2021-07-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
När "det svenska musikundret" var stort i slutet på 90-talet så sågades kommersiellt gångbara produktioner som sålde mest och låg etta på Billboard Hot 100; det var rena skiten. Vi hade svenska låtskrivare och producenter som skrev musik till allt och alla - dom prisades aldrig.

Svensk musikexportpris fick "The Cardigans" istället. Vissa sålde miljontals och åter miljontals skivor, och klarar sig därigenom själva och behöver ingen hjälp. The Cardigans fick två radiospelningar i USA och fick pris för att dom inte heller skulle bli ledsna.

Hov1 klarar sig säkerligen själva och är signade till EMI/Universal Music. Yasin Byn har gett ut skivor på skivbolaget MadeNiggaMusic. You can't make this shit up.
Hyllandet av en talanglös kriminell rappare är Doin’ the omoralisk schlagerfestival 50 år senare. Idag har schlagerfestivalen approprierats av det mångfaldsvurmande etablissemanget, så blev Yasin föremålet för dyrkan av det annorlunda.

Just Cardigans sålde rätt bra, eftersom de var en produkt som gick att marknadsföra utan större besvär eller risker: inga skandaler, en del spännande svårmod, habilt musikaliskt hantverk, okontroversiella åsikter - det var enkelt att prångla ut dem över världen.
Citera
2021-07-26, 09:55
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Tänkte komma med en annan vinkel på kriget om mångkulturen. Själv har jag sedan länge inte lyssnat på hiphop, och i synnerhet inte svensk sådan. Jag kan erkänna att jag har dålig koll, och är inte någon konniseuer som kan vägleda tråden i genren. Det var dock något som lockade mitt öga i media, som fick mig att dyka lite djupare.

För få har det nog undgått hur kultursverige upphöjt den kriminella blatten Yasin till skyarna, allt med diverse pris till hyllningsartiklar. Själv har jag aldrig lyssnat till Yasin, men vet precis vad hans låtar handlar om genom att veta var han kommer ifrån och genren han rappar i.

Vad får då Vryzas att intressera sig i ett ämne han inte tidigare brytt sig om?

Det var en artikel i Expressen skriven av en vissa Essy (vad i helvete är det för namn?) Klingberg

Rubriken lyder: Det här är hiphopen som ni borde skydda era barn ifrån

Det är en artikel som handlar om en svensk hiphopgrupp som heter "Hov1". Och det är av allt att döma en SVENSK hiphopgrupp. Vi kan nog alla gissa oss till att det är här problemen börjar.

Artikeln sätter tonen

https://www.expressen.se/kultur/essy...ra-barn-ifran/
Killarna i rapgruppen Hov1 tycker inte om tjejer. Faktum är att de ogillar tjejer så pass mycket att de gjort en hel låt om det. Den heter ”Flickorna i Båstad”.
Jag ska inte börja citera hela artikeln innan jag börjar inbryta, men genom min läsning av artikeln blev jag alltmer intresserad av denna hiphopgrupp. Redan i inledningen började jag ana konstigheter.

Vi fortsätter
Ett problem med tjejer är, enligt Hov1, att alla har likadana kläder. Det lär jag mig av de – med lite god vilja – rimmande raderna:

”Hon har två väninnor med likadana kläder

Hon har för mycket fritid, du ser det på hur hon klär sig”

Men ännu värre är det med tjejer som tror att de är unika! Eller som Ludwig Kronstrand skanderar: ”Du är inte unik bara för att du har ångest”
Låt oss då kolla på texten som "Essy" inte vill att hennes barn ska se, som tydligen är så misogynt
”Du blir inte skön för att du har sköna kläder

