2007-02-08, 20:05
Medlem
gravstens avatar
njae inte om de står i vardagsrummet, alltså utanför husvagnen
Citera
2007-02-08, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gravsten
njae inte om de står i vardagsrummet, alltså utanför husvagnen
Vad menar du?
Citera
2007-02-08, 20:09
Medlem
gravstens avatar
pratar om dom vita trädgårdsmöblerna utanför husvagnen (där dom bor permanent), ungefär på samma sätt som att säga att den vanligaste möbeln hos black trash hos den yngre generationen i usa är trappen utanför porten där de bor och hos de äldre är det plasten på soffan/fotöljen kom i för 20år sedan när den var modern
Citera
2007-02-08, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gravsten
pratar om dom vita trädgårdsmöblerna
Okej.
Citera
2007-02-08, 21:06
Medlem
TMNTs avatar
För att återkomma till försöken att beskriva hur ett WT-hem ser ut så har jag hittat ett som är en orgie i smaklöshet.

http://www.blocket.se/vi/10835119.htm?ca=15_s

Fake skinnsoffor? CHECK
Plastplommor? CHECK
Porslinfigurer? CHECK
Soffbord i glas?(notera figuren i marmor som håller uppe bordet) CHECK
Nån grej i leopardmönstrat? CHECK

Sen så heter säljaren Jim och har även tre utropstecken efter priset vilket någon tidigare påpekat är väldigt WT.
Säg gärna till om jag missat nåt eller är ute på fel spår
Citera
2007-02-08, 21:27
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMNT
För att återkomma till försöken att beskriva hur ett WT-hem ser ut så har jag hittat ett som är en orgie i smaklöshet.

Fake skinnsoffor? CHECK
Plastplommor? CHECK
Porslinfigurer? CHECK

Sen så heter säljaren Jim och har även tre utropstecken efter priset vilket någon tidigare påpekat är väldigt WT.
Visserligen är det ofattbart smaklöst som du skriver, men jag är ändå inte övertygad om att just denna bild är representativ vad gäller WT-hem.

Har exempelvis en WT-familj råd att införhandla en soffgrupp för 24 000?
Citera
2007-02-08, 21:31
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMNT

Fake skinnsoffor? CHECK
Plastplommor? CHECK
Porslinfigurer? CHECK

Det här handlar nog om invandrare, balkan, mellanöstern. Dom inreder så. Skinsoffor, plastblommor, figuriner...
Citera
2007-02-08, 21:34
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det här handlar nog om invandrare, balkan, mellanöstern. Dom inreder så. Skinsoffor, plastblommor, figuriner...
Lyssnar dom till namnet Jim?
Citera
2007-02-08, 21:37
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
Lyssnar dom till namnet Jim?
Det gör dom förmodligen ja.
Citera
2007-02-08, 21:38
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller

Har exempelvis en WT-familj råd att införhandla en soffgrupp för 24 000?

Ja och nej är svaret på den frågan. Naturligtvis har de inte råd men det där men avbetalning är djävulens gåva till WT-folket. Efter att WT har varit otrogen eller liknande och ska lappa ihop förhållandet så kan han ta sin tjej till nån möbelaffär för att visa sin goda vilja. En skinnsoffa kan ge henne en otrolig status bland sina jobbarkompisar på fabriken, eller om hon är sjukskriven/arbetslös, en mysig möbel att ligga i när hon ligger och suktar efter de fantastiska sakerna på TV-shop iklädd sin sunkiga morgonrock och med cigarettpaketet inom räckhåll.

WT är ju ointresserad av inredning och utan smak men just skinnsoffan har en alldeles speciell ställning i de kretsarna. Inte bara för att det är en dyr möbel men säkert också för att den är lätt att torka av från spillda groggar och Sofiero. Och så är den väl ganska brandsäker också om WT somnar med ciggen i handen. Inte för att han/hon mäktar med att tänka på sånt men vi andra har nog anledning att vara tacksamma mot skinnsofforna. De har nog räddat många hyreshus från att brinna upp.
Citera
2007-02-08, 22:01
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Ja och nej är svaret på den frågan. Naturligtvis har de inte råd men det där men avbetalning är djävulens gåva till WT-folket. Efter att WT har varit otrogen eller liknande och ska lappa ihop förhållandet så kan han ta sin tjej till nån möbelaffär för att visa sin goda vilja. En skinnsoffa kan ge henne en otrolig status bland sina jobbarkompisar på fabriken, eller om hon är sjukskriven/arbetslös, en mysig möbel att ligga i när hon ligger och suktar efter de fantastiska sakerna på TV-shop iklädd sin sunkiga morgonrock och med cigarettpaketet inom räckhåll.

WT är ju ointresserad av inredning och utan smak men just skinnsoffan har en alldeles speciell ställning i de kretsarna. Inte bara för att det är en dyr möbel men säkert också för att den är lätt att torka av från spillda groggar och Sofiero. Och så är den väl ganska brandsäker också om WT somnar med ciggen i handen. Inte för att han/hon mäktar med att tänka på sånt men vi andra har nog anledning att vara tacksamma mot skinnsofforna. De har nog räddat många hyreshus från att brinna upp.
Det verkar ju alldeles vettigt. Jag föreslår en doktorsavhandling i ämnet från din sida!
Citera
2007-02-08, 22:19
Medlem
TMNTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

Ledsen att göra dig besviken Squalo men killen heter Enkvist i efternamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in