2013-02-07, 19:43
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den nuvarande heter Anders Danielsson (han efterträdde Dan Eliasson) - båda überpolitiskt korrekta.

http://www.friatider.se/migrationsve...l-till-service

http://www.migrationsverket.se/info/6605.html

Jo, jag vet ju att han finns. Men jag menar att han gör inget avtryck, sällan med i debatten, sällan intervjuad. Jag vet inte riktigt vad de vill eller hur de ser på sitt uppdrag med mindre än att jag aktivt letar och googlar.
Därför tyckte jag AFs GD var uppfriskande tydlig. Hon uttryckte sig på ett sätt (exempelvis "socialt utsatta områden") som gör att man nästan kan se Fölsters rapport som ett direkt svar på AFs uttalande. Och det, om något, liknar ju ett mediakrig...

Edit: förtydligande.
Senast redigerad av beer-goggles 2013-02-07 kl. 19:59.
Citera
2013-02-07, 20:18
Medlem
Shalashaskas avatar
Nu vill Ask ändra lagstiftningen för att komma åt "näthatet".
7.23 min in i klippet: http://www.svtplay.se/video/995401/7-2-18-00

Ask är ett praktexempel på den lättpåverkade typ av politiker som så fort hon varit på en föreläsning eller sett ett TV-program och blivit "upprörd" vill ändra lagen!
För att ta ett äldre exempel så kan jag kan svära på att hon innan utspelet om de "lila kuverten" hade varit på någon jävla "temadag" eller dylikt.
Det är farligt med politiker som inte tänker själva utan reagerar i affekt efter att de indoktrinerats av någon jävla lobbygrupp!

En undran som jag har är varför UG:s program fokuserade på "näthatet" mot kvinnor istället för "näthatet" mot t.ex. muslimer eller invandrare? Visserligen så görs det ofta en poäng att "rasister" är "kvinnohatare" också men jag undrar vad som låg bakom beslutet att peka på kvinnor istället för invandrare i programmet?
Citera
2013-02-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska

Ask är ett praktexempel på den lättpåverkade typ av politiker som så fort hon varit på en föreläsning eller sett ett TV-program och blivit "upprörd" vill ändra lagen!
För att ta ett äldre exempel så kan jag kan svära på att hon innan utspelet om de "lila kuverten" hade varit på någon jävla "temadag" eller dylikt.
Det är farligt med politiker som inte tänker själva utan reagerar i affekt efter att de indoktrinerats av någon jävla lobbygrupp!

En undran som jag har är varför UG:s program fokuserade på "näthatet" mot kvinnor istället för "näthatet" mot t.ex. muslimer eller invandrare? Visserligen så görs det ofta en poäng att "rasister" är "kvinnohatare" också men jag undrar vad som låg bakom beslutet att peka på kvinnor istället för invandrare i programmet?

Folk börjar bli immuna mot att kallas diverse nedsättande begrepp som främlingsfientliga, rasister, fascister etc. Det biter inte längre när det är uppenbart att invandrings- och integrationspolitiken är ett fiasko. Däremot vill få svenskar bli sammankopplade med kvinnohatare. Detta är en ny (troligen högst tillfällig) ansats från etablissemanget i mediakriget. Koordinationen är bra om än inte lika utstuderad som #prataomdet:s falska gräsrotskampanj.
Citera
2013-02-07, 20:31
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameronite
Folk börjar bli immuna mot att kallas diverse nedsättande begrepp som främlingsfientliga, rasister, fascister etc. Det biter inte längre när det är uppenbart att invandrings- och integrationspolitiken är ett fiasko. Däremot vill få svenskar bli sammankopplade med kvinnohatare. Detta är en ny (troligen högst tillfällig) ansats från etablissemanget i mediakriget. Koordinationen är bra om än inte lika utstuderad som #prataomdet:s falska gräsrotskampanj.

Detta. Tror på sikt att man vill väva ihop rasist, främlingsfientlig, sd:are med sexist, kvinnohatare. Tycker mig ha sett detta pågå ett tag.
Citera
2013-02-07, 20:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Rojas ja. Han har blivit skinhead, kände knappt igen honom: http://www.periodistadigital.com/ima...-p_270x250.jpg

Hmmm... drygt ett år senare har han återfått kalufsen.

http://www.periodistadigital.com/oci...a-madrid.shtml
Citera
2013-02-07, 20:34
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Detta. Tror på sikt att man vill väva ihop rasist, främlingsfientlig, sd:are med sexist, kvinnohatare. Tycker mig ha sett detta pågå ett tag.
Det tror jag med.
Det är en bredsida som läggs in just nu.
Först våpet Bjurwald och snart kommer Sveland med en ny pamflett:
http://www.leopardforlag.se/bok/hatet/
Citera
2013-02-07, 20:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Tror att det blir svårt för henne att driva igenom ett sådant förslag. Och då blir det faktiskt mainstream-media som kommer att hålla emot. De är väldigt nöjda med tingens ordning och vill absolut inte ha en ändring som riskerar att det blir fler förtalsmål emot dem.
Citera
2013-02-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio

Det korrekta förhållningssättet gentemot detta är att fortsätta fokusera på sakfrågorna. Vad några frustrerade, oartiga individer skriver till Åsa Linderborg påverkar inte hur intelligent det är att fortsätta en invandringspolitik som har havererat.

