2013-07-04, 19:23
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Vad tror ni om AB's rykande färska satsning "Politism"? Är det en stark spelpjäs som träder in på brädet?

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle17056880.ab
Den sajten är glömt inom tre månader.
Citera
2013-07-04, 19:23
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Vad tror ni om AB's rykande färska satsning "Politism"? Är det en stark spelpjäs som träder in på brädet?

Pretentiöst, von oben och tillrättalagt. Kommer knappast att väcka ett djupare intresse utanför Södermalm.

Det får mig att tänka på SAP:s "motdrag" mot F!. Det hette Feministas och var just pretentiöst, von oben och tillrättalagt. Bortglömt hos alla förutom de närmast sörjande på Södermalm.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Feministas
Citera
2013-07-04, 19:25
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid901.dbp.asp

Det verkar som om finansvärldens egen skvallertidning går mot en alltmer contrajihadiatisk hållning. Hedengren argumenterar för politisk islams oförenlighet med demokrati. Det följer dessutom på en tidigare krönika där gan tog strid för ataturks principer.

Det hela blir mer spännande när man betänker att moderaterna minskat kraftigt bland sina kärnväljare i bland annan Danderyd.

Själv tycker jag att tendensen märks tydligt i Stockholm konsultvärld. Det bubblar både här och där.

Glad sommar på er.

Jaså? Jag tycker alltid det är intressant att höra om folks erfarenheter inom yrkeslivet när det gäller denna fråga. Att det finns många som är missnöjda med invandringen och jobbar på ICA är kanske inte så konstigt, men i de mer kvalificerade yrkena är ju inte öppna SD-åsikter särskilt vanligt förekommande. Att det är många inom höglönejobb som ogillar illitterata invandrare kanske inte är så konstigt, men att ta steget och rösta på SD känns väldigt långt enligt min egna lilla erfarenhet. Om det börjar bli upprörda stämningar inom dessa led kommer det skada Moderaterna ordentligt tror jag.

Btw, fan vilken bra artikel. Länge sedan man läste något sådant i svensk press.

Citat:
Det märkliga är att en stor del av den svenska rapporteringen inte med ett ord nämner att islam är ett problem i sammanhanget trots att det ju är här grundproblemet sitter. Vänsterpressens rapportering har i vissa fall varit häpnadsväckande usel och kunskapsnivån är låg. Aftonbladets nyhetsuppläsare i nätsändningen den 3 juli var helt lamslagen och totalt okunnig. Hennes manlige ”expert” visste inte hur många invånare Egypten hade men drog till med att 17 miljoner människor ungefär motsvarade halva befolkningen! Inte ett vettigt ord sades.

Islam nämndes inte med ett ord. Problemet, förutom okunnigheten, är att vänstern tagit parti för islam mot den civiliserade världen. Och när denna ideologis rätta ansikte visar sig uppstår förvirring och osäkerhet ungefär som när Sovjetunionen föll samman och lämnade de bokstavstrogna kommunisterna med tunghäfta och oförställd förvåning.

Citat:

Förmodligen inte. Min gissning är att sidan kommer att läggas ned (alternativt sluta uppdateras) efter valet 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Pretentiöst, von oben och tillrättalagt. Kommer knappast att väcka ett djupare intresse utanför Södermalm.

Det får mig att tänka på SAP:s "motdrag" mot F!. Det hette Feministas och var just pretentiöst, von oben och tillrättalagt. Bortglömt hos alla förutom de närmast sörjande på Södermalm.

Bra liknelse.
Senast redigerad av LostGeneral 2013-07-04 kl. 19:35.
Citera
2013-07-04, 19:30
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Om "Politism":
Citat:
Vi är en mobiliserande opinionssajt som sätter nyhetsflödet i politisk kontext. Vi vill påverka och tror att läsarna också vill det.
Den sajten finns väl redan? Tror den kallas "Aftonbladet".
Citera
2013-07-04, 19:34
Medlem
Citat:

Jag misstänkte att det skulle ha något med SD att göra, och helt riktigt nämndes både parti och partiledare i första raden i texten. Syftet är antagligen att skapa en vänstervriden gräsrotsrörelse motsvarande den som finns bland konservativa och nationalister. Aftonbladet har kort sagt Avpixlatkomplex. Otroligt att vänstern tycks helt oförmögen att vidta sig något som helst i politisk mening som inte handlar om att motverka SD.

Ack, hur mycket gungar inte den Södermalmska verkligheten inför samhällsutvecklingens höga vågor ...
Citera
2013-07-04, 19:59
Medlem
LostGenerals avatar
En artikel som kanske kvalificerar sig som det mest absurda som publicerats på SVT. Av någon märklig anledning handlar artikeln officiellt om etnicitet, men när man läser den så förstår man att det är identitet som han är ute efter. Enligt författaren verkar etnicitet vara lika konstruerat som sociala normer.

Citat:
Jag förstår inte fascinationen över att tala om begreppet ”svenskhet”. I dagens samhälle handlar det inte alltid om att vara ”svensk” eller inte, och diskussionen behöver nyanseras. Därför vill jag vara etnicitetens hen, skriver Ihsan Kellecioglu.

Varför är det så att vi alla ska bli kallade svenskar eller inte i Sverige?

Ja, det kan man ju undra.

Citat:
För min del är det så att jag kommer känna mig som helt svensk när alla ses som svenskar oavsett hur pass ”integrerade” eller som Sverigedemokraterna skulle kalla det ”assimilerade” de är i samhället.

