Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Martin Aagard talar för ett nytt Lilla Saltsjöbadsavtal, en överenskommelse mellan journalister om att särbehandla Sd i Studio Ett.
Jag tycker det var oerhört intressant att höra Aagards blandning av ilska och rädsla angående publicistklubbens beslut att bjuda in Mats Dagerlind.
Mannen är uppenbart livrädd för att någon ska kunna förknippa Avpixlat med journalistisk verksamhet. "Vi ska granska dem journalistiskt och blotta dem i våra tidningar men vårt skrå ska inte bjuda dem till diskussionsbordet eller till vår slutna klubb, den är bara till för journalister". Det vill säga man ska tala
om dem men inte
med dem.
Jag skulle nästan vilja ha hört honom svara på frågan "Om Dagerlind hade haft en journalistexamen, hade han varit välkommen då?".
Jag tror aldrig jag har hört någon representant för de gamla mediakanalerna visa sin rädsla så tydligt, det är verkligen handfallna inför den mediala utvecklingen och det bästa de kan komma på är.... bojkott.
Edit: Och så uttalade sig Åkesson om näthatet på ett klanderfritt sätt i samma program. Klart värt att lyssna på (Studio Ett, timme två). Uvells analys av väljarstödet för SD känns dessutom helt på pricken rätt. För att ha så mystiska åsikter är han en ganska klarsynt man, den där Uvell.