Du blir inte smart av den skiten som du läser

Du blir inte smal av den maten som du äter”
Inte ens ensamt ser jag detta som misogynt. Och den som tittar på texten i sitt sammanhang ser ganska tydligt att det är en kritik mot samtiden, inte något misogynt mot kvinnor. Det är kritik mot instagram hoes, och ytlighet. Vi kollar ned på ett längre stycke.
Vet inte vad hon heter
Jag kallar henne Shawty
Innan vi kom hem hade hon redan klätt av sig
Antingen så blir jag rik eller dör jag nog på vägen
Du blir inte skön för att du har sköna kläder
Du blir inte smart av den skiten som du läser
Du blir inte smal av den maten som du äter
Du har ingen makt, all makt tillhör folket
Du är inte unik bara för att du har ångest
Han är inte tuff bara för han suttit inne
Och hon är inte snygg för nån gilla hennes bilder
Det här är Disneyland for grown-ups
Det är här jag börjar inse att "Essy" Klingberg är en inkvoterad sprutmadrass. Vad annat är att säga?

Låt oss se vad hennes kollegor på Expressen säger:

"Sågningen som Sverige väntat på"

https://twitter.com/victorsmalm/stat...50001018540035

En annan artikel från den feminint bögiga pottfrillan Malm är:

https://www.expressen.se/kultur/vict...-yasins-musik/

En hyllningsartikel till blatten Yasin. Men vi kan redan veta att Yasins texter (om de ens är på begriplig svenska) är mycket mer våldsamma, misogyna och olämpliga för svenska barn än texterna från Hov1.

Jag har dock svårt att se sprutmadrass "Essy" avråda sina barn offentligt från att lyssna på skit från orten...

Jag dyker djupare i ämnet och finner låten "Blå" av Hov1, och nu börjar jag nog finna anledningen till varför kultursverige till varje pris vill stoppa denna musikgrupp.
Och varje gång jag velat lämna tog du min hand
Jag kommer aldrig sluta kämpa för vårat land
Och nu så är vi blå, så blå, så blå
Vi är så blå, vi målar himlen gul och blå
Och jag ska gå så långt det går
För att få vinna dig i
Sha, sha-la-la-la, sha-la-la-la
Sha-la-la-la-la-la-la-la
Sha-la-la-la, sha-la-la-la
Sha-la-la-la-la-la-la
Ajaj det börjar låta misstänkt likt ett gäng svenska killar som gi-
Vi kommer alltid kämpa, för vi är gul och blå
Vi kommer ifrån landet upp i Norden som har glömts bort utav solen
Men vårt hjärta, det hör hemma i norr
Det spelar ingen roll vart vinden vänder, inget solljus i december
Kommer nånsin kunna skilja oss åt
Vi kommer ifrån vänster, vi kommer ifrån höger
Här kommer gula väggen och vi kommer och tar över
De kallar oss för Sverige, här delar vi på brödet
Och om ni står i vägen kör vi över er
För allt är gul och blå
Nä nu jävlar!

Nånting säger mig att det svenska kulturetablissemanget aldrig lyssnat på en låt från Yasin, och om de gjort det har de nog "krinschat" genom hela låten. Men de har kollat på spotify vad "kidsen i orten" gillar och tar sina beslut efter detta. Det är oerhört uppenbart och oerhört pinsamt.

I synnerhet när man jämför deras förhållande till "Hov1". Kulturkrig och agendan är ganska uppenbar.

Kan någon köpa ett par Pripps till Perra Gudmundson så att han återigen offentligt kan skriva om de inkvoterade sprutmadrasserna i media vad vi andra tänker?

Låtar:
Hov1 - Flickorna i Båstad
Text: https://genius.com/Hov1-flickorna-i-bastad-lyrics

Hov1 - Blå
Text: https://matchlyric.com/hov1-bla/

Intressant.

Musik har alltid varit en viktig del av mitt liv, men jag har aldrig aktivt (och knappt ens passivt) lyssnat på rap. Själv så sitter jag fortfarande tryggt kvar i 70- och 80-talens gitarrock som Deep Purple, Led Zeppelin, Thin Lizzy och Rush m.fl. Även herrn på min avatarbild gjorde fantastisk musik under 80-talet. Men om rap kan jag som sagt inget.

