2011-10-26, 09:50
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Ja nu har alla knegare fått sina slantar för att de utsätter sig för risken att dö eller skadas för livet mot betalning. Har ni längtat länge efter er lön och är ni taggade inför helgen då ni ska blåsa stålarna på sånt som får er att stå ut med att jobba?

Hur pass WT är just du när det gäller att hantera din lön och den första helgen efter att du fick pengarna?

Är krogen ett måste och köper ni onödiga saker bara för att ni just nu har pengar?

Var så vänliga och tala om hur WT ni är era sothöns och wetbacks!

Det tycks foreligga en sjalvmotsagelse: en sothona ar en negress och en wetback ar en illegalt invandrad mexikan i USA. Ingendera raknas som white trash.
Citera
2011-10-26, 14:45
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Det tycks foreligga en sjalvmotsagelse: en sothona ar en negress och en wetback ar en illegalt invandrad mexikan i USA. Ingendera raknas som white trash.

Dessa benämningar används också för att beskriva arbetare i Sverige och är vanligare än man tror.
Citera
2011-11-01, 19:33
Bannlyst
Nej varken tacos eller sushi wt. Den ultimata WT maten är mcdonalds, WTn äter det det varje dag om pengar räcker. När man är backfull så tar man en pizza från lokala förortsturken (det räcknas som exotisk mat).

När WT beställer på mcdonalds hojtas det ochså -Snåla inte med pommes nu bara!

Jag ser inte ner på WT dom är människor dom ochså, men dom är roliga att skoja om
Citera
2011-11-07, 00:14
Medlem
Zvis avatar
Att ha en tv större än 24"
Citera
2011-11-07, 03:43
Medlem
JWAs avatar
Hur tänker han/hon om sig själv?

Gång på gång blir jag lika förvånad över hur många idioter man är omgiven av. Verkar som det aldrig tar slut på dårar. Känner att jag måste försöka få en inblick hur FAN de tänker egentligen. För att få en klar bild över vad jag menar har jag nedan satt ihop ett exempel på vad jag syftar på.

Exempel
Tänk er ett wt-par som bor i en sunkig tvåa i en ännu sunkigare förort. Deras inkomster är mindre än deras utgifter(pga alla skulder till den lokala tatueraren eller till Mohammed som bakar ihop deras lördagspizza samt måndagspizzan och tisdagspizzan och onsdagspizzan osv). Typiska jobb är telefonförsäljare eller personligassistent åt något grav handikappat mongo som inte inser vad det är för människa som egentligen tar hand om han/hon. Eller egentligen är typiska jobb; NADA, varför jobba när det finns bidrag? Familjesituationen är lika tragisk som deras dåliga försök till att dölja den fruktansvärda svettlukten med Axe. Naturligtvis har de även satt två ungar till världen som de ska försöka uppfostra, fast 8 dagar i veckan är barnen hos mormor och morfar eftersom mamma och pappa dricker importöl eller fulöl som det kallas med likasinnade pack. De klagar över att Alliansen drar ner på bidrag och hetaste samtalsämnet är hur jäääääävligt det är att priset på gula blend stigit med 2 kr.

Kan hålla på i evigheter men tror ni fattat poängen...

Frågeställningen blir således: Hur fan tänker dessa människor? Hur ser de själva på deras framtid? Hur kommer man på idén att välja denna sortens livsstil? Definera gärna egna texter om olika livsstilar, väntar med spänning på "Fettot", "Negern" samt "Sossen".
Citera
2011-11-07, 04:28
Medlem
Trevligt första inlägg, även fast jag tror att det diskuterats i någon samlingstråd tidigare så vill jag bara säga att de tänker inte överhuvudtaget.
Deras hjärnkapacitet räcker inte till för att filosofera på livets stora frågor. Som du skriver, det som är viktigast är vad gula blend kostar.
Citera
2011-11-07, 04:53
Medlem
Wantdeads avatar
Vad är syftet med tråden? Varför är det så viktigt att veta andra människors tankesätt och livsstil? Är det svårt att acceptera att inte alla tänker som du? Jag gillar inte någon form av Trash, men skulle jag t.ex råka bo i ett ghetto och tycka att jag var omgiven av idioter, som du skriver, har jag faktiskt möjligheten att flytta och slipper då störa mig på folk som inte är lika bra som mig. Jag hatar människor, men kommer nog aldrig kunna förstå majoriteten, för vi är jävligt olika!

Nu undrar jag, hur fan tänker Du?

Senast redigerad av Wantdead 2011-11-07 kl. 04:58.
Citera
2011-11-07, 09:34
Medlem
jaybones avatar
Det hela är en klassfråga. Dessa människor du beskriver tror att det är så nästan alla lever, utom några snobbar kanske.

