2007-01-08, 14:08
Medlem
Att vilja ha en sådan här keps.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=426082
Citera
2007-01-08, 15:57
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Min far växte upp i glesbygden på 50-talet. När han berättar om förr beskriver han WT-heaven. Hembränt i dunkar, rallyn på grusvägar där man kvaddade bilen på skog, fyllkörning (körkort frivilligt), slagsmål med kniv på dansbanor etc. I varje by fanns det en handfull ungar som så småningom skjutsades i väg till universiteten i storstäderna. De kallades av de andra barnen för "fröknar" på grund av sin brist på "manlighet".

Det som verkar skilja är väl det att den som växte upp på landsbygden inte hade tillgång till "finare" kultur än den som fanns på närmaste Domus-varuhus. Media var ganska outvecklat, och det verkar inte ha funnits några direkta subkulturer att tala om. Alla gillade Elvis och Sven-Ingvars. Biografen visade bara en film (för det fanns bara en salong!). Alla gick till folkets park.

Jag tror att WT är de som dröjer kvar; de som inte omfanmar moderniteten utan praktiskt taget lever 50-talslivet fortfarande. De väljer inte - de tar det som blir kvar. En ofrivillig subkultur helt enkelt (och där skiljer sig WT från raggarkulturen). Jag tror det är därför WT ofta gör anspråk på att representera någon sorts ursprunglig folklighet.
Tack för ditt svar. Din beskrivning förefaller vara relativt realistisk. Möjligen hade jag en något romantiserad bild av efterkrigstiden. Det du poängterar är att den här samhällsklassen nästintill uteslutande hörde hemma på landsbygden. Det förhållandet borde väl rimligen ha ändrats då min uppfattning är att man kan finna "whitetrash" både i land och stad i dagens Sverige?
Citera
2007-01-08, 18:12
Medlem
Norma Jeans avatar
Tiffany Persson i Hipp Hipp e white trash
Citera
2007-01-08, 18:27
Medlem
" Förnedrad av soc....Ledsen och förbannad!!

Behöver matpengar, ringde till soc för att få en tid, fick svara på en del frågor, helt normalt antar jag...
Frågor om mig, min man, ev barn osv
Helt plötsligt börjar hon ifrågasätta hur vi hade planerat ekonomin, jag och min man, varför kom han till Sverige om vi nu inte har råd att bo här..?
När hon sen fick veta att jag är gravid fick hon verklgien fnatt och menade på att man skulle planera sina graviditeter bättre och absolut inte skaffa barn förrän man har ett jobb...
Ja, min man är av utländsk härkomst och kom hit pga mig och barnet vi väntar. Barnet är inte planerat, men ingen av oss såg abort som ett alternativ, det blev som det blev helt enkelt,
ÄR VI DÅLIGA MÄNNISKOR FÖR DET????
Vanligtvis klarar vi oss själva, även om ekonomin ite är den bästa. December hade vi lägre inkomst än vanligt och dessutom högre räkningar, det gick inte ihop helt enkelt. Därför ansökte vi om matpengar.
Känner mig så fruktansvärt ledsen...Det är väl nog jobbigt att komma som en vuxen människa och be om pengar...måste man ta såna här idiotiska kommentarer också..??"
Citera
2007-01-08, 18:36
Medlem
Diezels avatar
*Ungar som alltid är förkylda och har astma PGA mammans inomhusrökning.
*80-tals-schlagers på gårdsfesten
*Pratar ofta bondslang
*Kallar sig för patrioter när dom egentligen är nazister
*Villa med renoveringsbehov som dom förmodligen hyr
*Flyttar 3 ggr/år
*Tycker det är roligt/häftigt med Ålandsresor
*Mormor vid 30-års ålder
*Lär barnen och deras kompisar att festa hemma vid 13-års
*Är kompis med sina barn
*Tar alltid barnens parti när det kommer hem någon sur granne trots att dom vet att barnen gjort fel.
*Fyllkörning
*Hawaii-skjortor
*Kedjerökare
*Betalningsanmärkningar
*Trasiga, dåligt lagade kläder
*Dålig andedräkt
*Plastföräldrar, oäkta ungar
*Grilla
*Dåliga betyg
*Är bakfull och bär skjorta på barnens skolavslutningar
*Tycker adidas är exklusivt
*Hustrumisshandel
*Dåliga tänder
*Straffad för skitbrott, typ fyllkörning
*Bränner sin egen sprit
*Köper billig "smuggelöl" och tycker det är häftigt med sådana kontakter
*Ser ner på grannen för att han kör en såndär BMW
*Uträttar sina behov med öppen toalettdörr
Citera
2007-01-08, 18:42
Medlem
Diezels avatar
Glömde oakley-kopiorna från -97
Citera
2007-01-08, 21:31
Medlem
JEzuss avatar
Diezel, du är helt med
Citera
2007-01-08, 21:50
Medlem
stigmas avatar
Jag tycker det är väldigt mycket WT-morsa över badkulor, badbomber, badsalt, badskum, luktagott-grejor till toan etc.

