2013-08-19, 01:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Det finns en anmälan upprättad och enligt polisen i Stockholm var det maken som ringde in brottet. Uppgifter om hjärnskakning har publicerats av SVT men det är otydligt vem källan är. Tydligen inte den polis man intervjuade för densamma säger nämligen till Aftonbladet:
Kanske talar kvinnan sanning. Kanske hittar hon på för att skydda anhörig gärningsman, eller av något annat skäl. Anmälan kommer troligtvis läggas ner på grund av brist på spaningsuppslag, så det kommer inte finnas någon förundersökning att granska i efterhand. Att spekulera om trovärdigheten tycks meningslöst. Vi vet inte och kommer troligtvis inte heller att få veta.

/SD-trollet

Okey, men min poäng är att media verkar tassa fram försiktigt, än så länge, troligtvis för att inte hetsa ett monster man själva har skapat.
Citera
2013-08-19, 06:22
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Om det är korrekt så är det nog som du skrev tidigare att Aftonbladet fått kalla fötter. Någon har erinrat sig att Husby-kravallerna startade med en liknande förevändning. Man har läst twittrandet som de här bindgalna förortskommunisterna ägnat sig åt och insett att de håller på att förbereda ett nytt upplopp.

Undrar om TV4 också inser vad de (eventuellt) kan förknippas med i framtiden och väljer att ställa in morgondagens TV-intervju med terroristerna.
I tv4 nyhetsmorgon 07:47-> 08:00 tillägnas tid till "upprop som stöder utsatta muslimska kvinnor", för de intresserade.
God morgon i SVT har ingen sådan punkt idag.
Citera
2013-08-19, 10:57
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
I tv4 nyhetsmorgon 07:47-> 08:00 tillägnas tid till "upprop som stöder utsatta muslimska kvinnor", för de intresserade.
God morgon i SVT har ingen sådan punkt idag.

Nu hakar DN och SvD på. Nyhetsvärdet är själva slöjuppropet och twitterstormen. DN skriver försiktigt om hatbrottet som "påstått". Men snart är själva brottet en bisak. Veronica Palm (s) och Åsa Romson (mp) har redan tagit på sig slöjan. Det var iofs väntat och kan knappast räknas som en framryckning för slöjrörelsen.
Citera
2013-08-19, 11:16
Medlem
Durgas avatar
"Veronica Palm (s) och Åsa Romson (mp) har redan tagit på sig slöjan"

Godtrogna dårar dom förstår inte vilka krafter det är dom underblåser och legitimerar förstår dom inte att dom blir utnyttjade, dessutom är gesten en hyllning till hedersförtryck.
Kan tänka mej hur snacket går hos dem som iscensatt denna manöver, någon respekt lär dom inte hösta in dom lättlurade lollorna.
Är det kvinnorna som ska sänka detta land, dags nu för hjärnan att börja bestämma och låta hjärtat vila ett par decennium.
Senast redigerad av Durga 2013-08-19 kl. 11:17. Anledning: stavfel
Citera
2013-08-19, 11:41
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.alltomstockholm.se/scenku...s#xtor=AD-500-[alltomstockholm]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

""Lunchar med nazister"

Men jämna mellanrum diskuterar Ismail med sina meningsmotståndare: sverigedemokrater, nazister. Han träffar dem, äter lunch och svarar på de flesta mail. Då brukar de inte vara lika otrevliga nästa gång.

– Jag gör det inte för att lära dem någonting, jag försöker förstå. Det handlar om att jag är nyfiken och intresserad ”Hur blev det så här, varför tänker du så”, säger han.

Samtalen har lett till att Soran Ismail fått enklare att bemöta rasistiska tankegångarna.

– Det handlar egentligen inte om sverigedemokraterna alls, utan om åsikterna. Personerna skiter jag i – jag hoppas de har briljanta liv. Det är åsikterna som är problemet, och de varken föds eller dör med SD, de är mycket större än så, säger han.

Och att bara avfärda folk har föresten aldrig varit ett alternativ.

– Man kan välja att ta avstånd och tycka att folk är dumma i huvudet, men jag vill ju åt en förbättring: att det ska bli bättre för Sverige och för mig i Sverige. Och det blir det bara om man möts och pratar om de här grejerna. Det är bara då det finns en chans att det blir bättre. Jag måste försöka göra det jag tror på, säger han."
Citera
2013-08-19, 11:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Kanske talar kvinnan sanning. Kanske hittar hon på för att skydda anhörig gärningsman, eller av något annat skäl. Anmälan kommer troligtvis läggas ner på grund av brist på spaningsuppslag, så det kommer inte finnas någon förundersökning att granska i efterhand. Att spekulera om trovärdigheten tycks meningslöst. Vi vet inte och kommer troligtvis inte heller att få veta.
Så det som framkommit hittills är att en hucklekärring fått några blåmärken i skallen. Det finns inga vittnen & inget signalement på gärningsmannen. Slutsatsen inom mediavänstern blir då att det hela är ett "hatbrott" & en massa vänsterkärringar börjar gå runt med huckle för att ge sitt stöd till hucklekulturen.

