stan skrattar åt dom eftersom alla vet att det är i klass med bergsjön när det gäller kriminalitet och gängbrottslighet. Enda skillnaden är att de flesta där är svenskar.
Citera
2006-03-05, 13:42
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärptrut
Jag tycker att Majorna i Gbg är en White Thrash stadsdel. Många där tycker/tror att dom bor centralt och lite fiiint men resten av stan skrattar åt dom eftersom alla vet att det är i klass med bergsjön när det gäller kriminalitet och gängbrottslighet. Enda skillnaden är att de flesta där är svenskar.
Du är rolig du... Vad vet du om Majorna kan man undra? Gängbrottslighet? Tror att vi bor centralt? Jämföras med Bergsjön? Törs man fråga var du bor någonstans? Förvisso är detta lite O.T. men jag MÅSTE bara få veta...
Citera
2006-03-05, 13:47
Bannlyst
Bor i Vasastan..... men jag har bott på såggatan i majorna och kommer aldrig att flytta dit igen. Fy fan vad mycket slummiga människor som bor i majorna.
Citera
2006-03-05, 13:50
Avstängd
volvo 240s avatar
hehe då ska vi se.

Citat:
*Samlar på häftiga ölglas, som står och dammar i ett vitrinskåp från Jysk
iofs flaskor men Check å inget vitrinskåp heller.
Citat:
*T-shirts med något större tryck eller text. Gärna en bandtröja med något hårdrocksband.
Check
Citat:
* De lite äldre white trashen har naturligtvis kvar de blommiga tapeterna från 70-talet när huset byggdes - såklart alldeles illgula pga år av inomhusrökning.
Check, minus rökningen. Och det byggdes på 30-talet
Citat:
*Blir plötsligt fotbollsintresserade vid VM och EM. I övrigt inget intresse.
check fast även ishockey och sport i allmänhet.
Citat:
*eldning
Som i att elda i öppna spisen? isåfall check.
Citat:
* stora hundar
Check

Citat:
Puma racingskor
Väldigt tighta och låga jeans (vilket gör att de sk "love-handlesen" hänger över jeanskanten), alternativet är mjukisbyxor...
Väldigt kort och självklart tight linne, där magen hänger fram och stoltserar med en piercing
Någon form av CG jacka, fast såklart marwin då gåsen är en white trashares heliga graal.
Mängder av smink
om man attraheras av detta ligger mna ganska illa till va Vad har du tänkt dig för vikt på de här tjejerna, feta ska de ju inte va. stryk jackan å mjukisbyxorna me.

Citat:
* Valfri volvo av äldre modell. Gärna vit eller brun.
Check, fast orange.

Citat:
*Intresse för bilar och motorer
check

Citat:
- Kör ofta en skabbig gammal rosthög från 80-talet/tidiga 90-talet.
Mja, vit MB 200 -88 fast varken rostig eller skabbig

Citat:
*dricker mycket folköl
check

Citat:
-Handlar på Lidl, gärna storpack av pommes frites.
check riktigt goda är dom med.

Citat:
Check, fast kallar mig inte för nationalist men men.

Citat:
* Stålhättekängor alternativt slitna sneakers i valfritt märke
Check, fast stryk sneakers och lägg till arbetsskor med stålhätta från Fordonslinjen
Citera
2006-03-05, 13:50
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Bor i Vasastan..... men jag har bott på såggatan i majorna och kommer aldrig att flytta dit igen. Fy fan vad mycket slummiga människor som bor i majorna.
Vasastan...? I rest my case. Men visst, särskilt den delen av Majorna runt hängmattan & bangatan är lite småsunkigt. Tacka
vet jag Kungsladugård. Fast Vasastan... ...Ja, jag säger då det. Men låt oss sluta tjafsa om detta nu, och återgå till ÄMNET.
Citera
2006-03-05, 13:54
Bannlyst
Mammor i 25-35 årsåldern i mysbyxor och hemmafärgat hår och ganska överviktiga som skriker på sina ungar i affären när ungjäveln klättrar på hyllorna....fy fan.....det är vidrigt...
Citera
2006-03-05, 13:56
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Mammor i 25-35 årsåldern i mysbyxor och hemmafärgat hår och ganska överviktiga som skriker på sina ungar i affären när ungjäveln klättrar på hyllorna....fy fan.....det är vidrigt...
Håller helt klart med om det sista, fruktansvärt vulgärt!
Citera
2006-03-05, 14:00
Medlem
butterbocks avatar
Första träffen på google är ganska klockren http://www.ibiblio.org/dls/pics/2002...hite_trash.jpg
Citera
2006-03-05, 14:12
Medlem
Nu verkar många ta upp dom som är white trash i städerna. Men dom på landet är värst.