Jag var med om en äkta WT-händelse på julaftonskvällen förresten.
Jag gick ut på kvällen i mina svärföräldrars radhusområde och rastade deras gamla pudel, mest för att komma ifrån julfirandet.
Omedvetet styrde jag min kosa mot den delen av radhusområdet som inte är köpeshus utan där man hyr sitt radhus. Där bor det mest WT-folk.
Ut från en tomt kommer då en alldeles rasande Rottweiler springandes mot oss. Jag lyfter upp luspudeln.
Den glöggpåverkade Stigma känner nu julilskan blomma ut. Inifrån ett radhus hör jag en whiskeyröst skrika "Raaaaambo!! Raaaambo kom hiiiit *host host* ..
WT-kärringjäveln vet alltså att hennes sinnessjuka Rottweiler har sprungit ut helt lös och gått till någon form av attack. Kanske mot ett barn? Det har hon ju ingen aning om! Ändå sitter hon kvar i sitt sunkiga hem och bara skriker på hundfan med en Gul Blend i näven i tron om att byrackan snällt ska komma in!!
Till slut kommer ett WT-par ut, jag blir asförbannad och skäller ut dom och menar att dom fan får ha koll på sin hund. Dom säger inte ens "ursäkta" utan blänger bara på mig och muttrar nåt om "jävla idiot" till varandra ..
Väl tillbaka berättar jag storögt om händelsen för min ömma svärmoder varpå hon berättar att denna Rottweiler både har attackerat hundar och barn förut. WT-paret är polisanmält men ännu har inget hänt.

Ja, det var hela historien. Det var så min julilska anno 2006 så sakta startade för att sedan eskalera under juldagen.
Citera
2007-01-08, 21:53
Medlem
Samtliga personer i den här tråden
Citera
2007-01-08, 23:11
Medlem
Engelbreckts avatar
Inklusive du själv?

Själv säger jag att alla vita som inte äger slavar är white trash.
Citera
2007-01-09, 00:57
Medlem
En ensamstående fjortismorsa som klär sig precis som sin fjortisdotter, sönderblekt stripigt hår, röd Canada Goose, rosa linne med urringning ner till knäna, tighta brallor och flera lager smink och parfym och hårspray.
Hon röker tillsammans med sin fjortisdotter, shoppar och super tillsammans med sin fjortisdotter. Hon köper även ut cigg och sprit till fjortisdottern och hennes fjortiskompisar för att vara en så cool morsa som möjligt.

Hon köper föresten inte ut sprit, hon köper billig 7.0% cider, den genuina white trash-drycken.
Citera
2007-01-09, 01:37
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Hon köper föresten inte ut sprit, hon köper billig 7.0% cider, den genuina white trash-drycken.

Det har du helt rätt i! Sånt där skit borde förresten inte få kallas för cider då det endast består av kinesiskt äpplevin, smaktillsatser och kolsyra. Har inget att göra med cider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in