2021-10-02, 13:33
Medlem
Vryzass avatar
Det skrevs 1000 negativa artiklar om Trump varje dygn. I SVENSK media. Man var tvungen att scrolla en halv hemsida innan man fick en svensk nyhet. Fruktansvärd tid.

Kommer ihåg när Trump ville att alla skulle vaccinera sig... "I ain't taking no damn Trump vaccine"
Hur låter det nu efter att den djupa staten återställt ordningen i Imperiets kärnland?

Kommer ihåg när Trump var "rasistisk" och sa att Covid kommer från ett kinesiskt labb. Hujeda mig, det fick fart på media.
Hur låter det nu efter att den djupa staten återställt ordningen i Imperiets kärnland? Nog kom det allt från ett kinesiskt labb.

Trump var ett hack i skivan som oskadliggjordes tämligen fort. Precis som valet. Han fick heller inget gjort.

Nya order är att Kina är fiende nummer ett och fokus läggs mot Asien. Maskineriet hos satellitstaterna går igång, dvs bland annat media. Därför är bilden av Kina alltmer negativ i Sverige.
Citera
2021-10-02, 13:46
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Skriv Bonniers och Schipstedt så blir det mer precist.

Bonniers/Schibstedt ÄR ju svensk media, så vet inte hur det blir mer precist

Och de kvarvarande få procenten av företagsmedia följer ju vad jättarna för ut.
Citera
2021-10-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Nu sitter du och drar upp din egna verklighet och skriver själv in vad andra skriver.

Var pratade jag Trump?
Var sa jag vid vilken tidpunkt Imperiet offentligt gick ut med Kina som fiende nummer ett? Du lade själv till 2015, skrev jag 2015?

Sluta dra ner tråden med dina skitinlägg eller peka på var jag skrev ovan som du själv lade till i mitt inlägg.

Förövrigt skrev du två meningar i ditt tidigare inlägg och lyckades (likt en idiot) motsäga dig själv på enbart så få ord.

Inget av detta är sant. Dravlet om "imperiet" som förekommer i den här tråden började inte år. Det har pågått längre än så.

Det finns ingen motsägelse i något jag sagt. Att attityderna mot Kina i Sverige blivit mer negativa är ett faktum. Det har gått så långt, hoppas jag, att om någon simpar för Kina tänker gemene svensk antingen 1) sjuk i huvudet eller 2) kommunist.

Citat:
Det skrevs 1000 negativa artiklar om Trump varje dygn. I SVENSK media. Man var tvungen att scrolla en halv hemsida innan man fick en svensk nyhet. Fruktansvärd tid.

Kommer ihåg när Trump ville att alla skulle vaccinera sig... "I ain't taking no damn Trump vaccine"
Hur låter det nu efter att den djupa staten återställt ordningen i Imperiets kärnland?

Kommer ihåg när Trump var "rasistisk" och sa att Covid kommer från ett kinesiskt labb. Hujeda mig, det fick fart på media.
Hur låter det nu efter att den djupa staten återställt ordningen i Imperiets kärnland? Nog kom det allt från ett kinesiskt labb.

Trump var ett hack i skivan som oskadliggjordes tämligen fort. Precis som valet. Han fick heller inget gjort.

Nya order är att Kina är fiende nummer ett och fokus läggs mot Asien. Maskineriet hos satellitstaterna går igång, dvs bland annat media. Därför är bilden av Kina alltmer negativ i Sverige.

Finns det någon poäng med det du säger om Trump? Retorisk fråga.

"Han gick heller inget gjort" - lögn.

Dessa "order" återigen dragna ur röven. Allt är lögn. Allt hittas på. Bilden och uppfattningen om Kina Kina är alltmer negativ i Sverige. För vem kan ha något positivt att säga om det landet i nuläget? Vi pratar om det Kina som stöttar BLM.
Citera
2021-10-02, 13:51
Medlem
Citat:
Bonniers/Schibstedt ÄR ju svensk media, så vet inte hur det blir mer precist

Och de kvarvarande få procenten av företagsmedia följer ju vad jättarna för ut.

Lögn igen. SVT och SR är ganska stora i Sverige och de "följer" inte vad DN/SvD/Expressen/Aftonbladet gör. Ännu en lögn.
Citera
2021-10-02, 13:56
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Inget av detta är sant. Dravlet om "imperiet" som förekommer i den här tråden började inte år. Det har pågått längre än så.