Hade dem växt upp i din familj hade dem förmodligen levt en annan livsstil.

Jag brukar resonera så att samhället behöver sin kanonmat också, någon måste städa mitt kontor och köra min tunnelbana. Jag är bara glad att folk väljer att hoppa av gymnasiet och göra detta, då slipper jag få så mycket konkurrens om mina jobb/bostäder
Citera
2011-11-07, 12:56
Medlem
JWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantdead
Vad är syftet med tråden? Varför är det så viktigt att veta andra människors tankesätt och livsstil? Är det svårt att acceptera att inte alla tänker som du? Jag gillar inte någon form av Trash, men skulle jag t.ex råka bo i ett ghetto och tycka att jag var omgiven av idioter, som du skriver, har jag faktiskt möjligheten att flytta och slipper då störa mig på folk som inte är lika bra som mig. Jag hatar människor, men kommer nog aldrig kunna förstå majoriteten, för vi är jävligt olika!

Nu undrar jag, hur fan tänker Du?

Du missar hela poängen! Saken är den att dessa människor inte inser hur trasig deras situation är och därmed inte har en tanke på att flytta eller liknande. De trivs med sin tillvaro och har inga tankar alls på att försöka ändra den, det är det som jag inte förstår. Hur kan man välja att leva på det viset? Alla människor har sådana möjligheter i Sverige men ändå existerar det så inåt helvete mycket pack/trash/äckel.

Tillskillnad från dessa wt-människor har jag skapat mig en livssituation som jag trivs med men nu handlar inte tråden om mig så vi lämnar det utanför. Varför jag inte skrivit tidigare på fb är för att jag anser att jag inte haft något vettigt att skriva om förrens nu.
Citera
2011-11-07, 13:03
Medlem
JWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Det hela är en klassfråga. Dessa människor du beskriver tror att det är så nästan alla lever, utom några snobbar kanske.

Hade dem växt upp i din familj hade dem förmodligen levt en annan livsstil.

Jag brukar resonera så att samhället behöver sin kanonmat också, någon måste städa mitt kontor och köra min tunnelbana. Jag är bara glad att folk väljer att hoppa av gymnasiet och göra detta, då slipper jag få så mycket konkurrens om mina jobb/bostäder

Jag är också medveten om att samhället inte fungerar utan "kanonmaten" som du själv väljer att beskriva dem. Frågan är återigen, varför väljer man att bli "kanonmat" åt samhället? Hur orkar man motivera sig själv att städa någon annans kontor i 50 år och förbli ett trash resten av sitt liv?

Argumentet "Alla är olika" behöver ni inte lägga ner energi på att posta då detta är något även en lekman som jag är fullt medveten om vid det här laget.
Citera
2011-11-07, 13:45
Medlem
StickyKittens avatar
Det du beskriver är ju extremfall och jag har svårt att tänka mig att du faktiskt är omgiven av svettluktande alkoholister. Men känslan av att alla andra är idioter brukar bottna i någon form trångsynthet helt enkelt.

Det är alltid lättast att avfärda andra människor som idioter när de gör saker vi ogillar och inte förstår, och människor föredrar ofta den lätta vägen.
Det svåra ligger i att tänka sig in i någon annans situation, det innebär nämligen att man måste kännas vid sina egna dåliga drag och WT-tendenser för att kunna relatera. Och först när man relaterar kan man förstå.

Jag resonerar som så att jag själv har alla förutsättningar till att vara en idiot. Allt det som gör andra till idioter har man i sig själv också, i alla fall tendenser till det. Jag har bara haft mer tur än andra och blivit en vettig person istället Dock verkar många, du inkluderad, lida av någon sorts övertro till det fria valet. Problemet är bara att för att kunna välja måste man inse att man har ett val och det gör folk inte alltid.

Sen har människor i grunden en fallenhet för att ignorera uppenbara fakta (rökning dödar etc), sätta skygglappar på, falla in i passivitet, alltid välja den lätta vägen för att det känns bäst. Och så vidare. Så att folk gör idiotiska saker är inte särskilt konstigt egentligen.
Senast redigerad av StickyKitten 2011-11-07 kl. 13:49.
Citera
2011-11-07, 21:43
Medlem
fetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWA
Du missar hela poängen! Saken är den att dessa människor inte inser hur trasig deras situation är och därmed inte har en tanke på att flytta eller liknande.

Då finns det heller inte något problem. Jag har svårt att se någon mening med att upplysa någon som trivs med livet att denne inte alls ska trivas med livet. Det verkar dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in