2024-08-28, 01:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Att DÖDA.

Nej, det är själva språkmodellerna som tränats på bland annat forumposter. Man behöver en väldig mängd rådata för att träna en funktionell språkmodell och stora diskussionsforum har detta.
Jaha, och vad ska då språkmodeller ”DÖDA” enligt dig?
Citera
2024-08-28, 02:10
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Istället för att diskutera enskilda beslut tagna för 20 eller 50 år sedan, torde väl diskussionen röra sig mot den perversa samsynen över block- och nationsgränser kring mångkultur och massinvandring. Vad vi borde ringa in är den förhärdade synen på människan som tomt skal, tabula rasa. Hur "Allas lika värde" är avsaknaden av värde, mot de som står dig närmst i synnerhet. Synen på människan som helt och hållet ersättningsbar, och hur den etablerat sig framför alla andra perspektiv. Det handlar ju inte om överdriven omtanke mot migranterna, utan om bristen på den gentemot sina egna barn. Den aspekten kan man inte skylla bort på multinationella bolag, korrupta politiker eller krösus Wallenberg.

Det nuvarande tillståndet existerar pgr av att kapitalflödet anses som viktigast av allt. TOPP-PRIORITET är att säkra liberalismen så att kapitalet kan flöda genom uppluckirngen av "gammalt". Så nu har vi Onlyfans och datorspel istället för ungdomar gymnasticerande ute i naturen. Efter kriget så har det lagts enorma resurser på att få sådant att ge vanligt folk "the ick". Främst ifrån JEWSA med atomvapenhot och kulturell savvy och genomslag, varpå alla vi andra i de gamla länderna lallar efter.

Penningen styr allt, och den Amerikanske juden håller i penningpåsen.
Det är ett barnsligt och genant tillstånd.

I en VUXEN värld så hade inflytelserika eliter med en blick emot horizonten återinfört judehatandet och efter etablering av detta, infört upprensing och återställning av vit överhöghet. Nuvarande elit är HELT värdelös. Ungtupparna i gängen jagar AI och "life extension".

Västerländsk kultur så som den ser ut nu är som den där kända /pol/ webmen där en grisig jude reser sig ifrån ett samkväm och kräks-spottar en kvinna i ansiktet.
Citera
2024-08-28, 02:20
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
tabula rasa.

Allt annat är Hitler.

Glöm vetenskap eller sunt förnuft på denna punkten. Eliten vill ha det på detta viset. När de drar sig tillbaka bakom stängsel och drönare så kommer misären i den breda omgivningen vara en FEATURE. Då kan de blicka ut över de lägre och svagare och däreigenom känna sig speciella. Så ser framtiden ut. Gradvis förfall, medans de bemedlade skapar reservat. Det finns ingenting annat än gammalt hederligt våld som kan stoppa detta. P-dawg är en trailblazer i modern tid som visar hur det går till.

Du...

1. Brukar våld
2. Eliminerar de störande elementen
3. Formar tillvaron efter dina egna preferenser

Nu jagar tardsen GAI.
Theme choon:

https://youtu.be/pyGTrwEL-Zk?t=14

Gogglum CEO talk:

https://www.youtube.com/watch?v=EUeryhp8HSQ

En rolig grej som näms i klippet på Gogglumgubben är energibehovet för AI, vilket går stick i stäv med "klimatmålen" vilket naturligt vis är kärringaktig tomteskit som viftas framför bönnerna. Han snackar om att USA och Kanada måste samarbeta på AI-fronten eftersom Kanada har vattenkraft. Här om dagen postade Elon ett klipp där man kan se en hel flyghangar full av GPU's. Ganska maffigt.

Här.

https://x.com/elonmusk/status/1827981493924155796

Btw jag har nästan helt och hållet fasat ut Google till förmån för ChatGPT. Orka "gå in på en hemsida och söka svaret" när man kan fråga AI'n. Bish bash bosh så har du svaret.

"Vad är det för fel på min mod till detta datorspelet? Grafiken spazzar."
"Varför skäller hundar, men inte vargar?"
"Ta hit ett recept på fondue!"

Allt sköts enkelt av en LLM.

Kolla googlegubben.
Lyssna också på Tucker när han snackade med en annan AI kille som snackade om subkulturell backdrop hos de aktörer som leder fältet nu. Där har du transhumanister galore. Till och med en slags "kult" rörande sådant. Jag kan inte ta fram klippet nu för jag kan bara se "lite" twatter per dag, eftersom jag sade "häng dig" till nån jävla moderat. Intervjun är en av de senare, ganska färsk i flödet.
Senast redigerad av Droidlife 2024-08-28 kl. 02:47.
Citera
2024-08-28, 03:19
Medlem
Droidlifes avatar
Ta inte bort min electropost. Det är politiskt.
Potentiellt mer politiskt än de krämpor vi har diskuterat hitills.

