En helt surrealistisk invandringsdebatt har blossat upp om vem som bär skulden för den svenska invandringspolitiken. Istället för att erkänna att massinvandringen har drivits på från alla håll och kanter försöker nu tidigare invandringsfantaster att skylla ifrån sig.
Vilket samhällsklimat? Det har alltid funnits en majoritet för minskad invandring i Sverige. De som tidigare förespråkade minskad invandring målades ut som fascister i förklädnad av politiker och journalister. S under den hjärndöda Stefan Löfven och hans indolenta minister Morgan var alltid snabba med att attackera minsta lilla tendens till invandringskritik.
Om det är några som borde kräva en ursäkt är det det svenska folket som blivit lurade och hotade till att acceptera mångkultur och massinvandring från en samling samvetslösa och korrupta politiker.
Jag tycker det är helt fantastiskt, även om jag faktiskt trodde det skulle bli så här redan för 10 år sedan och definitivt 2015.
Säg att invandringskritikerna hade rätt hela tiden på varje punkt utan att säga att invandringskritikerna hade rätt hela tiden på varje punkt: ”Vi socialdemokrater kräver en ursäkt av moderaterna för Reinfeldts invandringspolitik.”
Vet förresten du eller någon annan, hur man söker för att etablera, hur pass vanligt förekommande i Google-sökningar, som ett ord har varit år från år?
Det jag menar är just att orden är instrument som någon använder sig av. De "händer" inte av sig själva, utan avser att göra något. Om svenskhat inte används på ledarsidorna, är det för att hat mot svenskar inte är något som människor med tillgång till ledarsidor, bryr sig om. Inte att ordet inte är tillräckligt "bra", för det är det ju.
En helt surrealistisk invandringsdebatt har blossat upp om vem som bär skulden för den svenska invandringspolitiken. Istället för att erkänna att massinvandringen har drivits på från alla håll och kanter försöker nu tidigare invandringsfantaster att skylla ifrån sig.
Vilket samhällsklimat? Det har alltid funnits en majoritet för minskad invandring i Sverige. De som tidigare förespråkade minskad invandring målades ut som fascister i förklädnad av politiker och journalister. S under den hjärndöda Stefan Löfven och hans indolenta minister Morgan var alltid snabba med att attackera minsta lilla tendens till invandringskritik.
Om det är några som borde kräva en ursäkt är det det svenska folket som blivit lurade och hotade till att acceptera mångkultur och massinvandring från en samling samvetslösa och korrupta politiker.
Det släpptes in enorma mängder migranter från Afghanistan, Syrien och Irak framförallt under 2015. Då styrde en socialdemokratisk regering som tillträtt 3 oktober 2014. Den regeringen hade också ansvar för Migrationsverkets policy. Det blev en katastrof för landet.
Jag tycker det är helt fantastiskt, även om jag faktiskt trodde det skulle bli så här redan för 10 år sedan och definitivt 2015.
Säg att invandringskritikerna hade rätt hela tiden på varje punkt utan att säga att invandringskritikerna hade rätt hela tiden på varje punkt: ”Vi socialdemokrater kräver en ursäkt av moderaterna för Reinfeldts invandringspolitik.”
När varje kontroversiell/originell sak man tyckte har blivit trivialt allmängods, har man vunnit.
Det jag menar är just att orden är instrument som någon använder sig av. De "händer" inte av sig själva, utan avser att göra något. Om svenskhat inte används på ledarsidorna, är det för att hat mot svenskar inte är något som människor med tillgång till ledarsidor, bryr sig om. Inte att ordet inte är tillräckligt "bra", för det är det ju.
Du är säkert medveten om att enl politiskt korrekta debattörer, så är "svensk" vem-som-helst, t.ex. en nigeriansk turist, som åker tunnelbana i Stockholm. Somaliska våldtäktsmän (utan svenskt medborgarskap) är enl. media svenskar, om de våldtar i ett "svenskt kontext" (=på båten Amorella).
Citat:
Folk kan i svenska språket betyda människor i allmänhet – som folk är mest, vanligt folk – och så kan det syfta på ett kollektiv – det svenska folket. Vad det sistnämnda egentligen betyder har, likt en glödande sten, legat under ytan i den svenska invandringsdebatten de senaste decennierna.
Det är ingen överdrift att säga att det under en period närmast var tabu att tala om ett ”svenskt folk”. För bara tio år sedan var det en vanlig hållning bland ledande svenska politiker att ”svensk” var en rent juridisk term. Svensk var den som hade svenskt medborgarskap. Att tala om svenska folket i någon annan betydelse var direkt suspekt, liksom begrepp som ”den svenska nationen” eller ”svensk kultur”. Språktest på nya medborgare sågs exempelvis som något främlingsfientligt.
