Citat:
Ursprungligen postat av CarlosMontana
Tar du inte i LIIIITE granna nu????
OK för att varken HBG eller Ä-holm är någon brottsfri småstadidyll men "...landets krim-center..." och "...hem för hela ryska maffian.." (hade du skrivit jugoslaviska så hade det varit lite närmre sanningen)? Dessutom har ju både H.A och Bandidos lämnat Hasslarp och Kattarp. (Bandidos har lokal på Miatorp nu)
Men du, är det inte Hells A som köpt gården vid munka Ljungby? (ca 2km från Äholm)
Hursomhelst , jag antar att min inställning kommer utav att jag och folk i min bekantskapskrets(inga värstingar precis) blivit utsatta för/bevittnat diverse grövre brott det senaste året såsom rån, misshandel,inbrott, bedrägeri osv osv.
Vad det gäller narkotika så har både HBG och Äholm varit helt nedsållade de senaste 10 åren.
Men som sagt, jag vill inte förstöra din bild av vackra Ängelgholm) Kom hit och titta på något av följande vackra turistmål/evenemang:
-hembygdsparken(titta på den misskötta och köldskadade enbenta kakaduan Pelle)
-Lergöksorkestern(massa barn som blåser en höna i gumpen)eller
-Rosfestivalen (tjocka lantisar som slåss och lyssnar på trubadurer som kör "house of the rising sun" covers i dagarna tre)
-Jazz festivalen (samma lantisar fast som lyssnar på Jazz)
-Emma Andersson museét (bara skojade, finns inget sånt men snart)
Jag diggar Ängelholm, fast där finns gott om tillfällen för en kille som Jimmy att hamna i trubbel och försvinna det är allt jag säger....