2009-08-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baryton
Nej, du är bara lillgammal...det går över när du blir större.

Varför är han lillgammal?

Är du en sådan där brölig svenne-bannan/semi-WT som tycker att mogna, skötsamma killar i din egen ålder är "lillgammla"?
Citera
2009-08-10, 16:12
Medlem
oreHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Håller med om att begreppet har gått i inflation. En WT är enligt mig en lågutbildad, oallmänbildad tölp med ytterst dålig smak i allt från kläder till mat och utan framtidsvisioner eller drivkraft i livet. Inte svenssons som åker på husvagnsemester eller kör Volvo...

Hm... har reflekterat över detta inlägg. Håller med om Wt-förankring, dock undrar jag om svenssons verkligen är ute i husvagnen. Jag är Svensson och känner ingen som innehar husvagn. De Svenssons jag känner till åker till Grekland och Thailand (vissa vågar även till Turkiet, trots att alla vet hur farligt det är där..haha...), men ingen åker på campingsemester, men det kanske är en Storstadskultur jag beskriver? Det kanske är vanligare ute på landet att man lägger mer pengar på husvagnssemster istället för att åka utomlands?

Please enlighten me!

För det enda jag ser framför mig när jag hör husvagn är feta ölmagar, sparsam beklädnad på fläsk (oavsett kön), öl, typ Anderssons, eller okännt danskt märke, blondering, 42 tums HD-tv (på den vilsamma solsemestern!), knull och knogar...
Citera
2009-08-10, 16:37
Medlem
McCarthy01s avatar
Min definition av WT:

1. Folk som kan spendera flera timmar med att glo på meningslös sport. Det är verkligen människor som fungerar på neanderthalarnivå som blir fascinerade av att titta på idioter som springer runt och jagar en boll (eller en puck). Folk som flöljer OS är ännu värre.
2. Extra WT-poäng om man smäller i sig en massa chips och hinkar billig öl medans man tittar på sporten.
3. Snorungar (läs ungdomar) som fortfarande bor hemma hos mamma och pappa och som tror att de vet någonting om livet och om andra människor, t.ex. ungar som skriver här på FB och som är övertygade om att de själva aldrig kommer att bli WT.
4. Tatueringar och piercingar är helt klart WT.
5. Människor som är oallmänbildade, har dåligt ordförråd och som skriver helt oläsligt, som om de hade dyslexi. Folk som tror att man kommer någonvart i livet genom att "tro på rättvisa och godhet + alla människors lika värde". Det är allmänt känt att de som kommer någonvart i livet är de som är skitstövlar, som inte bryr sig om andra än sig själva. Dessa människor (ofta vänstervridna) tror verkligen på att vi kommer att få ett bättre och rättvisare samhälle, "bara tillräckligt många kämpar och engagerar sig".
6. Kan ofta inte tala för sin sak och drar sig inte för att skylla på andra på sina egna tillkortakommanden.
7 Föräldrar som naivt tror att deras sjutton ungar kommer att klara sig bra i livet trots att de själva är arbetslösa bidragstagare. Som lök på laxen låter de ungarna härja fritt, klä sig som de vill och låter den skaffa tatoos och piercings. Mmmm...de har säkert en framtid i ett samhälle som blir allt hårdare.
8. Folk som inte sopsorterar, som inte är miljömedvetna för fem öre och som tror att man kan skräpa ner hur mycket som helst i tron om att någon annan ska plocka upp skiten efter dem.
9. Folk som går omkring med bar överkropp trots att de är feta och har osymmetrisk kroppsform.
10. WT känns ofta igen på den enfaldiga och naiva blicken. De utstrålar mer dumhet än intelligens, och de är ofta lika korkade som de ser ut.
11. En typisk WT kan nästan inget om psykologi.
12. Typiskt för dem är också att de inte orkar anstränga sina hjärnor för att lära sig nya saker. Därför förblir de ofta kvar på lågavlönade jobb.
13. De beställer ofta pizza och kebab med hemkörning trots att de egentligen inte har råd. Sen klagar de över att de inte har pengar till käk resten av månaden.
14. De slösar ofta på allt, de tömmer halva ketchupflaskan på en enda portion mat, de tar tjockt med smör på smörgåsen och mycket pålägg. Blandar saft & juice extra starkt, dricker 8 koppar kaffe bara på förmiddagen osv. De går ofta upp mitt i natten och ser vad för gott det finns i kylskåpet eller skafferiet. Sen går de och tuggar i smyg medan de tror att partnern eller barnen sover.
15. De pratar ofta om att de måste spara pengar, men lyckas aldrig göra det för att de har för dålig karaktär och köper en massa onödigt.
16. WT påverkas ofta starkt av allt som visas på TV. Går det t.ex. en dokumentär om djur som lider vid transporter eller om någon stackars noshörning som har brutit benet så gråter de och ringer till redaktionen och skäller ut dem för att de tror att det är SVT som är ansvariga
17. WT karaktäriseras överlag av ett beteende på hemskt låg nivå. De är mer som bortskämda djur än människor. De vet inte hur man är diskret och de har en dålig känsla för tajming, dvs när man bör säga/göra vissa saker och när man inte bör det..