När varje kontroversiell/originell sak man tyckte har blivit trivialt allmängods, har man vunnit.
Ja exakt. Jag har kallat mig dissident i 15 år men nu vet jag inte längre vad det betyder. Ok, jag är motståndare till NATO men det är väl nästan halva befolkningen så det känns inte särskilt edgy.
Ja exakt. Jag har kallat mig dissident i 15 år men nu vet jag inte längre vad det betyder. Ok, jag är motståndare till NATO men det är väl nästan halva befolkningen så det känns inte särskilt edgy.
Det kan möjligen vara lättare att känna sig mindre som dissident idag om man lyssnar till orden från människor med makt, men tittar man på handlingarna är det en annan sak. Vinner gör man när orden man tror på blir till verkliga handlingar, och dit är det nog mycket längre än vad många optimister tror. Ljuga och bedra är inte direkt någonting de här människorna har haft svårt för innan, när de kanske inte behövt det lika mycket. Nu, när det är deras enda chans att få fortsatt förtroende, ska man nog inte hoppas på mindre av den varan.
Kan du hänvisa till något tidigare exempel i tråden där du uttryck upprördhet över pissrån och våldtäkter av svenska ungdomar, alltså etniskt hat mot svenskar? Det känns nykommet, liksom kritiken av regime change wars i Mellanöstern. Välkommet, i alla händelser - detta är obigatoriska åsikter för varje lojal svensk. Det har varit illojalt att i alla år ha accepterat att antisemitismen fått och fortfarande får ta så orimligt mycket utrymme i förhållande till etniskt hat mot svenskar. Ja, det har varit illojalt att inte påtala detta missförhållande och bristen på ömsesidig omsorg från de judiska influencers vilkas etniska partsinlagor man själv lyfter. Om dessa inte bryr sig om etniskt hat mot svenskar, ska du inte bry dig om antisemitism. Om de inte bejakar svenskt särintresse, ska du inte acceptera deras som legitimt.
Till saken hör också att samme Netanhayu som just nu försöker fördriva palestinier också ljög om massförstörelsevapen i Irak, tillsammans med samma sionistiska maktlobby som uppenbarligen har ett enormt inflytande över amerikansk och europeisk geopolitik. Hur kan du vilja liera dig med de krafter som i decennier legat bakom migrationsvågorna från Mellanöstern (och Afrika, genom Libyen) till Europa?
Vidare frågor är om du är anti-sionist i meningen att du är mot ett störtande av "mullorna i Teheran", med de lätt förtutsägbara följderna i form av nya inbördeskrig?
Mer pikant, kanske: tycker du själv att Aron Flam kan dra åt helvete med sitt kollektiva skuldbeläggande av Folkhemssverige?
Och kom nu inte dragande med annat än att det var det tvärpolitiska, läskigt telepatiska svenska kollektivet i samlingsregeringen han talar om. Han satte ett hakkors på sinnebilden för Sverige, inte S. Han har talat om en sjuk svensk folksjäl på grund av en arvsskuld som han uttryckligen säger har ökat med tiden, trots att sossarna krympt.
Så sent som 16 november hade jag skrivit ilsket om pissrånade svenska barn i den här tråden ser jag vid en snabb koll på min trådhistorik och jag har skrivit om det många ggr tidigare både här och på andra platser.
Du är säkert medveten om att enl politiskt korrekta debattörer, så är "svensk" vem-som-helst, t.ex. en nigeriansk turist, som åker tunnelbana i Stockholm. Somaliska våldtäktsmän (utan svenskt medborgarskap) är enl. media svenskar, om de våldtar i ett "svenskt kontext" (=på båten Amorella).
Det är därför jag som regel talar om "etniskt hat mot svenskar". Vad det gör är att definitionen av vad en etnisk svensk nu än är, läggs på hataren och inte mig. Vidare går det lätt att i nästa led tala om "etniskt hat mot judar" på samma nivå. Det blir jämförbara storheter, jämför "antisemitism-svenskhat", där det ju finns en inarbetad begreppshierarki.
Sedan hör det ju till saken att "komplikationer" också är något instrumentellt. Det går t ex alldeles utmärkt att undra vad som menas med "antisemitska" palestinier - dessa har ju om något betydligt större anspråk på att vara semiter än europeiskättade judar.
Ett sådant ifrågasättande uppfattas som fientligt av judar, på samma sätt som en svensk ska reagera på fientligheten i ifrågasättande av vad en svensk egentligen är.