Att kulturmarxistiska journalister ogillar Hov1 förstår jag. Med texter som de du citerar så måste alla varningsklockor ringa hos en kulturmarxist; här finns det en artist med påverkansmöjligheter som inte följer regimens nya normer.

Vad gäller kulturmarxisters kärlek till Yasin (och gangsterrap i stort) så tror jag inte primärt att det är det journalistiska underifrånperspektivet som spökar. Tvärtom.

Jag tror att det finns två anledningar varför kulturmarxister älskar gangsterrap. Den första anledningen är regimens nya normer. Den gamla ("toxiska") vita maskuliniteten måste skoningslöst utrotas, men det finns fortfarande behov av både maskulinitet och hårdhet i det liberala paradiset. Svarta människor rent generellt, och "farliga" svarta människor i synnerhet, lyfts därför fram så de nya, påbjudna, maskulina idealen. Yasin görs till vår tids John Wayne.

Den andra anledningen till att kulturmarxister älskar svarta gänggangsters är för att de utgör en (informell) del av ZOGs poliskår. Genom den höga och våldsamma kriminaliteten så blir vita isolerade, splittrade och rädda och lätta att styra. Yasin hade lika gärna kunnat bära en FBI-keps.
Citera
2021-07-26, 11:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Förutom i statlig media så visar de ju allt oftare namn och bild på våra kriminella; så det verkar som tidningarnas kulturdelar är den gamla vänsterliberalismens starkaste fäste nu. Jag gick in på AB kulturdel. Ja ledarsidor och insändare är ju fortsatt vänsterliberala men inte till 100 %.

Av de 18 första i flödet (jag tror de är i kronologisk ordning) är 7 kultur och 11 är politik. Ja de har någon sorts jubileum över en terrorattack i Norge så kanske lite värre än vanligt men man kan lätt räkna med att 50 % av kulturredaktionens produktion är politik. Och bara åsiktsjournalistik inte någon neutral politikrapportering.
Citera
2021-07-26, 11:42
Moderator
TheLuckys avatar
Så, media verkar ha ett nytt ämne för att påvisa svensk rasism, ja för den är ju alltid svensk, av Gud givet. Nu om svenskar som väljer bort läkare med utländsk härkomst. Finns en tråd om detta: (FB)Patienter väljer bort läkare med utländsk bakgrund (2021-07-26)
https://www.expressen.se/nyheter/lak...en-kostar-liv/

https://www.dn.se/sverige/patienter-...r-hela-landet/

I Regeringens proposition 1997/98: 16, Sverige, framtiden och mångfalden – från invandrarpolitik till integrationspolitik säger man att "Integrationsprocesserna är ömsesidiga i den bemärkelsen att alla är delaktiga och medansvariga i dem och alla måste bidra." Vilket betyder att ingen kommer undan. Thomas Gür talar om saken i Det Goda Samhället.
https://detgodasamhallet.com/2015/11...ationspolitik/

Jag håller inte med Gür om att svenskar nu också ska integreras. Det är värre. Massinvandring är som ett påtvingat äktenskap och de här reportagen om svenskar som vill ha svenska läkare är som hedersvåld när den påtvingade parten försöker bli fri. Men samtidigt: reportagen fungerar inte längre lika lite som valstugereportagen gör det idag. Tyvärr, det tåget har redan gått.
Citera
2021-07-26, 11:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Så, media verkar ha ett nytt ämne för att påvisa svensk rasism, ja för den är ju alltid svensk, av Gud givet. Nu om svenskar som väljer bort läkare med utländsk härkomst.

Men samtidigt: reportagen fungerar inte längre lika lite som valstugereportagen gör det idag. Tyvärr, det tåget har redan gått.

Å ena sidan skrivs det artiklar av typen "Invandrare får sämre vård på grund av att dom inte kan språket". När svenskar väljer läkare som hör och häpna kan uttrycka sig begripligt på svenska för att svensken är noga med sin hälsa - ja då är det rasism.

Språkförbistring är rasism! Halle-fucking-luljah. Hur jävla dum måste journalistiken bli för att folk ska vakna upp och förstå?