- Fula lite för stora jeans
- Lyssnar på Eddie Meduza, Ultima Thule etc
- Har stora utvättade munktröjor med nationalistiska eller motorrelaterade motiv
- Ringar i öronen eller ögonbrynspiercing
- Dricker billig öl och sprit
- Äter dålig mat
- Stort motorintresse
- Rasister, men har inte ett enda vettigt argument eftersom dom blev det pga att brorsan är det
- Trots ovanstående hänger dom mycket på den lokala pizzerian där hålans enda blattar huserar
- Feta
- Fula
- Slampiga och fula flickvänner som går runt på alla i gänget
- Har mammor som är 35 men ser ut som dom är minst 45, dom går även på bidrag
- Utanför deras hus står oftast minst två bilvrak och en grill
- Kör Volvo 240 eller nån gammal ford
- Hatar allt som har med Stockholm att göra
- Går fordonslinjen, dom som går någon annan linje som sam eller natur hoppar oftast av

Mycket upprepningar från tidigare inlägg, men det här är mina iaktagelser av våra vänner från landsbygden.
Citera
2006-03-05, 14:16
Medlem
Danielgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Nu verkar många ta upp dom som är white trash i städerna. Men dom på landet är värst.

- Fula lite för stora jeans
- Lyssnar på Eddie Meduza, Ultima Thule etc
- Har stora utvättade munktröjor med nationalistiska eller motorrelaterade motiv
- Ringar i öronen eller ögonbrynspiercing
- Dricker billig öl och sprit
- Äter dålig mat
- Stort motorintresse
- Rasister, men har inte ett enda vettigt argument eftersom dom blev det pga att brorsan är det
- Trots ovanstående hänger dom mycket på den lokala pizzerian där hålans enda blattar huserar
- Feta
- Fula
- Slampiga och fula flickvänner som går runt på alla i gänget
- Har mammor som är 35 men ser ut som dom är minst 45, dom går även på bidrag
- Utanför deras hus står oftast minst två bilvrak och en grill
- Kör Volvo 240 eller nån gammal ford
- Hatar allt som har med Stockholm att göra
- Går fordonslinjen, dom som går någon annan linje som sam eller natur hoppar oftast av

Mycket upprepningar från tidigare inlägg, men det här är mina iaktagelser av våra vänner från landsbygden.
Det är lite intressant detta, att det finns två klara underrubriker till gruppen, landsorts-white trash & storstads-white trash. Förvisso har de många grundläggande likheter, men oxå en del uppenbara skillnader. Undrar hur de ser på varandra...?
Citera
2006-03-05, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
låg/ingen utbildning,

Det var ju lite motsägelsefullt;

Citat:

Vilka partier har hjärtefrågan om kungahuset? Högern. Vilken sida har de intelligentare människorna? Högern.* Är man höger om man är white-trash? De flesta som är högeroritenterade rent politiskt är inte lågutbildade.

*"Stockholmare är smartare än lantisar"

Citat:
Ursprungligen postat av Burken666
* Handlar skor och kläder på Coop Forum.
* Handlar saker på Rusta, Jula och Överskottsbolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
- Klär sig i säckiga kläder från nån supermarket, ullared, OBS och B&W (Dressman och H&M bör räknas som ganska trashigt också).

Även detta är till synes ganska motsägelsefullt;

Citat:
* Stålhättekängor

Så vitt jag vet (jag kan inte påstå att jag hänger så mycket på ÖB, Coop Forum eller liknande) så säljer inte dessa stälhättekängor, överbevisa mig gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Stargazer
*Blir plötsligt fotbollsintresserade vid VM och EM. I övrigt inget intresse. Ses ibland med målat ansikte

Ok, så man skall alltså vara ständigt fotbollsintresserad om man är intresserad av fotboll? Man får inte bara bli det när det är EM och VM.

Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Fotbollsintresserade när det inte är VM eller EM. Vuxna män som ägnar en massa tid åt att beundra andra män som sparkar på en boll signalerar att dom inte har något bättre att göra.

Men?!?!?!? Hur är det egentligen? Är det så att sporten fotboll rent allmänt är whitetrash? Nehedu, så är det inte alls, rättad av Roland!

Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Men, måste rätta dig på en punkt, det är hockey som är trashens nationalsport. Fotboll "är för segt", "det händer mer i hockey". VM i hockey är den absoluta höjdpunkten på året.

Hur i helvete ska ni ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in