I min naiva värld är detta land egentligen alla världens medborgare och alla ska därmed få vara med och utveckla det nya Sverige som växer fram i vår alltmer mobila värld. Jag vill vara etnicitetens ”hen” och bestämma själv på vilket sätt jag ska definiera mig som svensk eller inte.

Ibland undrar man om dessa människor verkligen finns på riktigt. Det är intressant att notera hur mediadebatten har börjat röra sig från diskussionen om huruvida invandring är bra/lönsamt osv till att börja handla om vilka som är svenskar. Enligt Ihsan Kellecioglus logik så skulle i princip hela jorden vara befolkad utav svenskar.

Ingen vettig människa som läser detta kan snubbens resonemang på allvar.

http://debatt.svt.se/2013/07/04/jag-...icitetens-hen/
Citera
2013-07-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid901.dbp.asp

Det verkar som om finansvärldens egen skvallertidning går mot en alltmer contrajihadiatisk hållning. Hedengren argumenterar för politisk islams oförenlighet med demokrati. Det följer dessutom på en tidigare krönika där gan tog strid för ataturks principer.

Det hela blir mer spännande när man betänker att moderaterna minskat kraftigt bland sina kärnväljare i bland annan Danderyd.

Själv tycker jag att tendensen märks tydligt i Stockholm konsultvärld. Det bubblar både här och där.

Glad sommar på er.

Mycket bra artikel! Det är intressant att följa omvärldens reaktioner på "kuppen" i Egypten. Många tänker lägger pannan i djupa veck och Carl Bildt är "allvarligt oroad". Inte var han speciellt oroad innan när islamisterna fick makten, och när islamisterna i Turkiet tar för sig alltmer möts det av en talande tystnad av just Carl Bildt. Det är inte svårt att gissa var han har sina sympatier.

Hela situationen påminner lite om 1989 när muren föll i Berlin. Folk dansade på gatorna i Berlin och hade världens party medan experterna i Aktuellts studio, där stämningen var allvarlig, satt och såg besvärade ut.
Citera
2013-07-04, 20:45
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:

Nej, och låt oss för guds skull inte bidra med någon publicitet till den sedan. En debattartikel på den sidan är inte ett inlägg i något mediakrig, så börja inte länka till alla de svenskhatar artiklar, den ena vulgärare än den andra, som kommer dyka upp på den sidan.
Citera
2013-07-04, 22:20
Medlem
Roburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Kristendomen har alltid varit fritt villebråd för vårt åsiktsetablissemang.

Åsiktsetablissemanget angriper allt som kan förstärka ursprungsbefolkningens sociala kohesion och tradition.
Citera
2013-07-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Jaså? Jag tycker alltid det är intressant att höra om folks erfarenheter inom yrkeslivet när det gäller denna fråga. Att det finns många som är missnöjda med invandringen och jobbar på ICA är kanske inte så konstigt, men i de mer kvalificerade yrkena är ju inte öppna SD-åsikter särskilt vanligt förekommande. Att det är många inom höglönejobb som ogillar illitterata invandrare kanske inte är så konstigt, men att ta steget och rösta på SD känns väldigt långt enligt min egna lilla erfarenhet. Om det börjar bli upprörda stämningar inom dessa led kommer det skada Moderaterna ordentligt tror jag.

Min uppfattning efter nästan ett decenium inom byråvärlden är att någonting har hänt. Folk talar förvisso ytterst sällan om vilka de röstar på och jag har nog aldrig hört någon som bekänt sig till SD. Men; det raljeras ordentligt över Reinfelt. MP är ordentligt hatade och Reinfelt med dem. Det raljeras mer än någonsin och udden är numera tydligt konservativ - bara för tre fyra år sedan hörde man bara liberala argument. Jag har hört många beklaga sig över tiggeri, lycksökare och allsköns invandrad maffia. Många är förbittrade över försvarets förfall och jag vet på rak arm tre personer som dragit in donationerna till M.
Citera
2013-07-05, 02:05
Medlem
Igår sände TV4 nyheterna ett inslag om att Tobias Billström köpt aktier i Northland innan det räddades av statliga LKAB. Summorna är så små att det vore en bagatell även om han skulle ha handlat på insiderinformation. Förmodligen har han inte ens tjänat något utan snarare förlorat åtskilliga tusenlappar (då han ska ha köpt i början av året). Hade han haft insiderinformation hade han för övrigt fattat att aktien i början av året inte var köpvärd, precis som den idag är övervärderad med kanske 100 procent enligt de flesta experter.

Detta borde alltså vara en nyhet som alla andra nyhetsförmedlare ignorerat tills dess att TV4 hittar något riktigt smaskigt som gjorde att Billström omöjligen kunde sitta kvar, men något sådant finns inte för närvarande.

Trots detta så toppar nu DN med nyheten om Billströms obevisade insideraffär.

Det är så här eliten styr landet. De vill att alla ska veta att om du någon gång visat dina kort i invandringsfrågan, och om de misstänker att du i framtiden kan bli ett hot mot deras planer så kommer de att krossa dig oavsett. Det spelar ingen roll hur betydelselös du är. Det viktiga är att alla andra som kanske går i samma tankar får se vad som händer med en som vågar utmana.
Citera
2013-07-05, 02:11
Medlem
Finns det hittills ingen avhoppad mångkulturalist från exempelvis Aftonbladet eller Expressen som läckt information om deras metoder och arbetssätt?

Vore intressant att få inside-info om hur de tänker och arbetar. Säkerligen måste det väl finnas någon involverad som börjat tvivla på agendan och deras metoder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in