Ett krig om mångkulturen inom media är förlegat.

Araber och niggers kan rada upp och slakta pursvenskar på öppen gata utan att "approved journalism" skulle få en "egen tanke" och gå emot tidsandan.

It's over.

We're back kommer med våld.
Senast redigerad av Droidlife 2024-08-28 kl. 04:10.
Citera
2024-08-28, 04:19
Medlem
Droidlifes avatar
Tänk er att verkligheten "slapp ut" till folk, med gyllene snittet och naturlära som backdrop, och RASLÄRA (lol) och liknande vilande på detta. Cementera verkligheten i folksinnet. Vi befinner oss trots allt i vattumannens tidsålder där det sägs vara slut på bullshittery.

Sedan låter du snuten spränga ut dörrarna i orten och bunta ihop nigs och eijraaabs, för hemskickning via snarast tillgängliga pråm. Det låter "outlandish" idag, men det var samma sak med tanken om att Trump skulle bli president.
Eliten är samma tards som oss bönner. De har inget monopol på normalitet. Normalitet etableras via våld och förtryck.

Om en elit ej uppträder på ett förväntat sätt (gamla normer, traditioner, hänsynstaganden) så måste den avsättas.
Greppas, rakas, piskas nerför avenyn.
Citera
2024-08-28, 04:39
Medlem
Droidlifes avatar
De som anser att "nutiden är för komplex för det där" har fel.
Du bara inför våld och krossar all "komplexitet" under din stövel. Under våldet. Du krossar kackerlackan på så vis. En stor del av vithatet som försigår nu kommer ifrån judehåll. De vill alltid prata, men när du "pratar" med dessa zigenare, så rinner "debatten" genom dina fingrar som vatten. Detta är känt sedan gammalt. Om du lyckas "handha vattnet och...liksom...Styra det" in till en punkt där de krossas logiskt, så kommer de dyka upp nästa dag och hävda att de aldrig har hört vad du har talat om.

De betér sig så eftersom de är zigenare och MUTANTER, ointresserade av "debatt". Om du debatterar med dem så är det föremål för kek. För dem finns inget "samtal". Bara krig. BRUNT BÖS OCH JUDIAR emot vita människor ifrån Europa.

Ett fint "samtal" sker INOM FAMILJEN, där ideer kan dryftas och testas. Det är bra att "alla får hänga med" vid middagsbordet, och kanske kan dottern via logik argumentera fram att familjen borde investera i en ponny. Det kostar lite, but OK, det är en rolig grej för alla. Lets fucking go.

Men judar och nigs och araber och asiater också, är inte en del av vår familj, so they have to go back...*Sad but necissary...*
Senast redigerad av Droidlife 2024-08-28 kl. 04:45.
Citera
2024-08-28, 05:07
Medlem
Droidlifes avatar
No1. som jag glömde är naturligtvis att quwinnor måste fråntas ALLT INFLYTANDE bortom familjen.

De kommer klaga i början (samtidigt som de coooms) men det där vansinnet måste rullas tillbaka.
Lösningen är att vrida popkulturen till att uppskatta och hylla och glorifiera moderskap på en mängd sätt. Och det är inte ens en "åtgärd". Det är en comfy dynamik som finns av naturen. Men man måste ha olika grepp för att dra JUDEGIFTET ur den vita kroppen.

Inom filmen tex, så kan du föra fram fler Hermoinie (Harry Potter) karaktärer som har en framträdande roll i storyn. Brudar gillar att identifiera sig själva som sådana, vid sidan av en heart throb stereotyp hjälte-kille. Samma med Princess Leia för oss 70-80 talister. En sassy brud som klagar och påpekar fel hela tiden, som en "Karen", men i slutet måste välja mellan att falla i famnen på vanilla luke, eller chocolate Han.

Allt i vår värld kan fixas och vridas rätt, om vi bara för bort de som hindrar denna sunda utveckling.
KROSSA zionismen i USA, och häng alla utpressare där av främst juderas. KROSSA DEM och återinför vit normalitet. Slut på krig. Slut på lidande för bönner. Svarta varsamt guidade in i Bel Air fållan. Alla på planeten skulle vinna på att den vita överhöghetens varma vinge föll över dem.
Senast redigerad av Droidlife 2024-08-28 kl. 05:17.
Citera
2024-08-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Åter är det svårt att förstå vad du menar. Språkmodeller för AI är väldigt avancerande och utvecklas ständigt. Problem uppstår givetvis när dessa modeller lär sig det skitprat som den politiska korrektheten baseras på (osakligheter, argumentationsfel, personangrepp och så vidare). Klart att det kommer att spåra ur.