PUhh...trodde väl aldrig att jag skulle komma på så många punkter...
Citera
2009-08-11, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
1. Folk som kan spendera flera timmar med att glo på meningslös sport. Det är verkligen människor som fungerar på neanderthalarnivå som blir fascinerade av att titta på idioter som springer runt och jagar en boll (eller en puck). Folk som flöljer OS är ännu värre.
2. Extra WT-poäng om man smäller i sig en massa chips och hinkar billig öl medans man tittar på sporten.
3. Snorungar (läs ungdomar) som fortfarande bor hemma hos mamma och pappa och som tror att de vet någonting om livet och om andra människor, t.ex. ungar som skriver här på FB och som är övertygade om att de själva aldrig kommer att bli WT.
4. Tatueringar och piercingar är helt klart WT.
5. Människor som är oallmänbildade, har dåligt ordförråd och som skriver helt oläsligt, som om de hade dyslexi. Folk som tror att man kommer någonvart i livet genom att "tro på rättvisa och godhet + alla människors lika värde". Det är allmänt känt att de som kommer någonvart i livet är de som är skitstövlar, som inte bryr sig om andra än sig själva. Dessa människor (ofta vänstervridna) tror verkligen på att vi kommer att få ett bättre och rättvisare samhälle, "bara tillräckligt många kämpar och engagerar sig".
6. Kan ofta inte tala för sin sak och drar sig inte för att skylla på andra på sina egna tillkortakommanden.
7 Föräldrar som naivt tror att deras sjutton ungar kommer att klara sig bra i livet trots att de själva är arbetslösa bidragstagare. Som lök på laxen låter de ungarna härja fritt, klä sig som de vill och låter den skaffa tatoos och piercings. Mmmm...de har säkert en framtid i ett samhälle som blir allt hårdare.
8. Folk som inte sopsorterar, som inte är miljömedvetna för fem öre och som tror att man kan skräpa ner hur mycket som helst i tron om att någon annan ska plocka upp skiten efter dem.
9. Folk som går omkring med bar överkropp trots att de är feta och har osymmetrisk kroppsform.
10. WT känns ofta igen på den enfaldiga och naiva blicken. De utstrålar mer dumhet än intelligens, och de är ofta lika korkade som de ser ut.
11. En typisk WT kan nästan inget om psykologi.
12. Typiskt för dem är också att de inte orkar anstränga sina hjärnor för att lära sig nya saker. Därför förblir de ofta kvar på lågavlönade jobb.
13. De beställer ofta pizza och kebab med hemkörning trots att de egentligen inte har råd. Sen klagar de över att de inte har pengar till käk resten av månaden.
14. De slösar ofta på allt, de tömmer halva ketchupflaskan på en enda portion mat, de tar tjockt med smör på smörgåsen och mycket pålägg. Blandar saft & juice extra starkt, dricker 8 koppar kaffe bara på förmiddagen osv. De går ofta upp mitt i natten och ser vad för gott det finns i kylskåpet eller skafferiet. Sen går de och tuggar i smyg medan de tror att partnern eller barnen sover.
15. De pratar ofta om att de måste spara pengar, men lyckas aldrig göra det för att de har för dålig karaktär och köper en massa onödigt.
16. WT påverkas ofta starkt av allt som visas på TV. Går det t.ex. en dokumentär om djur som lider vid transporter eller om någon stackars noshörning som har brutit benet så gråter de och ringer till redaktionen och skäller ut dem för att de tror att det är SVT som är ansvariga
17. WT karaktäriseras överlag av ett beteende på hemskt låg nivå. De är mer som bortskämda djur än människor. De vet inte hur man är diskret och de har en dålig känsla för tajming, dvs när man bör säga/göra vissa saker och när man inte bör det..

PUhh...trodde väl aldrig att jag skulle komma på så många punkter...

Är du inte lite för wt som anstränger dig och skriver om andras brister
Citera
2009-08-12, 08:52
Medlem
unclefloyds avatar
Är säkert nämnt tidigare, men såg igår Outsiders på femmans hemsida. Handlade om udda sexuella böjelser och ett skånskt par, främst kvinnan, berättade aningen retarderat om hur deras liv såg ut. Inredningen var vedervärdig givetvis. Pizza med extra allt och cola var middagen, mellan 10-20 kilos övervikt, hon "hemmafru" och han elektriker, stor uppblåstbar pool. De gillade att klä ut sig och sen fota det för publicering på deras hemsida. Har inte sett hemsidan men jag antar utan vidare tvivel att det lär vara mycket WT-godis på den.

Någon som sett samma?

Det mest anmärkningsvärda var nog en tyggarderob med fetishkläder (låst med hänglås för ungarna) som stod malplacerad så den skymde en tredjedel av tavlan på väggen. Spyframkallande inslag.
Citera
2009-08-12, 15:11
Medlem
http://www.expressen.se/husdjur/1.16...odde-ur-ogonen

Det blir inte mer WT än detta, riktiga stereotyper. Kolla!!!!!
Citera
2009-08-12, 15:14
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
http://www.expressen.se/husdjur/1.16...odde-ur-ogonen

Det blir inte mer WT än detta, riktiga stereotyper. Kolla!!!!!

