Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Nu vill Ask ändra lagstiftningen för att komma åt "näthatet".
7.23 min in i klippet:
http://www.svtplay.se/video/995401/7-2-18-00
Ask är ett praktexempel på den lättpåverkade typ av politiker som så fort hon varit på en föreläsning eller sett ett TV-program och blivit "upprörd" vill ändra lagen!
För att ta ett äldre exempel så kan jag kan svära på att hon innan utspelet om de "lila kuverten" hade varit på någon jävla "temadag" eller dylikt.
Det är farligt med politiker som inte tänker själva utan reagerar i affekt efter att de indoktrinerats av någon jävla lobbygrupp!
En undran som jag har är varför UG:s program fokuserade på "näthatet" mot kvinnor istället för "näthatet" mot t.ex. muslimer eller invandrare? Visserligen så görs det ofta en poäng att "rasister" är "kvinnohatare" också men jag undrar vad som låg bakom beslutet att peka på kvinnor istället för invandrare i programmet?
Den debila, nästan komiskt haggan Ask är verkligen en fara för vår rättsäkerhet. Ingenting hon gör kommer förvåna mig längre efter kuvertutspelet. Vår första justistieminister som inte är jurist är ett gott skäl till att aldrig anställa obehöriga i denna befattning.
Angående UG's program tror jag att det är en medveten och cynisk
appeal to emotion då folk generellt känner större empati för random vita kvinnor än invandrare och således berörs mer av reportaget. Sedan vill man till viss del sammanfläta problemet och säga att "hatarna" är en grupp som inhyser såväl rashatare som sexister och homofober, att det är sammanlänkat.
Varför inte göra ett reportage på vänsterjournalisternas eget hat mot oliktänkande?
It takes two to tango och det är väl mer graverande om man gör det från en maktposition vilka dessa journalister faktiskt befinner sig i. Kommer närmast att tänka på hur Pär Ström blev utmobbad och fick sin pubträff stormad av Svelands stormtrupper, hur kultursidorna skrivit hotfulla och mycket nedlåtande inlägg mot hans person osv. Sakine Madon skriver bra om fenomenet:
http://www.expressen.se/kultur/varning-for-troll/
Just Sakine är den enda journalist jag kan komma på som kritiserat vänsterjournalisternas mobbing mot oliktänkande, och hon var briljant i Debatt där hon dissade någon södermalmshagga som försökte få det till att "vi feminister är mycket mer utsatta" med det sanningsenliga påståendet att det inte är inflytelserika mediagestalter som mobbar i det fallet, men att det nästan uteslutande är det vad gäller exempelvis Pär Ström, vilket är en långt större fara för demokratin än vad något random idiot fylleraljerar om på FB.