Det finns ingen motsägelse i något jag sagt. Att attityderna mot Kina i Sverige blivit mer negativa är ett faktum. Det har gått så långt, hoppas jag, att om någon simpar för Kina tänker gemene svensk antingen 1) sjuk i huvudet eller 2) kommunist.

Finns det någon poäng med det du säger om Trump? Retorisk fråga.

"Han gick heller inget gjort" - lögn.

Dessa "order" återigen dragna ur röven. Allt är lögn. Allt hittas på. Bilden och uppfattningen om Kina Kina är alltmer negativ i Sverige. För fan kan ha något positivt att säga om det landet i nuläget?

Vaccinering under Trump = Dåligt
Vaccinering under Biden = Ett måste

Kina skyldigt till Covid under Trump = Rasistiskt
Kina skyldigt till Covid under Biden = Sant

Han fick inget gjort - Till stor del sant. Förvisso var det enda han fick gjort var det som hans svärson fixade, dvs Israel relaterat. I övrigt, nej och definitivt inget som han gick till val på och lovade amerikanska arbetare. Men nog om Trump, är trött på att höra om honom (det var du som drog upp hans namn)
Bilden och uppfattningen om Kina Kina är alltmer negativ i Sverige. För fan kan ha något positivt att säga om det landet i nuläget?
Därför att USA under året nu gått ut med att Kina är en fiende. Därför kommer nu allt fler negativa artiklar samt uppmaningar om att sluta upp bakom USA. Det kom inte tidigare, för Kina var inte offentligt en fiende till USA innan USA på senare tid gått ut med just det. Det är detta enkla faktum vi andra bara ser som en realitet men som du trots din expertis inte förstår.

Vi andra har faktiskt inte tid att agera elevassistent åt dig. Det är tröttsamt.
Citera
2021-10-02, 13:59
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Lögn igen. SVT och SR är ganska stora i Sverige och de "följer" inte vad DN/SvD/Expressen/Aftonbladet gör. Ännu en lögn.

Du kan skrika ut i tomheten bäst du vill, ingen lyssnar på dig.
Citera
2021-10-02, 14:02
Medlem
Citat:
Han fick inget gjort - Till stor del sant. Förvisso var det enda han fick gjort var det som hans svärson fixade, dvs Israel relaterat. I övrigt, nej och definitivt inget som han gick till val på och lovade amerikanska arbetare. Men nog om Trump, är trött på att höra om honom (det var du som drog upp hans namn)
Bilden och uppfattningen om Kina Kina är alltmer negativ i Sverige. För fan kan ha något positivt att säga om det landet i nuläget?
Därför att USA under året nu gått ut med att Kina är en fiende. Därför kommer nu allt fler negativa artiklar samt uppmaningar om att sluta upp bakom USA. Det kom inte tidigare, för Kina var inte offentligt en fiende till USA innan USA på senare tid gått ut med just det. Det är detta enkla faktum vi andra bara ser som en realitet men som du trots din expertis inte förstår.

Vi andra har faktiskt inte tid att agera elevassistent åt dig. Det är tröttsamt.

Det finns inget "förstå" här. Det är bara dravel. Ja, till och med etablissemanget i Sverige och USA har insett att man inte kan simpa för ett så ruttet land som (det BLM-stödjande Kina) - vilket tog sin tid. Det var det jag sa.

Jag ställde frågan, varför skulle någon över huvud taget stödja Kina om personen som stödjer inte är 1) kommunist eller 2) sjuk i huvudet? Du svarar inte.

"Det kom inte tidigare, för Kina var inte offentligt en fiende till USA innan USA på senare tid gått ut med just det."

Trump gick ut med detta 2015. Vad du försöker säga är att någon ihopfantiserad "order" kommit ut från Biden-administrationen och att denna nu helt plötsligt följs. Allt är lögn.

Ännu en lögn är att Trump nästan (det ändrades nu) inte fick något gjort.
Senast redigerad av experten10 2021-10-02 kl. 14:05.
Citera
2021-10-02, 14:04
Medlem
Citat:
Du kan skrika ut i tomheten bäst du vill, ingen lyssnar på dig.

Det är lika bra att poängtera lögnen igen. Expressen, t.ex., har uttalat sig negativt mot Kina innan Biden blev president.

Det ska noteras att DN:s förre chefredaktör, Olof Lagercrantz, simpade riktigt hårt för Kina och 60- och 70-talen vilket inte går ihop med den ruttna "teorin".
Citera
2021-10-02, 14:11
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Undrar då hur det kommer att gå för storföretagen och deras prat om rätta värdegrunder. Det bör bli svårt att påverka befolkning och företag i andra länder om man varken har en militär eller politisk kraft bakom sig. Sedan är det ju känt att Sverige sedan andra världskriget blev lydstat åt USA på grund av vår neutralitet men att vi hjälpte tyskarna. Palme försökte göra sig fri, men det misslyckades. Nu gick det tydligen med en senil president och inkvoterad stab.

