2004-08-11, 23:17
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Finns det verkligen folk som rånmördar i Ängelholm? Har fått för mig att det är en småstadsidyll där allt folk lyssnar på Jill Johnsson... och känner Emma Andersson...

Småstadsidyll? Dude...där är du helt off... detta är sveriges COMPTON!

Skämt åsido. det är verkligen inget idylliskt över Ängelholm med undantag av vår lummiga miljö och Emmas mjuka silikon-tuttar (förövrigt så var en kompis tillsammans med hennes för en herrans massa år sedan och han berättade att hon hade massvis med stora svartvita planscher på sig själv tapetserade på väggarna i sitt flickrum).
Här frodas mycket kriminalitet och vi rankas j-vligt högt ilandet vad det gäller brottslighet per capita. Man skulle kunna säga att landets krim-centrum ligger med en diameter på 10 mil runt Ängelholm med andra "goa" orter såsom Åstorp(1:a på brottslistan i många år, heja heja) Hasslarp(home of Bandidos eller vard det Hells angels) Kattarp ( se föregående) osv.
För att inte tala om Helsingborg som i princip blivit hem för hela ryska maffian.

Nej vill ni veta hur livet är i ängelholm så rekommenderar jag denna lilla gratisnovell baserad på Ängelholms berättelser: http://www.strk9.com/gallery/themasterpiece.pdf
Citera
2004-08-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Småstadsidyll? Dude...där är du helt off... detta är sveriges COMPTON!

Skämt åsido. det är verkligen inget idylliskt över Ängelholm med undantag av vår lummiga miljö och Emmas mjuka silikon-tuttar (förövrigt så var en kompis tillsammans med hennes för en herrans massa år sedan och han berättade att hon hade massvis med stora svartvita planscher på sig själv tapetserade på väggarna i sitt flickrum).
Här frodas mycket kriminalitet och vi rankas j-vligt högt ilandet vad det gäller brottslighet per capita. Man skulle kunna säga att landets krim-centrum ligger med en diameter på 10 mil runt Ängelholm med andra "goa" orter såsom Åstorp(1:a på brottslistan i många år, heja heja) Hasslarp(home of Bandidos eller vard det Hells angels) Kattarp ( se föregående) osv.
För att inte tala om Helsingborg som i princip blivit hem för hela ryska maffian.

Tar du inte i LIIIITE granna nu????
OK för att varken HBG eller Ä-holm är någon brottsfri småstadidyll men "...landets krim-center..." och "...hem för hela ryska maffian.." (hade du skrivit jugoslaviska så hade det varit lite närmre sanningen)? Dessutom har ju både H.A och Bandidos lämnat Hasslarp och Kattarp. (Bandidos har lokal på Miatorp nu)
Citera
2004-08-12, 13:51
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosMontana
Tar du inte i LIIIITE granna nu????
OK för att varken HBG eller Ä-holm är någon brottsfri småstadidyll men "...landets krim-center..." och "...hem för hela ryska maffian.." (hade du skrivit jugoslaviska så hade det varit lite närmre sanningen)? Dessutom har ju både H.A och Bandidos lämnat Hasslarp och Kattarp. (Bandidos har lokal på Miatorp nu)

Men du, är det inte Hells A som köpt gården vid munka Ljungby? (ca 2km från Äholm)
Hursomhelst , jag antar att min inställning kommer utav att jag och folk i min bekantskapskrets(inga värstingar precis) blivit utsatta för/bevittnat diverse grövre brott det senaste året såsom rån, misshandel,inbrott, bedrägeri osv osv.
Vad det gäller narkotika så har både HBG och Äholm varit helt nedsållade de senaste 10 åren.
Men som sagt, jag vill inte förstöra din bild av vackra Ängelgholm) Kom hit och titta på något av följande vackra turistmål/evenemang:

-hembygdsparken(titta på den misskötta och köldskadade enbenta kakaduan Pelle)
-Lergöksorkestern(massa barn som blåser en höna i gumpen)eller
-Rosfestivalen (tjocka lantisar som slåss och lyssnar på trubadurer som kör "house of the rising sun" covers i dagarna tre)
-Jazz festivalen (samma lantisar fast som lyssnar på Jazz)

-Emma Andersson museét (bara skojade, finns inget sånt men snart)

Jag diggar Ängelholm, fast där finns gott om tillfällen för en kille som Jimmy att hamna i trubbel och försvinna det är allt jag säger....
Citera
2004-08-12, 14:05
Medlem
Citat:
Men du, är det inte Hells A som köpt gården vid munka Ljungby? (ca 2km från Äholm)
Hursomhelst , jag antar att min inställning kommer utav att jag och folk i min bekantskapskrets(inga värstingar precis) blivit utsatta för/bevittnat diverse grövre brott det senaste året såsom rån, misshandel,inbrott, bedrägeri osv osv.
Vad det gäller narkotika så har både HBG och Äholm varit helt nedsållade de senaste 10 åren.
Men som sagt, jag vill inte förstöra din bild av vackra Ängelgholm) Kom hit och titta på något av följande vackra turistmål/evenemang:

-Rosfestivalen (tjocka lantisar som slåss och lyssnar på trubadurer som kör "house of the rising sun" covers i dagarna tre)

Jag diggar Ängelholm, fast där finns gott om tillfällen för en kille som Jimmy att hamna i trubbel och försvinna det är allt jag säger....

Munka, var det där dom hamnade? Ja där ser man...
Och ja, punderiet i HBG och Ä-holm är utspritt och har så varit ganska länge.
Själv är jag ganska så övertygad om att Jimmy ligger i ån. Eller så har han gömt sig inne på Bahnhof.
Citera
2004-08-12, 18:23
Medlem
Ninjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosMontana
Munka, var det där dom hamnade? Ja där ser man...
Och ja, punderiet i HBG och Ä-holm är utspritt och har så varit ganska länge.
Själv är jag ganska så övertygad om att Jimmy ligger i ån. Eller så har han gömt sig inne på Bahnhof.

Okey..har blivit rättad nu. Det är inte H.A utan en annan moped klubb det handlar om som ligger strax utanför Ängelholm...
Citera
2004-08-12, 20:22
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:

Jag skrattade gott åt detta.
Citera
2004-08-12, 21:49
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnabel
http://hd.se/ArticlePages/200408/10/...-988.dbp.shtml

Man undrar ju var en skötsam kille tar vägen när han bara försvinner.
Kanske någon på FB har koll?

Har dom hittat han än eller?!
Citera
2004-08-12, 22:36
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det brukar väl oftast vara självmord när någon försvinner utan förvarning? Han kommer nog att hittas vart det lider. Och då är förmodligen datorn fri från virus och maskar.

Nä det är inte alls säkert

http://217.75.104.59/scandinavia/sho...d.php?t=142798
Citera
2004-08-13, 00:35
Medlem
Schnabels avatar
Lunarstorm

Snubblade över Jimmys Lunar
stellan_sn1per

Har inte varit inne sedan han försvann
Citera
2004-08-15, 12:07
Medlem
Schnabels avatar
Tyst

Det har varit tyst om Jimmy S.
Någon som vet om han är hittad?
Har inte sett något i tidningarna.
Citera
2004-08-16, 00:08
Medlem
Linkolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnabel
Har inte varit inne sedan han försvann

Synd
Citera
2004-08-16, 00:35
Medlem
Sun Ras avatar
För att travestera en känd film, så måste jag nog tyvärr säga att:

"Jimmy sleeps with the fishes"

Försvunna personer som inte återfinns inom de närmsta 48 timmarna brukar oftast hittas döda om jag minns min "Efterlyst" rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in