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Så sent som 16 november hade jag skrivit ilsket om pissrånade svenska barn i den här tråden ser jag vid en snabb koll på min trådhistorik och jag har skrivit om det många ggr tidigare både här och på andra platser.
Bra, fortsätt med det. Men du kan knappast anklaga mig för att inte ha visat var min primära lojalitet ligger genom åren. Upprinnelsen var ju att du och Lucky spekulerade att tråden sedan tio år varit infiltrerad av försåtligt larpande icke-germaner. (Vilket den ju antagligen också har varit, men inte av antisionister, om man säger så.)
Sedan hoppas jag som sagt att du på "andra platser" avkräver utgruppsrepresentanter ömsesidig lojalitet mot ingruppen. Villkorslös lojalitet mot t ex judiska ungdomar är ett svek mot svenska ungdomar.
Ansvarsflykt är Socialdemokraternas paradgren. Partiets ansvarsflykt blir möjlig, då media villigt torgför Socialdemokraternas hårdvinklade och ofta(st) även rent lögnaktiga narrativ - utan att granska det.
Socialdemokraterna är i särklass mest ansvarigt för att ha avskaffat och förstört det Sverige, som vi kände, eftersom de (1975) sjösatte en massiv indoktrinering (för invandring och mångkultur) i skolan och i media. Därmed förbjöds i praktiken några invändningar mot mångkulturen och massinvandringen - såväl från andra partier som från gemene man. Kort sagt: Socialdemokraterna riktade ett dråpslag mot den demokratiska processen.
Idag skyller Socialdemokraterna sin ansvarslösa politik på "samhällsklimatet" under partiets två senaste mandatperioder. Men det var *Socialdemokraterna* som helt medvetet skapade samhällsklimatet, där folk fick sparken (!), utsattes för mediala, skoningslösa drev och social ostracism om de yppade några som helst tvivel eller försiktigt ifrågasättande av massinvandringen och mångkulturen.
Den obehaglige och skrupelfrie Reinfeldt anpassade sig till det samhällsklimat, som Socialdemokraterna medvetet hade skapat.
När Socialdemokraterna genomdrev att Sverige skulle bli mångkulturellt, så sjösatte den socialdemokratiska regeringen samtidigt en MASSIV indoktrinering av befolkningen genom svensk press, etermedia och skolväsendet.
Ur proposition 1975:26:
Citat:
Utredningen har vidare föreslagit att informationsinsatserna ökas för att påverka den allmänna opinionen i en för invandrarna gynnsam riktning samt for att skapa ökad förståelse mellan människor med olika språk, värderingar, traditioner, seder och beteendemönster.
Sådana insatser måste läggas upp på mycket lång sikt för att få önskad effekt. Framför allt bör en långsiktig satsning ske på skolväsendet.
Även inom massmedia och organisationslivet bör ökade insatser av detta slag göras, SIV [Statens Invandrarverk] bör samordna informationsverksamheten och tillföras ekonomiska och personella resurser för uppgiften. (min fetstil)
Den socialdemokratiska regeringen ombesörjde alltså, att det blev *illegitimt* och strängt förbjudet att beröra några som helst negativa konsekvenser av invandringen och invandringspolitiken. På så sätt riktade socialdemokraterna medvetet ett dråpslag mot den demokratiska processen! Horribelt!
Det var alltså Socialdemokraterna, som tog initiativ till den s.k. mångkulturen genom Invandrarutredningen (1968) och den proposition 1975:26, som Invandrarutredningen resulterade i.
Det stämmer förvisso, att regeringen Carlsson (S) fick kalla fötter 1989 pga inflödet av turkbulgarer, varför man tog Luciabeslutet. Luciabeslutet upphävdes av regeringen Bildt (1991) pga ultimatum från den skrupelfrie, kallhamrade och samvetslöse Bengt Westerberg (L).
Det var en chock för Socialdemokraterna, när partiet förlorade makten för andra gången (1991), Minns att Marita Ulvskog har beskrivit maktskiftet 1976 som "en statskupp".
Socialdemokraterna uppfattar nämligen sig själva som "ett maktsystem, mer än ett parti" berättar ärkesossen Widar Andersson mycket belåtet (!) i en intervju.
Den socialdemokratiska ledningen beslöt därför under sin tid i opposition (1991-1994) - i syfte att öka möjligheten för dem att återta och behålla makten - att Socialdemokraterna skulle göra en överenskommelse med muslimska företrädare (Sveriges muslimska råd). Överenskommelsen träffades 1994, när Ingvar Carlsson var partiledare och sedermera åter statsminister.
Citat:
Efter valet fick Broderskapsrörelsen, de kristna socialdemokraterna, ”ansvaret för att utveckla samarbetet”, enligt den tiosidiga rapport som Broderskap avgav på sin kongress 1999.