Jag skulle personligen önska att Jimmy Åkesson gör ungefär följande uttalande: "Vi tar avstånd från den här typen av hot mot skribenter och politiskt aktiva från alla läger. Det är lågt och ovärdigt ett demokratiskt samhälle. Samtidigt vänder vi oss emot försäk att klumpa ihop den här typen av förkastliga beteenden med legitim kritik mot Sveriges misslyckande invandrings- och integrationspolitik."

Short, sweet - och sedan tillbaka till Bo Franks vardag och Tomas Billströms uppdrag. Volym och sammansättning. Bidragsnivåer, försörjningsansvar och incitament till självförsörjning.
Citera
2013-02-07, 21:00
Medlem
Citat:
Jag skulle personligen önska att Jimmy Åkesson gör ungefär följande uttalande: "Vi tar avstånd från ..."

Åkesson har inget att ta avstånd ifrån.
Citera
2013-02-07, 21:05
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Det korrekta förhållningssättet gentemot detta är att fortsätta fokusera på sakfrågorna. Vad några frustrerade, oartiga individer skriver till Åsa Linderborg påverkar inte hur intelligent det är att fortsätta en invandringspolitik som har havererat.

Jag skulle personligen önska att Jimmy Åkesson gör ungefär följande uttalande: "Vi tar avstånd från den här typen av hot mot skribenter och politiskt aktiva från alla läger. Det är lågt och ovärdigt ett demokratiskt samhälle. Samtidigt vänder vi oss emot försäk att klumpa ihop den här typen av förkastliga beteenden med legitim kritik mot Sveriges misslyckande invandrings- och integrationspolitik."

Short, sweet - och sedan tillbaka till Bo Franks vardag och Tomas Billströms uppdrag. Volym och sammansättning. Bidragsnivåer, försörjningsansvar och incitament till självförsörjning.

Jag vet inte jag. Blivit smått allergisk mot att det ska tas avstånd ifrån i tid och otid alltid. Tycker han skötte det där rätt bra i den legendariska debatten med Mona Sahlin. Något i stil med: "Det här är personer med ofta öppet svenskfientliga och hatiska åsikter och då är det inte konstigt att en del tar väldigt illa vid sig och också uttrycker det. Men naturligtvis ska man aldrig hota någon." Mer så tycker nog jag han ska säga.

Det gäller liksom att försöka knäcka godhetsmonopolet. Så att man inte alltid är den stygge som ska ursäkta sig. Där kan just svenskfientligheten var en bra ansats tycker jag.
Senast redigerad av Tercio 2013-02-07 kl. 21:08.
Citera
2013-02-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AudreyHorne
Åkesson har inget att ta avstånd ifrån.

Läs gärna vad jag skrev en gång till. Det handlar inte om avståndstagande utan om "calling out" vad motståndarsidan gör (presenterat som ett avståndstagande så att MSM inte kan ignorera det) och därmed desarmera dem. Vidare knyter mitt förslag ihop hot mot sverigedemokrater med de hot som våra kära motståndare nu gråter ut om i media.

Se det som ett sätt att vara statsmannamässig och rycka tänderna ur den här klumpiga attacken på samma gång.
Citera
2013-02-07, 21:30
Medlem
Evangelions avatar
Citat:

Den debila, nästan komiskt haggan Ask är verkligen en fara för vår rättsäkerhet. Ingenting hon gör kommer förvåna mig längre efter kuvertutspelet. Vår första justistieminister som inte är jurist är ett gott skäl till att aldrig anställa obehöriga i denna befattning.

Angående UG's program tror jag att det är en medveten och cynisk appeal to emotion då folk generellt känner större empati för random vita kvinnor än invandrare och således berörs mer av reportaget. Sedan vill man till viss del sammanfläta problemet och säga att "hatarna" är en grupp som inhyser såväl rashatare som sexister och homofober, att det är sammanlänkat.

Varför inte göra ett reportage på vänsterjournalisternas eget hat mot oliktänkande? It takes two to tango och det är väl mer graverande om man gör det från en maktposition vilka dessa journalister faktiskt befinner sig i. Kommer närmast att tänka på hur Pär Ström blev utmobbad och fick sin pubträff stormad av Svelands stormtrupper, hur kultursidorna skrivit hotfulla och mycket nedlåtande inlägg mot hans person osv. Sakine Madon skriver bra om fenomenet: http://www.expressen.se/kultur/varning-for-troll/

Just Sakine är den enda journalist jag kan komma på som kritiserat vänsterjournalisternas mobbing mot oliktänkande, och hon var briljant i Debatt där hon dissade någon södermalmshagga som försökte få det till att "vi feminister är mycket mer utsatta" med det sanningsenliga påståendet att det inte är inflytelserika mediagestalter som mobbar i det fallet, men att det nästan uteslutande är det vad gäller exempelvis Pär Ström, vilket är en långt större fara för demokratin än vad något random idiot fylleraljerar om på FB.
Senast redigerad av Evangelion 2013-02-07 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in