Som jag tolkar oyto så handlade inlägget om att AI skulle spåra ut i språkligt nonsens när det lärs upp av annat AI istället för människor. Ungefär som i viskningsleken när den förste personen säger bil och den siste apa. Att i brist på mänsklig korrigering så börjar AI referera till "hund" som "palsternacka" och till slut får vi meningar som ingen annan än AI kan tolka och förstå, typ "Palsternacka grön eller stor gick". Jag är inte insatt i AI-språkinlärning så jag vet inte om det är en reell risk, jag bara svarade på det hypotetiska scenariot som lades fram, och påståendet om att det skulle ha med objektiv sanning att göra.
Citera
2024-08-28, 15:03
Medlem
Citat:
Som jag tolkar oyto så handlade inlägget om att AI skulle spåra ut i språkligt nonsens när det lärs upp av annat AI istället för människor. Ungefär som i viskningsleken när den förste personen säger bil och den siste apa. Att i brist på mänsklig korrigering så börjar AI referera till "hund" som "palsternacka" och till slut får vi meningar som ingen annan än AI kan tolka och förstå, typ "Palsternacka grön eller stor gick". Jag är inte insatt i AI-språkinlärning så jag vet inte om det är en reell risk, jag bara svarade på det hypotetiska scenariot som lades fram, och påståendet om att det skulle ha med objektiv sanning att göra.
Jag tror poängen snarare var att när nyheter i media upphör att avspegla en upplevd verklighet utan snarare en ideologisk verklighet så hamnar vi i en situation där en turk som begår brott i Turkiet där han bott största delen av sitt liv är en svensk man från Stockholm som nyligen bosatt sig i Turkiet, eller där män blir gravida, eller där svarta män som bränner ner hela städer protesterar ”mestadels fredligt” men där vita män och kvinnor som krossar några fönsterrutor försöker ”begå statskupp”.

Om detta är vad oyto menar så håller jag med. Jag har folk i min familj och släkt (kanske majoriteten) som i accellererande takt börjar uttala allt mer bisarra obegripligheter som påminner lite grand om en AI som tränas på träningsdata genererat av en annan AI. Kontakten med den verifierbara verkligheten har i båda fallen brustit för många uppdateringar sedan.
Citera
2024-08-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag tror poängen snarare var att när nyheter i media upphör att avspegla en upplevd verklighet utan snarare en ideologisk verklighet så hamnar vi i en situation där en turk som begår brott i Turkiet där han bott största delen av sitt liv är en svensk man från Stockholm som nyligen bosatt sig i Turkiet, eller där män blir gravida, eller där svarta män som bränner ner hela städer protesterar ”mestadels fredligt” men där vita män och kvinnor som krossar några fönsterrutor försöker ”begå statskupp”.

Om detta är vad oyto menar så håller jag med. Jag har folk i min familj och släkt (kanske majoriteten) som i accellererande takt börjar uttala allt mer bisarra obegripligheter som påminner lite grand om en AI som tränas på träningsdata genererat av en annan AI. Kontakten med den verifierbara verkligheten har i båda fallen brustit för många uppdateringar sedan.

I samband med en manifestation för människor som uppehåller sig illegalt i Sverige, så dök konstnären Dan Park upp med ett storpack toapapper att dela ut till alla "papperslösa". Detta var såklart en medveten ordlek för att anspela på eufemismer. Givetvis är det inte papper brottslingarna ifråga saknar, utan tillståndet som finns dokumenterat på dem.

Är det däri vi finner problemet; att AI (och kanske även många människor) inte förstår det underförstådda? Att AI som tolkar information bokstavligt, som en följd av avsaknad av kvalitativ kontakt med omvärlden och reflektionsförmåga, bara för vidare informationen och dess bokstavliga implikationer? Ungefär som en grav autist som får veta att "här ligger en hund begraven" tittar runt efter färsk jord för att förstå hur någon kan tro det. Så när AI i en artikel ska förklara varför polisen eftersöker den förrymde brottslingen så blir det något i stil med:

"Polisen genomförde under tisdagsmorgonen en husrannsakan mot en lägenhet i en förort till Stockholm efter att delgivits information om att en person som saknar papper huserar på platsen."