Jag ska inte integreras med Thomas Gür eller någon annan som behöver "integreras". Thomas kan åka hem tycker jag. Och han kan med fördel ta med sig Tino hem också. Jag behåller min svensktalande läkare - för att jag vill förstå vad min läkare säger.
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-26 kl. 11:56.
Citera
2021-07-26, 12:12
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Å ena sidan skrivs det artiklar av typen "Invandrare får sämre vård på grund av att dom inte kan språket". När svenskar väljer läkare som hör och häpna kan uttrycka sig begripligt på svenska för att svensken är noga med sin hälsa - ja då är det rasism.

Språkförbistring är rasism! Halle-fucking-luljah. Hur jävla dum måste journalistiken bli för att folk ska vakna upp och förstå?

Sverige håller på och tappar det helt i sina ambitioner att svälja miljoner nyanlända. Journalisterna är politikernas redskap för att läxa upp svenskarna och få dem att svälja förändringarna. Inget är som det ser ut att vara. Bra människor är dåliga och dåliga är bra. Och svenskarna blir osäkra och tystnar. Skiten brakar snart ihop och segregationen det enda som kan rädda Sverige och svenskarna. Om landet går att rädda överhuvudtaget.
Senast redigerad av stevenstills 2021-07-26 kl. 12:15.
Citera
2021-07-26, 12:32
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Intressant.

Musik har alltid varit en viktig del av mitt liv, men jag har aldrig aktivt (och knappt ens passivt) lyssnat på rap. Själv så sitter jag fortfarande tryggt kvar i 70- och 80-talens gitarrock som Deep Purple, Led Zeppelin, Thin Lizzy och Rush m.fl. Även herrn på min avatarbild gjorde fantastisk musik under 80-talet. Men om rap kan jag som sagt inget.

Att kulturmarxistiska journalister ogillar Hov1 förstår jag. Med texter som de du citerar så måste alla varningsklockor ringa hos en kulturmarxist; här finns det en artist med påverkansmöjligheter som inte följer regimens nya normer.

Vad gäller kulturmarxisters kärlek till Yasin (och gangsterrap i stort) så tror jag inte primärt att det är det journalistiska underifrånperspektivet som spökar. Tvärtom.

Jag tror att det finns två anledningar varför kulturmarxister älskar gangsterrap. Den första anledningen är regimens nya normer. Den gamla ("toxiska") vita maskuliniteten måste skoningslöst utrotas, men det finns fortfarande behov av både maskulinitet och hårdhet i det liberala paradiset. Svarta människor rent generellt, och "farliga" svarta människor i synnerhet, lyfts därför fram så de nya, påbjudna, maskulina idealen. Yasin görs till vår tids John Wayne.

Den andra anledningen till att kulturmarxister älskar svarta gänggangsters är för att de utgör en (informell) del av ZOGs poliskår. Genom den höga och våldsamma kriminaliteten så blir vita isolerade, splittrade och rädda och lätta att styra. Yasin hade lika gärna kunnat bära en FBI-keps.

Det finns bara en icke svart som godkänns av svarta hip hop:are i USA och det är Eminem eftersom han inte är fake gangster. Med gangster menas inte alltid att vara kriminell utan mer att ha levt i den miljön, kan livsstilen, mentaliteten och känner människorna som skapar musiken. Jag kan mycket om soul, hiphop och r’n’b och dess historia, och varit på plats så att säga, men inget om svensk för den är bara fånig eftersom den är barnslig. Folk frågar mig vad jag lyssnar på för musik, och jag svarar bra musik. Detta gäller även film och litteratur. Bra konst lyfter sig själv utan att behöva bli curlad.

