2006-03-09, 16:02
Medlem
Brorheds avatar
Största delen av Svenska whitetrash bor väll i Skåne?
Citera
2006-03-09, 16:04
Medlem
Rudis avatar
Tatueringar med kinestecken som mest ska vara snygga men betyder saker som frihet, lycka o.s.v., Tittar slaviskt på Big Brother och likande program och följer tidningen Fridas moderåd till punkt och pricka. Dessa saker tycker jag är träffande på många white trashbrudar i mindre städer som ligger närmare större städer dit dom åker varje fredag och går på nåt flashigt discoställe och försöker få killar att bjuda dom på drinkar.
Citera
2006-03-09, 17:07
Medlem
Sätta sig och skita på jobbet och vara nöjd med att man får betalt för det och inte behöver betala för toapappret. Då är man en white trash.
Citera
2006-03-09, 17:32
Medlem
Sir.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoff
Sätta sig och skita på jobbet och vara nöjd med att man får betalt för det och inte behöver betala för toapappret. Då är man en white trash.

mitt bidrag: Har i vuxen ålder samma klädstil som i tonåren. Har särskilt märkt detta i Göteborg där man kan hitta massa gubbar med halvlångt hår, boots och skinnväst.
Citera
2006-03-09, 18:13
Medlem
MastaH666s avatar
White trash för mig är ensamstående mammor, som super varjehelg, och byt killen som troser.
Citera
2006-03-09, 18:29
Medlem
Rans avatar
Mycket rolig tråd, ni har sagt ungefär allt som går att vara
Ett exempel måste nog vara exemplet "snabbkaffe". Hur fan tänker man? Sitter det mer än någon procent svenskar och maler sitt kaffe själv?!

Ett annat exempel är kläder: Köper man dyra märkeskläder är man dum i huvudet, köper man kopior är man fattig och förvirrad, och köper man från H&M så är man fattig...

Sport kan jag däremot hålla med om, att följa en sport och ett lag väldigt aktivt inom primitiva sporter såsom Fotboll så är man inte särskilt avancerad.
Citera
2006-03-09, 18:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.P
mitt bidrag: Har i vuxen ålder samma klädstil som i tonåren. Har särskilt märkt detta i Göteborg där man kan hitta massa gubbar med halvlångt hår, boots och skinnväst.
Det är inte att vara white trash, det är att vara konsekvent!
Citera
2006-03-09, 18:57
Medlem
criss avatar
Haha, skön tråd.
Vill ni skåda Wt, så ta er till GK's i Ullared helgen efter lön och/eller barnbidrag.
Då ska ni se på fan.
Följande outfit är ganska vanlig där.

Man:
Träskor
Egenhändigt komponerade jeans-shorts. (Avklippta ben på vanliga slitna jeans)
Linne som är antingen för kort, för dålig passform, eller båda två. Gärna i grå färg, o pryds av fläckar på magen från flintasteken eller annan typisk WT-mat.
Magväska i skinn, där näsdukar, och alla mynt förvaras. I bakfickan eller bakficken som dom säger, finns en plånbok som skulle kunna användas som flytväst i nödsituationer, dvs fylld mest med kvitton.
Glasögon, men sånna där snyga solglasögon som hängs utanpå. OBS, dom ska vara uppfällda. Gärna ovårdad mustasch. Tupsockor som är uppdragna så långt det går. Ha som motto, att allt över 100 kr är skit.

Min fd kompis far är typisk WT, inser man nu i efterhand. Var väl runt 7 år när jag umgicks med honom. Tutar när han kommer hem för att ungarna ska hämta hans väska. Bilen är en WV Santana (märke?), och har en ständig pyramid av aska i askkoppen. Därav han alltid fimpar genom fönsterrutan. Blåser ur bilen ibland, dvs öppna alla fönsterna o toppar bilen, för att få lite frisk luft inuti. Har monterat bort passagerarsäte för att lättar kunna hoppa ur bilen, då husen är på höger sida då han parkerar. Ligger i kalsonger i soffan o dricker öl efter jobbet. Låter ungarna springa massa ärenden i tid o otid. När flintan ska på grillen på kvällarna, så tar han fram den gamla dammugaren som det går att byta riktning på luften. Sedan används den på grillen för att få en så att säga "fin" glöd. Behöver väl knappt säga att det flyger kolflagor över hela altanen. Avslutar med att ligga i trädgården i speedos, o sola, så hela grannskapet kan se hans särgade kropp...

