2007-05-05, 14:46
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
jag har säkert nämt det förut men att ha sitt rum lite som ett garage är oerhört WT. Nummerplåtar på väggen, verktygslåda på nattduksbordet..

Jag har IKEAs orangea verktygssats liggandes bredvid sängen just nu, räknas det?
Citera
2007-05-06, 18:20
Medlem
Detta ÄR white trash!

Här är den kompletta listan som beskriver white trash. Jag har inte tagit med namn eftersom det finns en annan tråd där det diskuteras. Har jag missat något? Tror inte det!

Lågutbildade
Låginkomsttagare
Oallmänbildade
Blev gravid/förälder i tonåren
Röker
Super
Svär
Deltar i pyramidspel
Är bidragsberoende
Har dåliga tänder
Är intoleranta mot invandrare och homosexuella
Är tatuerad
Snattar
Hyr sin bostad
Har skräpbil
Röstar på Sverige- eller Nationaldemokraterna
Blonderat hår
”Slampigt” utseende (kvinnor)
Dålig kosthållning
Övervikt
Tittar på Kanal 5
Lyssnar på Rix FM
Gillar motorsport
Har betalningsanmärkningar
Har haft många sexuella partners
Barn med olika föräldrar

OBS även "vanliga" människor passar givetvis på någon eller några av dessa punkter medan WT passar in på de flesta!

Jag kommer att fylla på listan om jag får förslag som passar in.

White Trash är, exempelvis, inte
Husvagn (de har inte råd)
Chartersemester (de har inte råd)
Citera
2007-05-06, 19:00
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoh
White Trash är, exempelvis, inte
Husvagn (de har inte råd)
Chartersemester (de har inte råd)
Joho, de tar dyra telefonlån för att åka till ett betonghotell i Bulgarien eller för att köpa husvagn.
Citera
2007-05-06, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Joho, de tar dyra telefonlån för att åka till ett betonghotell i Bulgarien eller för att köpa husvagn.

Nej, det gör de inte eftersom betalningsanmärkningarna effektivt stoppar det. Du, som många andra, blandar ihop wt med "Svenssons"
Citera
2007-05-06, 19:53
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicker
HTML-kod:
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69514023_852__,00.html

Skall även finnas en artikel där WT-mamman gråter ut över att hennes kriminella son bilivit biten av en polishund.

Läste också det, vilket jävla skitsnack, subban försvarar ju den lille skiten, de va bara ett litet "tuggsår" från hunden, Medans pojken gjorde inbrott OCH tog saker från en kiosk!
Citera
2007-05-06, 23:23
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoh
Nej, det gör de inte eftersom betalningsanmärkningarna effektivt stoppar det. Du, som många andra, blandar ihop wt med "Svenssons"
Så fan heller, ingen normal svensson tar telefonlån för att åka på semester, de biter ihop och sparar pengar ett år till. Det gör alla de jag känner iaf och jag skulle nog vilja påstå att de är svensson.
Citera
2007-05-07, 05:42
Medlem
stoppsmälls avatar
Tolvan och aoh, Det är väl så här:

WT har inte råd att resa utomlands, så de löser saken med ett par ockerlån via SMS, som de i sin tur inte har råd att betala av när de kommer hem från där de nu har varit.

Så det blir Kronofogdeärenden med utmätningar osv så att de kan sitta i tidningarna (aftonbladet) och klaga på den dumma utmätningsmannen som utmätte ungarnas nya lcd-tv + dator (från L'easy), schäferhunden killers hundkoja (avbetalning från Coop) och dolksamlingen från Franklin Mint

//ss
Citera
2007-05-07, 16:55
Bannlyst
WT behöver verkligen inte vara fattiga. Jag menar, varenda betongfamilj har ju minst en dator med webcam och allt.
Citera
2007-05-07, 16:57
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
WT behöver verkligen inte vara fattiga. Jag menar, varenda betongfamilj har ju minst en dator med webcam och allt.

Webcam av alla datortillbehör kostar 300 spänn.
Citera
2007-05-07, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
Webcam av alla datortillbehör kostar 300 spänn.

ja. Jag menar just det. Att inte ha dator med alla tillbehör nu är ju som inte ha teve var för tjugo år sen.
Citera
2007-05-07, 18:34
Medlem
Man vet att man är i sällskap av slödder när man å det längsta drar sig för att nämna att man läser en akademisk utbildning. Läser man en blaha-utbildning (typ filmvetenskap eller genus) så kan WT:n med ett högljött bullrande skratt göra sig lustig över dig ("jag har då aldrig fattat va det där ska va bra för!", "Äh jag valde att börja knega å tjäna pengar direkt jag eller Sån skit va Billy! *rufsar om sin sons hårspraysstela hockeyfrilla* Du ska bli målare som farsan va!!??

Om du däremot läser ngt relevant som jurist- eller läkarlinjen så blir WT:a osäkra, slutar prata med dig och pratar bara inbördes med varandra om WT-spörsmål. Eventuella WT-honor börjar ganska snart spontanhångla med sina tribaltatuerade, linneklädda och halskedjebetyngda WT-killar i inbilska försök att stärka dessas sargade självkänsla gentemot dig.

En annan tumregel är denna; Antingen så hatar WT-killen/är livrädd för alla droger utom alkohol och nikotin, eller så är han en supertjackis sen 15-16 årsåldern
Citera
2007-05-07, 19:26
Medlem
papa_ogens avatar
Kanske är nämnt, men bor man i betongdjungeln så finns det överflöd av trash av alla des s slag.

Nu ser jag att grannen har satt ut en matta med hundmotiv utanför sin lägenhet, alltså i trappuppgången. Luktar WT ända in i min WT lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in