Det beror ju helt på vilken sida Sverige väljer. Till dags dato är vi fortfarande undersåtar till Imperiet.
Dessutom är fransmännen just nu bara sura och har inte tagit sig ur några amerikanska klor på riktigt.

Danmark gick i dagarna ut och svor trohet till Imperiet och tackade nej till ett självständigt Europa.
Citera
2021-10-02, 14:15
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpex
Sverige blev amerikaniserat redan på 1950-talet, långt innan globo-homo-woke var aktuellt.

I april 1960 bestämde USA:s nationella säkerhetsråd att den amerikanska linjen skulle vara att inte stödja ett svenskt kärnvapeninnehav, eftersom det ansågs vara bättre för Västs försvar mot Sovjetunionen att Sverige satsade sina begränsade resurser på konventionella stridskrafter snarare än på ett dyrt kärnvapenprogram. Sverige bromsade sina ansträngningar och 1968 var projektet i princip nedlagt.

Att Wolodarski googletranslatear New York Times är inte konstigare än att Aftonbladet beundrade nazismen på den tiden Tyskland ansågs försvara Sverige mot ryssen.

Innan den svenska eliten såg upp till Tyskland såg de upp till det brittiska imperiet. Ryssland anföll Sverige 1808 eftersom Sverige inte ville delta i Napoleons blockad mot UK.

På 1700-talet såg de upp till Frankrike. Gustav III sa "Ai, je suis blessé" efter skottet. 1743 anföll Sverige dåligt förberett Ryssland för att imponera på Frankrike. Det franska stödet uteblev och Sverige förlorade östra delen av Finland.

Det behövs ingen konspiration för att främmande makt ska styra svenska politiker och MSM, svensk underdånighet är fullt tillräcklig. Jag tror grundorsaken är att Sverige sen Gustav Vasa varit ett väldigt centralstyrt land, Sverige är den delen av världen som styrs från Stockholm. Men Stockholm har ingen inhemsk motpart att se upp till, så det blir utlandet.
Jag vet att Sverige är lilla USA, och att vi i praktiken varit medlemmar i NATO sedan starten, men importen av USA:s mest dekadenta dynga har accelererat de senaste decennierna. Ta exempelvis Floyd-religionen BLM som är helt malplacerad i Sverige eftersom den baseras på att negrer behandlas sämre i samhället och att detta kan förklaras av slaveriet. Hur fan ska man kunna applicera detta på det svenska samhället?

Sedan är det inte så att Lord Wolo slentrianmässigt sitter och köper upp bulknyheter från NYT och WP, utan det förekommer synkroniserade kampanjer där ett ämne helt plötsligt, som av en händelse, råkar bli stekhett i både USA och centrala Stockholm samtidigt. Vi har flera exempel på det i tråden, och jag tror att det är trådgiganten Ottokar som är expert på det här.
Citera
2021-10-02, 14:20
Medlem
Citat:
Det beror ju helt på vilken sida Sverige väljer. Till dags dato är vi fortfarande undersåtar till Imperiet.
Dessutom är fransmännen just nu bara sura och har inte tagit sig ur några amerikanska klor på riktigt.

Danmark gick i dagarna ut och svor trohet till Imperiet och tackade nej till ett självständigt Europa.

Återigen med detta dravel. När Trump påtalade att Europa borde ta mer ansvar var svaret från europeiska regeringar ett blankt nej. Så mycket för teorin om det "undersåtar" och "amerikanska klor".

Detta "självständiga" Europa är väldigt oklart. Det förklaras aldrig vad detta skulle betyda annat än skamligt simpande för Kina. Det finns en anledning till att det aldrig förklaras.
Citera
2021-10-02, 14:22
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:

Vi svenskar måste dock betraktas som efterblivna kusiner från landsbygden i den stora USA-globalistiska familjen eftersom danskarna spionerar på svenska politiker åt USA:s räkning. Jag skulle gärna vilja vara en fluga på väggen när politikerna, militären och eliten i USA diskuterar Sverige i sina slutna sammanträden. Jag undrar om de tror att det är sant att det går så lätt att tvinga Sverige ner på knä. Minsta lilla idé som dryftas i NYT eller WP skrivs ju in i den svenska grundlagen efter att ha körts ett varv i DN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in