Så man går bara på utseende? Jag själv tycker nog att beteendet säger mer vem som är white trash än enbart utseendet?
Citera
2009-08-13, 20:40
Medlem
broskbatongs avatar
Med risk för att det har nämts förut så tänkte jag reda ut begreppen vad det gäller WTresmål.

Det har hävdats tidigare i tråden att Mallorca, Thailand och Kanarieöarna skulle vara WT-resmål. Det kan jag absolut inte hålla med om. Svenne-bananresmål okej men absolut inte White-trash. Mallorca är till och med riktigt trendigt om du skippar Alcudia och Magaluf. Nog om det.

Nej, när våra solariegrillade överviktiga rödvinshäxor ska på semester då är det Turkiet som gälller. Så med taxfreepåsen i hand och den nytatuerade rosen på ena bröstet så ska de ut på grönbete.
Alanya eller Marmaris. Av det enkla skälet att Turkar ingalunda ställer några som helst krav på deras....errhm "tillfälliga bekantskaper" .
Ingen behöver åka hem utan att ha fått något. OBS! No joke! INGEN.

Och när våra vilsna bonnlurkar med keps från random håla ska ut och fira semester så är det Bulgarien som gälller.
"...heelt sjuukt täkilan kosta 3 späään, hemma på harrys så kosta den säkert 80!?"

Så WT-resmål top tre är
1 Sunny Beach
2 Alanya
3 Marmaris

/ Broskbatong - tänker utanför boxen
Citera
2009-08-14, 15:02
Bannlyst
Att ha en "vi och dom" syn på människor är väldigt WT! Oavsett om man som redneck talar illa om aristokrater, eller om man som Svensk storstadsbo sitter och omformar en bild utav vad man själv anser vara WT för att inte matcha denna!

Att ta illa upp för att man blir anklagad för att vara WT är nog med rätt så WT eftersom man inte skulle ta illa upp om det inte låg någon sanning i det!
Citera
2009-08-15, 23:29
Medlem
EineHerrenkatzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broskbatong
Med risk för att det har nämts förut så tänkte jag reda ut begreppen vad det gäller WTresmål.

Det har hävdats tidigare i tråden att Mallorca, Thailand och Kanarieöarna skulle vara WT-resmål. Det kan jag absolut inte hålla med om. Svenne-bananresmål okej men absolut inte White-trash. Mallorca är till och med riktigt trendigt om du skippar Alcudia och Magaluf. Nog om det.

Nej, när våra solariegrillade överviktiga rödvinshäxor ska på semester då är det Turkiet som gälller. Så med taxfreepåsen i hand och den nytatuerade rosen på ena bröstet så ska de ut på grönbete.
Alanya eller Marmaris. Av det enkla skälet att Turkar ingalunda ställer några som helst krav på deras....errhm "tillfälliga bekantskaper" .
Ingen behöver åka hem utan att ha fått något. OBS! No joke! INGEN.

Och när våra vilsna bonnlurkar med keps från random håla ska ut och fira semester så är det Bulgarien som gälller.
"...heelt sjuukt täkilan kosta 3 späään, hemma på harrys så kosta den säkert 80!?"

Så WT-resmål top tre är
1 Sunny Beach
2 Alanya
3 Marmaris

/ Broskbatong - tänker utanför boxen

Med tanke på dina vidsträckta och djupgående kunskaper inom ämnet så utgår jag ifrån att du själv är kraftigt insyltad i det hela.
Citera
2009-08-16, 15:48
Medlem
Tord_Ywels avatar
Kraftig WT-varning på barnets namn må jag säga, kan inte vara lätt med en förälder som är hårdrockare.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.16...-utan-att-vaxa
Citera
2009-08-18, 00:15
Bannlyst
The true story om en WT- morsa:

WT- morsa till ett bokstavsbarn utan bokstavsdiagnos(öh?).
Tycker barnet är charmigt som hoppar upp på skrivbordet hos barnpsykologen och skriker okvädningsord till densamme, samme barnpsykolog den "heroiska" och ensamstående WT- morsan springer till och krigar hos för att barnet ska få en bokstavsdiagnos, så att WT- morsan bl. a ska slippa arbeta.

För vem orkar med jobb med en "bokstavsunge" hemma?
+ WT- morsa kräver att samhället ska betala för att barnet tar sönder saker hos grannar med flera och skäller därför på f- kassan som vägrar betala ut vårdnadsbidrag för ungen- utan- diagnos och WT- morsa som måste anlita soc. för ingen släkting vill ha "damp- barnet" hos sig för att släktingarna ser ned på de barnen......, o. s. v.

Psykisk barnmisshandel när den är som ALLRA VÄRST(vet att saken förtjänar en egen tråd, men orkar inte just nu).
Läs mera om den sanna WT- morsan i denna länken:
http://rubbergirl.blogg.se/
Några korta utdrag ur densamma:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in