Vilket låter antingen som grovt tjänstefel eller en beskrivning inifrån ett kafkaartat totalitär samhälle, och säger väldigt lite om den egentliga händelsen. För att inte tala om hur den stackars AI som är helt ovetandes om teatern kring ordvalen, riskerar att spinna tråden vidare utifrån att det rör sig om avsaknaden av pressad pappersmassa.
Citera
2024-08-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Ja! Vad händer i en kultur när en allt större andel av dess åsiktsmängd saknar förankring i verkligheten? När nonsens följs av "metanonsens" och ingen gallrande urvalsprocess tillåts som ens försöker konvergera mot något objektivt sant. När icke-sann rappakalja tränger undan kritisk urskillning och lögnen istället anrikas för varje generation.

Med den skillnaden att lögnen kräver intention över tid, som en medveten algoritm som driver datamängdsselektionen i fel riktning. Medan den spontana, organiska degenerationen till rappakalja helt enkelt beror på att kvarlämnad konsensus är självreferentiell.

Citat:

Poängen är att AI inte tolkar något utan kalkylerar sannolikheter utifrån t ex hela Flashbacks posthistorik. Detta kan fungera förvånansvärt väl med rätt regler för urval och feedback för om ett svar VERKAR korrekt eller inte. Men det handlar fortfarande bara om statistisk sannolikhet att "din" ska följas av "jävla" som ska följas av "mupp" i en Flashback-post, men inte i en låttext till Melodifestivalen där "din" statistiskt ska följas av "ljuva" som ska följas av "neondildo". AI:n är dock varken arg, intelligent eller romantisk, den bara gissar hur ord passar ihop i arga, intelligenta och romantiska svar, baserat på väldigt, väldigt många exempel. Det hjälper alltså inte att Flashback inte är politiskt korrekt.

Problemet blir när AI:ns gissningar med tiden börjar baseras på andra gissningar som baseras på andra gissningar, utan en korrekt mekanism för utgallrandet av felaktiga gissningar. Och återigen måste då "felaktiga" betyda något i stil med "osanna" i objektiv mening, allra minst "som uppfattas som osanna av människor". Och då är det frågan om det finns någon skillnad mellan dessa AI-bottar och köttbottar som saknar urskillningsförmåga och bara försöker navigera konsensus för att ha "rätt" åsikt, alltså en åsikt som VERKAR korrekt.

Ett exempel på denna degenerering kan vara hur ingen rationell statsman för någon generation sedan kunde se ett konventionellt markkrig syftande till seger mot kärnvapenmakten Ryssland som förnuftigt, medan det idag i maktställning bara verkar finnas köttbottar som delar denna nya konsensus. En konsensus som objektivt, spelteoretiskt verkar helt vansinnig. Ur ett europeiskt, mänskligt perspektiv, alltså.
Citera
2024-08-28, 21:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Med den skillnaden att lögnen kräver intention över tid, som en medveten algoritm som driver datamängdsselektionen i fel riktning. Medan den spontana, organiska degenerationen till rappakalja helt enkelt beror på att kvarlämnad konsensus är självreferentiell.

Här tänker jag tvärtom på Allan Edwalls konstaterande att "Sanningen av ångrad lögn består". Alltså att sanning kräver en aktiv, intentionell, förändring bort från det som är. Lögnen behöver ingen handpåläggning, den pågår per automatik. Men det beror väl på om man anser att maskiner kan ha intention alls.

Citat:
Problemet blir när AI:ns gissningar med tiden börjar baseras på andra gissningar som baseras på andra gissningar, utan en korrekt mekanism för utgallrandet av felaktiga gissningar. Och återigen måste då "felaktiga" betyda något i stil med "osanna" i objektiv mening, allra minst "som uppfattas som osanna av människor". Och då är det frågan om det finns någon skillnad mellan dessa AI-bottar och köttbottar som saknar urskillningsförmåga och bara försöker navigera konsensus för att ha "rätt" åsikt, alltså en åsikt som VERKAR korrekt.

Detta med ai:s förhållande till vad Gödels teorem säger om utsagor som refererar till sig själv verkar det vara en del skrivet om trots allt. Och vad som kan göras åt det

https://medium.com/@mattfleetwood/g%...i-17755a4bf5eb

Gissningen blir väl ändå att det i många fall leder till att 1=2, upp=ner, svart=vitt och påven=Fan. Plus rappakalja som "allas lika värde"=42 som är "not even wrong". Men har inte studerat saken närmare.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-08-28 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in