2007-02-08, 00:11
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Apropå den tydliga kopplingen mellan WT och SD som avhandlades tidigare, Jimmie som är partiledare. Har han månne ändrat stavning från y till ie när han inledde sin karriär? Det är högst sannolikt. Alternativt försökte hans morsa vara lite speciell och ha en annorlunda stavning på det klassiska y-namnet.
Lite annorlunda stavning på ungarnas namn eller lite grillkrydda i kladdkakan skapar en känsla av att vara något speciellt.

Du verkar ha örnkoll på WT folket. Var kommer du ifrån?
Citera
2007-02-08, 07:57
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Du verkar ha örnkoll på WT folket. Var kommer du ifrån?

50% WT-avkomma är jag så man kan säga att det har varit ett livslångt wallraffande. En hel del kompisar under uppväxten som var mer WT än vad vi någonsin skulle kunna formulera ihop här i tråden.
Så ja, örnkoll har jag.
Citera
2007-02-08, 10:49
Medlem
Kapten Stofils avatar
Citat:
lite grillkrydda i kladdkakan

Citera
2007-02-08, 12:55
Medlem
526s avatar
Citat:
50% WT-avkomma är jag så man kan säga att det har varit ett livslångt wallraffande. En hel del kompisar under uppväxten som var mer WT än vad vi någonsin skulle kunna formulera ihop här i tråden.
Så ja, örnkoll har jag.

Försök
Citera
2007-02-08, 14:37
Bannlyst
"bomba peset?"

Vad är det?
Citera
2007-02-08, 17:42
Medlem
Amors avatar
Orten Krokom två mil utanför Östersund är ett riktigt wt-näste. Rekomenderar en sväng till deras konsum-butik för dem som vill få uppslag.

Förövrigt var Krokom den kommun i Sverige som hade flest sjukskrivningar föregående år
Citera
2007-02-08, 17:55
Medlem
Goggens avatar
För mig känns att vara WT lite som att vara 20 år efter på något vis. Det som var lite hippt och inne i slutet på 80-talet är just nu standard i WT-familjens vardagsrum.

Sedan tror jag inte att WT har så mycket att göra med ekonomi utan snarare någon slags mental slöhet. WT-människan känner helt enkelt inget behov för att ta sig ur sin situation och heller ingen i WT-människans omgivning.
Citera
2007-02-08, 18:07
Medlem
Roland Janssons avatar
Mongos gillar dansband
WT gillar dansband

Nån som ser en koppling?

I övrigt vill jag dementera att äkta WT bantar, det är inget man öht reflekterar över.
Citera
2007-02-08, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Sedan tror jag inte att WT har så mycket att göra med ekonomi utan snarare någon slags mental slöhet. WT-människan känner helt enkelt inget behov för att ta sig ur sin situation och heller ingen i WT-människans omgivning.
Huvudet på spiken helt rätt , de är nöjda med att ha de lite halvtaskigt. De är ju ansträngande att försöka kämpa lite, tragiskt med så sant tyvärr
Citera
2007-02-08, 18:51
Medlem
Amors avatar
Jag tror faktiskt bristen på självdistans ändå är ett grundläggande kriterium när man skall definiera white trash.

Har man vita plastmöbler eller en vargtröja så behöver inte det i sig betyda white-trash om personen kanske skrattar åt sig själv och erkänner sig ha white-trash atteraljer. Jag tycker man har lyft sig lite över white-trash om man har den typen av självdistans
Citera
2007-02-08, 19:51
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Har man vita plastmöbler...
Blir tvungen att gå i polemik, kanske för att jag känner mig träffad, men vita trädgårdsplastmöbler är väl inte speciellt ovanliga i Sverige?
Citera
2007-02-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Blir tvungen att gå i polemik, kanske för att jag känner mig träffad, men vita trädgårdsplastmöbler är väl inte speciellt ovanliga i Sverige?
Ganska vanligt om frågar mig och inte white trash på någotvis.
Lantis-White trashen blir äldre och töntig relativt fort. Ser ut som en 40-åring men är 28 år enligt folkbokföringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in