För valet 1998 bedömdes projektet som ”mycket framgångsrikt och inte minst genom SMR:s aktiva bidrag har muslimernas valdeltagande sannolikt varit högt och många har röstat på socialdemokraterna”. Man såg ”utrymme för mer långtgående samverkansprojekt mellan socialdemokraterna och Sveriges Muslimska råd och dess politiska gren”.
Konkreta mål sattes. ”2002 ska bland socialdemokratiska förtroendevalda finnas muslimer på 15 kommunala fullmäktigelistor, 5 landstingslistor och på riksdagslistorna i minst 5 län. SAP skall ha 2 000 muslimska medlemmar och 300 skall ha fått en politisk grundutbildning.”
Vidare beslöt troligen Socialdemokraterna under tiden i opposition 1991-1994, att framgent skulle partiet uppmuntra (eller i varje fall inte bromsa) massinvandring av föga anställningsbara migranter, vilka skulle bli välfärdsstatens klienter och därmed Socialdemokraternas naturliga väljare.
Den socialdemokratiska regeringen avskaffade (!) den politiska kontrollen över invandringens omfattning 2005 (regeringen Persson). Beslutet om hur stor invandringen skulle bli överflyttades från politiker till tjänstemän på Migrationsverket och domare i de Migrationsdomstolar, som skapades. Påföljande år (2006) tredubblades (!) antalet migranter till Sverige, som fick uppehållstillstånd som "flyktingar eller motsvarande".
I oppositionsställning till regeringen Reinfeldt I och II, så var vidare Socialdemokraternas linje, att Alliansens invandringspolitik var alldeles för hård och omänsklig. Så när Moderaterna 2010 ville införa ett oerhört tamt försörjningskrav för anhöriginvandring, så röstade Socialdemokraterna nej till propositionen, då Socialdemokraterna ansåg, att reglerna var alltför restriktiva.
Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven gick 2013 därtill till attack mot Tobias Billström för att den dåvarande migrationsministern ville prata om mängden invandrare. Och någon månad senare röstade Socialdemokraterna JA till Alliansens överenskommelse med Miljöpartiet om att ge gratis vård till s.k. "papperslösa", dvs personer som väljer att uppehålla sig illegalt i Sverige.
I valrörelsen 2014 gick Löfven till angrepp på Reinfeldt och anklagade denne för att ställa ”flyktingar, som flyr för sina liv, mot svensk välfärd”.
På torsdagen bjöd Socialdemokraterna in journalister till högkvarteret på Sveavägen 68, för att presentera ett bildspel med rubriken ”Kalla fakta om migrationen”.
Ett antal grafer har tagits fram för att bevisa hur tidigare S-regeringar fört en stram migrationspolitik, medan såväl regeringen Bildt som regeringen Reinfeldt liberaliserat regelverken.
Fast att få rätt känns väldigt fel. Till den tidigare bitterheten över att inte ha blivit lyssnad på utan tvärtom tystad och avhumaniserad, kommer sorgen över det som inte längre kan göras ogjort. Och den dåliga smaken i mun över att samma personer som flöt ovanpå under det gamla paradigmet också haft timingen att göra det under det nya.
För Magdalena Andersson var allt från början bara ordmagi och triangulering. "These are my principles. If you don't like them I have others".
Och det spelades bättre boll på Lars-Åke Lagrells tid.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-01-04 kl. 18:50.
Det kan möjligen vara lättare att känna sig mindre som dissident idag om man lyssnar till orden från människor med makt, men tittar man på handlingarna är det en annan sak. Vinner gör man när orden man tror på blir till verkliga handlingar, och dit är det nog mycket längre än vad många optimister tror. Ljuga och bedra är inte direkt någonting de här människorna har haft svårt för innan, när de kanske inte behövt det lika mycket. Nu, när det är deras enda chans att få fortsatt förtroende, ska man nog inte hoppas på mindre av den varan.
Det där är sant men jag är inte orolig för den saken (om inte Israel lyckas dra in USA i krig med Iran med terrorbombningen i Iran häromdagen). Jag är beredd att slå vad om att invandringen bara är en rännil när vi börjar närma oss valdagen 2026, och då tror jag även att utvisningarna kommer att ha nått en acceptabel nivå. Nästa mandatperiod kommer återvandringen börja nå höga nivåer.
Även om detta kommer att kosta pengar så får vi inte glömma att Sverige är ett av de Västländer med bäst statsfinanser så vi har en krigskassa som andra länder saknar. Just detta är kanske det enda vi ska känna tacksamhet gentemot sjuklövern för, och det är samtliga partier som förtjänar beröm.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!