Bara i Sverige.

--------------------

Om jag går runt, som en god Pastafarian, med ett durkslag på skallen. Ringer polisen & uppvisar några bucklor på durkslaget & hävdar att jag blivit misshandlad pga. mitt medlemskap i "Church of the Flying Spaghetti Monster". Kommer vi då att få se Veronica Palm och Åsa Romson med durkslag på skallen för att stödja mig. Fan tro't.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2013-08-19 kl. 12:09.
Citera
2013-08-19, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så det som framkommit hittills är att en hucklekärring fått några blåmärken i skallen. Det finns inga vittnen & inget signalement på gärningsmannen. Slutsatsen inom mediavänstern blir då att det hela är ett "hatbrott" & en massa vänsterkärringar börjar gå runt med huckle för att ge sitt stöd till hucklekulturen.

Bara i Sverige.

--------------------

Om jag går runt, som en god Pastafarian, med ett durkslag på skallen. Ringer polisen & uppvisar några bucklor på durkslaget & hävdar att jag blivit misshandlad pga. mitt medlemskap i "Church of the Flying Spaghetti Monster". Kommer vi då att få se Veronica Palm och Åsa Romson med durklag på skallen för att stödja mig. Fan tro't.

Palm och Romson gör sig antagligen besvär i onödan. Som tillhörande det svenska majoritetssamhället ses de som en del av problemet, inte en del av lösningen. Antirasism är Godheten med versalt G, men de får inte längre vara med. Patetiskt att de själva fotfarande inte förstått den saken.

Eftersom det hela verkar väldigt välregisserat och en del genuina dårar är inblandade i soppan är det nästan omöjligt att inte bli misstänksam. Vem är offrets väninna "Samira" som blev intervjuad i radion? Var det samma person som gav SVT uppgifterna om grov hjärnskakning? Dock - sjuka saker händer. Att en ung gravid kvinna blivit utsatt för ett rasistiskt hatbrott är fullt möjligt.

/SD-trollet
Citera
2013-08-19, 12:17
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Veronica Palm (s) och Åsa Romson (mp) har redan tagit på sig slöjan. Det var iofs väntat och kan knappast räknas som en framryckning för slöjrörelsen.

Feministiskt initiativ gör detsamma:
http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...ppropet-895494

Hoppas att det fanns nån sorts kameraövervakning eller liknande i närheten då jag fullständigt saknar förtroende för dessa professionella aktivisters utsagor. Pic or it didn't happen.

Skälet till kampanjen enligt Nabila och Foujan:

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle17317276.ab

Citat:
– Slöjan som attribut är så otroligt provocerande. Den förknippas med något dåligt och främmande och får människor att ta sig rätten att kränka andra.
Reaktionerna har främst varit positiva.
– Vi får stort stöd från kvinnor framför allt. Men vi saknar röster från politiker. Varken Beatrice Ask eller Birgitta Ohlsson ville medverka i tv:s morgonsoffa med oss, trots att det var dem vi riktade oss till.
Nabila Abdul Fattah, debattör och en annan av dem som startade upproret, fyller i:
– Det vi vill göra är att normalisera hijaben.
Senast redigerad av glimmande 2013-08-19 kl. 12:31.
Citera
2013-08-19, 12:50
Medlem
Pandelumes avatar
Skulle vara intressant att höra Beatrice Ask och Birgitta Ohlsson motivera varför de inte vill sitta i TV-soffan och prata om detta.
Citera
2013-08-19, 13:17
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att höra Beatrice Ask och Birgitta Ohlsson motivera varför de inte vill sitta i TV-soffan och prata om detta.

Beatrice Ask, som justitieminister, vill säkert inte sitta och gulla med förortsterrorister som mycket väl kan sparka igång ett landsomfattande invandraruppror tre månader före valet. Det är ju även fullt möjligt att Säpo gjort en utredning av Husby-kravallerna som justitiedepartementet har tillgång till och som pekar ut de här människorna som anstiftare.

Jag tror också att en sådan som Veronica Palm kommer att förföljas av bilden med henne i slöja. Det kommer inte vara något som gynnar karriären.
Citera
2013-08-19, 13:21
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Feministiskt initiativ gör detsamma

Bekräftar feminismens underordning i PK-hierarkin.
Citera
2013-08-19, 13:27
Medlem
Citat:

I strategiska termer kan man säga att de människor som nu bedriver hijabuppror, inte är människor som röstar på allianspartier. Istället kan ett gullande med dem, leda till att allianspartierna förlorar röster - till SD. Så, Ask m fl vill nog hålla allt detta på armlängds avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in