Det finns en aspekt till i din analys om varför kulturmarxister gillar "svensk" hiphop och det är för att den är ofarlig i sin larvighet. Det går att greppa musiken i dess enkelhet och man slipper riskera att missförstå den.
Citera
2021-07-26, 12:39
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Journalisterna är politikernas redskap för att läxa upp svenskarna och få dem att svälja förändringarna. Inget är som det ser ut att vara. Bra människor är dåliga och dåliga är bra. Och svenskarna blir osäkra och tystnar. Skiten brakar snart ihop och segregationen det enda som kan rädda Sverige och svenskarna. Om landet går att rädda överhuvudtaget.
I slutändan kanske vi får se på situationen och landet i sin helhet på samma sätt som de som lämnade Rhodesia 1980, det är kört.
Fortsättningen i Sydafrika 1994 understött av vänster/regimmedia och Svenska skattepengar, och även nutidens situation med "carte blanche" för invånare "av rätt färg" (inkluderat poliser) till plundringar och mord ger en förhandsvisning av vad som media och vänsterliberaler planerar att genomföra även i Sverige. Regeringens och medias positionering gällande Sydafrika är helt klar så det finns ingen anledning till en förändring gällande Sverige, utan bara en fortsättning på samma linje.

En intressant fråga är om den vänsterliberala-koalitionen/diktaturen/8-klövern (V till SD) kommer att installera en statsminister "av färg" för att visa god fasad utåt med sina antirasistiska ambitioner, och ändå ha en kärna huvudsakligen bestående av vita ministrar och vita riksdagshen som styr de kolorerade stormtrupperna under "dekonstruktionen", rättare benämnt plundringen och brännandet av "det rasistiska folkhemmet" till intet återstår av landet som kallades Sverige.
Senast redigerad av RobbanUC 2021-07-26 kl. 13:02.
Citera
2021-07-26, 13:20
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Sverige håller på och tappar det helt i sina ambitioner att svälja miljoner nyanlända. Journalisterna är politikernas redskap för att läxa upp svenskarna och få dem att svälja förändringarna. Inget är som det ser ut att vara. Bra människor är dåliga och dåliga är bra. Och svenskarna blir osäkra och tystnar. Skiten brakar snart ihop och segregationen det enda som kan rädda Sverige och svenskarna. Om landet går att rädda överhuvudtaget.

Jag skulle vilja säga istället, de enda som kan rädda Sverige är svenskarna. Det gäller bara att hitta sin egen inre "Real Slim Shady" och våga ställa sig upp. Jag lånade lite Eminem från TheLucky

Will the real Slim Shady please stand up and put one of those fingers on each hand up?

Ingen kommer att komma till undsättning. Vi får alltså se om vårt eget hus - och det blir tillsammans tillräckligt många hus omsedda. Sen när det kommer politiker- eller mediapåbjudna direktiv...

Please stand up and put one of those fingers on each hand up!
Senast redigerad av Nostradumbass 2021-07-26 kl. 13:27.
Citera
2021-07-26, 13:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Till och med Janne Josefsson säger att ett valstugereportage idag inte skulle fungera eftersom kaoset är så påtagligt. Josefsson tror dessutom att allt har gått för långt och en av anledningarna till det menar han är att vi inte fått rösta om vi vill ha mångkultur. Det skrev han redan 2008 i Aftonbladet. Tyvärr går han inte längre och frågar sig varför. Svaret är ju givet: makteliten och etablissemanget vill inte ha ett starkt Sverige där grunden är "fria" svenskar, de kan hota makten.

Metoo är glömt och BLM kom av sig. Nu måste man uppfinna nya fejkade orättvisor. Fast nu går man på en riktigt skör tråd. Det har skrivits väldigt mycket om patienter som blivit vanvårdade för att vårdpersonalen inte kan svenska och inte heller kan sysslorna.
Citera
2021-07-26, 13:38
Medlem
Ett hem för alla är ett hem för ingen.

Så enkelt och sant.

Sanning och liv
Senast redigerad av us 2021-07-26 kl. 13:47.
Citera
2021-07-26, 13:53
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av us
Ett hem för alla är ett hem för ingen.

Så enkelt och sant.

Sanning och liv

Så är det, precis som devisen:
Citat:
Öppna gränser ger ett slutet samhälle