Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
I love it

Åsa Linderborg har gått och väntat på den här chansen. Vad det handlar är att knuffa miljöpartistiska väljare i riktning mot vänsterpartiet som hon själv varit aktiv inom, och som aldrig skulle göra nåt så förkastligt som att kompromissa med en borgare.
Folk som röstar SD skiter i såna som Linderborg så hennes kampanj mot SD var verkningslös, men kanske såna som röstar på Mp lyssnar mer uppmärksamt

Ärligt talat vet jag inte om det är M eller MP som förlorar mest på den här "uppgörelsen".
Jag skriver "uppgörelsen" inom citationstecken för varken M eller MP verkar ju veta vad den handlar om! På Agenda nyss stod det klart (intervju med Fridolin) att de haft "uppgörelsen" i två år men ännu inte suttit ner och diskuterat hur den skall definieras. Den förefaller vara helt imaginärt. M tror en sak och MP tror att den innebär något annat.
Som väljare undrar man ju då: På vilket sätt menar M + MP att "uppgörelsen" påverkar den faktiska politiken? Vilka myndighetsbeslut fattas med utgångspunkt i den "uppgörelsen".
Det enda som tydligt framgå är att
konturena av en uppgörelse ritats upp enkom för att "neutralisera SD". D.v.s. att jävlas med dem.
Det borde ju då innebära att M och MP inte ser några rationella sakskäl till en överenskommelse, utan har snackat ihop sig på pin kiv. Låter i mina öron som om asylsökande används som en bricka i det partipolitiska spelet.
Så, för att återgå till min ursprungliga fråga: i detta fallet är det en LOOSE-LOOSE deal.
Edit: stavfel.