Fick nog med det mesta.
Citera
2006-03-09, 20:24
Medlem
Obscuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Mycket rolig tråd, ni har sagt ungefär allt som går att vara
Ett exempel måste nog vara exemplet "snabbkaffe". Hur fan tänker man? Sitter det mer än någon procent svenskar och maler sitt kaffe själv?!

Jag tror du missförstått. Snabbkaffe är alltså sånt där vakuumtorkat kaffe som man bara häller i hetvatten. Det finns för att man ska kunna blanda kaffe i vildmarken.
Citera
2006-03-09, 23:18
Medlem
Rolig tråd, jag håller med om det mesta som folk skrivit.
Fast en sak är ju bara sååå WT, en tatuerad ros på bröstet (om man är kvinna)

Sen så skall man ju lyssna på Ultima Thule, Björn Rosenström och DiaPsalma (vet ej hur det stavas)
Citera
2006-03-10, 00:47
Medlem
genos avatar
Jävligt rolig tråd men jag tycker en del blandar ihop begreppen och börjar sväva in på stereotypa fjortisar/svenssons/fotbollssupporters.

Eller så är det bara er definition av WT som skiljer sig från min.

I mina ögon är en riktig WT:

Semi-raggarstilen med ful mustasch, ett kråkbo till frisyr och en gammal rostigkombi för att "flytta arslet med".
Magväskor med allt det "väsentliga" är också ett måste.
Samt en hysterisk gravt alkoliserad hustru som kutar runt med papiljotter i håret dagarna i ända och kedjeröker.

Man storhandlar på billigaste butiken (Willys, Lidl) i närheten och köper möbler och all annan inredning på Rusta vilket bidrar till att det alltid lossnar saker i lägenheten utan märkbar anledning.

Även de stackars barnen måste stå ut med Rusta-kvaliten när de på juldagsaftonen öppnar paketen och hittar en klumpig mp3spelare helt gjorda i plast och kompletta stereoanläggningar för 59 spänn stycket.
På juldagen åker sedan hela familjen tillbaka till Rusta med julklapparna de gett varandra och ger butikschefen ett helvete för att "inget håller ju tamefan!"

På vägen hem igen så torskar farsan för rattfylla då han alltid sträcksuper sista veckan i december. Och drar samtidigt på sig en "våld mot tjänsteman" då han i ren panik skallar en av konstaplarna för att sedan bege sig iväg med en halvalkoliserad språngmarsch i bara träskorna längs den halkiga körbanan.
Samtidigt så brottas ungjävlarna och lever jävel i baksätet och kärringen skriker hysteriskt.
Citera
2006-03-10, 12:57
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielgbg
Tja, här i Gbg tycker jag att Frölunda e ganska representativt för white trash. Kedjerökande mammor i risigt hemklippt hår, illasittande , vulgära & skrikiga galne gunnarkläder, eller ja, nu finns väl inte GG längre, men, ullared, klädkällaren o dyl, brukar väl ofta frekventeras. Mer eller mindre osunt förhållande till alkohol, ofta med en eller fler släktingar med kriminellt eller drogbelastat förflutet, ofta 3 ungar eller fler, helst med olika fäder, pimplar halvsött vitt vin(vem annars tror ni köper Liebfraumilch... ) på balkongen med väninnan, helst i stekande sol, så att de kan tillgodogöra sig den sunt läderartade solbrännan som är så karaktäristisk. Röker med fördel Right, påfallande ofta menthol. Långtidssjukskrivna, oftast av en psykosomatisk anledning (läs;arbetsskygga) ,har ofta ett förflutet i vårdsvängen, oftast då på den tiden det inte krävdes så mkt utbildning för att jobba med enklare göromål i vårdsektorn. Om de har barn i tonåren har dessa ofta ngn slags kickersstil, och driver mest runt vind för våg. Yngre avkommor är ofta s.k. bokstavsbarn. Hyfsad ordning i hemmet dock, de jobbar ju inte, så de hinner ju städa, men ack å ve, vilken hårresande inredningssmak!
Nä, nu orkar jag inte längre, det är för smärtsamt.... Ta ett studiebesök till pianogatan, stjärnhusen eller gånglåten, dom FINNS där, på riktigt.

Fan kunde inte sluta skratta när jag läste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in